Wat is er mis met Caravelair ?

carphunter

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door carphunter » wo 22 jul 2009 15:24

Q Fwalraven:

Wat noem je onzinnige dingen ? :?

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Knaapje » wo 22 jul 2009 16:06

carphunter schreef:Q Fwalraven:

Wat noem je onzinnige dingen ? :?
Mud aardappelen
150 liter water
emmer pindakaas
baal hagelslag
????

Wonkannawi

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Wonkannawi » zo 26 jul 2009 20:40

Afgelopen donderdag was het dus zover. Met een doos gebak onder de arm (nou ja, onder de arm) naar HHwaard. Zoals afgesproken stond onze nieuwe aanwinst netjes geparkeerd voor het pand en na een uitgebreide uitleg over het een en ander kreeg ik de sleuteltjes in handen en mocht ik middels de 'mover' (dit om e.e.a. aan te leren) de koppeling met mijn auto tot stand brengen. Ik ben weggereden met de informatie betreffende het toenmalig verbruik op het dashboard, zijnde 8.4 ltr./ 100 km. Bij aankomst in mijn woonplaats (180 km. verwijderd van HHwaard) stond deze , juist ja, nog steeds op 8.4. M.a.w. gebruik 1 op 11,9 gemiddeld (diesel). De Ambiance 450 volgde perfect met een gemiddelde snelheid van 85-90 km./per uur. welke ik reed. Thuis was het een makkie om hem de oprit op te manouvreren. En tot vandaag 19.00 uur veel familieleden op bezoek gehad om ons paradepaardje te komen bewonderen onder het genot van een glaasje wijn. Moet kunnen, nietwaar? De komende dagen de benodigde spullen, welke uit de oude caravan zijn gekomen, uitsorteren en een goede indeling 'ontwerpen' voor de Ambiance. en dan later in de maand augustus er nog enkele weken tussenuit. Inderdaad, het leven is waard om ....enz.
Gr. Tiel caravan.gif

Caravanner

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Caravanner » zo 26 jul 2009 22:06

Succes en veel caravan genot gewenst met de nieuwe aanwinst.

Gerhard N

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Gerhard N » zo 26 jul 2009 22:53

ja, ik sluit mij bij Jan aan :D :D

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Ad » ma 27 jul 2009 11:36

Gerhard N schreef:ja, ik sluit mij bij Jan aan :D :D
Idem dito, veel plezier met de aanwinst.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

JohnDoe

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door JohnDoe » ma 27 jul 2009 11:52

Ook van mij heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinst thumbup.gif aflower.gif

Vliedje

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Vliedje » ma 27 jul 2009 14:00

:D :D Ook Caravelair (overigens zelf jaren plezier van gehad) is zich blijven doorontwikkelen, met als gevolg dat de nieuwste generatie caravans bepaald geen lichtgewichten meer zijn te noemen. Wat te denken van een normaal formaat Venicia 470? Deze heeft een leeg eigen gewicht van 1150 kg. en een maximum toelaatbaar gewicht van 1400 kg. Goedkoop kan je dit model ook al niet meer noemen, want met een prijs van € 16.170 is deze caravan niet onaanzienlijk duurder dan b.v. een Hobby 460 Excellent Easy (die ook nog minder weegt). Het kan bijna niet anders, dan dat Caravelair op zijn minst goede en goed geïsoleerde caravans bouwt. Daarnaast bouwt men (gelukkig) nog altijd lichte caravans, die misschien iets soberder zijn uitgerust en wellicht ook minder goed zijn geïsoleerd, maar daar is de prijs dan ook naar en ook van deze caravans kan je jarenlang plezier hebben en er toch een niet al te grote en zware auto voor zetten.

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Fam de Goeij » za 28 nov 2009 23:23

Wij kochten Bij Stokman in Heerhugowaard op de Beurs in utrecht vorig jaar n caravelair Antares de Luxe 340
De caravan werd in maart afgeleverd!
In mei n weekje weg , de deur viel vanzelf iedere keer op slot en dan kon je er niet mewer in gelukkig had ik n sleutel
bij me buiten de caravan.Ook ging in een week tijd een hele gasfles op!

