Ervaring en tips ivm hybride auto

Hannibalb

Ervaring en tips ivm hybride auto

Bericht door Hannibalb » zo 8 sep 2024 21:42

Eerst even wat aandachtspuntjes waardoor mijn vraag ontstaan is.

Ik rij al vele jaren Volvo tegenwoordig de XC60 diesel.
En ik rij gemiddeld tussen de 36 en 40 duizend per jaar waarbij ww verkeer 73 km heen en 73 km retour is.

Collega zei je rijd een xc60 wat kost dat per maand.
Dat is dus 700 euro.
Belasting 200, brandstof 400 en 80 verzekering.
Hij schrok en zei koop een hybride, veel goedkoper.

Alleen ik heb er weinig verstand van.
Weet dat Phev een plug in is dan zal Hev wel zonder plug in zijn.

Onze caravan is leeg 1333 kg.

Is een plug in wel interessant? Want zwaarder, en vaak onvoldoende bereik voor de 73 km.
Ik zie Volvo XC60 schitterende auto, Phev.

Mijn Collega zegt, geen plug in, je moet er 1 kiezen die zelf oplaad.
Daarnaast.
1500 kg trekgewicht bij een kleinere auto.

Vraag me af of ik het ga redden met mijn fendt saphir 495sfb.
Zonder voortent, wel mover en casette luifel.

Wie heeft er ervaring met dit soort combinaties?
Positief danwel negatief?
Fendt saphir

erichendri
Contacteer:

Re: Ervaring en tips ivm hybride auto

Bericht door erichendri » zo 8 sep 2024 22:10

Is de caravan 1333 kg leeg geweegd op een weegbrug of volgens kenteken en wat mag hij maximaal wegen?
Denk dat een RAV4 awd van de laatste generatie een geschikte auto is, mag 1650kg trekken.
Alle phev's zijn als een hev te rijden als het niet anders kan.
Heb je zonnepanelen en kan je naast je huis opladen dan zou ik voor een phev gaan, volvo heeft er ook een paar.
Helemaal ideaal is als je ook op het werk mag laden.
Let dan wel op het trekgewicht.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

troapel

Bericht door troapel » zo 8 sep 2024 22:27

Even een beetje ‘Wij van WCeend’-voorbeeld, maar…