Vloer vervangen/leggen

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
F&M
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 6 mar 2019 16:59

Vloer vervangen/leggen

Bericht door F&M » zo 17 mar 2024 17:28

Goedemiddag,
Ik heb een Willerby van 11mtr en in mijn woonkamer zitten zachte plekken in de vloer. Nu wil ik niet de hele caravan slopen (a. Is die dat niet meer waard, b. Wil ik hem nog maximaal 10jr gebruiken) is het een idee om een vloer van Underlayment of Betonplex erover heen te leggen en om de kasten, keuken en wanden heen zodat deze kunnen blijven zitten?
Grtz Frank
Mercedes-Benz C-klasse Estate 220 CDI Prestige met op z’n kont een Eriba Nova Moving 545 Hymer

erwin l
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 16 okt 2019 23:29

Re: Vloer vervangen/leggen

Bericht door erwin l » zo 17 mar 2024 23:07

Het is een mogelijkheid. Maar 10 jaar is nog best lang, dat rechtvaardigt wellicht een iets serieuzere oplossing ?
Ook kom je op deze manier best hoog denk ik, want er zal ook nog iets van laminaat of tapijt bovenop komen ?

Wat je zou kunnen doen is een stukje (15 of 20 cm bijvoorbeeld) van de kanten af blijven en de bestaande vloerplaat er uit zagen. De opening opvullen met plaatmateriaal van gelijke dikte, desnoods in twee lagen om op exact dezelfde hoogte te komen. En daarover heen je nieuwe vloerbedekking tot aan de rand van de wanden en kasten leggen.
Deze hele operatie kan je vanaf de bovenkant = binnenkant caravan uitvoeren.

Zou je er vanaf de onderkant goed bij kunnen dan kan je ook nog overwegen om vanaf de onderkant plaatmateriaal tegen de zachte plekken aan te brengen, tussen de vloerbalken. En dat ondersteunen met balkjes tegen de bestaande balken aan. Op die manier blijft de binnenkant volledig intact.

Al met al wel een mooie uitdaging :-)

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”