Terug gegaan naar de dealer Stokman,daar kregen we n nieuw slot id wagen gebouwd.

In Mei trouwden we en in de 2de week van juni zouden we 4 weken weg gaan.De avond voor vertrek sloot ik de door Stokman geleverde BP light gasfles aan,ik rook n enorme gaslucht en kreeg de verbinding met de fles niet gasdicht!
Stokman gebeld ----oh sorry verkeerde gasslang geleverd---daarom de eerste week dus zo,n hoog gasverbruik!!
Gelukkig geen brand gekregen die eerste week erg slordig vd dealer!!!
Dicht bij huis nog voor sluitingstijd bij n ander de juiste slang gekocht!

Volgende dag naar Oost duitsland!
2de dag kraan kapot zelf n reserve gemonteerd!
3de dag dompelpomp kapot n uur of 2 ah werk want op de reserve gekochte zat n veel te kort electra snoer.dus moest door de caravAN HEEN VERBINDING MAKEN MET T VERNIEUWDE KRAANTJE.

het werd ook slecht weer en ih plafond kwam voor de achterste bovenkastjes n week plekje ih plafondplaat!
Help we dachten aan lekkage we zijn naar n Steckeman dealer in Dresden gegaan omdat de caravelair dealer
200 km terug zat.Daar hebben 3 man sterk 2 uur vanm alles gecontroleerd en ook de daklijst losgemaakt om te kijken of er vocht binnen kwam,maar gelukkig geen vochtinwatering en de vochtmeter sloeg binnen ook niet uit!
Men dacht ae fabricage fout vd plafondplaat/// de toplaag laat los vd onderlaag--gerustgesteld gingen we verder naar Tsjechie
Daar begon de elende pas echt! Omdat ik last van mijn rug heb had Stokman onder de stalenbedbodem 2 drukveren gemaakt,zodat het bed lichter opklapt.
S,avonds klap ik het bed op ,splijten de drukveren de latten vd bedondersteuning die trokken daarop de kunststofbedpootjes uit de vloer,waardoor de stalen bedbodem voor op de grond viel en de drie scharnieren waar die nog mee aan de later bleek kromme achterlat vast zaten spleten ook ,die lat toen viel de bodem ook naar voren en drukte de hele voorwand los die op mn tenen terecht kwam! Het hele bed niet meer te gebruiken !! een vernielde caravan nog geen TWEE weken gebruikt!
We konden wel huilen!!
Moesten toen n huisje huren en hebben 2 dagen in slange houding in de caravan gelegen om alles weer nieuw, maar nu met massief hardhout op te timmeren.Wel eerst alle onderdelen op maat laten namaken en gereedschap zoals n schroefboormachine moeten kopen,plus veel schroeven en hoekijzertjes voor extra versteviging!
De rest vd vakantie was het vertrouwen in dit produkt ver gezonken.
Terug de tweede week meteen naar Stokman,men zou meteen plafondplaat bestellen voordat de fabriek in augustus met vakantie gaat De caravan zou BINNEN!!gestald worden Ter genoegdoening voor het vakantie leed zouden drie nieuwe kastfrondjes besteld en gemonteerd worden. Die waren bekrast mert het werken ad caravan met het bed herstellen.
Eind augustus was er nog niets gebeurt en had men ook nog niets!!! besteld terwijl NU de fabriek wel met vakantie was.De caravan hasd ook gewoon buiten gestaan en was erg vuil!
We zijn nog onze geplande week, de eerste in september weggeweest en daarna hem weer naar Heerhugowaard gebracht!
1november was ik t zat en klaagde bij de importeur waarom t zo lang duurde en waarom alles bij dit bedrijf fout ging!
10 dagen later was de caravan klaar! We haalden hem op hij was gepoetst,maar de plafondplaat niet vernieuwd maar de plek ingespoten met n kit met n naald Gas aansluiting was veranderd in een aansluiting zoals in elke andere caravan die bij aflevering vervangen word door n gangbare///maar was dus bij ons ook niet gebeurt!
Dan de tegemoetkoming voor alle elende....Schots en scheef gemonteerde kastfronten,goddank had men hier de plafondplkaat NIET vervangen,als ze dit al niet kunnen!!
We zijn naar huis gegaan met het idee FRANS STOKMAN NOOIT MEER!!
Nu na veel gemail met de importeur mag Budget Caravans bij Eindhoven de garantie overnemen,maar het ophangen opnieuw vd kastfrontjes word niet door de importeur vergoed!Omdat we daarvoor terug moeten naar Stokman!!En die van ons de caravan niet verder mogen verpesten!!
Wel hebben we alle vertrouwen in dit klantvriendelijkerbedrijf wat beloofd heeft in April 2010 als we de caravan brengen deze tiptop in orde te maken zoals t ook hoort!

