Camping tips midden/oost Brabant

Plaats reactie
Fliki
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 18 aug 2023 08:52

Camping tips midden/oost Brabant

Bericht door Fliki » vr 22 mar 2024 08:25

Graag maak ik gebruik van de onuitputtelijke kennis van iedereen hier mrgreen.gif

Mijn ouders willen eind september 3 a 4 weken op een camping in Brabant neerstrijken. Ze gaan met onze caravan en wij zullen af en toe ook een weekendje aanhaken. Wat zoeken ze?

- Bosrijk gebied
- Liefst geen 'heggetjes' camping
- Wandel en fietsroutes vanaf/rondom camping
- Camping met klein winkeltje, restaurantje/eettentje en wat speeltuintjes.
- Zwembad, mag klein zijn en liefst ook een binnen gedeelte
- Locatie ruwweg in de driehoek Breda - 's Hertogenbosch - Eindhoven of iets ten oosten daarvan

Iemand tips?
Fendt Joker E 495t 1992 | Volvo V70 2008

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Camping tips midden/oost Brabant

Bericht door janvijn » vr 22 mar 2024 09:19

Je zou kunnen kijken naar camping “De Paal” in Bergeijk, en ook camping “Ter Spegelt” in Eersel, bij doen volledig aan je wensen denk ik
Met vriendelijke groet
Jan Vijn

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Camping tips midden/oost Brabant

Bericht door WanFie » vr 22 mar 2024 11:58

"De Kienehoef" in Sint Oedenrode. En wanneer het wat kleiner mag zijn, "Het goede leven" in Eerde.

Fietsen en wandelen is bij beide campings erg mooi. Wij wonen in die regio, dus kennen alle paden en wegen wel. De omgeving is meestal kleinschalig en door de Aa en Dommel ook gevarieerd. Den Bosch en kasteel Heeswijk zijn zeker een bezoek waard. Toeristisch zwaar onderkent.

Voor uitgestrekte natuurgebieden is de omgeving van Oisterwijk De Kampina, Oisterwijkse bossen en vennen en de Drunense Duinen. Liggen daar in de buurt. Daar zijn ook veel kleinschalige campings. De grotere zou ik niet doen, dat zijn vaak bungalowparken geworden met een hoop vaste bewoners.

In het hele gebied liggen fijnmazige knooppuntenroutes. Zowel voor fietsen als wandelen.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Suske
Berichten: 20
Lid geworden op: do 16 feb 2017 16:08

Re: Camping tips midden/oost Brabant

Bericht door Suske » vr 22 mar 2024 17:23

Gerrithoeve Oisterwijk, midden in de Oisterwijkse bossen

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 617
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Camping tips midden/oost Brabant

Bericht door dehoekies » vr 22 mar 2024 18:08

Kijk eens op https://www.eurocampings.nl/campsite/se ... 0/view:map en dan tussen de juiste plaatsen waar je voorkeur ligt
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Camping tips midden/oost Brabant

Bericht door WanFie » vr 22 mar 2024 19:04

Suske schreef:
vr 22 mar 2024 17:23
Gerrithoeve Oisterwijk, midden in de Oisterwijkse bossen
Dat is een heel mooie camping, maar volgens mij geen zwembad.

Een grotere camping is Dierenbos in Vinkel (Bij Rosmalen) Daar is ook een overdekt zwembad. Vroeger was het een uitgeleefd "resort" en berucht onder de naam Vinkeloord. Nu is het een totaal andere camping geworden.
Laatst gewijzigd door WanFie op vr 22 mar 2024 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36282
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camping tips midden/oost Brabant

Bericht door Chris » vr 22 mar 2024 19:09

Ik zou eens kijken naar camping; "Hartje Groen" in Schaik.
Daar hebben mijn dochter en ik 2 jaar geleden gestaan, en ik vond het een prachtige locatie.
Aan een bosven...heel "cozy".
Wij hadden toen plek nr 4 op veld Wijst..
Heerlijk aan het ven, spelende kinderen, kabelkar over het ven waar de kids heel druk mee zijn, rubber bootje varen, ergens de reuk van een smeulend kampvuur, de boshut voor een heerlijk versnapering dichtbij en prachtig wandelen in de omgeving.
Een camping zoals je droomt van een camping.
Mijn avatar is op dat plekje op die camping.... spiegelbeeld van de caravan in het ven.
https://www.hartjegroen.com/
Eigenlijk een camping waar ik mijn moeder nog graag heen zou brengen.... mja, haar leeftijd remt behoorlijk ondertussen.
.
Knaus met Spiegelbeeld Knaus.jpeg
Laatst gewijzigd door Chris op vr 22 mar 2024 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Camping tips midden/oost Brabant

Bericht door WanFie » vr 22 mar 2024 19:11

[re.gif]

Klopt, prachtig gelegen camping, maar volgens mij ook geen zwembad.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
Cocoon
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 14 sep 2020 22:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

Camping tips midden/oost Brabant

Bericht door Cocoon » za 23 mar 2024 07:28

WanFie schreef:"De Kienehoef" in Sint Oedenrode. En wanneer het wat kleiner mag zijn, "Het goede leven" in Eerde.

Fietsen en wandelen is bij beide campings erg mooi. Wij wonen in die regio, dus kennen alle paden en wegen wel. De omgeving is meestal kleinschalig en door de Aa en Dommel ook gevarieerd. Den Bosch en kasteel Heeswijk zijn zeker een bezoek waard. Toeristisch zwaar onderkent.

Voor uitgestrekte natuurgebieden is de omgeving van Oisterwijk De Kampina, Oisterwijkse bossen en vennen en de Drunense Duinen. Liggen daar in de buurt. Daar zijn ook veel kleinschalige campings. De grotere zou ik niet doen, dat zijn vaak bungalowparken geworden met een hoop vaste bewoners.

In het hele gebied liggen fijnmazige knooppuntenroutes. Zowel voor fietsen als wandelen.
+1 voor De Kienehoef. Woon zelf op een steenworp afstand en onze zoon heeft er een weekend/ vakantiebaantje. Voldoet aan al jullie eisen.
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4339
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Camping tips midden/oost Brabant

Bericht door WillyL » za 23 mar 2024 10:33

[re.gif] De kienehoef is inderdaad goed. Mooie fietsroutes in de buurt en een grote kampeerwinkel in de buurt. Aangenaam klein stadje. Maar... die gemeentelijke toeristentaks vind ik er echt afzetterij met (1,7?) - die is ondertussen wel teruggeschroefd naar 1 €/d/p lees ik ergens. Nog vrij veel IMHO.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Fliki
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 18 aug 2023 08:52

Re: Camping tips midden/oost Brabant

Bericht door Fliki » di 26 mar 2024 07:46

Dank allen! Afgaand op jullie info en de websites zijn de aangedragen campingtips allemaal kandidaten. We gaan eens een avondje campings bespreken met de 'oudjes'
Fendt Joker E 495t 1992 | Volvo V70 2008

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11220
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Camping tips midden/oost Brabant

Bericht door dieseltijger » di 26 mar 2024 08:00

Veel plezier! Ik heb daar in de buurt gewoond. "Rooij" (St Oedenrode) en "Michestel" (St Michielsgestel) zijn alleraardigst, en het is daar goed toeven.
Vergeet Jan de Groot niet aan te doen voor de goede Bossche bollen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”