Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Morgoth » ma 22 jan 2024 13:35

Om andere topics niet verder te vervuilen start ik hier een eigen topic over mijn zoektocht naar een geschikte EV trekker.

Na de zomer loopt het leasecontract van de huidige EV (Kona electric) af. Ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe EV, maar nu eentje die de caravan (1000kg) en het liefst ook de paardentrailer (+/-1500kg) kan trekken. De echte reikwijdte moet minimaal 50km meer bedragen als dat de Kona heeft.

Hoewel mijn leasebudget ook ruimte laat voor duurdere auto's, heb ik voor mezelf een grens getrokken bij €60.000. (ca €500 netto bijtelling per maand, incl nadeel heffingskorting)

Ik ben begonnen met een aantal auto's op mijn lijstje:

Hyundai Ioniq 6
Kia EV 6
Tesla Model Y
Tesla model 3
Volvo C40
Fisker Ocean
Zeekr 001
Mercedes EQA
BMW i4
Nio ET5
ByD Seal
Polestar 2
Ford Mustang

Op de Tesla Model 3 na, kunnen al deze auto's 1500kg of meer trekken.

Inmiddels zijn er een aantal afvallers te 'betreuren'.
Tesla Model 3.
Afgevallen na proefrit. De auto heeft een eigen wil en remt zonder reden te pas en te onpas (fantoom remmen). Volgens Tesla moet je dan maar niet op de auto-pilot rijden maar daarvoor kies je juist een Tesla. Daarbij de onhandige knopjes op het stuur voor de richtingaanwijzer en het beperkte trekgewicht liet deze regelrechte prijspakker, want het is by far de goedkoopste uit het rijtje, afvallen

Tesla Model Y
Om meer reikwijdte te hebben moet ik hiervoor de long range kiezen. Dan is ie prijstechnisch ineens niet meer zo interessant. Neem daarbij het fantoomremmen, de onhandige richtingaanwijzers die ook op dit model gaan komen en het sfeerloze interieur en de Tesla Y valt ook af.

BYD Seal
Oppapier een serieuze kandidaat, echter verbruikt deze auto enorm veel energie. De praktische reikwijdte is dus niet genoeg

Mercedes EQA
In tegenstelling tot de EQE is de EQA echt verouderd. Te hoge prijs voor wat je krijgt. Valt dus ook af.

BMW i4
Binnen mijn budget valt alleen de basis versie. Deze is echter aardig uitgekleed en enkele essentiele zaken die ik graag op een auto wil hebben zoals dodehoek detectie, ACC, en Lane Assist zitten er niet op. Valt (helaas) dus ook af)

Nio ET5
Lijkt een aantrekkelijke auto maar de hoge accuhuur komt bij het leasebedrag op. Dus prijst de Nio zichzelf uit de markt.

Zeekr 001
Een prachtige auto, maar helaas te duur in de lease, waarschijnlijk door een onzekere restwaarde.

Fisker Ocean
Mooie auto, maar ook alleen de kale uitvoering zit onder de 60k. Valt dus af

Ford Mustang
Kaal issie onder de 60k, maar ook dan mis je het een en ander en heb je de kleine accu. Daarbij is hij niet heel zuinig dus is de reikwijdte te beperkt. Wel een stoere bak. Valt helaas af.


Inmiddels is het lijstje wat korter geworden dus. Alleen de Kia EV6, de Hyundai Ioniq 6, de Volvo C40 en de Polestar 2 zijn nog overgebleven.
Met de Volvo C40 heb ik inmiddels gereden. Een hele fijne auto. Heel erg stil, het zachtjes blazen van de airco is het enige wat je onderweg hoort. De auto geeft echt een 'premium' gevoel. "Mijn" uitvoering zou net onder de 60k uitkomen dus financieel past het ook. Trekgewicht is 1500kg dus past ook. Zeer serieuze kandidaat.

Morgen ga ik rijden met de Ioniq 6
Wordt vervolgd.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Gemineye » ma 22 jan 2024 13:41

Interessant! ik ga deze volgen. Ik ben blij dat meerdere forumleden mij voorgaan in mijn persoonlijke, waarschijnlijk onvermijdelijke, zoektocht naar een EV.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Daphne » ma 22 jan 2024 14:24

Ik lift ook even mee. Voor nu heb ik de XC40 bovenaan m'n lijst staan. De C40 mag er van mij ook bij, alleen DD is niet zo gecharmeerd van de vorm van deze auto. Aangezien hij de vakantiekilometers rijdt, heeft ie ook een stem in de keuze voor mijn nieuwe leaseauto. Ik heb nog tot augustus/september voor de beslissing, dus ruim de tijd.
Van de rest van jouw lijst, staat alleen de Polestar 2 nog op m'n shortlist (het is echt een shortlist mrgreen.gif ) want voor de rest zou ik het echt niet weten. Voor een BMW ben ik te klein en van de rest krijg ik geen IKWILUM gevoel.

