Tomtom go expert traffic werkt niet

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
J&J en route
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 feb 2024 07:29

Tomtom go expert traffic werkt niet

Bericht door J&J en route » ma 19 feb 2024 17:23

Hallo allemaal,

Ik ben al meer dan 2 jaar in bezit van een Tomtom go expert navigatie met een live verbinding via bluethoot thetering.
Heeft het perfect gedaan en is ook nog redelijk nieuw.
Alleen sinds januari 2024 heb geen live verbinding meer.Van alles geprobeerd tot een nieuwe telefoon zowel iphone als android.
Zelfs beiden hebben hetzelde probleem,ook met de nieuwste software.
De Tomtom heeft de laatste update gehad en ook de iphone.Die laatste is ook de laatste update ios 17.8 op.
Met Tomtom support diverse keren contact gehad via de chat,maar ook alles al gedaan wat ze ook zeiden niets helpt.

Verbinding via wifi naar de hotspot van de mobiele telfoon in orde en word op het navigatiesysteem gezien
Verbinding via MyDrive account werkt ook.
Verbinding bluethoot is er wel maar blijft knipperen zodat er een melding komt dat er geen verbinding is met traffic.

Met de navigatie bij een verkooppunt geweest.Ook hun zijn afhankelijk van de zogenaamde chatboy.Geen service telefoon support meer zoals een paar jaar terug.
Je kunt iets vragen bij de chat of ze komen met de verkeerd (antwoord/vraag)
Gemaild, duurt dagen op een antwoord.Maar elke keer weer hetzelfde verhaal.
Resetten,Verbindingen resetten resetten iphone,opnieuw alles aanmelden Hotspot bluethoot.Maar geen nieuwe ideen en geen controle.

Tomtom heb ik gevoel dat ze sinds de laatste update van januari de server niet goed hebben ingesteld.Alles werkt zelfs MyDrive met mijn routes word gedownload maar traffic is niet werkend.Vooral over de verbinding met mobiel netwerk.
Bij een wifi verbinding met een vast netwerk(thuis)Lukt het wel om verbinding te maken.Zelfs traffic werkt.Alleen als men gaat rijden is men afhankelijk van het mobiele net werk.(KPN)

Dit is heel vervelend onderweg als er wegomlegging is of files zijn.Je krijgt geen waarschuwingen.Nu word de Tomtom door mij veel gebruikt op de touringcar maar ook voor de auto met caravan.Alleen als je dadelijk weer een paar weken op vakantie gaat wil ik ook de juiste informatie onderweg hebben.
Op andere forums zijn er ook mensen die dit hebben maar nog niets is opgelost.

Wie heeft dit probleem ook en is dit opgelost en hoe?
Met vriendelijke groet Jan

stronk
Berichten: 800
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Tomtom go expert traffic werkt niet

Bericht door stronk » ma 19 feb 2024 17:45

Werkt dit?

Annuleer eerdere bluetooth connecties
Schakel Wifi uit, schakel bluetooth in
Zet je hotspot aan en selecteer alleen bluetooth en USB en connect je TomTom met je hotspot.
Wacht tot je verbinding hebt. Het zal een minuutje duren om verbinding te maken schat ik in.
Dan wacht nog een minuutje voordat je het verkeer ziet.

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 619
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Tomtom go expert traffic werkt niet

Bericht door dehoekies » ma 19 feb 2024 18:30

Misschien is er of heb je een back-up gemaakt voor de update van TT dan kun je de TT terug zetten van voor het tijdstip van de update .
Dan gebruikt hij zijn oude TT instellingen .
Of in het slechtste geval een hard-reset terug naar fabrieksinstellingen toen het nog oke was.
Ik lees niks over de satelliet-verbinding , wel eens mee gemaakt dat een TT maar niet goed werkte dat bleek aan de satelliet-ontvangst te liggen , schakelde zich uit bij te weinig satellieten
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Tomtom go expert traffic werkt niet

