Lofoten

Plaats reactie
Franswa

Lofoten

Bericht door Franswa » zo 25 jan 2009 13:14

We zijn van plan om half augustus naar de Lofoten te trekken met de caravan.
Zijn er forummers die dit al eens gedaan hebben?
Het plan is om via de NoordkaaProute heen te gaan een weekje Lofoten en dan toeristisch terug.
Zijn er dingen die we absoluut moeten zien en belangrijker..... waar we met de caravan niet moeten komen.
Alvast bedankt.

Franswa

Bericht door Franswa » do 5 feb 2009 19:14

Aan de reacties tot nu toe te merken kan het er in ieder geval nooit druk zijn. :D :D

DMJVane

Staat op pagina 8(dus een forum lid)

Bericht door DMJVane » za 7 feb 2009 20:59

René



Geregistreerd op: 08 Feb 2004
Berichten: 428
Woonplaats: Zoetermeer
Geplaatst: Zondag 27 Augustus 2006, 21:13 Onderwerp: Helaas.

--------------------------------------------------------------------------------

Helaas zit de vakantie er weer op.
de rit naar de Noordkaap is erg meegevallen.(met de camper)
Helaas bebben we niet de geplande rit helemaal kunnen rijden zoals geplant was, halvewegen de terug reis lang de kust in Noorwegen terug moeten gaan naar de hoofdweg, ivm de tijdnoot.
daardoor hebben we niet de 10,000 km kunnen halen maar bijna 8000km.
Ik heb begrepen dat het weer hier pet was, terwijl wij maar 3 buien hebben gehad.
De kosten in Zweden, Noorwegen en Finland vond ik meevallen, vergeleken met Denemarken.
Wat ons opviel dat we de paspoorten nergens nodig hadden,bij alle grenzen hebben we zo door kunnen rijden.
Bij één camping werdt de paspoorten gevraagt en iedereen moest uistappen.en dat s ávonds om half tien, een lege camping er stonden twee caravans en er werd ons een plek aangewezen helemaal achter op de camping,loeiver van de wc's.we hebben er flink om gelachen :P
Ik hoop dat iedereen een geslaagde vakantie heeft gehad.
gr René
_________________
Hobby eruit.
Vimara erin.
groetjes René

pieter61

Bericht door pieter61 » do 26 feb 2009 12:51

De Lofoten zelf is al een prachtige bestemming, erg mooie natuur.
Ik ben er al een paar keer geweest met auto en caravan, nooit problemen gehad :D. Je moet wel rekening houden met ferrie's en tijden.
Omrijden is vaak te ver.Prijzen vielen mee, half augustus is wel wat laat, bedenk dat het daar dan al koud kan zijn, vooral s'nachts. :) Bij Lyngvaer ligt camping Bobilcamping prachtig panorama eenvoudige maar leuke camping www.lofoten-bobilcamping.no Fijne reis gewenst is onze favoriete bestemming.

DMJVane

Reis naar de Noord Kaap.

Bericht door DMJVane » do 26 feb 2009 15:26

De Lofoten zelf is al een prachtige bestemming, erg mooie natuur.
Hoe veel KM's is deze reis?

Franswa

Bericht door Franswa » do 26 feb 2009 19:56

Bedankt voor de reactie Pieter61 dit zijn precies de campings waar ik naar op zoek ben.
Ben je toevallig ook al eens via de RV 17 gereden?

pieter61

Bericht door pieter61 » vr 27 feb 2009 11:50

Hallo, Franswa,

Wij zijn een stuk die weg op geweest, tot de saltstraumen, daar zijn 2 campings, erg druk. Hier heb ik geen e mail adressen van, was voor een nacht staan wel mooi, eb en vloed is daar spectaculair. Wij rijden meestal de wat grotere wegen, andere kunnen vaker gravel wegen zijn of gedeeltelijk. De E6 is de grote 2 baans weg :) Vergeet niet een vissers tocht te maken bij Moskenes en Henningsvaer bezoeken + svolvaer.
De overtocht Svolvaer/ Skutvik is ook mooi kan onstuimig zijn. :?
Ik hoor wel van jullie of die rv 17 een mooie route is.

DMJVane

Re: Lofoten

Bericht door DMJVane » ma 27 apr 2009 19:27

De Telegraaf

van zaterdag 25 april 2009, stond en stuk in van onvergetelijke trip door prachtig natuur schoon.
Per Auto naar de Noordkaap.Het is wel 6300 tot 7000 Km. Voor de liefhebbers suc6!
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/37756 ... tml?p=15,1

Franswa

Re: Lofoten

Bericht door Franswa » zo 3 mei 2009 13:42

Ik weet dat het een hele afstand is, maar ik heb 7-8 weken de tijd, en eens moet het een keer gebeuren.
Het artikel uit de telegraaf heb ik gelezen, bedankt.

BeeWee

Re: Lofoten

Bericht door BeeWee » wo 6 mei 2009 09:50

Er staat op Campersite.nl ook een heel verhaal over de Lofoten en Vesteralen. Nog niet helemaal af zo te zien, maar zeker informatief.

René

Re: Lofoten

Bericht door René » di 12 mei 2009 20:33

Nog even dit..... rij er nooit te hard, er kan van alles de weg over steken, van kippen tot koeien en alles wat er tussen zit.
mocht je een dier aanrijden ben je daar goed het haasje. :evil:
Ook de stoplichten en rader kontrolle liegt er niet om.
rij altijd met de zonneklep naar beneden (ook als het regend) mocht je gefotograveerd worden moet op de foto het gezicht van de bestuurder zichtbaar zijn. als dit niet zo is is de bekeuring niet geldig. :roll:

verder een hele fijne en mooie vakantie toegewenst. toppie.gif

Franswa

Re: Lofoten

Bericht door Franswa » do 14 mei 2009 18:50

René bedankt voor de tips, maar ik ben alvaker in Noorwegen geweest alleen nog niet zo noordelijk, dus weet ik ondertussen hoe te handelen daar.
Ik heb er erg veel zin in en kijk er erg naar uit.

René

Re: Lofoten

Bericht door René » za 16 mei 2009 12:09

Kan ik me voorstellen.... het is daar schitterend. :D

Plaats reactie

Terug naar “Noorwegen”