Mijn collega haalt a.s. vrijdag haar nieuwe leaseauto (Model Y) op in Tilburg. Ze heeft mij om een lift gevraagd, dus kan ik 'm daar nog eens goed gaan bekijken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Gemineye » ma 22 jan 2024 14:31

Oh, ik vroeg me nog af waarom je alleen naar de ioniq 6 gaat kijken en niet naar de ioniq 5? Die laatste is technisch gezien bijna hetzelfde als de Kia ev6.

Uiterlijk kan een ding zijn; ik vind die 5 afgrijselijk. De 6 trouwens ook.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1860
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door EricS » ma 22 jan 2024 14:34

Morgoth, waarom staat de Ionic 5 er niet tussen ? Lijkt mij vele malen praktischer dan de 6....

Edit: Gemineye was mij net voor...

Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Morgoth » ma 22 jan 2024 23:01

De Ioniq 5 komt in de long range uitvoering met warmtepomp en een kleurtje boven de 60k. Die valt dus af.

De XC40 kan uiteraard ook. Is practischer maar heeft door de minder gestroomlijnde koets iets minder actieradius. Ik vind de C40 echter veel mooier. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3528
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door troapel » ma 22 jan 2024 23:14

[re.gif]
Spannend zo’n zoektocht! Maakt het qua uitvoeringen en trekgewichten nog wat uit of je de auto in NL of D op kenteken hebt staan?
Of wordt het sowieso een NL auto?
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Gemineye » ma 22 jan 2024 23:25

Je kunt, mocht cataloguswaarde een drempel worden, ook zoeken naar een bestaande auto over de grens. Als je die auto importeert komt hij op papier voor een veel lagere cataloguswaarde dus kan best interessant zijn. Maar ja; dan heb je dus geen oneindige keuze in uitvoering.

Mijn Skoda is op die manier uit België geïmporteerd als nieuwe auto en dat scheelt mij ruim 10k cataloguswaarde.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Morgoth » ma 22 jan 2024 23:40

[re.gif] En [re.gif] [re.gif]

Tis een leaseauto. Het maakt niet uit op welk kenteken hij komt. Ik betaal bijtelling over de Nederlandse catalogus prijs
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3528
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door troapel » ma 22 jan 2024 23:44

[re.gif]
Aah ok. Een hele zoektocht dus. Lastig maar ook wel een leuke bezigheid toch?
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11218
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door dieseltijger » ma 22 jan 2024 23:55

Ik ben benieuwd hoe de proefrit van de Ioniq6 verloopt. Het ding is zo glad als een aal, geen idioot hoog vermogen, en lijkt me ook op tal van andere manieren slim en elegant ontworpen. En door de beperkte massa betaal je je niet scheel aan houderschapsbelasting straks - voor degenen die zo'n ding zelf moeten aanschaffen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Gemineye » ma 22 jan 2024 23:59

Morgoth schreef:[re.gif] En [re.gif] [re.gif]

Tis een leaseauto. Het maakt niet uit op welk kenteken hij komt. Ik betaal bijtelling over de Nederlandse catalogus prijs
Mijn Skoda staat op papier voor nog geen 35k terwijl cataloguswaarde in nl zeker over de 42k zou zijn geweest. Is dus niet helemaal waar Afbeelding
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1890
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door RichTrip » di 23 jan 2024 09:11

dieseltijger schreef:
ma 22 jan 2024 23:55
Ik ben benieuwd hoe de proefrit van de Ioniq6 verloopt. Het ding is zo glad als een aal, geen idioot hoog vermogen, en lijkt me ook op tal van andere manieren slim en elegant ontworpen. En door de beperkte massa betaal je je niet scheel aan houderschapsbelasting straks - voor degenen die zo'n ding zelf moeten aanschaffen.
Hmmm, lijkt de ideale auto dus. Waarom is dat gedrocht dan zoooo verschrikkelijk lelijk...... [aschrik.gif]
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door refram » di 23 jan 2024 09:27

[re.gif]
Dat is misschien alleen jou persoonlijk gedacht. Mij lijkt deze best mooi met zijn gestroomlijnd koetswerk.
Hij lijkt wat op sommige modellen van Porsche, en die lijkt bijna iedereen mooi te vinden.
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16331
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Jan van Vijven » di 23 jan 2024 09:30

Morgoth schreef:[re.gif] En [re.gif] [re.gif]

Tis een leaseauto. Het maakt niet uit op welk kenteken hij komt. Ik betaal bijtelling over de Nederlandse catalogus prijs
Als halve Duitser met Duits kenteken is het toch logischer dat je betaald voor de Duitse prijs?

