Route naar Campig Menina in Slovenie

Plaats reactie
Rojabo

Route naar Campig Menina in Slovenie

Bericht door Rojabo » di 1 jul 2008 22:28

Wie heeft er ervaring met EEN route naar Camping Menina in Slovenie(Recica ob Savinji).
Ik heb twee aanbevolen route's,maar twijfel nog welke ik zal nemen.
Route 1 is: vanaf Nurnberg via Munchen,Salzburg,Villach en Lubliana.
Route 2 is: Vanaf Nurnberg via Linz,Graz, en Maribor.

Route 1 is iets korter,route 2 is iets goedkoper(tunnels)
Wie geeft me de doorslag,en weet voorbij Nurnberg ook nog een leuke overnachtingscamping?

Mavank

Bericht door Mavank » di 1 jul 2008 22:43

Route 2 volgens mij iets minder kans op files. Menina is trouwens een leuke camping.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » di 1 jul 2008 22:49

Wij zijn vorig jaar (naar Kroatie) de route gereden via Villach en die is ons toen prima bevallen....

Wat betreft een goeie overnachtingsplek nabij Nurnberg.... Wij hebben (op de terugweg) toen op deze camping overnacht en da's ons prima bevallen.
Je kunt een eenvoudig plekje kiezen (evt. met stroom) binnen de slagboom doch buiten de camping zelf.....gaat lekker douchen op de camping en daarna gezellig wat eten in het dorpje :D 8) :wink:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Volvootje

Bericht door Volvootje » wo 2 jul 2008 13:30

Wij gingen de afgelopen 6 jaar altijd - zonder caravan - via Villach-Lubljana naar Kroatië, en die route beviel ons veruit het beste. Een keer via Maribor, maar daar zag ik de meerwaarde niet van in . Sloveense doorgaande wegen zijn prima, trouwens. Je loopt alleen kans op enige opstopping op de ringweg van Lubljana, maar ook dat is te overleven. Gewoon via Lubljana rijden!
(sorry, campings rond Nürnberg kan ik je niet leveren)

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » wo 2 jul 2008 14:14

De laatste jaren gaan we bijna altijd via Graz Maribor.

Minder last van file's. (Tauerntunnel bijv..)
Maar het maakt een groot verschil wanneer je er langs komt.
Midden in de week maakt het niet veel uit.

Campings zijn er genoeg. Meestal beslissen we dat op het laatste moment pas. (Als de dorst te groot wordt :lol: )
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Caravanner

Bericht door Caravanner » wo 2 jul 2008 22:46

Sluit me bij Ab aan.
Al voorbij Nurnberg is het stil op de snelweg tot en met Maribor.
Ook op topdrukte dagen, weinig caravans en veel minder vrachtauto's.
Dit in tegenstelling tot de Nurnburg, Munchen, Salzburg, Villach.
Op dit stuk veel caravans en op top vakantiedagen veel lange tot zeer lange files.

Via munchen, salzburg, Tendacamping (google of zoekfunctie)
Andere route pakten wij een autohof tussen Nurnberg en Passau, maar ook hier campings genoeg.

Terugweg staan/stonden wij altijd nabij Wurzburg op de Katzenkopf in Sommerach.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Bericht door Ad » do 3 jul 2008 10:11

Misschien al bekend meer ik las vanochtend in de krant dat je in Slovenië een autobaanvignet nodig hebt. Het niet hebben van zo'n vignet levert Eu 800,= boete op.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Rojabo

Bericht door Rojabo » za 5 jul 2008 10:32

Klopt,heb ik ook gelezen...
De slovenen zullen de vakantiegangers naar Kroatie wel zat zijn.
35 euro is een hoop geld,maar ja.
Helemaal als je alleen maar door Slovenie rijdt om naar Kroatie te gaan.

Gebruikersavatar
Brenda
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 16 jun 2006 20:53
Locatie: Drenthe

Bericht door Brenda » za 5 jul 2008 17:43

Ik heb er niks van gehoord, staat niks in het handboek van de ANWB en toen ik er was voor kaarten van Kroatie is er ook niks over gezegd. Zouden ze het daar al wel weten?
Ga ik ook een keer naar Kroatie zeg :evil:
Moet nog maar eens zien wat ik doe. Je kunt ook via Italie toch? Lees niks hier over de route via Udine en Triest een km of 10/15 door Slovenie toch?
Groetjes Brenda

Audi 2013 en Home Car Racer Spirit 45 uit 2004

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » za 5 jul 2008 18:01

Brenda, weliswaar in het engels maar hierbij een link naar een sloweense site betreffende het vignet

http://www.amzs.si/?podrocje=416

Ciscat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 16 jun 2008 16:14
Locatie: Dordrecht

Bericht door Ciscat » za 5 jul 2008 22:49

Op kroatie.org (even doorklikken naar "alles over Sloveens vignet") kan je alles lezen over vignet :( in Slovenie. (Is al aantal maanden bekend trouwens) Er staan ook evt. links naar 'sluip' routes, maar het wordt de Kroatie-vakantieganger wel heel moeilijk gemaakt. :x Succes! :)

