Handdoeken drogen
Handdoeken drogen
We zijn heerlijk aan het kamperen in de herfstvakantie en wil dat ook in de winter doen. Het enige waar ik momenteel tegenaan loop is dat ik de handdoeken etc niet droog krijg.
40 jaar geleden met mijn vader in de sneeuw gekampeerd. De theedoek kwam bevroren weer terug bij de caravan na het afwassen. Ik breek mijn hoofd erover maar kan niet bedenken hoe we die weer ontdooid en droog kregen. De verwarming was snachts niet aan.
Nu heb ik vloerverwarming, let ik op de co2 dus ventileer genoeg en heb 's avond de kachel een beetje aan. Drogen in het toilet lukt sowieso niet want daar is het op zijn zachtst gezegd niet warm.
Heeft iemand hier een fijne oplossing voor?
40 jaar geleden met mijn vader in de sneeuw gekampeerd. De theedoek kwam bevroren weer terug bij de caravan na het afwassen. Ik breek mijn hoofd erover maar kan niet bedenken hoe we die weer ontdooid en droog kregen. De verwarming was snachts niet aan.
Nu heb ik vloerverwarming, let ik op de co2 dus ventileer genoeg en heb 's avond de kachel een beetje aan. Drogen in het toilet lukt sowieso niet want daar is het op zijn zachtst gezegd niet warm.
- Hobby Linka
- Beheerder
Re: Handdoeken drogen
Van co2 zal je geen last hebben. CO hopelijk niet.
co2 = Koolstofdioxide, of CO2, is een gas dat van nature in de atmosfeer aanwezig is
CO = CO of koolstofmonoxide: is een gevaarlijk, reukloos en onzichtbaar gas
Maar zonder gekheid. Je kachel in de caravan is er toch voor gemaakt om te gebruiken. Wij kamperen ook regelmatig in het vroege voorjaar, najaar en soms in de winter. De kachel gaat aan en in de nacht gewoon een tandje lager maar nooit uit. Dan doen we nu al zo'n 15 jaar. We leven nog steeds.
Ben je bang voor CO dan gewoon een goede rook/CO meter in je caravan plaatsen. Zijn er al voor rond de € 40,00. Ik heb er ook een geplaatst.
Als de kachel en ringverwarming aan staan wordt het ook gewoon warm in het toilet.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
- Bob Diesel
- Contacteer:
Dakluik in de wc ruimte open
Handdoeken op hangen
Ventilator kacheltje er onder
Deur dicht stoken maar
Handdoeken op hangen
Deur dicht stoken maar
Today ,is Yesterday’s Tomorrow
Hyundai-IX35 2.0 Automaat , Avento-GT430-TCB
-
Koop een elektrisch verwarmd handdoekenrek.
Subaru Forester met Solifer Artic 520
Vochtige handdoeken leggen wij 's nachts uitgespreid op de vloer onder het bed met de vloerverwarming aan.
Dat kan tenminste wel in onze Kip Kompakt. Als je een vast bed hebt zal dat geen oplossing zijn helaas.
Dat kan tenminste wel in onze Kip Kompakt. Als je een vast bed hebt zal dat geen oplossing zijn helaas.
Mazda CX5 met Kip Kompakt Travel 2019
Ben ook al een tijdje op zoek naar zoiets.
Handdoeken drogen ook niet in de toiletruimte en de verwarming staat gewoon aan. Alleen 's nachts niet zo hoog natuurlijk
Groetjes,
Monique
SEAT Alhambra 1.4 TSI - 2018
Fendt Bianco Selection 515 SG 2023
Monique
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. Grote voeten, 2 kranen, toilet, bedden en nog wat dingetjes waarvan ik vermoed dat het niemand een snars kan schelen.
Wij hebben al vele jaren een uittrekbaar Leifheit droogrekje in de caravan hangen; aanvankelijk bij de enkelasser in de toiletruimte en daarna bij beide tandemassers aan de zijkant van de hoge kast naast de keuken zodat je dit rekje vanuit de zithoek niet kunt zien.
Bij ons drogen de handdoeken (max. 4 tegelijk) op deze wijze probleemloos, ook in het winterseizoen, want het is in de caravan altijd behaaglijk verwarmd; overdag 18 C en in de avond 21 C.
Bij ons drogen de handdoeken (max. 4 tegelijk) op deze wijze probleemloos, ook in het winterseizoen, want het is in de caravan altijd behaaglijk verwarmd; overdag 18 C en in de avond 21 C.
Fendt Brillant 650 TF (2018)
BMW X5 xDRIVE45e HE M-Sport PHEV 475 pk / 750 Nm (2021) Stage1 Tuned
BMW X5 xDRIVE45e HE M-Sport PHEV 475 pk / 750 Nm (2021) Stage1 Tuned
Er zit vast wel een wasserette in de buurt met een droger. Probleem opgelost
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL
Als het hard genoeg vriest, gewoon buiten hangen. Dan vriezen ze droog.RuthU schreef: ↑wo 30 okt 2024 14:2540 jaar geleden met mijn vader in de sneeuw gekampeerd. De theedoek kwam bevroren weer terug bij de caravan na het afwassen. Ik breek mijn hoofd erover maar kan niet bedenken hoe we die weer ontdooid en droog kregen. De verwarming was snachts niet aan.
