Cash svp

Plaats reactie
Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Cash svp

Bericht door Pensionado » vr 23 mei 2008 16:07

Wij zijn net terug van een rondtrip Limburg, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland. Totaal vijf campings bezocht. Mooi weer en fijne campings daar niet van.
Maar wat ons in hoge mate iriteerde was dat behoudens de camping in Limburg de andere vier campings geen pin- of creditcard wensten te accepteren.

Daar sta je dan 's ochtens klaar om te vertrekken kan je weer de auto afkoppelen om eerst een pinautomaat te bezoeken. :twisted:
En denk nu niet dat er een goedkoop tarief van toepassing was. De verstrekte bonnetjes waren ook niet echt formeel.

Met andere woorden hier wordt over de rug van de kampeerder massaal de belasting beduveld en wij moeten er aan mee werken. Is dit een normaal gebruik aan het worden :?:

Apejoekie

Bericht door Apejoekie » vr 23 mei 2008 17:06

Weet niet, even vragen bij de belastingdienst... Misschien zijn daar al meerdere klachten binnen gekomen :wink: :twisted:

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1917
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Cash svp

Bericht door Ad » vr 23 mei 2008 19:48

Pensionado schreef:Met andere woorden hier wordt over de rug van de kampeerder massaal de belasting beduveld en wij moeten er aan mee werken. Is dit een normaal gebruik aan het worden :?:
Ja dat is misschien wel zo, maar dat gebeurt in iedere branche. Heeft u nooit iets zwart laten doen? Wij wel! Wij vragen altijd als we op een camping aankomen of er met plastic betaald kan worden. Zo niet, dan zorgen we voor voldoende contant geld.
Ad
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

*Peter*

Bericht door *Peter* » za 24 mei 2008 00:23

Precies! Ik vind het niet echt slim, als men er pas op het moment van afrekenen achter komt, dat er niet met plastic betaald kan worden!
:lol: :lol: :lol:

Frederik

Bericht door Frederik » za 24 mei 2008 10:29

Hier sluit ik mij bij aan, wij hebben een kluisje in de caravan en gedurende het verblijf pinnen we ergens het bedrag dat we aan stageld moeten betalen uit een flappentap en stoppen dat geld dan in het kluisje. Bij vertrek kun je altijd cash betalen. 8) 8) 8)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Kingpin1966 » za 24 mei 2008 11:23

Wij doen dat ook al jaren, voordeel is ook dat je niet zo veel uit kan geven dat je je standgeld niet meer cash kunt betalen.

Veel buitenlandse geldautomaten houden er nl. geen rekening mee dat sommige Nederlandse banken een roodstandfaciliteit op hun bankpassen hebben.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Bericht door Pensionado » za 24 mei 2008 11:45

Bedankt voor de reacties maar dit soort antwoorden kan ik ook verzinnen :wink: :wink:
De vraag was of dit een normaal verschijnsel begint te worden :?: Op de camping in Luxemburg kon ik vorig jaar gewoon nog pinnen [alleen was er toen een andere beheerder]

Ik ben ook niet roomser dan de Paus maar vind cash betalen alleen om de campingbaas van zwart geld te voorzien echt niet normaal. Dit vind ik zeker geen reden om meer geld dan nodig in een kluisje te bewaren.

Wat mij betreft mogen deze klant onvriendelijke praktijken best aan de kaak gesteld worden, maar misschien ben ik ouderwets :cry:

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Kingpin1966 » za 24 mei 2008 11:47

Het kan ook zitten in de kosten die de campingbaas moet maken om betalen met plastic mogelijk te maken die hem daarvan weerhouden.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Frederik

Bericht door Frederik » za 24 mei 2008 12:39

Pensionado schreef:Bedankt voor de reacties maar dit soort antwoorden kan ik ook verzinnen :wink: :wink:
De vraag was of dit een normaal verschijnsel begint te worden :?: Op de camping in Luxemburg kon ik vorig jaar gewoon nog pinnen [alleen was er toen een andere beheerder]

Ik ben ook niet roomser dan de Paus maar vind cash betalen alleen om de campingbaas van zwart geld te voorzien echt niet normaal. Dit vind ik zeker geen reden om meer geld dan nodig in een kluisje te bewaren.

