Caravan verkopen met of zonder mover en airco
-
Wij hebben recentelijk een andere caravan gekocht, en nu willen we onze oude caravan verkopen.
Alleen is nu de vraag gaan we deze met of zonder mover verkopen.
Heeft het invloed op de prijs? trouwens de mover is nog niet heel oud en kan makkelijk nog een tijdje mee.
Ik hoor het graag
Alleen is nu de vraag gaan we deze met of zonder mover verkopen.
Heeft het invloed op de prijs? trouwens de mover is nog niet heel oud en kan makkelijk nog een tijdje mee.
Ik hoor het graag
- Hobby Linka
- Beheerder
Re: Caravan verkopen met of zonder mover en airco
Waarom zou je de mover eraf halen en beide apart gaan verkopen? Als de mover nog goed is zou dat eerder een plus punt zijn tijdens de verkoop onderhandeling. Gewoon laten zitten is mijn menig.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
- dieseltijger
Nauwelijks of niet. Het is geen optelsom. Bepalender is of je zit te wachten op de werkzaamheden qua overzetten. En een mover is onzichtbaar te verwijderen - dat is niet altijd het geval bij airco's.
Kijk maar eens naar je eigen benadering: je zoekt een caravan met bepaalde kernkwaliteiten, afmetingen en indelingen - dan pas komt de rest aan bod.
Kijk maar eens naar je eigen benadering: je zoekt een caravan met bepaalde kernkwaliteiten, afmetingen en indelingen - dan pas komt de rest aan bod.
Pluimvee ( 0 Nm) met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition (180 Nm, max kogeldruk: 750 N) met achterruitverwarming en een asbakje. Aangevuld met iets anders, zonder asbakje(!) met drie koppels en wel 2 vulklepjes!
Kwestie van met te koop zetten .met de optie tot verwijderen.
Men wil altijd korting.
Dat kan maar dan gaat wel de mover eraf .
Ik heb niks aan een airco .mooi dan halen we hem er af .
En ineens is alles wel belangrijk.
Dus eerlijke prijs vragen met en het verwijderen gebruiken om korting of afdingen te voorkomen .
Verstuurd vanaf mijn SM-S928B met Tapatalk
Men wil altijd korting.
Dat kan maar dan gaat wel de mover eraf .
Ik heb niks aan een airco .mooi dan halen we hem er af .
En ineens is alles wel belangrijk.
Dus eerlijke prijs vragen met en het verwijderen gebruiken om korting of afdingen te voorkomen .
Verstuurd vanaf mijn SM-S928B met Tapatalk
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier
Bij particulier verkoop, laten zitten.
Bij nieuw koop bij een dealer overbouwen.
Met mijn bijna inruil , ging de dealer voor de inruilprijs uit van de kale originele caravan uit.
Maar ik moest wel voor een nieuwe mover en airco en luifels het volle pond bijbetalen.
Bij nieuw koop bij een dealer overbouwen.
Met mijn bijna inruil , ging de dealer voor de inruilprijs uit van de kale originele caravan uit.
Maar ik moest wel voor een nieuwe mover en airco en luifels het volle pond bijbetalen.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Bij een gloednieuwe caravan zou ik niets overzetten, ik gok dat het je onder de streep €1000 scheelt, je krijgt iets meer voor de oude en je hebt geen gedoe.
Bij een (zeer) oude kan het net de druppel van je budget zijn om wel over te zetten.
Alles hangt af van de grote van je geldbuidel, blijft er iets over om makkelijk te doen met nieuw spul of…
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bij een (zeer) oude kan het net de druppel van je budget zijn om wel over te zetten.
Alles hangt af van de grote van je geldbuidel, blijft er iets over om makkelijk te doen met nieuw spul of…
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e PHEV (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Helaas Jan , dat ligt aan de dealer
Bij mij kreeg ik niets terug voor het "oude"spul.
En had verder onderhandelenmet deze dealer totaal geen zin.
Bij een andere dealer kon ik al een veel hogere inril prijs krijgen.
Deal ging niet door omdat het nieuwe type tochniet helemaal de wauw factor had.
Maar TS heeft al een andere caravan gekocht.
Gefeliciteerd hoor.
Bij mij kreeg ik niets terug voor het "oude"spul.
En had verder onderhandelenmet deze dealer totaal geen zin.
Bij een andere dealer kon ik al een veel hogere inril prijs krijgen.
Deal ging niet door omdat het nieuwe type tochniet helemaal de wauw factor had.
Maar TS heeft al een andere caravan gekocht.
Gefeliciteerd hoor.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Dat handelen en verschil per dealer blijft altijd een punt.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e PHEV (309 PK 540 NM) (2023)
Zal zeker een prijsverschil zijn tussen hetgeen je vangt bij verkoop en wat je zelf betaald nieuw.
Laten zitten geeft wel een meerwaarde bij verkoop en geeft meer potentiële kandidaten.
Laten zitten geeft wel een meerwaarde bij verkoop en geeft meer potentiële kandidaten.
