Micky's nieuwe elektrische trekker en foto's
Micky's nieuwe elektrische trekker en foto's
Daar zijn we weer, ik mag weer bestellen, de V60 staat op 90.000km na 3,5 jaar, ik reed dit normaal bijna in 1 jaar, echter door corona en andere omstandigheden heb ik heel weinig gereden, dus afgelopen januari de V60 een jaar verlengt en nu dus bestellen.
Zoals een aantal al wel gelezen hebben in andere draadjes ging de race een beetje tussen de Superb Plugin en de Tesla Model Y, er waren wat budgettaire problemen (lease budget was 3 jaar niet verhoogd) daardoor kon ik alleen de standaard Y RWD (en die wilde ik niet ivm de range), die zijn opgelost, budget is bijna 20% gestegen en brandstof wordt niet meer standaard meegenomen in de leaseprijs.
Het is dus de Tesla geworden en wel de Long Range versie met AWD en dus 2 motoren. kleur paerlmoer wit met wit leren interieur.
de Tesla heeft standaard werkelijk zo'n beetje alle opties die je maar kunt wensen.
Contract wordt opgemaakt en moet nog wel definitief goedgekeurd worden, maar volgens HR zou dat geen probleem moeten zijn.
even een paar plaatjes gegoogeld, het is niet moeders mooiste auto, maar ik heb dit keer geprobeerd een wijze beslissing te nemen binnen de financiële opties die ik heb, laden wil ik sowieso want ik heb veel stroom over van de panelen en daar moeten we ook weer voor gaan betalen, nu kan ik laden alleen bij overcapaciteit.
Hoe het gaat met de caravan is afwachten, ik denk dat ik vooral minder snel zal gaan rijden dan ik nu doe en als ik naar het Zuiden wil, weer 3 dagen zoals vroeger ipv 2 zoals ik nu doe.
Voor mijn werk is dit meer dan ok ik werk bijna altijd thuis, of ik ben op reis (niet in de spits), werk zit op 200km enkele reis en daar (en in hotel) kan ik sowieso laden ook al is dat niet nodig, en doorgaans rij ik niet meer dan zo'n 500- 1000km op 1 dag voor mijn werk, dus dat is met 2 keer laden makkelijk te doen, zelfs 3 keer zou geen probleem zijn, laadtijd ongeveer 30 min. bij een supercharger
ben benieuwd, een hele ontwikkeling want een jaar of 2 geleden was ik totaal geen voorstander van EV, dat is dus nu verandert
hier nog wat specs (voor de EV geïnteresseerde), die van autoweek database komen:
MOTORISERING
aandrijflijn elektrisch
max. vermogen totaal 324 kW (441 pk)
max. koppel totaal 493 Nm
aandrijving vier wielen
accutype lithium-ion
accu capaciteit (bruto) 82,0 kWh
accu capaciteit (netto) 75,0 kWh
accu voltage 400 V
max. laadvermogen AC 11 kW
gem. laadtijd 20% naar 80% 04:55
max. snellaadvermogen 250 kW
gem. laadtijd snellader 20% naar 80% 00:19
PRESTATIES
topsnelheid 217 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,0 s
Zoals een aantal al wel gelezen hebben in andere draadjes ging de race een beetje tussen de Superb Plugin en de Tesla Model Y, er waren wat budgettaire problemen (lease budget was 3 jaar niet verhoogd) daardoor kon ik alleen de standaard Y RWD (en die wilde ik niet ivm de range), die zijn opgelost, budget is bijna 20% gestegen en brandstof wordt niet meer standaard meegenomen in de leaseprijs.
Het is dus de Tesla geworden en wel de Long Range versie met AWD en dus 2 motoren. kleur paerlmoer wit met wit leren interieur.
de Tesla heeft standaard werkelijk zo'n beetje alle opties die je maar kunt wensen.
