Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Bericht door thmeyer » wo 31 jan 2024 20:39

Wat als de auto en caravan niet defect is ?

Mijn buurman is met zijn vrouw en kinderen een aantal jaren geleden met de caravan naar Spanje op vakantie geweest.
De auto en caravan had hij beide volgens hem goed verzekerd bij de RABO-bank.
Mijn buurman is daar in Spanje op zijn fiets van de weg afgereden en kon hierdoor zelf niet meer terugrijden naar Nederland.
Zijn vrouw durfde zelf met hem er naast niet met de caravan terug te rijden en de verzekering van de RABO-bank zag geen mogelijkheid om dat te gaan regelen.

Als hij dit bij de ANWB had verzekerd, was dat netjes door de ANWB opgelost !

Toen is een collega van hem vanuit Nederland op het vliegtuig gestapt en heeft de auto en caravan teruggereden.
Laatst gewijzigd door thmeyer op wo 31 jan 2024 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Bericht door dieseltijger » wo 31 jan 2024 20:49

Dan....heb ik gewoon pech gehad. Je kan wel aan de gang blijven met het zoeken naar de ultieme zekerheid.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

RDDR
Berichten: 2799
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Bericht door RDDR » wo 31 jan 2024 21:19

Tja, mijn vrouw rijdt zonder enig probleem met de caravan. Zij rijdt elke vakantie circa 40% van de kilometers. Vinden we hoe dan ook prettig.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Bericht door thmeyer » wo 31 jan 2024 21:50

[re.gif]
Dat is bij ons ook gelukkig het geval.
Maar er zijn genoeg vrouwen die het niet durven of niet mogen rijden en daar moet je naar "mijn menig" wel rekening mee houden.

Dus de auto en caravan allrisk verzekeren voor schade is niet voldoende.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8046
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Bericht door Ron » wo 31 jan 2024 21:54

Mijn vader had via de Opel Europese pech hulp.
Maar ook via zijn verzekering.
Maar ook via de ANWB.

Toen hij in Spanje pech kreeg met zijn auto.
Kon hij hem nog zelf naar de Opel dealer rijden.
Vanaf dat moment trok Opel zich terug.
Want hij stond al bij de dealer.
Die kon het niet vinden en hield hem aan het lijntje.
De ANWB was al met auto met trekhaak onderweg.
Toen de garage melden dat de auto gereed was.
Mijn vader heeft toen de ANWB afgebeld.
De auto was dus nog niet gereed en dat kregen ze ook niet voor elkaar.
Ondertussen kreeg zijn schoonzus een beroerte en die werd na een paar dagen ziekenhuis naar huis gevlogen.
Mijn vader wilde in verband met de hond samen met zijn broer in zijn camper naar huis.
Toen heb ik contact opgenomen met de ANWB .
Die hebben dezelfde dag nog de caravan en auto opgehaald.
Mijn vader samen met zijn broer in de camper naar huis.
3 weken later stond de auto en caravan bij de dealers.

Kortom de service was van de ANWB beter als die van de Opel.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Bericht door dieseltijger » wo 31 jan 2024 21:58

[re.gif] [re.gif] Doen we: ik hou er rekening mee dat we dan iets moeten improviseren. Ga me er echt niet druk over maken. Kan wel aan de gang blijven.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3530
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Bericht door troapel » vr 2 feb 2024 22:31

thmeyer schreef:
wo 31 jan 2024 20:39
Wat als de auto en caravan niet defect is ?

Mijn buurman is met zijn vrouw en kinderen een aantal jaren geleden met de caravan naar Spanje op vakantie geweest.
De auto en caravan had hij beide volgens hem goed verzekerd bij de RABO-bank.
Mijn buurman is daar in Spanje op zijn fiets van de weg afgereden en kon hierdoor zelf niet meer terugrijden naar Nederland.
Zijn vrouw durfde zelf met hem er naast niet met de caravan terug te rijden en de verzekering van de RABO-bank zag geen mogelijkheid om dat te gaan regelen.

Als hij dit bij de ANWB had verzekerd, was dat netjes door de ANWB opgelost !

Toen is een collega van hem vanuit Nederland op het vliegtuig gestapt en heeft de auto en caravan teruggereden.
Dat heeft dan weer niks met een pechverzekering te maken. Zoiets is geregeld in je reisverzekering.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Bericht door thmeyer » za 3 feb 2024 00:55

[re.gif]
Een reisverzekering wordt op of voor de persoon afgesloten en die zorgen echt niet dat je auto en caravan naar Nederland wordt teruggebracht en dat doet de ANWB wel.
Mits je daar natuurlijk daar voor verzekerd ben.

Laat mij maar zien, welke reisverzekering die dit wel doet !
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Bericht door dieseltijger » za 3 feb 2024 06:25

Nou... Ik pel even af: als ik op de fiets in de prak gereden wordt in het buitenland, dan dekt mijn ziektekostenverzekering de kosten tegen Nederlandse tarieven, en hoe ik terug kom zal hun worst zijn.
Mijn reisverzekering dekt het verschil af met hogere buitenlandse zorgtarieven (je ligt op apegapen, en er is alleen behandelcapaciteit voorhanden in een nabijgelegen particuliere kliniek), lokaal ziekenvervoer, verblijf en repatriëring van zowel mij als vrouwlief.