We hopen volgend jaar dan wel te kunnen genieten van onze vakanties,maar de verpeste huwelijksreis krijgen we er nooit meer mee terug!en alle onkosten voor het iedere keer weer naar Stokmanrijden zijn ook nooit vergoet.
Meer geluk gewensd voor hen die bij Stokman///zie hierboven!!! hun wagen gekocht hebben!

EEN ZEER TELEURGESTELDE NIEUWE CARAVAN KOPER!

Fam de Goeij Lage Vuursche

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door deusjevo » za 28 nov 2009 23:44

Zo, dat lucht op... knipoog.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Fam de Goeij » zo 29 nov 2009 00:06

Sorry voor de type of spel fouten,maar ik was zeer emotioneel bij het voor de tweede keer opschrijven van onze slechte ervaring met n nieuwe caravan.Voor foutloos getypd verslag verwijs ik naar KCK-forum.nl En toets dan caravelair als zoekopdracht,dan lees je het beter getypd dan hierboven.Alhoewel hierboven toch ook wel ons caravanleed uit blijkt.
Deurslot kapot.pompkapot,kraan kapot, plafondplaat deels beschadigd is gewoon dikke pech(wel veel in een jaar!)

Maar te zware bedveren monteren op een veel te lichte constructie en verkeerde gas aansluiting maken en die dus ook niet gecontroleerd hebben is onvakkundig handelen.

Dan beloven onderdelen te bestellen VOOR de fabriek vacantie heeft en dit niet doen,waardoor de klant dus nog langer wachten moet (CQ dat jaar minder week enden weg kan met zn nieuwe aanwinst)en de caravan die ik in de was gezet had buiten ipv beloofd binnen te stallen en ook al die weken dus ook voor niets!

En ten slot: ipv de door de klant gemaakte kosten met eigen herstel vh bed vergoeden ---zouden nieuwe kast frontjes geplaatst worden,wat tevens een soort tegemoetkoming was voor het vakantie leed.
Dat dan afraffelen( waardoor de 2 bovenste fronten beiden scheef naar n andere zijde staan en de onderste 1/2 cm verder uitsteekt dan die daar boven) getuigt van TOTAAL GEEN RESPECT VOOR JE KLANTEN
En dat je dan nog op je knieen moet bij de importeur om naar die andere dealer te moeten zorgt dat Caravelair mij n vieze nasmaak in mijn mond blijft geven.
Gelukkig staan op de site van Budget Caravans zeer goede referenties en dankbetuigingen van HUN klanten waaruit blijkt dat daar de klant wel koning is!! Wij vertrouwen daar op n goede afloop.Een welgemeend excuus vanuit Heerhogowaard zal wel teveel gevraagd zijn!?

Fam De Goeij

DannyL
Berichten: 724
Lid geworden op: di 28 aug 2007 16:45

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door DannyL » zo 29 nov 2009 01:36

Staar je niet blind op de reacties die op de site van de dealer zelf staan. Het is niet ongebruikelijk om een moderator op de site te zetten die negatieve reacties verwijdered. Daarnaast zijn er tegenwoordig zelfs bedrijven die poitieve reactie's door een speciaal daarvoor opgericht team op de forums ed op internet laten schrijven (waarmee ik niet wil zeggen dat budget caravan dit doet, ik ken ze niet, maar probeer tussen de regels van een reactie door te lezen)
Laatst gewijzigd door DannyL op ma 30 nov 2009 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.

