Graag wat info over caravanmerk Wilk

Plaats reactie
Lucieluc

Graag wat info over caravanmerk Wilk

Bericht door Lucieluc » di 24 feb 2009 18:11

We blijven in de Wilk. In de zoektocht naar een caravan stond naast een ruim aanbod van nieuwe caravans ook een Wilk van Bouwjaar 2003. Het merk kende ik niet, maar in vergelijking met de vele nieuwe caravans viel de Wilk ons onmiddellijk op door het prachtige en stevig ogende interieur. Voor een beetje opleg bij deze Wilk kunnen we ook een nieuwe caravan kopen, die dan wel maar de minimumuitrusting bezit.
Heeft iemand ervaringen met een Wilk (type STERN 470 DQ)? Rijdt die makkelijk (weegt toch tussen de 1250 en 1500 kg)? Ik rij met een VW passat variant (2.0 -136 PK).

Alvast dank voor een eventuele reactie. Luc

Rockfire
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 17:15
Locatie: Harelbeke (Belgie)

Bericht door Rockfire » di 24 feb 2009 23:01

Luc,

Ik heb geen ervaring met Wilk, maar enkele forummers hier wel, die gaan waarschijnlijk nog wel reageren.

Wat jouw auto betreft voor deze caravan, lijkt alles ok. Misschien de caravan niet volledig laden. Berekeningen (en alles hieromtrent) kan je uitvoeren op volgende site http://www.caravantrekker.nl
Burstner 435 TS (BJ 2000) met Volkswagen Passat 1.6 Bluemotion

Werner Zülke

Bericht door Werner Zülke » wo 25 feb 2009 10:55

http://www.oldiecaravan.de/Hersteller_A ... /wilk.html

Kijk eens op deze site, de volledige historie van Wilk toppie.gif

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » wo 25 feb 2009 19:51

Lucieluc,

ik vermoed dat je Passat 1600 Kg mag trekken?
Mag dus mijns inziens geen probleem geven.
Wat het merk betreft, is bij de echte caravanners zeker een bekend merk en vooral in Duitsland veel gezien.
Behoort tot de Knaus-Tabbert groep en vertoont binnenin veel gelijkenis met Tabbert en Knaus (in bepaalde uitvoeringen)
Wordt namelijk in dezelfde fabriek als Tabbert gemaakt.
Is in vergelijking met concurrerende merken en modellen een behoorlijke zware caravan wat alles te maken heeft met dikkere wanden en kwalitatief betere materialen voor de binneninrichting.
Rijden doet ie als een trein als je hem maar goed belaadt maar geldt voor elke caravan.En als je ervan houdt heb je bij het oprijden op een camping toch altijd de nodige aandacht want uiteindelijk zie je ze niet zoveel.
De reden hiervoor is denk ik,buiten de prijs, ben je voor of tegen een Wilk.
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Louis
Berichten: 206
Lid geworden op: za 6 sep 2008 21:09
Locatie: Breda

Bericht door Louis » wo 25 feb 2009 21:33

[quote=http://www.oldiecaravan.de/Hersteller

Ik ben in het bezit van een behoorlijke hoeveelheid naslagwerk over caravans, maar dit is echt een zeer interessante site
Bedankt voor de link Werner
Peugeot 308 SW 2016
Als de zon schijnt een Rewaco trike 1.6 115pk
Voor de dame een Opel Mokka 1.4 turbo
Bursner Nexxo 569 30 years edition

Plaats reactie

Terug naar “Wilk”