LMC problemen

<Gilbert-DC>
Berichten: 56
Lid geworden op: za 17 apr 2021 15:26

Re: LMC problemen

Bericht door <Gilbert-DC> » do 22 apr 2021 18:19

Je ziet dat nieuwe caravans ook nog steeds geur problemen kunnen hebben, het onderwerp is nog steeds actueel :)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: LMC problemen

Bericht door Gemineye » do 22 apr 2021 18:54

Als de problemen van een nieuwe caravan tot wat geur problemen beperkt blijven dan teken ik er voor.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

<Gilbert-DC>
Berichten: 56
Lid geworden op: za 17 apr 2021 15:26

Re: LMC problemen

Bericht door <Gilbert-DC> » do 22 apr 2021 20:45

was wel heel erg,je zou er zeker niet in kunnen slapen.
Gelukkig is hij 14d voor vertrek geleverd en heb ik de KK meteen aangezet

Ja er was ook een ander probleem, toen ik in zuid frankrijk kwam (in de regen) stond de onderkant van de keukenblok en schuiven onder water.
Een verluchtings opening achter het wiel onder de keuken zat geen afdekkapje op, het water spoot van het wiel recht onder de keukenblok.
Gelukkig bij terugkeer opgelost door de dealer knipoog.gif

Onderweg in het voorbijgaan van een camion trok deze zijn stuur over (had mij niet gezien) , waardoor ik ook moest uitwijken en de caravan aan het slingeren ging, gelukkig zat er ATC op , die heeft hem netjes terug in lijn gebracht (de caravan was wel aan het bokken als een steigerend paard). Zonder ATC was de caravan al van de 1ste rit total loss en misschien mijn wagen ook.

Er is waarschijnlijk altijd wel wat , als het op redelijke termijn opgelost raakt ben ik tevreden

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: LMC problemen

Bericht door Ab » vr 23 apr 2021 00:41

Elke nieuwe caravan stinkt als een bunzing..
Je moet echt alle ramen open zetten, en de koelkast en vooral ook de kachel volgas aanzetten. Als je een oven hebt ook.
Pas na een halve dag volgas stoken is de stank weg.
Het ruikt naar verbrande olie. Dat is het ook, een klein beetje vettigheid of conserveringsolie wat op metalen delen zitten die heet worden is wat je ruikt bij een nieuwe caravan.
Sommige dealers doen het hierboven beschrevene voor aflevering. Anderen niet.

Dat de caravan in een slinger raakte na een stuurbeweging ligt aan verkeerde belading.
Dat de ATC je gered heeft, is een gunstige bijkomstigheid.
Maar beter is, dat je de ATC niet nodig had gehad.
Op het moment dat die ingrijpt, is er iets goed fout.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

<Gilbert-DC>
Berichten: 56
Lid geworden op: za 17 apr 2021 15:26

Re: LMC problemen

Bericht door <Gilbert-DC> » vr 23 apr 2021 09:09

De slinger kwam door een bruuske stuurbeweging, je schrikt als je opeens de camion naast u zijn stuur ziet overtrekken.
De caravan was perfect volgens het "boekje" geladen , zeker die eerste keer probeer je alles zo goed mogelijk te doen . 80kg disseldruk (mag 90kg) op beide wielen elk perfect 800kg (mag 1700kg totaal) wiel per wiel nagemeten op een weegbrug.
Die ATC kan ik nu wel waarderen

MarjoAdria10
Berichten: 3
Lid geworden op: do 6 sep 2018 11:59

Re: LMC problemen

Bericht door MarjoAdria10 » wo 22 jun 2022 12:40

Oorzaak irritatie van verblijf in een caravan kan zijn dat er spaanplaat is verwerkt, de gebruikte lijmen (formaldehyde) veroorzaken deze irritatie, het probleem was/is ook bekend bij Hobby caravans. Heel goed luchten kan het probleem soms verlichten, beste oplossing een caravan kopen waar geen spaanplaat in is verwerkt.

Henk.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: LMC problemen

Bericht door WillyL » wo 22 jun 2022 15:22

off-topic, [aschrik.gif] maar C forum4.gif voor dit forum dat 14-jaar oude topics nog leesbaar zijn of bewaard worden.
Menig (bank)toepassingen houden je gegevens minder lang actief of consulteerbaar.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: LMC problemen

Bericht door Trina » wo 22 jun 2022 16:57

[re.gif]
Hahaha dankjewel. danku.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: LMC problemen

Bericht door VIP » wo 22 jun 2022 18:36

MarjoAdria10 schreef:
wo 22 jun 2022 12:40
Oorzaak irritatie van verblijf in een caravan kan zijn dat er spaanplaat is verwerkt, de gebruikte lijmen (formaldehyde) veroorzaken deze irritatie, het probleem was/is ook bekend bij Hobby caravans. Heel goed luchten kan het probleem soms verlichten, beste oplossing een caravan kopen waar geen spaanplaat in is verwerkt.

Henk.
Nogmaals in een Hobby en andere merken wordt al decennia geen spaanplaat meer verwerkt.
Porsche + Tabbert

Plaats reactie

Terug naar “LMC”