Btw:
Hoe kom je op €500 bijtelling? Volgens mij is 20% van 60000 €12000 dus €1000 per maand.
Wat je netto betaald hangt van je belasting schaal af.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11218
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door dieseltijger » di 23 jan 2024 09:52

RichTrip schreef:
di 23 jan 2024 09:11
dieseltijger schreef:
ma 22 jan 2024 23:55
Ik ben benieuwd hoe de proefrit van de Ioniq6 verloopt. Het ding is zo glad als een aal, geen idioot hoog vermogen, en lijkt me ook op tal van andere manieren slim en elegant ontworpen. En door de beperkte massa betaal je je niet scheel aan houderschapsbelasting straks - voor degenen die zo'n ding zelf moeten aanschaffen.
Hmmm, lijkt de ideale auto dus. Waarom is dat gedrocht dan zoooo verschrikkelijk lelijk...... [aschrik.gif]
Wellicht is de auto verre van ideaal, je hebt een zeer lage instap en achterin zal je - tenzij je de constitutie hebt van een kleine kleuter - je hoofd wellicht tegen het dak stoten, en is de vering zo stug als een spoorbiels. Tesla's zijn daarom ook lelijk (of beter gezegd: iedereen is een beetje uitgekeken op de vorm). Lang leve de proefrit.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Morgoth » di 23 jan 2024 09:57

Jan van Vijven schreef:
di 23 jan 2024 09:30
Als halve Duitser met Duits kenteken is het toch logischer dat je betaald voor de Duitse prijs?

Het probleem is dat ik geen halve Duitser ben. Ik ben Nederlander en ik werk in Nederland voor een Nederlands bedrijf. Omdat mijn "wereldinkomen" volledig in Nederland verdient wordt betaal ik in Nederland belasting. Omdat mijn werkterrein ook in Nederland is, komt mijn leaseauto op Nederlands kenteken en betaal ik bijtelling over de Nederlandse catalogusprijs. Ik zou eventueel via ons moederbedrijf in Duitsland ook een auto kunnen leasen op Duits kenteken. Omdat ik in Duitsland woon mag ik in Nederland rijden met een Duits kenteken. Een Nederlander mag dat officieel niet!

Omdat ik in Nederland op de Payroll sta, betaal ik Nederlandse bijtelling over de Nederlandse catalogusprijs.
Overigens betaalt een Duitser, die in Duitsland woont maar die 100% van zijn salaris in Nederland verdient ook belasting in Nederland.

Jan van Vijven schreef:
di 23 jan 2024 09:30

Hoe kom je op €500 bijtelling? Volgens mij is 20% van 60000 €12000 dus €1000 per maand.


Een EV heeft een bijtelling van 16% voor de eerste €30.000 en 22% voor de rest.
Een auto met een fiscale waarde van €58.000 geeft €10.960 aan bruto bijtelling. Dat delen door 12 geeft €913 bruto per maand. In de hoogste belastingschijf levert dat €425 euro netto per maand op.

Echter wordt de bruto bijtelling bij je bruto salaris opgeteld. Door een hoger inkomen, ontvang je minder algemene heffingskorting. Minder korting betekend meer belasting betalen. Ik ga per maand €87 euro meer belasting betalen door minder heffingskorting. Dat bedrag moet je meerekenen want dat is ook verlies. Totaal kom ik dus op een netto aftrek op mijn maandsalaris van €512. Geen kattenpis.
Gemineye schreef:
ma 22 jan 2024 23:59
Mijn Skoda staat op papier voor nog geen 35k terwijl cataloguswaarde in nl zeker over de 42k zou zijn geweest. Is dus niet helemaal waar Afbeelding
Ja, je kunt een nieuwe auto kopen in het buitenland, daar een goedkoop interieur in zetten en op goedkoper wielen zetten. Dan bij de RDW laten keuren voor kenteken. Daar wordt ook de waarde bepaald. Door het tijdelijke goedkope interieur en de goedkope wielen taxerenze de auto lager, waardoor je dus minder bijtelling hoeft te betalen. Ik ken iemand die dit toepast op schade-auto's. Die haalt ie uit Duitsland, stript ze vrijwel kaal, laat ze keuren en bouwt vervolgens alle luxe er weer in. Ik denk alleen niet dat ik bij een leasemaatschappij hiermee hoef aan te komen. Dat kun je doen als je zelfstandig bent en je de auto van de zaak koopt met zakelijk geld en vervolgens ook privé gaat rijden. Niet via een grote leasemaatschappij

Overigens mag je van de belastingdienst de waarde van de bijtelling van de auto netto sparen in een lijfrente polis. Als je met pensioen gaat keert deze polis het gespaarde bedrag bruto uit. Als je in de hoogste belastinggroep valt, verdubbel je dus je spaargeld. Zeer interessant voor mensen met een leaseauto en een 'comfortabel' inkomen, want je bent in eerste instantie je bijtelling dus 2x kwijt. één keer naar de belasting en 1x naar je lijfrentepolis.
Laatst gewijzigd door Morgoth op di 23 jan 2024 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16331
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Jan van Vijven » di 23 jan 2024 10:01

Dus… eerst schrijf je vijfhonderd bijtelling, later wat het jou kost.
Die bijtelling is dus wel degelijk veel hoger.