Contract wordt opgemaakt en moet nog wel definitief goedgekeurd worden, maar volgens HR zou dat geen probleem moeten zijn.
even een paar plaatjes gegoogeld, het is niet moeders mooiste auto, maar ik heb dit keer geprobeerd een wijze beslissing te nemen binnen de financiële opties die ik heb, laden wil ik sowieso want ik heb veel stroom over van de panelen en daar moeten we ook weer voor gaan betalen, nu kan ik laden alleen bij overcapaciteit.
Hoe het gaat met de caravan is afwachten, ik denk dat ik vooral minder snel zal gaan rijden dan ik nu doe en als ik naar het Zuiden wil, weer 3 dagen zoals vroeger ipv 2 zoals ik nu doe.
Voor mijn werk is dit meer dan ok ik werk bijna altijd thuis, of ik ben op reis (niet in de spits), werk zit op 200km enkele reis en daar (en in hotel) kan ik sowieso laden ook al is dat niet nodig, en doorgaans rij ik niet meer dan zo'n 500- 1000km op 1 dag voor mijn werk, dus dat is met 2 keer laden makkelijk te doen, zelfs 3 keer zou geen probleem zijn, laadtijd ongeveer 30 min. bij een supercharger
ben benieuwd, een hele ontwikkeling want een jaar of 2 geleden was ik totaal geen voorstander van EV, dat is dus nu verandert
hier nog wat specs (voor de EV geïnteresseerde), die van autoweek database komen:
MOTORISERING
aandrijflijn elektrisch
max. vermogen totaal 324 kW (441 pk)
max. koppel totaal 493 Nm
aandrijving vier wielen
accutype lithium-ion
accu capaciteit (bruto) 82,0 kWh
accu capaciteit (netto) 75,0 kWh
accu voltage 400 V
max. laadvermogen AC 11 kW
gem. laadtijd 20% naar 80% 04:55
max. snellaadvermogen 250 kW
gem. laadtijd snellader 20% naar 80% 00:19
PRESTATIES
topsnelheid 217 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,0 s
Tesla model Y long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
Re: Micky's nieuwe trekker (foto's)
Alvast gefeliciteerd.
Collega zit met een soortgelijke Tesla nu met caravan in Spanje.m(geen long range geloof ik)
Het rijden ging heerlijk, laden ook onderweg was een makkie.
Dus dat moet bij jou zeker goed komen.
Collega zit met een soortgelijke Tesla nu met caravan in Spanje.m(geen long range geloof ik)
Het rijden ging heerlijk, laden ook onderweg was een makkie.
Dus dat moet bij jou zeker goed komen.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam
Heeeey, da’s exact dezelfde samenstelling als ik ook heb… Ga je geen spijt van krijgen.
Ik ben in ieder geval super tevreden over de Tesla Y LR, mijn vrouw en dochter ook trouwens….
Als zowel de Tesla op de oprit staat en de BMW X3 ook, dan nemen we allemaal bij voorkeur de Tesla (had ik echt nooit verwacht).
Heerlijke auto, maar ook een heerlijke caravantrekker. En laden bij de SUC’s is echt top.
Ik ben in ieder geval super tevreden over de Tesla Y LR, mijn vrouw en dochter ook trouwens….
Als zowel de Tesla op de oprit staat en de BMW X3 ook, dan nemen we allemaal bij voorkeur de Tesla (had ik echt nooit verwacht).
Heerlijke auto, maar ook een heerlijke caravantrekker. En laden bij de SUC’s is echt top.
Hobby 560 WFU prestige getrokken door een Tesla model Y of BMW X5 45e.
HAHAHA grapig, we gaan het meemaken
Tesla model Y long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
- Carnavalswiertz
Ben benieuwd hoe de Tesla in het echt bevalt, met caravan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover
Gefeli’t Micky, had een EV inderdaad niet achter je gezocht een jaar of 2 geleden
Ik moet over een jaar beslissen of ik weer zakelijk ga rijden (lees lease auto kan bestellen) of dat ik nog een paar jaar m’n mobiliteitsvergoeding mee pak.
