Geschikte EV-trekker gevonden

EricS

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door EricS » zo 13 okt 2024 20:56

poorbeek schreef:Ik denk dat mijn keuze de Xpeng G6 Performance wordt. Redenen oa rijd erg goed voor een hogere auto. Snelladen en behoorlijk efficiënte motoren AWD. Afwerking binnenin erg goed.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Zeker mooie ev !

Zag deze week een NIO ET7 rijden (pfff, een ton !), ook heel fraai.
Maar ook de Zeekr zien er goed uit!

Tja, smaken verschillen maar ik vind ze erg mooi..
In de stalling staat een Fendt 510 TFB.

Paul

Bericht door Paul » zo 13 okt 2024 20:56

[re.gif] [re.gif]

Een collega van me had dat in 2019 ook.
Ding was bijna helemaal leeg, uiteindelijk een uurtje op dat terrein aan een granny charger gehangen zodat jij het naar het dichtstbijzijnde laadstation kon halen.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Micky

Bericht door Micky » zo 13 okt 2024 21:14

EricS schreef:
zo 13 okt 2024 20:48
Collega heeft dit voorjaar een nieuwe model 3 mogen ophalen. Met de trein en bus naar industriegebied (ergens onder Arnhem..). Toen nog flink stuk lopen in de regen...
In een heel grote hal honderden nieuwe Tesla's. Hier de sleutels, zoek hem maar op vertelde men. Daarna heel summier uitleg en grote schrik...nog geen 40km range ! Beetje bijladen had men geen tijd voor gehad.

Tja...
Gelukkig heb ik een fatsoenlijke werkgever zullen we dan maar zeggen awhoea.gif

Maar even serieus, trein, bus dan lopen in de regen scratch.gif gelukkig heb ik een fijne familie en vriendenkring, mocht het nodig zijn, dan wordt dat geregeld, bij mijn vorige werkgever moest ik de auto terugbrengen naar Duitsland, het kantoor waar ik werkte, een goede vriend van me is meegereden toen ik de XC60 terugbracht thumbup.gif

bij Tesla kun je inderdaad je "oude" leasewagen niet inleveren meestal (zoals geschreven bij Zwolle blijkbaar wel), daarom werkt Multilease (mijn nieuwe maatschappij) met Fleetport, waar dat dus wel allemaal voor je geregeld wordt, zoals ik ook al schreef, thuis afleveren kan ook gewoon, maar dan moet je idd de "oude" auto nog wegbrengen, dus bij een wissel niet handig, maar een eerste auto wel.
Ik denk dat het te maken heeft met welke afspraken je werkgever met de leasemij heeft, want echt trein, bus wandelen in de regen, dat heb ik in meer dan 30 jaar nog nooit hoeven doen.

[re.gif]

helemaal leeg is wel heel schraal idd [aschrik.gif] Granny zit er niet meer bij begreep ik, dus die bestellen we dan even op de CC van de zaak, want die wil ik wel mee hebben, je weet maar nooit mrgreen.gif
Tesla model Y long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)

Paul

Bericht door Paul » zo 13 okt 2024 21:19

Ik kan kiezen, of halen bij de dealer en de voorloper achterlaten, die wordt dan door een student opgehaald.
Of ik kan hem thuis laten afleveren, oude auto wordt dan ook opgehaald.
Ik heb ervoor gekozen om hem bij de dealer te halen, vind ik altijd wel leuk.