CaTo

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door CaTo » zo 29 nov 2009 18:33

als reactie op zowel begin-artikelen als de laatste artikelen:

wij hebben bgin 2009 een prachtige nieuwe Caravelair ambiance 460 gekocht bij budgetcaravans en
- tevreden over de aankoop-service
- tevreden over aflevering
- tevreden over mogelijkheid tot (zelf-) aanpassing (vaste bed vergroot naar 180-200, magnetron ingebouwd, hangkast naar legkast)
- tevreden over wooncomfort (seizoensplek in nederland, elk weekend gebruikt, goed leefklimaat binnen: geen absurde kou, geen absurde warmte ondervonden)
- iets minder tevreden over afwerkkwaliteit (maar tja... de prijs) dus zelf nog even de deur beter in z'n schanier gezet en het putje van de gootsteen geplakt (nadat er door kokend water een lek ingesprongen was) Allemaal te overzien, en qua kosten nihiel vergeleken met een stoere duitser.

de caravan staat nu in de stalling, komend voorjaar halen we 'm er met plezier weer uit voor weer een seizoen woongenot

PS: we zijn geen familie, vrienden of kennisen van Caravelair of budgetcaravan, gewoon tevreden klanten)

Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Amber » ma 30 nov 2009 10:04

Onze caravalair caravan gekocht bij een knaus dealer, en deze man onderhoudt onze caravan prima!!! sintkus.gif
Daar zijn we erg blij mee, zeker na dit bovenstaande verhaal gelezen te hebben. sintscratch.gif
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Fam de Goeij » ma 30 nov 2009 13:26

Dank CATO!!

Zo geef je ons alvast weer vertrouwen!

Bedankt!
Fam de Goeij

Hobby460ufe

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Hobby460ufe » di 1 dec 2009 23:09

Helemaal niets.

Zelf jaren een Hobby gehad met veel plezier, maar ook daar mankeerde weleens wat aan. (gebruikt gekocht bij Frans Stokman)
Later nog eens een Chateau geprobeerd, maar daar waren we wat minder gelukkig mee.
Uit eindelijk weer terug naar Frans Stokman en naar huis gereden met een Caravelair Bamba 330 EK uit 1994.
Een geweldige caravan.
Nu zijn wij de trotse bezitters van een Caravelair Venicia 420 uit 2009.
Tuurlijk het blijft een handwerk product, dus er kan altijd iets zijn.

Wat ik alleen niet begrijp dat er mensen zijn die op deze manier alleen maar hun gal willen spugen.
Hallo daar is een forum toch niet voor?
Wij hebben met onze Chateau ook problemen gehad, zowel met de caravan zelf als ook met de dealer vandaar dat wij juist de naam van die dealer niet noemen.
Ik begrijp best dat niet iedereen tevreden kan zijn, maar vecht dat ergens anders uit.
Gelukkig ook positieve/normale reacties.
Persoonlijk zijn wij heel erg positief te spreken over onze dealer.
Wij ondervinden eigenlijk alleen prettige dingen.
Het is geen massa bedrijf waar 50 man werkt, maar de werkplaats bestaat maar uit 2 of 3 man, daar wil ik af wezen.
Naar ons idee erg vakbekwame mensen met plezier in hun werk.

Kortom:
Wij zijn wel erg tevreden met onze Caravelair ( @ de Goei onze bedveren zitten nog steeds en zijn ook nog een wip bestendig ook :lol: )
Wij zijn ook erg tevreden over onze dealer Frans Stokman


Wellicht tijd voor een Poll.....

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Fam de Goeij » wo 2 dec 2009 13:57

Erg leuk schrijven dat je het uit moet vechten met de dealer,maar als je goed leest zie je dat we al heel vaak
terug gegaan zijn naar die dealer.Wij gaven hem maanden de tijd de boel op te knappen!
Ik vraag me af hoe jullie gereageerd zouden hebben als jullie dit bij hen meegemaakt hadden!!!
En nog iets ......erg flauw grapje dat jullie bed WEL WIP bestendig is!Neem ook hier de mens serieus!
nogmaals het is jullie NIET overkomen,dus laat mensen met veel pech in hun waarde svp.
En lees eerst hoe iemands naam GOED geschreven word voor hier de lolbroek uit te hangen.

