seizoenstent/4seizoenentent

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
CaravanFan
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 feb 2024 21:06

seizoenstent/4seizoenentent

Bericht door CaravanFan » di 20 feb 2024 15:02

Beste forumleden, Wij hebben een seizoens Brand voortent en hebben hem deze winter aan onze caravan laten staan. In de voortent hebben we op de gewone trottoirtegels rubberen tegels geplaatst. Echter, nu is alles in de voortent hèèl erg vochtig geworden. Mijn vraag is nu; komt dit omdat het een seizoenstent is en geen 4 seizoenentent? Of komt het door de rubberen tegels? In de nok van de voortent vooraan staat de ventilatie gewoon open.
Hadden we dat vocht niet gehad met een 4 seizoenentent of had ik geen rubber tegels moeten plaatsen?
Graag uw reactie?

Groeten, Lizeth en Bert

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: seizoenstent/4seizoenentent

Bericht door janvijn » di 20 feb 2024 18:08

Beste CaravanFan,

Ik denk niet dat het aan de tent zal hebben gelegen, afgaande op de huidige winterperiode die achter ons licht waarvan je op zijn minst mag zeggen dat deze gepaard ging met een overdosis aan regen zou je waarschijnlijk nog vocht problemen in de tent hebben gehad al zou je hem mechanisch hebben geventileerd. Ik denk niet dat er een tent bestaat die hier tegen opgewassen is. Als je spreekt over een “Brand” voortent, wat mij geen budget product lijkt, waarschijnlijk gemaakt van Ten Cate all Season doek wat eigelijk prima is, maar mogelijk is de (standaard aanwezige) ventilatie capaciteit niet opgewassen tegen de weersomstandigheden. Ik denk dat geen enkele tent deze winter zal zijn doorgekomen zonder dit probleem.
Met een 4 seizoenen tent wordt waarschijnlijk bedoeld een tent voor gebruik in lente, zomer, herfst, en winter,- jij schrijft dat je een seizoen hebt, komt op mij over dat deze ook bedoeld is vanaf het voorjaar tot ergens in de herfst (1 heel seizoen).
Heeft niks met tegels en dergelijke te maken maar is een kwestie van ventileren.

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: seizoenstent/4seizoenentent

Bericht door SBerend » di 20 feb 2024 18:51

Met een 4 seizoenentent had je het probleem ook gehad. Het vocht komt mede vanuit de grond. Zelfs tegels in houten schuurtje zijn soms vochtig. Veel kruipruimtes stonden vol met water. En als je huis niet stookt hebt je vocht in huis.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

CaravanFan
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 feb 2024 21:06

Re: seizoenstent/4seizoenentent

Bericht door CaravanFan » vr 23 feb 2024 20:34

Beste mensen, dank je wel voor jullie reactie.

Gr. Lizeth en Bert

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”