1 keer een auto moeten inleveren bij een schadenet vestiging, toen is mijn vrouw achter me aan gereden, zat gelukkig wel hier in het dorp.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Micky

Bericht door Micky » zo 13 okt 2024 21:28

[re.gif]

idd doorgaans is dat gewoon echt wel goed geregeld, je werkgever wil ook niet dat je te veel arbeidstijd verliest aan dit geneuzel mrgreen.gif

mijn auto wordt in Tilburg bij Tesla afgeleverd en dan vervoerd naar Zwolle voor mij om op te halen, dit omdat Tilburg 200km van mijn huis is thumbup.gif
Tesla model Y long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)

Klapzwaan

Bericht door Klapzwaan » zo 13 okt 2024 23:41

Tjongejonge.......lekker gebabbel allemaal.
Komkommertijd denk ik dan maar....
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023

Micky

Bericht door Micky » ma 14 okt 2024 00:17

[re.gif]

tja, of dom gelul over een collega die nat regent wat echt werkelijk niets te maken heeft met of die auto geschikt is als trekker of niet awhoea.gif een model 3 mag maar 1000kg trekken en is dus bij voorbaat al niet eens een "geschikte" EV-trekker, enorm vermoeiend zucht.gif

of iemand wijzen op dat hij niet goed leest..... ach whistle.gif

EricS

Bericht door EricS » ma 14 okt 2024 00:58

Rare reactie Micky over 'dom gelul'...
Ik schets een beeld die na 5 jaar nog steeds niet veel veranderd is bij Tesla. En ja, collega rijdt er met een vakantiemiddel mee.
Maar goed, je hebt in paar uur tijd 3 forumleden bijzonder 'aangesproken'...slechte dag gehad? Je klinkt nogal geïrriteerd.
We hebben niet allemaal zo'n fantastische en royale werkgever als jij ons doet geloven.
In de stalling staat een Fendt 510 TFB.

Morgoth

Bericht door Morgoth » ma 14 okt 2024 10:04

Bezem erdoor...

Ik heb zaterdag een eind achter een Zeekr 001 aangereden. Dàt is in het echt een mooie auto zeg!
Electrische Hyundai Ioniq 6 of dieselende Mercedes C-Klasse met een Hobby 420 uit 1987 aan de haak.

Gemineye

Bericht door Gemineye » ma 14 okt 2024 10:53

Zo'n Zeekr vind ik inderdaad ook mooi! Je ziet hem niet zo vaak, maar zéker een mooie auto!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Micky

Bericht door Micky » ma 14 okt 2024 11:05

[re.gif]

Zeker mooi, maar is ook nog wel aan de prijs, je zit sowieso op 60k

dieseltijger

Bericht door dieseltijger » ma 14 okt 2024 11:14

Tsjonge, wat een specificaties! En het design is goed te pruimen. Nog meer van dit soort vehikels (en die komen er) en het is R.I.P. / "Das war einmal" voor de Europese en Amerikaanse autofabrikanten.

Zijstap: wat Rusland in de Ukraine tracht te doen (Een stuk land veroveren tegen hoge kosten en vele mensenlevens) lukt China met de rest van de wereld (Economieën veroveren met hoge baten (welvaart en kennis)). Ben benieuwd wanneer de klappen gaan vallen. Als Duitsland ziek wordt (en dat zijn ze al in een vergevorderd stadium) dan gaan de toeleveranciers in Nederland op sterven liggen.
Pluimvee ( 0 Nm) met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition (180 Nm, max kogeldruk: 750 N) met achterruitverwarming en een asbakje. Aangevuld met iets anders, zonder asbakje(!) met drie koppels en wel 2 vulklepjes!

RDDR

Bericht door RDDR » ma 14 okt 2024 11:36

[re.gif]
Deze zelfde voorspellingen waren er ook toen de Japanse auto's kwamen. Goedkoop, betrouwbaar en zouden de hele Europese industrie van de kaart vegen.
Nu vele jaren later hebben ze een gedegen plek weten te bemachtigen, met auto's die in dezelfde prijs zitten als de Europese concurrenten.
En in het premium segment amper een voet aan de grond gekregen. Als Lexus de mensen al niet uit hun Mercedes / BMW krijgt, zie ik dat NIO, BYD en Zeekr al helemaal niet lukken. Ondanks dat die laatste zeker fraai is.

