Camping aan zee Toscane

Plaats reactie
Leo33
Berichten: 165
Lid geworden op: do 26 mei 2016 12:46

Camping aan zee Toscane

Bericht door Leo33 » di 26 dec 2023 11:24

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een camping aan zee in Toscane. Daar willen wij in juni 2024 naar toe. Echter deze campings zijn vaak loei groot en liggen ook nog vaan een een redelijk drukke weg. Wie heeft voor mij een tip welke camping wel een de eisen voldoet ? Dus geen mega grote camping hoeft ook niet superklein te zijn en langs de camping een niet te drukke weg.
Mazda CX-5 4WD uit 2019 Benzine 2.L automaat trekgewicht 2000 kg. met Hobby 455 UF uit 2016 incl laden 1500 kg.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camping aan zee Toscane

Bericht door Chris » di 26 dec 2023 11:52

Ik volg... mijn vrouw is ook al een tijdje naar zoiets op zoek..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 619
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Camping aan zee Toscane

Bericht door dehoekies » di 26 dec 2023 11:58

Als je je het ASCI boek hebt kun je het misschien vinden wat je zoekt anders is Google je grote vriend of
https://www.kleinenfijncampings.nl/italie/toscane/
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Camping aan zee Toscane

Bericht door WanFie » di 26 dec 2023 12:09

Wij stonden een aantal jaren geleden op Camping Italia in Torre del Lago Pucinni.

https://www.campingcard.nl/italie/tosca ... on-Popular

Niet zo groot. Iets ten noorden van Pisa. Geen drukke weg en niet ver van het strand. Kleine plaatjes, maar in het laagseizoen mochten we er twee gebruiken. Fietsen is er vrijwel onmogelijk vanwege slechte wegen en druk verkeer.
Wij stonden daar in juni, met toen ontzettend slecht weer. dat was jammer, maar toch veel gezien.
Sanitair is oud, maar wordt wel netjes schoongemaakt.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Martine
Berichten: 891
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Camping aan zee Toscane

Bericht door Martine » di 26 dec 2023 14:06

google is je vriend zou ik zeggen. Er zijn zoveel campings aan zee.
Hou er rekening mee dat je in Toscane meestal nog door een groot pijnboombos moet voor je aan het strand bent.
en..... wij waren er dit jaar na een afwezigheid van 10 jaar en zijn geschrokken. De Toscaanse kust is volledig duits geworden. Je wordt in het duits aangesproken alles staat in het duits geschreven en de campings zijn bomvol met vooral, ja, duitsers. Zelfs de tweede helft van september nog.
Duitste vrienden van ons staan altijd op Trepesce in Cecina/Vada en daar zijn we op bezoek geweest. Deze camping ligt wel direct aan het strand, is onder duits beheer en dit houdt in dat er alleen maar duitsers staan op miniscule plaatsen, je kunt nog net de luifel uitdraaien.
Wij stonden op Mareblu, net zoals 10 jaar geleden. Bijna niets veranderd, grote plaatsen, zwembad, verouderd sanitair wat wel goed wordt schoon gemaakt. Deze keer wel een heel goede uitbater in het restaurant.
Maar wil je al het moois van Toscane zien ga dan naar het binnenland. Vanaf de kust ligt alles op grote afstand en de wegen zijn slecht. In het binnenland mooie campings met bezetting van diverse nationaliteiten.
Succes met je zoektocht.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 988
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Camping aan zee Toscane

Bericht door Rodo » wo 27 dec 2023 14:35

[re.gif]
Valt allemaal wel mee met het Duits. Duitsers zijn net als Nederlanders, kudde dieren, elkaar volgen. Er zijn campings waar de Duitsers de boventoon voeren. Maat alla……………campings aan de kust met een wat ruimere plaats, dan is Toscane niet je bestemming. Zeker in juni-augustus niet.
Reken erop dat van medio april tot eind september het druk is in Toscane.