Ons bedrijf is nog nog steeds niet echt EV vriendelijk, voor een PHEV moet je al een laadinstallatie thuis laten aanleggen ten koste van je leasebudget.
Dat kan kan bij mij sowieso niet daar ik geen eigen terrein heb waar ik kan parkeren.
Maar we dwalen af, hele mooie kar en veel plezier ermee
Ik moet over een jaar beslissen of ik weer zakelijk ga rijden (lees lease auto kan bestellen) of dat ik nog een paar jaar m’n mobiliteitsvergoeding mee pak.
Ons bedrijf is nog nog steeds niet echt EV vriendelijk, voor een PHEV moet je al een laadinstallatie thuis laten aanleggen ten koste van je leasebudget.
Dat kan kan bij mij sowieso niet daar ik geen eigen terrein heb waar ik kan parkeren.
Maar we dwalen af, hele mooie kar en veel plezier ermee
Laatst gewijzigd door deusjevo op di 16 jul 2024 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende scharrel Kip Kompakt 37 EKV Special
regel bij ons is je moet een eigen laadpaal kunnen hebben, of er moet een lader binnen 250 meter van huis zitten, (oprit heb ik voor 2 auto's naast elkaar of auto en caravan),de laadpaal zit bij de offerte in, maar moet natuurlijk wel betaald worden, daarvoor is 2400 euro op genomen en een tesla muur lader kost 550, ik heb 3 fasen en krijg er 1 met loadbalanser zodat je echt kunt instellen dat hij alleen laad bij overcapaciteit van de panelen, als ik thuis ben hoef ik nooit spontaan ver weg, lange ritten zijn altijd van te voren gepland minimaal 1 dag, dus geen probleem lijkt me, maar ook voor mij is het echt wel nieuw en een beetje onwennig. hoe het met de hut gaat, tja dat is gewoon zoals het is en daar leg ik me bij neer.
Laatst gewijzigd door Micky op di 16 jul 2024 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
ik volg al een tijd verschillende mensen die een caravan met een Model Y trekken, deze man (heb al eerder iets geplaatst van hem) doet het behoorlijk uitgebreid en hij is wel de persoon die met zijn YT filmpjes mij over de twijfel heeft heengetrokken, gewoon een andere manier van reizen.Carnavalswiertz schreef: ↑di 16 jul 2024 18:14Ben benieuwd hoe de Tesla in het echt bevalt, met caravan.
overigens heeft hij er een beetje te zware Kabe achter hangen en gaat er mee naar de sneeuw.
https://www.youtube.com/@TeslaCaravan/videos
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Micky's nieuwe trekker (foto's)
Zo lelijk vind ik die scootmobiel niet hoor ;-)
Veel fun gewenst.
Die laadpaal €2400 is belachelijk, wat kost jou dat aan het eind van de rit? Is zelf regelen niet voordeliger?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Veel fun gewenst.
Die laadpaal €2400 is belachelijk, wat kost jou dat aan het eind van de rit? Is zelf regelen niet voordeliger?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Defender 110 X-Dynamic SE P400e PHEV (404 PK 640 NM)
Adria Action 391 LH
Adria Action 391 LH
ik vind hem ook zeker niet lelijk hoor, absoluut niet, maar vind de V60 wel mooier.
die paal kost niets, tenzij je hem laat verwijderen, ik kan niet bestellen zonder paal, dat budget is gewoon gereserveerd
met verwijderen bedoel ik, stel ik ga tijdens dit contract naar een andere werkgever die de auto niet wil overnemen.
Teerd met deze auto. Nu maar niet naar de wintersport aankomende winter. Het is wel heel erg wit allemaal.
Fendt Bianco 515 SG, TMM 2000 kg, getrokken door een Ford Kuga PHEV ST-Line X model 2024.
alvast gefeliciteerd Micky, qua kleur en interieur zeker het aanzien waard
Knaus Sport 460 EU uit 2024, vloerverwarming,Thule Omnistor cassette luifel + zijwand en Schaduwdoek, Dorema Octavia Air tent + luifel, Sinclair dak airco, volautm. mover, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-uit 2022
Leuk dat je de stap maakt, gefeliciteerd! Ik was zelf niet overtuigt van de Y. Wel fijne auto maar ik had er geen warm gevoel bij, beetje emotieloos. Heb nu een Baby Benz PHEV in de bestelling staan. Ook via de werkgever.