Wat mij betreft mogen deze klant onvriendelijke praktijken best aan de kaak gesteld worden, maar misschien ben ik ouderwets :cry:
Ouderwets is dat je je loon op vrijdag in een zakje mee krijgt naar huis en alles vanuit je kontzak in klinkende munt betaalt :D
Ik heb er geen moeite mee dat een campingbaas de belastingregels overtreedt, daar zijn ze voor :oops: :oops: :oops: toch?
Fred

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » za 24 mei 2008 19:24

Indien het een "normale" (ANWB-ASCI of andere ge-accrediteerde) camping is vind ik het persoonlijk niet meer van deze tijd dat er geen pin-automaat aanwezig is. Tot op heden hebben wij nog altijd met Pin of Creditcard kunnen betalen.

Indien het een SVR camping is, waarbij het kamperen "bijzaak" is kan ik het me wel voorstellen. Lijkt me idd verstandig om vooraf te informeren bij dit soort campings.

Pimpampoentje

Bericht door Pimpampoentje » ma 26 mei 2008 10:13

geloof in 25 jaar kamperen maar 1 keer meegemaakt dat er gepind kon worden.
Ontduiken van belasting? Zonder bewijs niet zo maar gaan wijzen ben ik van mening.
Zo'n pinding is ook niet gratis beschikbaar.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12841
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » ma 26 mei 2008 11:07

Het is nog nooit in mijn hoofd opgekomen dat iemand cash vraagt om de belasting te ontduiken.
Waarom zou je daar van uit gaan? Of ben ik nu te naief?
En ook al zou het daarom te doen zijn, dan is dat toch hun eigen verantwoording?
ik betaal wat ik moet betalen en wat ze er mee doen zal mij een zorg zijn.

Omdat wij op boerencampings kamperen valt er meestal niet te pinnen.
Dus pin ik een dag van te voren en betaal ook een dag van te voren.
Dan kun je, op de dag van vertrek, weggaan wanneer je wilt.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1550
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Bericht door Jan Br » ma 26 mei 2008 11:12

ER mag ook best wel eens wat begrip zijn voor de wat kleinere campingbeheerders.
- Een camping is een bedrijf en moet winst maken, maar de periode waarin het verdient kan worden is maar een paar maanden per jaar.
- Banken worden niet alleen steeds duurder voor particulieren, maar ook voor bedrijven
- Bij sommige creditcards worden hoge kosten ingehouden over betalingen in het nadeel van de beheerder, nog los van de investering in speciale apparatuur.

Ik snap best dat een camping in dat soort gevallen zijn afrekening liever contant heeft dan met "plastic"

Bijkomende problemen van een campingbaas:
- gasten die wanneer ze het koud hebben electrische kacheltjes meenemen omdat ze toch al voor de electriciteit betalen, in plaats van de ingebouwde gaskachel te ontsteken. Nog los van het verbruik vergt dit ook investeringen in de infrastructuur.
- Het toenemend gebruik van airco's.
Eigenlijk alleen maar op een correcte manier af te handelen met op iedere plek een eigen meter, maar ja dat kost weer veel aanpassingen in de infrastructuur van de camping, pakweg max. 3 mnd in gebruik.

En dan zie de betreffende klagers met hun auto's weer terugkomen van een middagje winkelen met zakken van de Aldi en de Lidl. Niks mis mee, maar waaruit blijkt dat ze zelf in ieder geval proberen prijsbewust te leven en dan klagen over een beheerder die dat ook probeert.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Jaas

Bericht door Jaas » ma 26 mei 2008 11:24

Waarschijnlijk heeft het met de (verborgen) kosten te maken die het plastic geld met zich meebrengt.
recentelijk op 2 campings in denemarken meegemaakt dat er zowel contant alsook met de creditkaart betaald kon worden. Echter betalen met de creditkaart betekende wel dat er 4,5% extra berekend werd.
Alles officieel op rekening. Dus geen poging om de belasting te flessen.