Camping La Chiocciola Bucine, plusminus 60 km zuidelijker van Florence. Geen zee, wel groot zwembad en goede restaurants in de regio. Florence, Siena en Arezzo zijn van hieruit heel goed te doen, zoals meerdere leuke dorpen.
Wij waren hier verleden jaar op terugreis voor 3 nachtjes. Rustig en ruime plaatsen.
Spending a fortune to live like a wanderer

Martine
Berichten: 891
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Camping aan zee Toscane

Bericht door Martine » wo 27 dec 2023 17:28

Rodo schreef:
wo 27 dec 2023 14:35
[re.gif]
Valt allemaal wel mee met het Duits. Duitsers zijn net als Nederlanders, kudde dieren, elkaar volgen. Er zijn campings waar de Duitsers de boventoon voeren. Maat alla……………campings aan de kust met een wat ruimere plaats, dan is Toscane niet je bestemming. Zeker in juni-augustus niet.
Reken erop dat van medio april tot eind september het druk is in Toscane.
Ben ik toch niet met je eens. Wij zijn veel in Italië geweest maar dit niet eerder meegemaakt. Wat een belgische mevrouw tegen ons zei: "allée, toen uw medelanders hier massaal kwamen sprak er genen enen Italiaan Ollands. Nu spreken ze allemaal Duits". En dat is zo.
En altijd kleine plaatsen is niet waar. Mareblu, Le Pianacce, Montescudaio hebben allen ruime plaatsen. Alleen de laatste twee liggen net niet op loopafstand van zee maar wel mooie campings.
Vaak wordt op voorhand gezegd dat je in Italië kleine plaatsen hebt. Wij hebben dat niet meegemaakt, de kleinste plaatsen hadden we in Spanje.
En eerlijk is eerlijk we zijn veel in het binnenland geweest van Toscane, Umbrië tot Lazio.
Ben het wel met je eens dat het er druk is tot eind september knipoog.gif maar waar niet?
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 988
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Camping aan zee Toscane

Bericht door Rodo » wo 27 dec 2023 20:28

Tja Martine, we kunnen er een welles nietes item van maken, doen we niet.
Ik lees in ieder geval dat de campings AAN zee kleine plaatsen hebben.
In die 40j dat wij door Italië toeren zien we Duitsers die campings zoeken waar ook Duits word gesproken in de receptie of meerdere Duitsers zijn. En dan volgen er meer, want een vreemde taal is voor de 25+ generatie Duitser een ramp. Daarbij, zuid Duitsers zijn 500-650km van Florence verwijderd. En dan is Toscane ineens dichtbij.
Spending a fortune to live like a wanderer

Leo33
Berichten: 165
Lid geworden op: do 26 mei 2016 12:46

Re: Camping aan zee Toscane

Bericht door Leo33 » vr 2 feb 2024 11:16

Camping gevonden op aanraden van kennissen blij.gif . Kleine camping niet aan zee maar wel met zwembad. Camping Molino a fuoco. Hier gaan we dit jaar naar toe. Ben benieuwd ik laat tzt weten hoe het is geweest.
Mazda CX-5 4WD uit 2019 Benzine 2.L automaat trekgewicht 2000 kg. met Hobby 455 UF uit 2016 incl laden 1500 kg.

Gebruikersavatar
Mzonnet33
Berichten: 338
Lid geworden op: do 11 okt 2018 10:58

Camping aan zee Toscane

Bericht door Mzonnet33 » vr 2 feb 2024 12:10

Bij het lezen van dit draadje bedacht ik me ineens dat ik vorig jaar nog over deze camping gewandeld heb.

https://www.campingtripesce.it/en/home.html

Niet al te groot, geen drukke weg, direct aan het strand (gescheiden door zandduinen), plekken met en zonder schaduw daken.
Zag er toen heel gezellig en gemoedelijk uit.

Afbeelding
Audi SQ5, White with Black details

Autodriver
Berichten: 71
Lid geworden op: za 30 jan 2016 17:33

Re: Camping aan zee Toscane

Bericht door Autodriver » vr 2 feb 2024 16:29

Goed tip !
Knaus Sudwind 500 FDK (2007), A4 Allr. Quattro 2.0 TDI 2010

Johan91
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 20 mar 2022 16:34

Re: Camping aan zee Toscane

Bericht door Johan91 » za 3 feb 2024 14:53

Wij gaan dit jaar naar Camping Valle Gaia in Toscane, ongeveer 10 minuten rijden naar het strand.
Camping is in het hoogseizoen meestal volgeboekt en erg populair vanwege de ruime staanplaatsen.
Bij het boeken krijg je van de eigenaar een lijst met beschikbare plaatsnummers en de afmetingen per plaats erbij.
Adria Altea 462 PK 2019 getrokken door een BMW X1

Bennoh
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 30 jun 2014 09:12

Re: Camping aan zee Toscane

Bericht door Bennoh » vr 26 apr 2024 17:48

Molino a fuoco 5 jaar geleden geweest.
Idd niet te groot.
Via hek door pijnbomenbos op max 10 min het strand.
Smal zandstrand en heellangzaam aflopend
Hobby 450 ub, citroen C4, enuro mover en mijn vrouw

Plaats reactie

Terug naar “Italië”