Mercedes A250e AMG Line
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
Gefeliciteerd Mickey! Heel verstandige keus, een zeer royale kilometervreter.
Gezien de accu specs grotendeels vergelijkbaar met mijn EV6, ruime range, super snel laden, je hebt alleen veel meer vermogen, dus lekker rijden, solo en met de hut. Die ga je helemaal niet merken...
Na 2 jaar ev gebruik met caravan weet ik uit ervaring dat het jou gaat bevallen, klein beetje andere mindset mischien mbt de lange vakantierit, maar verder....welkom bij de club !
Ps wij rijden donderdag heel vroeg weg, overnachting Port de Vosges, vrijdag iets van 450 km, dan nog een camping, zaterdag aankomst bij jou in de buurt....Cavalaire sur Mer. Houd m'n ogen open voor blauwe Volvo met Kip....
Gezien de accu specs grotendeels vergelijkbaar met mijn EV6, ruime range, super snel laden, je hebt alleen veel meer vermogen, dus lekker rijden, solo en met de hut. Die ga je helemaal niet merken...
Na 2 jaar ev gebruik met caravan weet ik uit ervaring dat het jou gaat bevallen, klein beetje andere mindset mischien mbt de lange vakantierit, maar verder....welkom bij de club !
Ps wij rijden donderdag heel vroeg weg, overnachting Port de Vosges, vrijdag iets van 450 km, dan nog een camping, zaterdag aankomst bij jou in de buurt....Cavalaire sur Mer. Houd m'n ogen open voor blauwe Volvo met Kip....
In de stalling staat een Fendt 510 TFB.
Wij slapen vrijdag op Porte ik heb heel goed nagedacht over die mindset, ik denk dat ik er goed mee om kan gaan, het is net als dat je een kind krijgt, je ragt niet meer in 1 keer naar het zuiden, je neemt iets meer tijd, ik heb 2 keer ervaring en laat het nu deze 2 zijn die samen met mij de reizen doen
De wegenbelasting voor EV's wordt aangepast voor het meergewicht van de accu's. De precieze details zijn nog niet bekend gemaakt.
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... nbelasting
(2e en 3e punt van het laatste gedeelte)
Wij rijden privé een EV en een PHEV.
Ik hoop volgende week een tweede EV te krijgen die de PHEV vervangt.
Die nieuwe is uitgezocht voor het trekken van de caravan.
Dethleffs C'Go 475 EL met Ventura Pacific 300 en Thule 9200.
Audi Q6 e-tron Quattro.
Audi Q6 e-tron Quattro.
Bij ons is de trekhaak, origineel Tesla, nadien geplaatst. Mag 1600 kg trekken. Er zijn twee soorten trekhaken, enkel voor fietsdragers (750 kg) en voor aanhangers.
Philmar
Gefeliciteerd Micky! Weloverwogen beslissing, die op dit moment past bij jouw leven. Hoop voor je dat je de goedkeuring snel krijgt.
De goedkeuring voor mijn auto zal dat wel even duren, want blijkbaar wil fleetservice ook budgetverhoging die mijn werkgever niet wil doorvoeren omdat de huidige policy nog 1,5 jaar loopt. Fleetservice krijgt nu bestellingen van auto's zonder veel extra opties, en dat is niet zo goed voor de verkoopwaarde na de leaseperiode.
@cortrans, in onze omgeving zijn er heel veel particulieren die een EV particulier hebben gekocht. Zelfs gepensioneerden. Ook collega's zonder leaseauto hebben een EV. Kijk eens op Facebook in de diverse groepen over elektrische auto's, het zal je verbazen hoeveel particulieren een EV hebben gekocht.
