Handdoeken drogen
Re: Handdoeken drogen
Wat een oplossingen allemaal..
Wij kamperen al jaren met caravan en camper, ook in de dikke sneeuw en bij temperaturen ver onder het vriespunt.
Maar onze handdoeken zijn gewoon droog. Net als de rest.
Kwestie van de gaskachel op 22 graden zetten overdag, en 15 in de nacht.
Wij kamperen al jaren met caravan en camper, ook in de dikke sneeuw en bij temperaturen ver onder het vriespunt.
Maar onze handdoeken zijn gewoon droog. Net als de rest.
Kwestie van de gaskachel op 22 graden zetten overdag, en 15 in de nacht.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Kan je beter niet doen in een Fendt. Schijnt het materiaal waarmee de meubels bekleed zijn niet tegen te kunnen, en dit staat ook vermeld in de handleiding. Zie dit topic:
https://caravan-forum.nl/viewtopic.php?t=51787
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Alleen op de deur van het toilet staat een sticker dat er geen natte handdoeken mogen hangen. De kastdeur nog geen problemen mee gehad.
Fendt Bianco 515 SG, TMM 2000 kg, getrokken door een Ford Kuga PHEV model 2024 met 2100 kg trekgewicht.
Dat zou toch wel vreemd zijn . Ander materiaal op de badkamerdeur dan op de kastdeur? Er zit toch dezelfde print op? En nogal onlogisch ook….de badkamer is de plek waar natte handdoeken terecht kunnen komen dus de deur zou tegen wat vochtigheid moeten kunnen.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Neem aan dat het materiaal overal hetzelfde is, maar dat ze niet overal stickers op willen plakken.
Even namens de fabrikant gedacht:
De kans op een natte handdoek is het grootst in de badkamer, dus daar plakken we een sticker.
De gebruiker zal dan toch wel begrijpen dat die sticker voor alle soortgelijke oppervlakken geldt...
Eventueel schrijven we het ook nog in de handleiding...
Even namens de fabrikant gedacht:
De kans op een natte handdoek is het grootst in de badkamer, dus daar plakken we een sticker.
De gebruiker zal dan toch wel begrijpen dat die sticker voor alle soortgelijke oppervlakken geldt...
Eventueel schrijven we het ook nog in de handleiding...
Dethleffs C'Go 475 EL met Ventura Pacific 300 en Thule 9200.
Audi Q6 e-tron Quattro.
Audi Q6 e-tron Quattro.
Wij gebruiken sneldrogende handdoeken van Decathlon en Buvanha. Natte handdoeken hangen we aan de binnenzijde van de toiletdeur en hebben de kachel en ringverwarming aan.
Tijdens wintersportvakanties maakten we gebruik van de droogruimtes op de camping maar onze handdoeken bleven wel in de caravan.
Tijdens wintersportvakanties maakten we gebruik van de droogruimtes op de camping maar onze handdoeken bleven wel in de caravan.
Eriba Nova L 465 -2021
VOLVO XC40 T5 PHEV - 2023
SEAT Ateca FR 1.5 TSI DSG7 -2021 - In bestelling VOLVO EX40 - 2025
Die handdoeken zijn echt handig want snel droog. Maar ik gebruik ze hoogst zelden. Helaas laten ze bij mij een onprettig (en moeilijk te omschrijven) gevoel na op mijn huid. Weer echt zo'n hoogsensitiviteit (HSP) dingetje, denk ik :).
Dat onprettige gevoel hadden wij in het begin ook. Het is een andere manier van afdrogen. Deppen ipv wrijven. Je went er op een gegeven moment wel aan, en het gemak van de compacte handdoeken in combinatie met het snelle drogen gaf de doorslag. Wij gebruiken ze ook voor vliegvakanties met een compacte koffer.
Eriba Nova L 465 -2021
Oppassen...
Al eerder gelezen dat het fineer van de deur los kwam door die vochtige handoeken.... en dat wat in een Fendt..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Dat gebeurt ook met de gelamineerde meubelpanelen van de bouwmarkt in een niet-geïsoleerde garage.
Spaanplaat is nu eenmaal gevoelig voor vocht. Mijn aanname is dat veel panelen in de caravan uit spaanplaat bestaan. In ieder geval in die van mij (Adria Altea). Daarom blijf ik daarvan weg met vochtige kleding of handdoeken.
