Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
stronk
Berichten: 800
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door stronk » wo 27 mar 2024 12:30

DV_t schreef:
wo 27 mar 2024 09:41
- De tent is gevoelig voor verkleuring. Wij hebben hem nu 3x een maand gebruikt in Juni en hij is al redelijk licht geworden.
Iemand bij ons op de camping heeft de Dometic All Seasons en na 1,5 jaar was deze helemaal verkleurd en kon je niet meer door de ramen kijken. Geen UV bescherming denk ik. Ramen braken ook gewoon. Helemaal uitgedroogd. Wel een nieuwe binnen garantie gekregen maar ik zou deze nooit kopen na wat ik gezien heb.

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door DV_t » wo 27 mar 2024 13:29


Gebruikersavatar
shanty1959
Berichten: 245
Lid geworden op: wo 4 apr 2018 11:03
Locatie: Gemeente Tynaarlo

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door shanty1959 » wo 27 mar 2024 16:21

Beetje late reactie , maar lees net je vraag. Er is van Dorema ook het merk Starcamp Magnum Air in Klimatex en all season stof. Klimatex is gevoelig voor condens (voor-en najaar, niet in de zomer) All season is bekend.
Wij hebben de 260 met een cosy corner uitbouw, bevalt heel goed. Staat als een huis en een zee aan ruimte. Je kunt zelfs een tweede cosy corner aan de andere kant aanritsen. En struikelen over de scheerlijnen? Ja als je ze breed uitspant, maar dat is absoluut niet noodzakelijk. (vergelijk met een Thule zak-of cassette luifel daar span je de scheerlijn/stormband zo verticaal mogelijk volgens de Thule instructie)
Bijlagen
starcamp 260 met cosy corner.jpg

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 947
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door deemster07 » vr 29 mar 2024 21:09

Chris schreef:In Spanje hebben wij wel eens gelachen om de opblaastent van de overburen.
Die rees en daalde afhankelijk van de zon die er op scheen.
Iets met warme lucht die uitzet....ooit geleerd op school.
En, gezien de stabiliteit minder blijkt te zijn zijn deze tenten vaak heel ruim voorzien van vele scheerlijnen in tegenstelling tot hun broeders met frame..
Elke scheerlijn is een potentiele struikeldraad...veel is niet prettig.
Die ervaring hebben wij niet met onze Dorema tent Chris. De tent staat bijzonder stevig zonder scheerlijnen. Twee stormbanden en haringen is voldoende om de tent op zijn plek te houden ook tijdens heftige wind en veel regen.
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
shanty1959
Berichten: 245
Lid geworden op: wo 4 apr 2018 11:03
Locatie: Gemeente Tynaarlo

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door shanty1959 » ma 1 apr 2024 10:24

[re.gif] Chris baseert zijn conclusie op (voor)oordelen. Ervaringen van bezitters lijken mij relevanter. whistle.gif

Robbeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: do 11 apr 2024 14:47

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Robbeltje » do 11 apr 2024 18:12

Dag allen,

Met interesse heb ik alle reacties gelezen op dit topic. Want ook ik wil als newbie camperaar een voor- of zijtentje op mijn VW Caddy XL zodat ik een beetje mijn kxnt kan keren, zeker op een regenachtige dag. Mijn ervaring met een opblaasbare voortent is een hele goede, maar ik had dan ook een hele goede (prijzige) tent van Karsten uit NH. Die zat bij de t@b caravan die ik 2e hands had aangeschaft. Daarmee maakte ik mijn leefruimte stukken groter en kon het bed in de t@b blijven liggen. Daar had ik geen stahoogte in dus om daar gebukt iedere dag mijn bed weer in te klappen zag ik niet zitten. De Karsten tent was heel stevig en mooi op maat gemaakt (die maken ze nu helaas niet meer) Nooit problemen mee gehad. UIteindelijk de caravan + voortent met veel tegenzin verkocht. Maar hij stond te vaak stil en buiten, wat niet gunstig is voor een caravan. Ervaring met Dorema of Dometic heb ik niet, het kan bijna niet voor de aangeboden prijzen maar als je nooit een Karsten hebt gehad zal je naar geen erg in hebben. Het merk Isabella maakt ook opblaasbare voortenten en die zijn ook niet goedkoop maar goedkoper dan de Karsten en volgens mij is het wel waar voor je geld. groeten Robbeltje

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”