Tramp

Bericht door Tramp » ma 26 mei 2008 13:18

Pensionado schreef:Wij zijn net terug van een rondtrip Limburg, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland. Maar wat ons in hoge mate iriteerde was dat behoudens de camping in Limburg de andere vier campings geen pin- of creditcard wensten te accepteren.

wordt ..knip... massaal de belasting beduveld en wij moeten er aan mee werken. Is dit een normaal gebruik aan het worden :?:
Ik mag het hopen..
Want... als het in de toekomst een mooie gewoonte wordt om de belastingdienst en de kredietverstrekkers een tikkeltje minder te laten meeprofiteren van ons aller vakantiebudget, dan hoeven de kampeertarieven voortaan mogelijk ook wat minder rap te stijgen. :roll:
Laatst gewijzigd door Tramp op ma 26 mei 2008 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

DannyL
Berichten: 724
Lid geworden op: di 28 aug 2007 16:45

Bericht door DannyL » ma 26 mei 2008 14:28

Jaas schreef:Waarschijnlijk heeft het met de (verborgen) kosten te maken die het plastic geld met zich meebrengt.
recentelijk op 2 campings in denemarken meegemaakt dat er zowel contant alsook met de creditkaart betaald kon worden. Echter betalen met de creditkaart betekende wel dat er 4,5% extra berekend werd.
Alles officieel op rekening. Dus geen poging om de belasting te flessen.
Dat gaat maar gedeeltelijk op, pinnen kost de campingbaas iets minder als 1 euro, visa rekent 2.50 per transactie

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » ma 26 mei 2008 15:36

en dan vergeet je de maandelijkse abo kosten € 100.00, de aanschafkosten +/- € 1000.00 en dan nog het onderhoudscontract ook een paar honderd euro.......
A/ als een campingbaas aan mij vraagt of het zonder bon kan, werk met alle plezier daaraan mee.
B/ als je bent ingeschreven op een camping kan er later niets zwart meer gedaan worden, dus als je dat niet wilt eis je dat je ingeschreven wordt.

dus mijn inziens zit het hem gewoon in die verd**** hoge vaste lasten die zo'n pinautomaat met zich meebrengt, en dan gewoon omdat er enkele zijn die dat fijn vinden. Ik zal het anders zeggen ik pin nooit in het buitenland. de bank weet al meer dan genoeg van me

*Peter*

Bericht door *Peter* » ma 26 mei 2008 23:55

Pensionado schreef:Ik ben ook niet roomser dan de Paus maar vind cash betalen alleen om de campingbaas van zwart geld te voorzien echt niet normaal. Dit vind ik zeker geen reden om meer geld dan nodig in een kluisje te bewaren.
Ik ga de dag voor vertrek gewoon even flappen tappen en daarna meteen afrekenen.

DannyL
Berichten: 724
Lid geworden op: di 28 aug 2007 16:45

Bericht door DannyL » di 27 mei 2008 16:46

Signmaker schreef:en dan vergeet je de maandelijkse abo kosten € 100.00, de aanschafkosten +/- € 1000.00 en dan nog het onderhoudscontract ook een paar honderd euro.......
A/ als een campingbaas aan mij vraagt of het zonder bon kan, werk met alle plezier daaraan mee.
B/ als je bent ingeschreven op een camping kan er later niets zwart meer gedaan worden, dus als je dat niet wilt eis je dat je ingeschreven wordt.

dus mijn inziens zit het hem gewoon in die verd**** hoge vaste lasten die zo'n pinautomaat met zich meebrengt, en dan gewoon omdat er enkele zijn die dat fijn vinden. Ik zal het anders zeggen ik pin nooit in het buitenland. de bank weet al meer dan genoeg van me
Sorry maar dan moet je opzoek naar een andere aanbieder, je kunt bijvoorbeeld bij Brainpoint voor 34,95 per maand (exBTW) een mobiel pin apparaat huren, per transactie betaal je dan 0.13 (exBTW).
Bijkomend voordeel is dat je (als ondernemer) dan minder aan de bank hoeft te betalen voor het afstorten van je contanten, en je hebt minder cash in kas wat de veiligheid weer vergroot.

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » di 27 mei 2008 17:15

DannyL, je weet precies wat ik bedoel, bedragen zullen idd niet 100% correct zijn, ik wil hiermee alleen maar aangeven dat het voor sommige absoluut niet lonend kan zijn om zo'n apparaat aan te schaffen, en dat het dus niet hoeft te zijn omdat die meneer of mevrouw dan zwart betaald wil worden, ik vind dat namelijk een heel erg kortzichtige gedachte, maar goed dat is mijn mening maar

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”