Bericht door thmeyer » ma 19 feb 2024 21:48

Jaren geleden heb ik ook zo iets gehad.
Mijn TomTom LiveTime, werkte op een of dag niet meer.
Omdat ik toen nog garantie had, mocht ik de TomTom opsturen voor onderzoek.
2 weken later netjes retour met de mededeling dat hij weer werkte.
Niets was minder waar, hij werkte nog niet, wel was het serienummerplaatje, waar ook de SIM-kaart achter zit, beschadigd,
Weer de Helpdesk gebeld en ik mocht de TomTom retour sturen en ik zou een nieuwe krijgen.
Een week later een nieuwe TomTom mogen ontvangen.
Wat bleek, ook deze deed het niet.
Ik probeerde voor de gekkigheid, het oude wachtwoord van een jaar geleden nog eens in en ja hoor, nu deed hij het op eens wel.
Weer de helpdesk gebeld en verteld dat ik het oude wachtwoord had ingevoerd en dat hij nu wel werkte.
Achteraf bleken ze bij TomTom een update hadden gedaan, met gegevens van een jaar terug.
En de medewerkster van TomTom vertelde mij toen, dat er achteraf honderden mensen met een TomTom diezelfde klacht hadden als bij mij en ze zou het meteen doorgeven aan haar collega’s.
Later heb ik van TomTom nog een bedankt email gekregen, voor de mij aangedragen oplossing.

Zo zie je, dat zomaar iets simpels weer kan werken !
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3529
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Tomtom go expert traffic werkt niet

Bericht door troapel » di 20 feb 2024 01:54

J&J en route schreef:
ma 19 feb 2024 17:23

De Tomtom heeft de laatste update gehad en ook de iphone.Die laatste is ook de laatste update ios 17.8 op.
Dat is wel knap. Ik zit op iOS 17.3.1 en dat is de meest recente versie (afgezien van de Bèta-versie). scratch.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

J&J en route
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 feb 2024 07:29

Re: Tomtom go expert traffic werkt niet

Bericht door J&J en route » do 22 feb 2024 12:16

troapel schreef:
di 20 feb 2024 01:54
J&J en route schreef:
ma 19 feb 2024 17:23
troapel schreef:
di 20 feb 2024 01:54
[quote="J&J en route" post_id=<a href="tel:1080002">1080002</a> time=<a href="tel:1708359835">1708359835</a> user_id=51336]

De Tomtom heeft de laatste update gehad en ook de iphone.Die laatste is ook de laatste update ios 17.8 op.
Dat is wel knap. Ik zit op iOS 17.3.1 en dat is de meest recente versie (afgezien van de Bèta-versie). scratch.gif
De Tomtom heeft de laatste update gehad en ook de iphone.Die laatste is ook de laatste update ios 17.8 op.
Je hebt gelijk is de laatste update 17.3 word tijd voor brilletje.😎

Dat is wel knap. Ik zit op iOS 17.3.1 en dat is de meest recente versie (afgezien van de Bèta-versie). scratch.gif

stronk
Berichten: 800
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Tomtom go expert traffic werkt niet

Bericht door stronk » do 22 feb 2024 14:36

J&J en route schreef:
do 22 feb 2024 12:16
Je hebt gelijk is de laatste update 17.3 word tijd voor brilletje.😎
Als je je brilletje hebt en je ziet dan ook de suggesties die aangedragen zijn wat zijn dan je bevindingen?

J&J en route
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 feb 2024 07:29

