Als je meerdere verzekeringen neemt krijg je pakket korting, dat kan oplopen tot 8% volgens mij.
Aveco of ANWB of toch nog een andere verzekering
Re: Aveco of ANWB of toch nog een andere verzekering
Als je meerdere verzekeringen neemt krijg je pakket korting, dat kan oplopen tot 8% volgens mij.
Hobby De Luxe 460 LU 2026 (in bestelling)
Nissan Qashqai Xtronic 2023
Staar je niet blind op pakketkorting!!!
Wij hebben onze verzekeringen bij 2 maatschappijen ondergebracht. Ieder jaar word er een avond besteed met de tussenpersoon om alle verzekeringen door te nemen. Niet om het goedkoopste uit te komen maar om up to date te zijn. Maatwerk op onze wensen.
Zorg wel voor een tussenpersoon die meerdere maatschappijen kan aanbieden.
Wij hebben onze verzekeringen bij 2 maatschappijen ondergebracht. Ieder jaar word er een avond besteed met de tussenpersoon om alle verzekeringen door te nemen. Niet om het goedkoopste uit te komen maar om up to date te zijn. Maatwerk op onze wensen.
Zorg wel voor een tussenpersoon die meerdere maatschappijen kan aanbieden.
Spending a fortune to live like a wanderer
Pakketkorting is (leuk) meegenomen, maar mag uiteraard nooit het uitgangspunt zijn, en ook niet standaard/persé een pakket van 1 verzekeraar (risicodrager), je moet kunnen vergelijken en de dekking naar wens kunnen kiezen tegen een voor jou passende premie. Mijn SAAB bijvoorbeeld zit niet in dat pakket want daarvoor is geen passende dekking (taxatie) dus die zit elders (wel via dezelfde adviseur) en reis en rechtsbijstand ook niet in dat pakket, dezelfde reden.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition (2023)
Citroën C3 Pure Tech Shine (2022) (Daily)
Volvo XC40 B4 Plus Dark Mild Hybrid (145 KW) (Caravantrekker) (2024)
SAAB 9-3 2.8T V6 Aero Cabriolet (2006) Obsessie | Taxatie FEHAC -> Klasse 1 (Concoursstaat)
SAAB 9-3 2.8T V6 Aero Cabriolet (2006) Obsessie | Taxatie FEHAC -> Klasse 1 (Concoursstaat)
Pakketkorting is niet het doel. Ik wil een offerte en zal niet alleen naar de prijs kijken maar ook een eerlijk vergelijk met polisvoorwaarden.
Wat is wel heb gezien is dat deze vooral op de termen nieuwwaarde en aanschafwaarde en het aantal jaar verschillen. Voor een leek is dat best lastig.
Het is aan ons om te kijken wat het best bij ons past. 10 jaar nieuwwaarde lijkt leuk maar is gewoon niet realistisch. Na 5 jaar krijg je ook geen nieuwwaarde bij inruil, waarom dan wel bij totaal verlies. Je betaalt het allemaal zelf door de hoge premie.
Wat is wel heb gezien is dat deze vooral op de termen nieuwwaarde en aanschafwaarde en het aantal jaar verschillen. Voor een leek is dat best lastig.
Het is aan ons om te kijken wat het best bij ons past. 10 jaar nieuwwaarde lijkt leuk maar is gewoon niet realistisch. Na 5 jaar krijg je ook geen nieuwwaarde bij inruil, waarom dan wel bij totaal verlies. Je betaalt het allemaal zelf door de hoge premie.
Eriba Nova L 465 -2021 / In bestelling Eriba Novaline 442
VOLVO XC40 T5 PHEV Plus Dark-2023 & VOLVO EX40 Ultra-2025 MY2026
Afgelopen jaren bleven caravans en campers wel behoorlijk hun waarde houden..
Maar dat wist ook niemand van tevoren.