Spaanplaat is nu eenmaal gevoelig voor vocht. Mijn aanname is dat veel panelen in de caravan uit spaanplaat bestaan. In ieder geval in die van mij (Adria Altea). Daarom blijf ik daarvan weg met vochtige kleding of handdoeken.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. Grote voeten, 2 kranen, toilet, bedden en nog wat dingetjes waarvan ik vermoed dat het niemand een snars kan schelen.
Uiteraard frup, maat wat Chris bedoelt ging over de folie aan de buitenkant. Niet over het spaanplaat aan de binnenzijde. Er staat me zo bij dat die folie bij fendt van papier was ofzo? Een gewoon vochtige handdoek (niet zijknat) kun je bij een gewoon goede kwaliteit spaanplaat gerust over die deur te drogen hangen
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Wat de stickers betreft is dat geen logica, op kastdeur zitten meerdere stickers en een klein rond stickertje had daar dan makkelijk bijgeplakt kunnen worden.
Spaanplaat in de caravan, dat denk ik niet. Dat zal eerder MDF zijn oid. Veelal zijn de deuren en kastkleppen gemaakt van een licht materiaal.
Folie op toiletdeur voelt aan als kunststof. Het witte materiaal op het plafond voelt wel aan als papier.
Wij wonen nu tijdelijk in de caravan. Als het drogen van handdoeken niet goed was voor de naterialen dan hadden we dit allang gemerkt.
Spaanplaat in de caravan, dat denk ik niet. Dat zal eerder MDF zijn oid. Veelal zijn de deuren en kastkleppen gemaakt van een licht materiaal.
Folie op toiletdeur voelt aan als kunststof. Het witte materiaal op het plafond voelt wel aan als papier.
Wij wonen nu tijdelijk in de caravan. Als het drogen van handdoeken niet goed was voor de naterialen dan hadden we dit allang gemerkt.
Fendt Bianco 515 SG, TMM 2000 kg, getrokken door een Ford Kuga PHEV model 2024 met 2100 kg trekgewicht.
Op bijna elke camping of in elk stadje of dorpje is een droger te vinden. Ik snap het probleem niet.
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL
Ik ook niet. Waarom drogen ze niet bij TS, en bij ons wel ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Omdat er een verschil is tussen droog en droog?
Ik heb in de badkamer ook zo’n pijpje aan het plafond. Doorgaans is de handdoek dan de volgende ochtend redelijk droog. Voldoende voor een nieuwe douche. Als die echter kletsnat is (als ik hem buiten heb gehangen), pak ik een droge handdoek en wissel de 2 dan af.
Ik heb in de badkamer ook zo’n pijpje aan het plafond. Doorgaans is de handdoek dan de volgende ochtend redelijk droog. Voldoende voor een nieuwe douche. Als die echter kletsnat is (als ik hem buiten heb gehangen), pak ik een droge handdoek en wissel de 2 dan af.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. Grote voeten, 2 kranen, toilet, bedden en nog wat dingetjes waarvan ik vermoed dat het niemand een snars kan schelen.
Serieus……voor het drogen van de handdoek(en) die je gebruikt hebt na het douchen een droger op de camping gebruiken die 3 a 4 euro per gebruik kost? Of er zelfs voor naar een wasserette rijden ? Hilarisch !
Probleemloos drogen, ook in de winter:PD schreef: ↑wo 30 okt 2024 18:44Wij hebben al vele jaren een uittrekbaar Leifheit droogrekje in de caravan hangen; aanvankelijk bij de enkelasser in de toiletruimte en daarna bij beide tandemassers aan de zijkant van de hoge kast naast de keuken zodat je dit rekje vanuit de zithoek niet kunt zien.
Bij ons drogen de handdoeken (max. 4 tegelijk) op deze wijze probleemloos, ook in het winterseizoen, want het is in de caravan altijd behaaglijk verwarmd; overdag 18 C en in de avond 21 C.
