Verkeersregels alle Europese landen

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18153
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door deusjevo » do 2 jul 2009 10:45

Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

heuvelman60

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door heuvelman60 » za 4 jul 2009 05:40

Da's weer zo'n handige link... :wink:

LekensMark
Berichten: 1030
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door LekensMark » vr 1 jan 2010 14:37

thumbup.gif
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door Kooiton » do 25 mar 2010 23:00

Weer zo'n handige link voor in mijn "Favorieten". Deusjevo, jij bent ook nog steeds Skoda rijder zie ik.
Dank voor de site, en vele veilige buitenlandse kilometers toegewenst.
Wij gaan richting Kroatie en wat mij als bijzonderheid opviel, was dat als je in Slovenie een aanhanger trekt, je twee gevaren driehoeken bij je moet hebben. Als het goed is moet ik ergens nog wel een oud reserve driehoekje hebben leggen. Ook de prijs van een Slovenie vignet wil maar niet zakken.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Gebruikersavatar
GDK
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 25 feb 2013 20:08
Locatie: Regio Leuven,Vlaams brabant, Belgie

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door GDK » zo 10 mar 2013 21:06

Handig linkje.. Bedankt knipoog.gif
Morgen lekker discussiëren met vader! :lol:
Afbeelding

Met vriendelijke groeten, Jason

pd0bao40

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door pd0bao40 » zo 10 mar 2013 21:58

Op deze al 4 jaar bestaande site al informatie over de door sommigen zo geliefde(!) ECE lengte-markering in Spanje en waar deze in NL te verkrijgen zijn. Jaap.

Hobby Max

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door Hobby Max » zo 10 mar 2013 22:58

Of deze site genoemd door TS in 2009 wel helemaal van deze tijd is betwijfel ik. In de landeninformatie van bijv Oostenrijk worden toltarieven genoemd van 2011 en 2012.

Bram1980

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door Bram1980 » di 23 apr 2013 15:59

Allereerst bedankt voor de website zeer handig en overzichterlijk. Hij staat tussen de favorieten. Ik vroeg me alleen af net zoals in duitsland moet je winterbanden hebben als je over sneeuw wegen rijdt. Maar geldt dat ook voor de caravan of bestaan daar geen winterbanden voor?

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2751
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door Hans1954 » di 23 apr 2013 16:21

Bram1980 schreef:Allereerst bedankt voor de website zeer handig en overzichterlijk. Hij staat tussen de favorieten. Ik vroeg me alleen af net zoals in duitsland moet je winterbanden hebben als je over sneeuw wegen rijdt. Maar geldt dat ook voor de caravan of bestaan daar geen winterbanden voor?
Volgens de ADAC (en ook mij): Dagegen müssen Anhänger nicht mit wintertauglichen Reifen ausgerüstet werden – das Gesetz verlangt das nur von Kraftfahrzeugen.
Vrij vertaald: Voor aanhangers geldt geen plicht voor winterbanden. Alleen voor voertuigen die gemotoriseerd zijn. De ADAC geeft wel het advies om winterbanden onder de aanhanger te zetten. Ikzelf ga al jaren naar de wintersport, maar heb nog nooit gemerkt dat de zomerbanden het niet goed doen. Wel altijd voldoende remafstand bewaren.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

pd0bao40

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door pd0bao40 » wo 31 jul 2013 12:08

OP een ander forum kwam ik een Nederlander tegen die zich beklaagde in Belgie een bekeuring te hebben ontvangen voor het niet (rechts) in de rijrichting parkeren van zijn vehikel. Vond dat heel vreemd van "die Belzen " Zelf weet ik nog als de dag van gisteren dat zulks niet mocht hier in NL
Je mocht uitsluitend links van de weg parkeren als rechts een stop/parkeerverbod gold, een trambaan was of water. Begrijp uit zijn reaktie dat er al weer een hele generatie is opgegroeid die dat ook niet meer weet, dus bent u in "een" buitenland : alleen in de rijrichting, dus rechts parkeren ! Niet tegemoetkomend verkeer kruisen en aan de andere kant parkeren.U bent gewaarschouwd ! Jaap.

Gebruikersavatar
Olive
Berichten: 145
Lid geworden op: do 19 jul 2012 19:51
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door Olive » wo 31 jul 2013 14:12

Ook in België zijn ze dus ook met zeer belangrijke zaken bezig...
Las van morgen in de krant wat er in Nederland binnen komt aan bekeuringen.
Volgens mij doen ze een wedstrijdje.

gr

Kees
Mitsubishi Outlander 2,4 2 WD + T.E.C. Weltbummler Energy 473 TE

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door peter s » wo 31 jul 2013 14:30

Dat daar nog een 'regel' voor moet bestaan! Met normaal fatsoenlijke normen en ook uit veiligheidsoverwegingen doe je dat al niet op wegen met tegenverkeer...
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

pd0bao40

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door pd0bao40 » wo 31 jul 2013 14:43

Peter, tot voor een jaar of 10 deed ik dat ook nooit, maar het is in NL volkomen toegestaan dat zo te doen. Sinds RVV 1990 en WWV 1994 gelden en dat is dus al weer enkele tientallen jaren moet/mag dat zo. Of stond je in de sarcasme mode / Gr.Jaap