Gebruikersavatar
Brenda
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 16 jun 2006 20:53
Locatie: Drenthe

Bericht door Brenda » zo 6 jul 2008 19:15

Bedankt voor julie informatie! Het gaat me niet om die 35 euro, op het hele vakantiebudget kan dat er ook nog wel bij.
Maar ik had al het idee om te kijken of het sneller was/rustiger rijdt via Italie naar Umag of door de Karwankentunnel waar iedereen langs gaat.
Dan is het voor ons 6 km A1 door Slowenie en dat moet toch wel te omzeilen zijn. Beetje sport ook om een alternatief te vinden.
Vind het wel vreemd dat ze bij de anwb niks zeiden toen ik een kaart van Kroatie haalde en vignetten voor O'rijk.
Groetjes Brenda

Audi 2013 en Home Car Racer Spirit 45 uit 2004

Ciscat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 16 jun 2008 16:14
Locatie: Dordrecht

Bericht door Ciscat » zo 6 jul 2008 20:50

@ Brenda:
Inderdaad! een minpuntje voor de ANWB :oops:
Volgende week ga ik in Dordt ook vignet voor Oostenrijk halen en nwe kaart Slovenie/Kroatie, eens kijken of ze het daar wel weten :?:
Veel plezier in Istrie :D

Gebruikersavatar
Brenda
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 16 jun 2006 20:53
Locatie: Drenthe

Bericht door Brenda » ma 7 jul 2008 00:04

Ik ben benieuwd wat ze daar zeggen, laat je het nog even weten?
Groetjes Brenda

Audi 2013 en Home Car Racer Spirit 45 uit 2004

Ciscat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 16 jun 2008 16:14
Locatie: Dordrecht

Bericht door Ciscat » ma 7 jul 2008 17:12

Tuuuuuurlijk, maar wel even geduld hoor, want ik ga pas volgende week. :D

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » ma 7 jul 2008 17:17

Ik weet niet hoe het nu is, maar over Udine reed altijd perfekt. Veel gedaan in het verleden.
Heel mooie snelweg. Ook heeeeel veel tunnels. Indertijd was het ook nooit druk.
Lijkt me nu ook nog niet. Of iedereen moet Slovenie mis willen rijden... :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ciscat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 16 jun 2008 16:14
Locatie: Dordrecht

Bericht door Ciscat » ma 7 jul 2008 18:50

Het rijdt inderdaad perfect en heel mooi maar vergeet niet dat je ALTIJD door Slovenie moet ook al ga je naar Umag.
Je hebt bij Triest 2 mogelijkheden: of door Triest heen, (is heel druk en slecht aangegeven) maar zelfs dan kom je bij de grens met Slovenie altijd nog een heel klein stukje snelweg (A1) tegen van Skofje naar Koper. Er is geen andere weg naar Koper.
Je kunt ook om Triest heen, meer km maar rijdt veel rustiger maar ook dan kom je weer de snelweg tegen in Slovenie. Voor Triest A4 (E70 volgen) dan bij Sezane de grens over en zo zit je automatisch op de A3 in Slovenie. Heel moeilijk te omzeilen dus die snelweg!!!
De boetes schijnen heel hoog te zijn en natuurlijk wordt er vooral op die korte stukjes waarvan ze verwachten dat mensen geen vignet hebben uitgebreid gecontroleerd.
Dus, neem geen risico en koop (gewoon aan de grens) een vignet. b38.gif

Caravanner

Bericht door Caravanner » ma 7 jul 2008 21:38

We hebben het toch over camping Menina, dat ligt bij Morzirje in Recica ob savinja een gehucht langs de weg naar Luce.
Maribor, Celje, Velenje, Mozirje.

We zijn overigens ook eens met de caravan het dal uit gegaan via Mozirje richting Wolfsberg. Kan me alleen niet meer herinneren of dit over velenje was of rechts langs Morzirje naar Wolfsberg (oostenrijk).
Dit is korter dan over Villach of Maribor en je komt in Slovenie niet op de snelweg.

Gebruikersavatar
Brenda
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 16 jun 2006 20:53
Locatie: Drenthe

Bericht door Brenda » ma 7 jul 2008 23:13

Je hebt gelijk Jan!
Ik reageerde op het stukje van Ad en zo ging het verder.
Misschien maar even splitsen in een apart draadje.
Groetjes Brenda

Audi 2013 en Home Car Racer Spirit 45 uit 2004

arendsw

Re: Route naar Campig Menina in Slovenie

Bericht door arendsw » ma 21 feb 2011 21:14

Voor de dapperen onder u: via Klagenfurt en Bad Eisenkappel kun je ook binnendoor naar Camping Menina. Wij hebben dit heen en terug gedaan met een Peugeot Partner met bagagewagen. Dat was prima te doen. Met een niet al te grote caravan achter een stevige auto lukt het ook wel, de haarspeldbochten zijn af en toe wel erg krap. Qua afstand scheelt het behoorlijk (meer dan 100 km vgl met Karawankentunnel). Qua tijd maakt het niets uit, ik denk zelfs dat het langer duurt. Maar mooi dat het is!!!

Plaats reactie

Terug naar “Slovenië”