M en R de Goeij

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Trina » wo 2 dec 2009 14:31

Oei, het gaat nu wel erg persoonlijk worden. :roll:
Hallo daar is een forum toch niet voor?
Een forum is ook om goede èn slechte ervaringen met elkaar te delen, mits dit op een respectvolle manier gebeurt.

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Fam de Goeij » wo 2 dec 2009 15:08

Trina Ik zal het forum daar verder niet voor gebruiken,maar vind wel dat IEDEREEN respectvol zijn mening mag geven,dat onze ervaring minder leuk was heb ik nu mee gedeeld en zal het daar verder ook bij laten.
Hoop en vertrouw er op dat de andere dealer alles op lost en dat ook wij net als iedereen van onze Caravelair volgend jaar OOK kunnen genieten,daar is ie immers voor bij elkaar gespaard!

Verder al veel op dit forum gelezen,ook veel leuke en goede informatie.
Vriendelijke Groet M en R de Goeij.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Trina » wo 2 dec 2009 15:49

Ik hoop dat je uit mijn vorige bericht begrepen hebt dat je de slechte ervaring juist wèl mocht ventileren.
Jullie teleurstelling over zoveel tegenslag is heel begrijpelijk.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Kingpin1966 » wo 2 dec 2009 17:13

Fam de Goeij schreef:Hoop en vertrouw er op dat de andere dealer alles op lost en dat ook wij net als iedereen van onze Caravelair volgend jaar OOK kunnen genieten,daar is ie immers voor bij elkaar gespaard!
Dat hoop ik ook voor jullie, zoveel pech wens je niemand toe.
Gelukkig zijn er caravandealers zat in Nederland, meer caravandealers dan kerken. mrgreen.gif
Dus een dealer die wel met je meeleeft, en denkt, is vaak niet ver weg.

Wat ik wel kwalijk vind?
Dat niemand bij Frans Stokman blijkbaar het fatsoen kan opbrengen om sorry.gif te zeggen met duizend excuses en een flinke bos bloemen (maar bloemen krijg je bij Stokman blijkbaar alleen maar als je een nieuwe caravan koopt) en dat is jammer.
Want zo ga je niet met je klanten om als dealer zijnde.

Laten jullie het nog even weten als alles is opgelost?
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: WAT IS ER MIS MET CARAVELAIR ?

Bericht door Fam de Goeij » wo 2 dec 2009 18:53

We zullen na 7 april laten horen hoe Budget Caravans onze caravan in orde gebracht heeft dan!!
Bedankt voor t meeleven en........bloemen kregen we ook niet toen we de caravan kochten( wel in augustus bij aankoop onze prima Dacia MCV maar das voor n ander forum!!)
Bedankt,

M en R de Goeij

Louis
Berichten: 206
Lid geworden op: za 6 sep 2008 21:09
Locatie: Breda

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Louis » do 3 dec 2009 17:58

Ik ben het niet eens met de stelling dat je op dit forum geen kritiek op dealers zou mogen uiten.
Daar is het forum juist voor
Ongeacht afkomst, lievelingsmerk en/of dealer zijn we met een ding allemaal gelijk, onze liefde voor caravans en kamperen, dus spui zo veel mogelijk positieve en negatieve ervaringen over alles wat met caravans te maken heeft op dit forum
De verstandige lezer zal er mee doen wat hij of zij nodig vind
Peugeot 308 SW 2016
Als de zon schijnt een Rewaco trike 1.6 115pk
Voor de dame een Opel Mokka 1.4 turbo
Bursner Nexxo 569 30 years edition

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Trina » do 3 dec 2009 18:58

Waar lees je die stelling?

Louis
Berichten: 206
Lid geworden op: za 6 sep 2008 21:09
Locatie: Breda

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Louis » za 5 dec 2009 08:31

stelling was misschien het verkeerde woord, discussie was misschien beter, als het inderdaad maar niet op de persoon is, ondanks de schrijffouten
Peugeot 308 SW 2016
Als de zon schijnt een Rewaco trike 1.6 115pk
Voor de dame een Opel Mokka 1.4 turbo
Bursner Nexxo 569 30 years edition

Plaats reactie

Terug naar “Caravelair”