Maar dat wist ook niemand van tevoren.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
Het is juist dat vergelijk in dekkingen/voorwaarden en of je de prijs (premie) daarvoor over hebt. Wil je 10 jaar nieuwwaarde? Wil je een eigen risico of juist niet of wel tegen een premiekorting? Welke beveiligingseisen worden gesteld? Is er korting voor een hagelbestendig(er) dak? Is hagelschade automatisch verzekerd of tegen meerpremie. Is er vrijheid in schadehersteller of is er sturing...Daphne schreef: ↑ma 6 okt 2025 21:05Pakketkorting is niet het doel. Ik wil een offerte en zal niet alleen naar de prijs kijken maar ook een eerlijk vergelijk met polisvoorwaarden.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition (2023)
Een andere om te overwegen is Ohra: vrij scherpe premie en standaard hageldekking bij all-risk. Vrij goede voorwaarden verder ook. Nadeel: ze accepteren caravans tot een nieuwwaarde van max 35.000 Euro, dus zal niet voor iedereen gaan lukken.
BMW 530i Touring (2023) & Eriba Touring 542 Edition 60 (2023) => Eriba Feeling 442 (2026 in bestelling)
Aanvraag voor afspraak gemaakt bij NH1816
Caravanverzekering loopt nu bij Centraal Beheer
Rest bij InShared:
Aansprakelijkheidsverzekering
2 auto verzekeringen
2 scooter verzekeringen
Rechtsbijstandverzekering
Doorlopende reis en annuleringsverzekering
Woonverzekering inboedel opstal glas
Caravanverzekering loopt nu bij Centraal Beheer
Rest bij InShared:
Aansprakelijkheidsverzekering
2 auto verzekeringen
2 scooter verzekeringen
Rechtsbijstandverzekering
Doorlopende reis en annuleringsverzekering
Woonverzekering inboedel opstal glas
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende scharrel Kip Kompakt 37 EKV Special
Hier ook de tussenpersoon gevraagd ons te adviseren over NH1816. Ben benieuwd.
Weinsberg CaraOne 480 EU Hot Edition achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Bologna 280 + dakluifel |Unico Torino
-
sailor wim
Ik ben benieuwd enfin jij ook natuurlijk.
Anwb caravan verzekering €63 afgerond.
Acsi afgerond €2 goedkoper.
Groetjes Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Net via whatsapp contact gehad met de ANWB. Schade die je zelf per ongeluk veroorzaakt is niet op voorhand verzekerd!
Mijn vraag was: "Hoe is de schade verzekerd die ik zelf per ongeluk aan mijn caravan veroorzaak? In de polisvoorwaarden lees ik daar niets over."
Antwoord van de ANWB: "Ik kan niet toezeggen of schade vergoed wordt die je zelf veroorzaakt. Je dient goed zorg te dragen voor je caravan en de schadebehandelaar beoordeeld op moment van schade of je hiervoor verzekerd bent. Niet op voorhand."
Ik ga er dus maar van uit dat het niet verzekerd is en dan kan het nog meevallen.
Bij Aveco zit 'eigen schuld' er wel standaard in.. Prijsverschil op jaarbasis is 85 euro (ANWB goedkoper), maar dan heb je bij de ANWB ook nog 75 euro eigen risico, bij hagel zelf 150 euro, en een jaar minder nieuwwaarde verzekerd. Dan kies ik toch voor Aveco.
Ton
Mijn vraag was: "Hoe is de schade verzekerd die ik zelf per ongeluk aan mijn caravan veroorzaak? In de polisvoorwaarden lees ik daar niets over."
Antwoord van de ANWB: "Ik kan niet toezeggen of schade vergoed wordt die je zelf veroorzaakt. Je dient goed zorg te dragen voor je caravan en de schadebehandelaar beoordeeld op moment van schade of je hiervoor verzekerd bent. Niet op voorhand."
Ik ga er dus maar van uit dat het niet verzekerd is en dan kan het nog meevallen.
Bij Aveco zit 'eigen schuld' er wel standaard in.. Prijsverschil op jaarbasis is 85 euro (ANWB goedkoper), maar dan heb je bij de ANWB ook nog 75 euro eigen risico, bij hagel zelf 150 euro, en een jaar minder nieuwwaarde verzekerd. Dan kies ik toch voor Aveco.