Ik verwacht echt wel dat de Chinezen hun marktaandeel gaan krijgen, maar ook dat ze niet zo goedkoop zijn als ze aan alle eisen en wensen van de lastige Europeaan wilen voldoen. En dat kost natuurlijk wat volume bij de gevestigde orde (ook Japanse merken).
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Ab
Moderator

Bericht door Ab » ma 14 okt 2024 11:44

Ik vind die Zeekr AWD al premium genoeg eigenlijk.
Alleen die 2000 kg trekgewicht is mij veel te mager.
Hoewel..zo heel veel heb ik dat ook weer niet meer nodig eigenlijk.
Wie weet..

Wat is Premium eigenlijk?
Heeft vlgs mij toch alleen maar met prijs te maken ?
Is een Ferrari premium?
Om in te rijden erg onpraktisch..
Een Rolls Royce ook.
Dat is alleen maar een patserbak.
Daar hoort een chauffeur bij.
Ook niet handig om effe met een caravan weg te gaan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.

De reis is het doel.

dieseltijger

Bericht door dieseltijger » ma 14 okt 2024 11:55

[re.gif] [re.gif] Wie weet. Per saldo heeft Japan er voor gezorgd dat de kwaliteit van het aanbod verbeterd werd, en drukten de niet innoverende bedrijven naar de plek waar ze thuishoren: het museum. Kijk naar de motorfietsen toen Honda met haar eerste viercylinder uit kwam.

Mijn reserves zij gebaseerd op het feit dat China in tegenstelling tot Japan ook andere ambities heeft, en ook een ander gedrag vertoont dan Japan toendertijds, dat vormt een existentiële dreiging. En ook de technologie is op niet te onderschatten wijze veranderd: software, updates, en verzamelen en combineren van data om maar eens wat te noemen.

Dat zou tot steviger restricties over-en-weer kunnen leiden waar je als consument de dupe van kan worden. En 60...80k is geen emmer water die je leeggooit zullen we maar zeggen.
Pluimvee ( 0 Nm) met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition (180 Nm, max kogeldruk: 750 N) met achterruitverwarming en een asbakje. Aangevuld met iets anders, zonder asbakje(!) met drie koppels en wel 2 vulklepjes!

Peutje

Bericht door Peutje » ma 14 okt 2024 12:14

[re.gif] [re.gif] premium is wat mij betreft alleen een nietszeggende marketing term. Alle waar naar zijn geld zeg maar.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm
, nieuwe trekker: Volvo XC40 plus recharge longe range RWD mrgreen.gif

Morgoth

Bericht door Morgoth » ma 14 okt 2024 12:35

Tsja, wat is premium? Mijn Mercedes is premium zeggen ze. Maar mijn Kona is veel luxer, moderner en hipper, die heeft alleen geen ster op de neus. Nou moet ik wel zeggen dat in de Mercedes alles aanvoelt alsof het 100 jaar mee kan gaan. Alle knopjes, klepjes en paneeltjes zijn van top-kwaliteit. Bij de Hyundai voelt het een en ander nog best wel een beetje slabberdewatski.

Die Zeekr 001 is inderdaad van het Chinese Geely, maar is wel in Europa ontworpen. En Geely is ook het moederbedrijf van oa Volvo en Polestar. Die worden weer niet als Chinese auto's gezien.
Electrische Hyundai Ioniq 6 of dieselende Mercedes C-Klasse met een Hobby 420 uit 1987 aan de haak.

RDDR

Bericht door RDDR » ma 14 okt 2024 12:37

Ten aanzien van de premium discussie:

Tegenwoordig heeft men iets tegen op de term premium. Ik vind het best, verzinnen we een andere naam.
Echter: als ik de nieuwe Skoda Octavia van mijn collega vergelijk met mijn 1 jaar oude BMW 530i valt toch wel heel erg op dat het een heel andere klasse is. Ondanks de dat de bagageruimte en de ruimte voor passagiers niet veel uitmaakt. Afwerking, stoelen, materiaal gebruik, etc. En dan hebben we het niet over de rust aan boord en het comfort van de 5, terwijl die tegelijkertijd zich veel meer leent om sportief te rijden indien gewenst. Of hoe goede de bestuurderassistentie systemen werken.