Fendt Brillant 650 TF (2018)
BMW X5 xDRIVE45e HE M-Sport PHEV 475 pk / 750 Nm (2021) Stage1 Tuned
Handdoeken hangen in de toiletruimte. Lamellendeur dicht, raam op een kier, kacheluitlaat in die ruimte open, in de rest van de camper dicht. Kachel aan en binnen de kortste keren droog. Kost wel wat gas, maar camperen kost nu eenmaal geld.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk
Bij ons drogen de handdoeken in de winter juist beter dan in de herfst. In de winter staat of slaat de kachel vaker aan omdat het buiten simpelweg een stuk kouder is. Wij hangen de handdoeken op in de douche waar ook verwarming is.
Volvo V90 cross country B4 / ADRIA Alpina 663 PT
- dieseltijger
Jaaaaa!!! dat is het ultieme idee. Paar kloddertjes montagekit van bison om het sandwich wandpaneel van de toiletruimte heel te laten. GREAT!!PD schreef: ↑wo 30 okt 2024 18:44Wij hebben al vele jaren een uittrekbaar Leifheit droogrekje in de caravan hangen; aanvankelijk bij de enkelasser in de toiletruimte en daarna bij beide tandemassers aan de zijkant van de hoge kast naast de keuken zodat je dit rekje vanuit de zithoek niet kunt zien.
Bij ons drogen de handdoeken (max. 4 tegelijk) op deze wijze probleemloos, ook in het winterseizoen, want het is in de caravan altijd behaaglijk verwarmd; overdag 18 C en in de avond 21 C.
Pluimvee ( 0 Nm) met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition (180 Nm, max kogeldruk: 750 N) met achterruitverwarming en een asbakje. Aangevuld met iets anders, zonder asbakje(!) met drie koppels en wel 2 vulklepjes!
Geen kit, gewoon geschroefd met 4 korte parkers, het is een echte (Brillant) wand, geen sandwich rommel
Wordt op deze plek inmiddels ruim 4 jaar intensief gebruikt.
Fendt Brillant 650 TF (2018)
- dieseltijger
Mja...het is de wand rondom de toiletruimte. hoe kan ik zien of het een kwetsbaar Kip rommel sandwich wandje is? Ja...wellicht 1 van de huidige ophanghaakjes losschroeven en het gaatje inspecteren.
Pluimvee ( 0 Nm) met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition (180 Nm, max kogeldruk: 750 N) met achterruitverwarming en een asbakje. Aangevuld met iets anders, zonder asbakje(!) met drie koppels en wel 2 vulklepjes!
Indien je het aan het plafond hangt, even de sierlijst van het dakraam losmaken en kijken hoe de constructie is.
Bij mijn Dethleffs is de onderste dakplaat een 5(?)-lagig multiplex. Net sterk genoeg om iets vrij lichts aan te hangen.
De wanden, veel dunner en zo te zien veel minder sterk. Uit ervaring houden vijsjes daar veel minder in die plaat.
Korte gipsplaatpluggen zouden wel eens kunnen helpen in zulke wandjes. Ze spannen open in de isolatie en klemmen dan achter de plaat.
Bij mijn Dethleffs is de onderste dakplaat een 5(?)-lagig multiplex. Net sterk genoeg om iets vrij lichts aan te hangen.
De wanden, veel dunner en zo te zien veel minder sterk. Uit ervaring houden vijsjes daar veel minder in die plaat.
Korte gipsplaatpluggen zouden wel eens kunnen helpen in zulke wandjes. Ze spannen open in de isolatie en klemmen dan achter de plaat.
- dieseltijger
Het is een tussenwand. Met mijn timmermansoog ga ik er geheid doorheen boren. Goed, er hoeft geen olifant aan te hangen, en ik denk dat jouw oplossing niet zo slecht is. Maar ik ga geen risico lopen. Aan verlijmen zijn weinig nadelen verbonden.
-
Hoi PD,PD schreef: ↑wo 30 okt 2024 18:44Wij hebben al vele jaren een uittrekbaar Leifheit droogrekje in de caravan hangen; aanvankelijk bij de enkelasser in de toiletruimte en daarna bij beide tandemassers aan de zijkant van de hoge kast naast de keuken zodat je dit rekje vanuit de zithoek niet kunt zien.
Dit rekje is alweer jaren oud schrijf je. Ik kan dit model niet meer vinden helaas op het net.
Dit zou voor mij ook een goede oplossing zijn. Omdat er voldoende lijmoppervlak aanwezig is. De nieuwe Leifheit oplossing bezit dit niet miz.
Groetjes Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?