Ton
Next 380 achter een Mercedes Citan
- Bob Diesel
- Contacteer:
Verkeerde medewerkster gehad
Per ongeluk
Je veroorzaakt schade dus altijd per ongeluk
En word gewoon bij all risk dekking gewoon vergoed , zonder gezeur , zoek mijn verhaaltje over een kapotte zijruit
Today ,is Yesterday’s Tomorrow
Toyota Rav4 Hybrid 2.5 AWD 2016 voor een Avento-GT430-TCB
Toyota Rav4 Hybrid 2.5 AWD 2016 voor een Avento-GT430-TCB
Wat ik eerder schreef over de verzekeringspremie van onze caravan is niet de juiste premie want die is nog van vorig jaar.....de nieuwe premie is zojuist afgeschreven en bedraagt #147,22. P/mndkarelV schreef: ↑ma 6 okt 2025 15:16Wij zijn verzekerd bij Aveco en de caravan is verzekerd voor €62.000 en daar komt nog eens een inboedel bij van €2.500 die we gratis van de verzekeringsmaatschappij krijgen en hij is allrisk verzekerd voor 7 jaar nieuwwaarde en daar betalen wij €130,31 p/mnd aan premie voor.
Aveco doet trouwens niet aan no claim kortingen dus als wij een schade rijden door zelf toedoen wordt de premie niet duurder.
Caravan die getrokken wordt door een auto 
Zo dan, das een behoorlijke verhoging van kleine 15%
Ik ben juist gedaald in premie van €15,49 naar €13,83 per maand, vond ik apart
Verzekerde bedragen en voorwaarden liggen natuurlijk heel anders
Ik ben juist gedaald in premie van €15,49 naar €13,83 per maand, vond ik apart
Verzekerde bedragen en voorwaarden liggen natuurlijk heel anders
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende scharrel Kip Kompakt 37 EKV Special
Een klein beetje inflatie noem ik het maar
Caravan die getrokken wordt door een auto 
Terugkoppeling gehad van onze tussenpersoon, advies was de caravan bij Unigarant te laten. Premie nagenoeg gelijk, dekkingen Unigarant zijn beter.
Weinsberg CaraOne 480 EU Hot Edition achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Na een week nog geen reactie op m’n mail…
Yep
Er zit overigens nog een tussenpersoon hier in de stad maar dat is een wat groter kantoor en waar ik geïnformeerd heb een eenmanszaak.
Dan zou ik voor een andere tussenpersoon kiezen, als het bij het verkopen al zo gaat…
Hier nog geen reactie op mijn aanvraag voor een gesprek. Eerst telefonisch aangevraagd (ingesproken) en geen reactie. Vervolgens na een paar dagen het formulier op de website van NH1618 ingevuld (mail gehad voor ontvangst) daarna stilte. Ik ben er wel klaar mee. Hoorde ik afgelopen week van onze vrienden om zeker niet NH 1618 te nemen. Zij zijn eruit gegooid na 2 schades en gedwongen naar een andere verzekering op zoek gegaan.
Ik hoor al jarenlang in mijn omgeving maar ook van medekampeerders dat Unigarant (ANWB) een goede, betrouwbare en betaalbare verzekeraar is. Dit is tot op heden ook onze ervaring. We hebben de verzekering overigens via onze verkeringsadviseur afgesloten dus alle communicatie gaat via deze partij: werkt uitstekend.
Fendt Joker E 495t 1992 | Skoda Kodiaq PHEV 2025
Vreemd, terwijl ze al 17 keer uitgeroepen zijn tot beste schadeverzekeraar particulier. Ook weer in 2025.
Nog steeds niets gehoord, er zit hier in de stad ook een assurantiekantoor als NH1618 tussenpersoon, zal die nog eens proberen.
Door wie uitgeroepen en wat zijn de punten waarop ze de beste zijn?Rene Z schreef:![]()
![]()
Vreemd, terwijl ze al 17 keer uitgeroepen zijn tot beste schadeverzekeraar particulier. Ook weer in 2025.
Ik lees weinig ervaringen over deze maatschappij over schadeafhandeling en heel toevallig dat onze vrienden zonder dat wij het wisten bij NH waren. Dat ze uit de verzekering waren gezet wisten we, alleen niet welke maatschappij.
Ik wil ze best een kans geven, maar dan zou het fijn zijn als er een reactie komt. Er zijn hier 3 kantoren in de buurt, en dan nul reactie vind ik merkwaardig. Ik ga niet smeken, zou graag als klant worden behandeld die ze graag binnenhalen.