Als jullie daar een andere naam voor willen verzinnen dan een premium merk is dat mij best. knipoog.gif Maar de verschillen zijn overduidelijk en daar hangt ook een prijskaartje aan.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Micky

Bericht door Micky » ma 14 okt 2024 12:57

Morgoth schreef:
ma 14 okt 2024 12:35
Tsja, wat is premium? Mijn Mercedes is premium zeggen ze. Maar mijn Kona is veel luxer, moderner en hipper, die heeft alleen geen ster op de neus. Nou moet ik wel zeggen dat in de Mercedes alles aanvoelt alsof het 100 jaar mee kan gaan. Alle knopjes, klepjes en paneeltjes zijn van top-kwaliteit. Bij de Hyundai voelt het een en ander nog best wel een beetje slabberdewatski.
Dat is dus premium mrgreen.gif thumbup.gif

Gemineye

Bericht door Gemineye » ma 14 okt 2024 13:16

Ach, premium; het blijft vooral ook natuurlijk een marketing term om een bepaald publiek aan te spreken. Wat het ene merk onder "premium" verstaat, is wat anders als voor het andere merk.

Doorgaans uit "premium" zich voor mij in luxe en bouwkwaliteit. Maar goed, het blijft natuurlijk een perceptie
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Morgoth

Geschikte EV-trekker gevonden (foto's)

Bericht door Morgoth » do 7 nov 2024 09:57

We kunnen de titel van dit topic veranderen in "Geschikte EV-trekker gevonden"

Gisteren issie afgeleverd. De nieuwe Ioniq 6 waar ik de komende 5 jaar de hut me mag gaan trekken.
Ik weet dat dit voor veel mensen een controversiële auto is. Alles, maar dan ook echt alles staat in het teken van de aerodynamica. Ik vind hem in ieder geval prachtig.

Hier de eerste foto. Voor de liefhebbers maak ik er later nog wel wat meer.
Ioniq 6.jpg

Micky

Bericht door Micky » do 7 nov 2024 10:11

[re.gif]

Ik kan he inmiddels wel waarderen hoor, in het begin zoals je weet vond ik het niets, maar soms moet je gewoon even wennen aan een nieuw model.
Hij ziet er wel heel snel uit met die 2 spoilers mrgreen.gif

heel veel plezier en ik ben benieuwd naar je ervaringen thumbup.gif

deusjevo

Bericht door deusjevo » do 7 nov 2024 10:27

Gefeli’t haphop.gif en kom maar op met die foto’s!

Zag hem van de week eindelijk in het echt geparkeerd staan en vind hem eerlijk gezegd nog lelijker dan verwacht :oops:
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende scharrel Kip Kompakt 37 EKV Special

Morgoth

Bericht door Morgoth » do 7 nov 2024 10:45

hier nog een paar. Bewust gekozen voor het zwart/grijze interieur. Creme-wit had ook gekund, maar dat vind ik in een witte auto niet mooi. Bewust geen leer deze keer.
ioniq 2.jpg
ioniq 2.jpg (123.62 KiB) 681 keer bekeken
ioniq 4.jpg
ioniq 4.jpg (76.69 KiB) 681 keer bekeken
ioniq 3.jpg
ioniq 3.jpg (89.04 KiB) 681 keer bekeken

dieseltijger

Bericht door dieseltijger » do 7 nov 2024 10:49

Ik kan iedereen aanraden: bekijk het ding bij de dealer. Ik was aangenaam verrast. Echt apart, en alle blows en whistles (?premium?) zijn aanwezig.

Plaats reactie

Terug naar “Alles over elektrische auto's”