Mijn nieuwe Toyota Camper.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Mijn nieuwe Toyota Camper.

Bericht door Hans1954 » za 9 mar 2024 16:34

Begin december mijn camper afgeleverd gekregen. Hij was niet nieuw, 4 jaar oud, maar slecht 16000 km op de klok. Bovendien alleen maar gebruikt door personeel van de dealer waarvan ik hem kocht. Dus grotendeels mooi staan te zijn in de showroom. Het meest geavanceerde aan mijn Navara was de cruise control. Deze auto heeft veel, veel meer. En dat moet je leren gebruiken. Aanvankelijk geen plannen voor de wintersport. Toch maar wel gaan. Dus nog even banden en velgen regelen. Een nieuwe set spiegels haalde ik uit mijn welgevulde voorraad. En dan de caravan uit de stalling gaan halen. Das was althans het plan. Onderweg naar Hillegom een melding in het dashboard: Storing AD-Blue. Geen idee en dus de WW maar laten komen. Aan de computer en volgens de Wegenwachter zou bijvullen helpen. Tankje van 5 liter gekocht en er in gekieperd. Hielp niet. Dealer maar gebeld en de zaak uitgelegd. Kom maar hier heen was het antwoord. Dus ik van Haarlem naar Ede. Storing werd daar bekeken en erger dan een leeg tankje. Eigenlijk meer een kapot tankje (met ingebouwde drukpomp) Toen werd alles vlot met mij doorgesproken. Ik kreeg een vervangende auto mee zodat ik toch de caravan kon ophalen, er werd een spoedbestelling voor een tank geplaatst en de reparatie werd als eerste voor de volgende dag ingepland. De volgende dag werd ik al om 10 uur gebeld dat hij weer klaar stond. Laten we maar zeggen 400 km rijervaring. Het laden van de caravan had er bijna niet onder geleden (alleen aftershave vergeten) en ik kon dus op tijd vertrekken. De reis verliep voorspoedig. Tot Neurenberg. Ik had in TomTom in het voertuigprofiel ingegeven dat mijn snelheid 62 kilometer bedroeg. Dat is wat ik uit langjarige ervaring weet als gemiddelde snelheid. TomTom dacht toen dat hij me maar niet langs München moest sturen. Ook apparaten trekken net als mensen soms verkeerde conclusies. Maar ik dacht dat het dan wel de snelste route zou zijn. Onbedoeld ervaarde ik de voortreffelijke kanten van mijn nieuwe auto. Tweebaanswegen in een glooiend landschap, een stop voor een rood verkeerslicht terwijl ik op een helling stond van 7% en gewoon weg kunnen rijden. Met de Navara zou ik peentjes gezweet hebben. Als klap op de vuurpijl werd ik door het plaatsje Tittmoning gestuurd. Door een poort rij je het stadje in. Aan beide zijden 20 cm ruimte tussen muur en caravan. Dan rij je over een soort van marktplein en vervolgens weer door een vergelijkbare poort het stadje weer uit. Kort daarna was ik in Salzburg. Even tanken in Anif en toen maar over de snelweg naar Altenmarkt. Ik was er nog redelijk op tijd. Veel geskied heb ik daar niet. Wel heel veel gereden. Ben zelfs nog naar Kroatië geweest op mijn camping eens te zien in de winter. 700 kilometer met de losse auto en zeker niet vermoeiend. De Toyota vroeg me bij het weer inrijden van Altenmarkt of het niet een keer mooi geweest was.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 617
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Mijn nieuwe Toyota Camper.

Bericht door dehoekies » za 9 mar 2024 16:59

Mooi verhaal
Ook met een camper kun je een caravan gebruiken , die zijn er meer op het forum
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Mijn nieuwe Toyota Camper.

Bericht door Hans1954 » za 9 mar 2024 21:00

dehoekies schreef:
za 9 mar 2024 16:59
Mooi verhaal
Ook met een camper kun je een caravan gebruiken , die zijn er meer op het forum
Omdat ik altijd de caravan eerst uit de stalling moet halen is zomaar een weekend weg gaan geen optie voor mij. Veel teveel gedoe. In een kleine camper gooi je een kratje met spullen en je gaat. Dus is het vanaf nu groot voor de langere vakanties en klein voor de korte. Programma voor deze zomer (voor wat het waard is) In mei voor langere tijd naar Kroatië met de caravan. Tot dan misschien wat fiets 4-daagsen met de camper. Eind juni terug en dan ook weer fietsen met de camper en eind augustus weer naar Kroatië maar dan met de camper.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Knaus440
Berichten: 3730
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Mijn nieuwe Toyota Camper.

Bericht door Knaus440 » za 9 mar 2024 22:05

We hebben ook een tijd gedubbeld:
Eerst alleen een vouwwagen, en later ook een camper.
Daarna een caravan en een stacaravan samen.
Nu al 4 jaar alleen een caravan.
Alles heeft zo zijn eigen voor en nadeel.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”