De Hema doorlopende reiskosten verzekering die ik voor 6,- per maand heb heeft ook een optionele module die zorgt voor repatriëring van auto en caravan.(Gelieve het zelf maar na te slaan op hun website).

In ons geval hebben we alleen de mogelijk zeer hoge kosten verzekerd, en regelen we dat we de hele handel in een hoekje van de camping of ergens anders wacht tot we het ophalen. Of ik koop een andere auto en caravan als ik thuis ben. Of ik tik 2500 euro af om de repatriëring uit te besteden. Je kan wel aan de gang blijven. En om enigszins zorgeloos door het leven te gaan, en verzekeringsmaatschappijen niet nog rijker te maken dan ze al zijn heb ik gekozen om een financiële buffer op te bouwen. Veel goedkoper, en universeler inzetbaar. Dieseltijger assurances.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 dec 2023 16:15

Re: Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Bericht door Zonneke » za 3 feb 2024 08:00

Wij hebben al onze verzekeringen bij DVV.
Das een erg goede verzekeraar met uitgebreide polissen die compleet zijn.
Voor pechverhelping hebben we de Assistance bovenop de omniums op auto en caravan.
In de voorwaarden lees ik dit, zie geen beperking op lengte of gewicht voor de caravan of aanhangwagen:

Verzekerd rijtuig:
het in België ingeschreven motorrijtuig met een maximaal
toegelaten massa (MTM) tot toegelaten gewicht van minder
of gelijk dan 3,5 ton, waarvan het plaatnummer vermeld is
in de bijzondere voorwaarden, en de caravan of
aanhangwagen die door dit motorrijtuig getrokken wordt.

Verder omvat deze verzekering ook eventuele kosten bij ziekte op reis.
Tevens voorziet DVV ook pechhulp voor je fiets wanneer je onderweg bvb een platte band of gebroken ketting hebt.

Deze dienst kost ons denk ik een 20,- /mnd extra
**** Fendt Bianco Activ 390 FHE ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****


Afbeelding

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Bericht door dieseltijger » za 3 feb 2024 08:27

Hier 29,- all risks voor de caravan, 43,- voor de auto, 3,- pechhulp.

Zojuist de caravan uit de verzekering geknikkerd, de auto voor 27,- WA verzekerd. Scheelt binnen een half uurtje 45,- per maand. Hatseflats.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3530
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Bericht door troapel » za 3 feb 2024 09:39

thmeyer schreef:
za 3 feb 2024 00:55
[re.gif]
Een reisverzekering wordt op of voor de persoon afgesloten en die zorgen echt niet dat je auto en caravan naar Nederland wordt teruggebracht en dat doet de ANWB wel.
Mits je daar natuurlijk daar voor verzekerd ben.

Laat mij maar zien, welke reisverzekering die dit wel doet !
Is dit dan voldoende info over de reisverzekering?
IMG_2572.jpeg
IMG_2571.jpeg
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1676
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Bericht door thmeyer » za 3 feb 2024 11:25

[re.gif]
Je heb gelijk met een vervangende chauffeur om je combinatie auto en caravan weer thuis te krijgen
Dat er andere verzekeringen auto's, campers en caravan reparimeren dan alleen de ANWB dat wist ik, maar van deze (zeer uitgebreide) reisverzekering niet.

Weer wat geleerd, maar daar is dit forum ook voor om "die kennis" te delen.
Mijn opmerking was erop gericht, om zeker de polisvoorwaarden goed door te lezen en dat had mijn buurman blijkbaar niet gedaan.

Nogmaals bedankt !! thumbup.gif
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3530
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Bericht door troapel » za 3 feb 2024 11:45

[re.gif]

Niks te danken hoor. Ik wist gewoon 100% zeker dat die dekking in onze reisverzekering zit. Ik dacht dat dit normaal was, maar dat is dat dus niet. stom.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

JeVa
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 6 aug 2021 08:07

Re: Pechverhelping - reisverzekering - caravan inclu?

Bericht door JeVa » za 3 feb 2024 17:20

Dit jaar gaan wij voor het eerst naar het buitenland met de caravan. De auto is verzekerd en heeft pechhulp vanuit de leasemaatschappij. Voor de caravan moet ik dus wat regelen, we hebben de caravan namelijk niet verzekerd.

Nu hebben wij nog geen doorlopende reisverzekering, maar kwam erachter dat ik bij SNS (al onze verzekeringen hebben wij bij SNS) een doorlopende reisverzekering kan afsluiten met pechhulp. Dat geldt dan ook voor de caravan. Komt in ons geval dan op iets van 4 euro per maand, vond ik niet veel.

De details net even open geslagen maar die regelen ook een vervangende bestuurder. Maar in ons geval gaat het enkel om de pechhulp, al heb je die dan niet in NL maar wel in het buitenland.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”