Re: Tomtom go expert traffic werkt niet

Bericht door J&J en route » do 22 feb 2024 16:17

thmeyer schreef:
ma 19 feb 2024 21:48
Jaren geleden heb ik ook zo iets gehad.
Mijn TomTom LiveTime, werkte op een of dag niet meer.
Omdat ik toen nog garantie had, mocht ik de TomTom opsturen voor onderzoek.
2 weken later netjes retour met de mededeling dat hij weer werkte.
Niets was minder waar, hij werkte nog niet, wel was het serienummerplaatje, waar ook de SIM-kaart achter zit, beschadigd,
Weer de Helpdesk gebeld en ik mocht de TomTom retour sturen en ik zou een nieuwe krijgen.
Een week later een nieuwe TomTom mogen ontvangen.
Wat bleek, ook deze deed het niet.
Ik probeerde voor de gekkigheid, het oude wachtwoord van een jaar geleden nog eens in en ja hoor, nu deed hij het op eens wel.
Weer de helpdesk gebeld en verteld dat ik het oude wachtwoord had ingevoerd en dat hij nu wel werkte.
Achteraf bleken ze bij TomTom een update hadden gedaan, met gegevens van een jaar terug.
En de medewerkster van TomTom vertelde mij toen, dat er achteraf honderden mensen met een TomTom diezelfde klacht hadden als bij mij en ze zou het meteen doorgeven aan haar collega’s.
Later heb ik van TomTom nog een bedankt email gekregen, voor de mij aangedragen oplossing.

Zo zie je, dat zomaar iets simpels weer kan werken !
Bedankt voor je reactie.Helaas ook geprobeerd maar ook werkte dit niet.

J&J en route
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 feb 2024 07:29

Re: Tomtom go expert traffic werkt niet

Bericht door J&J en route » do 22 feb 2024 16:24

Vandaag weer eens begonnen aan mijn Tomtom.

Het volgende antwoord gekregen van de Tomtom support.

Ik zou u willen vragen om het wachtwoord van uw TomTom-account te wijzigen en vervolgens te controleren of het probleem aanhoudt. Zorg er ook voor dat het wachtwoord eenvoudig is en geen speciale tekens heeft.

Ook dit is gedaan op de volgende manier.

Tomtom go expert volledig gereset.
Nieuw wachtwoord gemaakt via de link wat in de mail stond.
Tomtom go expert opgestart.
Land geselecteerd.
Bluethoot gekoppeld met mobiele telefoon.
Wifi gekoppeld via mobiele telefoon.
My drive ,gebruikersnaam ingevuld
My drive, nieuw wachtwoord ingevuld.
Zowele bluethoot als wifi koppeling is in orde.
My drive wil niet opstarten blijft maar zoeken met draaiende pijl.
Melding oeps tijdelijk niet beschikbaar na een tijdje.

Dus werkt ook niet.

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 619
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Tomtom go expert traffic werkt niet

Bericht door dehoekies » do 22 feb 2024 17:00

Heb je de gelegenheid om je TT aan te sluiten aan een vaste pc of laptop.
Dan verbinding maken My drive dus niet via bluetooth
Die is te traag lijkt het dan valt My drive misschien op uit
Of bij iemand anders met laptop of pc ff My drive installeren en dan via kabel verbinding leggen tussen TT en laptop/pc
Zoals in je eerste bericht begint het probleem met je bluetooth
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

Paul Vingerhoets
Berichten: 2440
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Tomtom go expert traffic werkt niet

Bericht door Paul Vingerhoets » do 22 feb 2024 17:53

De bt verbinding is voor handsfree bellen via de tomtom niet voor gegevens overdracht zover ik weet
Heb zelf een oudere tomtom go truck werkt meestal goed met eigen sim, maar ook via de wifi verbinding en 5g via de telefoon
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Tomtom go expert traffic werkt niet

Bericht door thmeyer » do 22 feb 2024 21:58


*Bedankt voor je reactie. Helaas ook geprobeerd, maar ook werkte dit niet*

@J&J en route
Het moet echt aan het mobiel netwerk verbinding (toen was dat Vodafone) liggen naar de TomTom-server.
TomTom dacht dat mijn sim-card defect was, vandaar dat beschadigde stickertje bij mijn TomTom met het serienummer.
Daar de TomTom getest met hun eigen account en wachtwoord, dus dat werkte !
Maar als je niet kan inloggen, maak je ook geen verbinding met die TomTom-server.
Probeer het eens met iemand anders zijn TomTom-account, lukt dat ook niet, dan moet je echt bij TomTom zijn.

Succes Theo

Ik lees net dat jouw TomTom geen Sim-card heeft, maar via een Smart Phone werkt.

info link: Floating Car Data van TomTom
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”