De goedkeuring voor mijn auto zal dat wel even duren, want blijkbaar wil fleetservice ook budgetverhoging die mijn werkgever niet wil doorvoeren omdat de huidige policy nog 1,5 jaar loopt. Fleetservice krijgt nu bestellingen van auto's zonder veel extra opties, en dat is niet zo goed voor de verkoopwaarde na de leaseperiode.
@cortrans, in onze omgeving zijn er heel veel particulieren die een EV particulier hebben gekocht. Zelfs gepensioneerden. Ook collega's zonder leaseauto hebben een EV. Kijk eens op Facebook in de diverse groepen over elektrische auto's, het zal je verbazen hoeveel particulieren een EV hebben gekocht.
Eriba Nova L 465 -2021
VOLVO XC40 T5 PHEV - 2023
VOLVO EX40 Ultra SMER - 2025
VOLVO XC40 T5 PHEV - 2023
VOLVO EX40 Ultra SMER - 2025
Jeemig Micky.... had niet verwacht dat jij in een EV zou gaan rijden!
Maar goed, je hoeft hem zelf niet te betalen en dat zal ook een hoop schelen
Ik hoop dat hij gaat bevallen ga je er overigens ook de caravan mee trekken?
Maar goed, je hoeft hem zelf niet te betalen en dat zal ook een hoop schelen
Ik hoop dat hij gaat bevallen ga je er overigens ook de caravan mee trekken?
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
jazeker
-
Alvast plezier met je batterijauto
Gezien de kwaliteit van die chinees heb ik het Ev rijden ook inmiddels kunnen ervaren in XC40’s en Polestar. One-pedal-drive vind ik wel een uitkomst en het soepele of gedoseerde rijden. Qua stilte maakt het niet veel uit met de V60.
Dus have fun met de Tesla!
Gezien de kwaliteit van die chinees heb ik het Ev rijden ook inmiddels kunnen ervaren in XC40’s en Polestar. One-pedal-drive vind ik wel een uitkomst en het soepele of gedoseerde rijden. Qua stilte maakt het niet veel uit met de V60.
Dus have fun met de Tesla!
V60, Fendt Saphir 510 TFK
Veel plezier met de Tesla Micky. Voordeel van Tesla t.o.v. andere (type 2 laders) is hun eigen oplaadstations door heel Europa heen.
En fijne vakantie.
En fijne vakantie.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Fendt Bianco Activ 445 SFB 2025
Fendt Bianco Activ 445 SFB 2025
Dat laatste is voor Tesla inmiddels niet écht een voordeel meer want andere merken kunnen ook gewoon laden aan die Tesla chargers.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Ondertussen ben ik aan het speuren naar caravanspiegels voor de Tesla en kom alleen uit bij de Repusel, die heb ik gehad, was ik tevreden over, maar zie ze liever niet
kogeldruk, die is grappig, ik zag wat foto's voorbij komen van caravans achter de Y in America, helemaal met de wielen naar achter, dus een enorme kogeldruk, staat er volgende in de handleiding:
"De kogeldruk is de neerwaartse kracht die de aanhangwagenkoppeling uitoefent op de trekhaakkogel. Mag niet meer bedragen dan 10% van het maximale aanhangergewicht."
Oftewel, de maximale kogeldruk voor de model Y is 160KG
kogeldruk, die is grappig, ik zag wat foto's voorbij komen van caravans achter de Y in America, helemaal met de wielen naar achter, dus een enorme kogeldruk, staat er volgende in de handleiding:
"De kogeldruk is de neerwaartse kracht die de aanhangwagenkoppeling uitoefent op de trekhaakkogel. Mag niet meer bedragen dan 10% van het maximale aanhangergewicht."
Oftewel, de maximale kogeldruk voor de model Y is 160KG
Huppekee. Kwak vol die Kip.
Zal rijden als op rails.. moet je wat bekend voorkomen toch
Jammer geen Emuks
Zal rijden als op rails.. moet je wat bekend voorkomen toch
Jammer geen Emuks
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.