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door peter s » wo 31 jul 2013 15:03

thumbup.gif Yep

Ook al is het vaak een crime, ze gaan gewoon tegengesteld op de fietsstroken staan, in bochten, buiten de lijntjes van de vakken. Het word steeds meer een vrijgevochten bende...
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

HeLa
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 6 sep 2013 09:58
Locatie: NB

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door HeLa » ma 16 sep 2013 15:34

Als je ziet hoe ze in Italië parkeren, gaat het bij in NL nog heel netjes.
Ik vraag me af waarom ze in Italië nog lijnen trekken voor parkeervakken of verdrijvingvakken.
Dethleffs Camper 470 / Mitsubishi Eclipse Cross

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door Unplugged » ma 16 sep 2013 23:41

pd0bao40 schreef:OP een ander forum kwam ik een Nederlander tegen die zich beklaagde in Belgie een bekeuring te hebben ontvangen voor het niet (rechts) in de rijrichting parkeren van zijn vehikel. Vond dat heel vreemd van "die Belzen " Zelf weet ik nog als de dag van gisteren dat zulks niet mocht hier in NL
Je mocht uitsluitend links van de weg parkeren als rechts een stop/parkeerverbod gold, een trambaan was of water. Begrijp uit zijn reaktie dat er al weer een hele generatie is opgegroeid die dat ook niet meer weet, dus bent u in "een" buitenland : alleen in de rijrichting, dus rechts parkeren ! Niet tegemoetkomend verkeer kruisen en aan de andere kant parkeren.U bent gewaarschouwd ! Jaap.
Ik heb daar ooit in Winterberg een bekeuring voor gekregen. Een Warnung van ik geloof € 7,50. Uitgedeeld door de Bürgermeister zelf, die blijkbaar als een soort BOA langs de straten liep.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door Micky » di 24 sep 2013 22:31

klopt, in België mag je ook alleen rechts van de weg parkeren, dus met de neus in de rijrichting
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4159
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door WillyL » wo 25 sep 2013 08:35

RE.gif
Klopt maar gedeeltelijk.
Je mag hier ook links parkeren indien het een eenrichtingsweg is... Dus in de rijrichting!
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door Micky » wo 25 sep 2013 13:25

RE.gif

dat lijkt me niet meer dan logisch, er kan namelijk geen verkeer van de andere kant komen, deze regel is omdat je als je links staat en wilt vertrekken geen overzicht heb op tegemoetkomend verkeer dit verkeer is er niet in een 1 richtingsweg en daarom kun je volgens "jullie" regels dan wel veilig van links vertrekken mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18783
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door Hobby Linka » wo 25 sep 2013 17:11

micky schreef:RE.gif

dat lijkt me niet meer dan logisch, er kan namelijk geen verkeer van de andere kant komen
Echt wel, wat denk je van hulpdiensten? Als het sneller is tegen het verkeer in te rijden (met toeters en bellen) gebeurd dat gewoon. (zonder mag zelfs ook volgend de branchrichtlijn)

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door Micky » wo 25 sep 2013 17:28

RE.gif

ook dat weet ik :wink: ik heb namelijk zelf een ontheffing van mijn werk om bijvoorbeeld tegen het verkeer in te rijden of achteruit te rijden op de vluchtstrook (en ik heb niet eens zwaailichten op de auto), maar we hebben het hier over enorme uitzonderingen, mijn uitgangspunt was dat je normaal gesproken niet links mag parkeren in België en voor de mieren n$%k#4s dan nog even:"uitzonderingen daar gelaten"
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
erik-waalwijk
Berichten: 196
Lid geworden op: do 22 okt 2015 11:39
Locatie: waalwijk

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door erik-waalwijk » di 16 feb 2016 21:10

Screenshot_2016-02-16-21-07-56.png
Een gewaarschuwd mens telt voor 2
VW Jetta 2.0 fsi met Hobby 495 ufe excellent

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door Micky » di 16 feb 2016 21:13

RE.gif

Ik zoek een "huilen van het lachen" smiley, hardrijdende caravan bezitters, je moet wel erg je best doen om daar te snel te rijden op de snelweg en een drone of wat dan voor camera dan ook kan niet beoordelen of de combi >3500kg, daarvoor zul je echt de papieren moeten raadplegen awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
erik-waalwijk
Berichten: 196
Lid geworden op: do 22 okt 2015 11:39
Locatie: waalwijk

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door erik-waalwijk » di 16 feb 2016 21:20

RE.gif

Ja en je moet een goede drone hebben wil die jou met evt. 140km/h kunnen bijhouden... ach die fransen slaan wel vaker de spijker mis
VW Jetta 2.0 fsi met Hobby 495 ufe excellent

Gmccckw352

Re: Verkeersregels alle Europese landen

Bericht door Gmccckw352 » di 16 feb 2016 21:30

Tot de bekeuring op de deurmat ligt.. scratch.gif
En je moet goed je best doen om te hard te rijden op de snelweg?...staat dat in de berichtgeving? scratch.gif

Plaats reactie

Terug naar “Routes”