**** Fendt Bianco Activ 390 FHE ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****
Als ik mijn caravan zou verkopen/inruilen, laat ik "alles" erop. Is de verkoopprijs naar mijn zin, dan gaat de koop/ruil door, zo niet pech, op naar de volgende.
De caravan die ik op het oog heb, moet uiteraard ook weer voorzien zijn van de mover en airco, en liefst een vaste luifel, daar selecteer ik de zoektocht op.
En dan baseer ik mijn prijs op....
De caravan die ik op het oog heb, moet uiteraard ook weer voorzien zijn van de mover en airco, en liefst een vaste luifel, daar selecteer ik de zoektocht op.
En dan baseer ik mijn prijs op....
Knaus Sport 460 EU uit 2024, vloerverwarming,Thule Omnistor cassette luifel + zijwand en Schaduwdoek, Dorema Octavia Air tent + luifel, Sinclair dak airco, volautm. mover, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-uit 2022
Wij gingen voor een nieuwe 2024 voorraad model.
We houden het wel bij de oude .
Binnen 3 jaar bijna 50% bij betalen voor alleen enkele bedden .
Dat ging hem niet worden.
De verkoper kon hem uiteraard wel gebruiken , want hij is zo weg.
Bij een andere dealer was het wel veel meer.
Alleen de 460 2024 tov de 420 van 2021 had nog wat meer minpuntjes .
En bij particulieren verkoop zoals bij TS is het een juist mooi argument.
Doe zoals Ralph zegt hier boven.
Die heeft het mooi omschreven.
We houden het wel bij de oude .
Binnen 3 jaar bijna 50% bij betalen voor alleen enkele bedden .
Dat ging hem niet worden.
De verkoper kon hem uiteraard wel gebruiken , want hij is zo weg.
Bij een andere dealer was het wel veel meer.
Alleen de 460 2024 tov de 420 van 2021 had nog wat meer minpuntjes .
En bij particulieren verkoop zoals bij TS is het een juist mooi argument.
Doe zoals Ralph zegt hier boven.
Die heeft het mooi omschreven.
-
Dank jullie wel, onze nieuwe caravan is 2 jaar oud en niet voorzien van mover, nu ben ik wel handig en kan ik deze ombouwen alleen als blijkt dat een completere caravan met meer opties resulteert in een hogere verkoopprijs dan laat ik dat liever zitten en koop ik wel een nieuwe voor op de nieuwe caravan.
Laatst gewijzigd door Trina op zo 27 okt 2024 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangepast. TKA alleen in de marktkraam
Reden: Aangepast. TKA alleen in de marktkraam
Je krijgt er nooit de prijs voor van wat het je zou kosten om een nieuwe onder je opvolgende caravan te zetten.
Ik had een paar jaar geleden hetzelfde. Ik verkocht een camper waar een airco van een jaar oud op zat. De koper was er niet in geïnteresseerd.
Ik heb 'm eraf gehaald, en het originele dakluik terug geplaatst
De airco op mijn eigen camper gezet.
Voor mij een besparing van € 2500.
Wel een beetje werk.. maar dat scheelt nog meer.
Als ik aan het werk ben, geef ik geen geld uit.
Ik had een paar jaar geleden hetzelfde. Ik verkocht een camper waar een airco van een jaar oud op zat. De koper was er niet in geïnteresseerd.
Ik heb 'm eraf gehaald, en het originele dakluik terug geplaatst
De airco op mijn eigen camper gezet.
Voor mij een besparing van € 2500.
Wel een beetje werk.. maar dat scheelt nog meer.
Als ik aan het werk ben, geef ik geen geld uit.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
In dat geval overbouwen, nieuw is duurder. Je krijgt er hooguit de helft voor terug als je hem laat zitten.Raymon Nijenhuis schreef: ↑zo 27 okt 2024 16:59Dank jullie wel, onze nieuwe caravan is 2 jaar oud en niet voorzien van mover, nu ben ik wel handig en kan ik deze ombouwen alleen als blijkt dat een completere caravan met meer opties resulteert in een hogere verkoopprijs dan laat ik dat liever zitten en koop ik wel een nieuwe voor op de nieuwe caravan.
Uit eigen ervaring weet ik wel dat een caravan zonder mover moeilijker verkoopt.
Zelf heb ik afgelopen maand een Fendt Bianco 515 SKF 2024 gekocht bij een dealer in Duitsland.
In eerste instantie onze huidige Fendt Tendenza 515 SG 2021 te koop gezet met als optie mover mee over te nemen. En dan een stevige prijs voor de mover gerekend, ik moet immers ook een nieuwe kopen.
er kwamen wat reacties, het liep niet storm.
Na een aantal dagen bleek echter dat onze Alko Mammut niet op onze nieuwe caravan ging passen ivm verlaagde instap Fendt en de deur voor de as. Overzetten was ineens geen optie meer. Toen de prijs van de Tendenza verhoogt met de helft van de nieuwprijs van de Alko mover. En de reacties stroomden binnen. Binnen 4 dagen verkocht, voor de vraagprijs...
2020 Volvo XC60 T8 Inscription Polestar Engineered met daarachter een 2024 Fendt Bianco active 515 SKF