Frans
Ik zou de caravan vooral gewoon verwarmen bij vorst.. ik moet er niet aan denken om kapot te vriezen in de caravan joh. Waarom zou je dat doen, dat doe je thuis toch ook niet? Bij ons pruttelt kacheltje heerlijk op een graad of 20 hoor, net als thuis. Handdoeken is dan vooral even kwestie van gewoon ergens ophangen! Bij ons in de toiletruimte boven de radiator die daar zit.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Ik zou een handdoekdroger in toiletruimte installeren. Bij mij is deze standaard. Bevalt prima. Het drogen gaat niet heel snel maar de volgende morgen zijn ze echt wel droog. Er zijn diverse modellen leverbaar.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Ik weet niet of dit iets is? Zelf nog nooit eerder gezien of iets over gehoord.
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
Wij hebben in het badkamertje op lage hoogte (20 cm) een buiten-stopcontact gehangen (vrij waterdicht - Ip25?) waar een klein 150/300W verwarmingselement met blazertje in kan - ooit gekocht bij Kruidvat.
Enig nadeel, het maakt veel herrie maar het weegt niets en door de geforceerde luchtstroom drogen handdoeken vrij goed.
Het stopcontact is eigenlijk een verlengkabel,. Bij mogelijk/occasioneel douchen kan de spanning er dus af door de stekker onder het bed uit te trekken.
Ik overweeg een electrische handoekdroger (max 300w) maar vind het gewicht wat veel. Voordeel: muisstil.
Handdoeken hangen gewoon aan enkele haken tegen de wand. Natte klederen (jassen) om kleerhangers die zelf aan een bar die onder het dakraam geschroefd is.
Die ringverwarming denk ik dat niet goed werkt. Onze badkamer blijft koud, ondanks de verwarmde lucht die erin geblazen wordt. Het 300W vuurtje is effectiever.
Enig nadeel, het maakt veel herrie maar het weegt niets en door de geforceerde luchtstroom drogen handdoeken vrij goed.
Het stopcontact is eigenlijk een verlengkabel,. Bij mogelijk/occasioneel douchen kan de spanning er dus af door de stekker onder het bed uit te trekken.
Ik overweeg een electrische handoekdroger (max 300w) maar vind het gewicht wat veel. Voordeel: muisstil.
Handdoeken hangen gewoon aan enkele haken tegen de wand. Natte klederen (jassen) om kleerhangers die zelf aan een bar die onder het dakraam geschroefd is.
Die ringverwarming denk ik dat niet goed werkt. Onze badkamer blijft koud, ondanks de verwarmde lucht die erin geblazen wordt. Het 300W vuurtje is effectiever.
Een paar broekhangers, 's avonds handdoekje eraan, de volgende ochtend weer droog bij 's nachts 14-15 graden in de caravan.
Slim bedacht wel.
Wij gebruiken zo’n elastisch gedraaide camping waslijn waar je de te drogen was tussen frummelt. Maar het is wel steeds zoeken naar bevestigingspunten. En het hangt meestal ook in de weg.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. Grote voeten, 2 kranen, toilet, bedden en nog wat dingetjes waarvan ik vermoed dat het niemand een snars kan schelen.
Mijn bar voor de kleerhangers...
TS, mijn caravan mét vloerverwarming heeft ook vloerverwarming in het toilet; weet je zeker dat het daar niet werkt bij jou ?
Afvoer voor vochtige lucht zit in het plafond
Afvoer voor vochtige lucht zit in het plafond
Toyota RAV4 CVT Executive 2010
En de Knaus is verkocht, op zoek naar een passende met 2 enkele bedden ipv Frans bed.
En de Knaus is verkocht, op zoek naar een passende met 2 enkele bedden ipv Frans bed.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb zoiets als Willy, oorspronkelijk was dat ding voor een douche gordijn.
Ik hang vochtige hand en theedoeken hier met een klerenhanger aan op.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik hang vochtige hand en theedoeken hier met een klerenhanger aan op.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e PHEV (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
- Bob Diesel
- Contacteer:
https://www.google.com/search?q=uitschu ... =apv&pvs=0
.Eb nij temu veeeel goedkoper
https://www.temu.com/ul/kuiper/un9.html ... V3EALw_wcB
.Eb nij temu veeeel goedkoper
https://www.temu.com/ul/kuiper/un9.html ... V3EALw_wcB
Today ,is Yesterday’s Tomorrow
Das een goeie!Bob Diesel schreef:Dakluik in de wc ruimte open
Handdoeken op hangen
Deur dicht stoken maar
Bestaat dan echt alles 🫣. Dank!Corvanwaesberge schreef:Koop een elektrisch verwarmd handdoekenrek.
Bij ons zit de kachel onder de kast. Kastdeur stukje open, handdoek over de kastdeur en de handdoek is zo droog.
Fendt Bianco 515 SG, TMM 2000 kg, getrokken door een Ford Kuga PHEV model 2024 met 2100 kg trekgewicht.
Tuurlijk! Stom dat ik daar niet aan gedacht heb
Groetjes,
Monique
Monique
- dieseltijger
Zo doen wij het ook: Kachel zit ingebouwd in een tv kast met een la. Handdoeken kunnen er over heen in noodgevallen. Er was overigens een merk waarbij de frontjes gebruik maakten van een print op papierbasis. Kan niet tegen vocht.
Pluimvee ( 0 Nm) met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition (180 Nm, max kogeldruk: 750 N) met achterruitverwarming en een asbakje. Aangevuld met iets anders, zonder asbakje(!) met drie koppels en wel 2 vulklepjes!