En wat betreft de belasting, als ik in Duitsland betaal dan hoef ik in Nederland niets te betalen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3528
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door troapel » di 23 jan 2024 10:03

[re.gif]

Klinkt heel omslachtig om dan een auto in D te gaan halen. Succes met de verdere zoektocht! Makkelijk is dat niet. [aschrik.gif]
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Morgoth » di 23 jan 2024 10:09

Jan van Vijven schreef:
di 23 jan 2024 10:01
Dus… eerst schrijf je vijfhonderd bijtelling, later wat het jou kost.
Die bijtelling is dus wel degelijk veel hoger.
De bruto bijtelling is in mijn voorbeeld €10.960 per jaar. Maar bruto betaalt niemand. In mijn geval gaat daar ongeveer de helft van af, zou je in de eerste belastingschijf vallen, dan gaat daar zo'n 65% vanaf
Jan van Vijven schreef:
di 23 jan 2024 10:01
En wat betreft de belasting, als ik in Duitsland betaal dan hoef ik in Nederland niets te betalen.
Dat ligt er aan wie je salaris betaalt. Is dat een Nederlands bedrijf, dan betaal je belasting in Nederland, tenzij je ook inkomen hebt uit andere buitenlandse bronnen. Is dat een Duits bedrijf, dan betaal je in Duitsland belasting. Maar let dan wel op. Over je buitenlandse inkomen betaal je geen Nederlandse premies. Je krijgt dan dus geen of minder AOW of andere uitkeringen. Dubbele belasting hoef je inderdaad niet te betalen.
Als je 90% van de inkomen verdient bij een Nederlands bedrijf, dan betaal je belasting in Nederland. Verdien je meer dan 10% van je inkomen in een ander land, dan betaal je belasting in het land waar je woont (als dat niet Nederland is)
Laatst gewijzigd door Morgoth op di 23 jan 2024 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Morgoth » di 23 jan 2024 10:12

troapel schreef:
di 23 jan 2024 10:03
[re.gif]

Klinkt heel omslachtig om dan een auto in D te gaan halen. Succes met de verdere zoektocht! Makkelijk is dat niet. [aschrik.gif]
De keuze is vooral moeilijk omdat mijn huidige auto in een oude regeling valt. Ik betaal nu nog geen 90 euro per maand. Ik ga er dus dik 400 euro per maand er op achteruit. Ja, natuurlijk heb ik er 5 jaar lang van kunnen profiteren, maar je gaat er wel naar leven.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3528
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door troapel » di 23 jan 2024 11:22

[re.gif]
En je kan de regeling niet verlengen?
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Xecto » di 23 jan 2024 11:33

Lastige zoektocht! Op YouTube is een Engelsman die met een EV6 caravans trekt en blogt: Andrew Ditton.

Smaak is persoonlijk, maar ik vind het een mooie auto! Lijkt het met een caravan erachter ook prima te doen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Morgoth » di 23 jan 2024 12:27

troapel schreef:
di 23 jan 2024 11:22
[re.gif]
En je kan de regeling niet verlengen?
Jawel, dat heb ik al gedaan. Is maximaal 5 jaar
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Zoektocht naar een geschikte EV-trekker

Bericht door Gemineye » di 23 jan 2024 13:03

Morgoth schreef: Ja, je kunt een nieuwe auto kopen in het buitenland, daar een goedkoop interieur in zetten en op goedkoper wielen zetten. Dan bij de RDW laten keuren voor kenteken. Daar wordt ook de waarde bepaald. Door het tijdelijke goedkope interieur en de goedkope wielen taxerenze de auto lager, waardoor je dus minder bijtelling hoeft te betalen.
Nee dat is in dit geval allemaal niet gebeurd. Vraag me niet hoe het zit joh, ik weet de details niet. Maar een collega van mij hier kreeg een cupra Born EV, die kwam ook uit België en scheelde eveneens een behoorlijk bedrag. Maar dit wordt wel erg offtopic we gaan weer verder zoeken naar jouw EV. Afbeelding
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”