Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 893
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door 4Motion » ma 18 dec 2023 16:41

Ik kan enkel adviseren nog eens heel goed na te denken over de E-Power keuze.
Je beperkt jezelf enorm. Ik zag al meerdere verhalen voorbij komen waarbij gebruikers hun caravan terug inruilen.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Fliki
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 18 aug 2023 08:52

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door Fliki » di 19 dec 2023 08:39

Leuke plannen!

Afhankelijk van hoe jullie je vakanties voor je zien zou ik met twee kleine kinderen nog wel overwegen om een caravan met familievriendelijke indeling te gaan bekijken (lees: stapelbed). Wij hebben ook twee kleintjes (4 en 6) en sinds ik een (dubbel) stapelbed heb ingebouwd hebben we een stuk meer comfort gekregen. 's Avonds samen nog even zitten op de rondzit zonder het vooruitzicht van een stommelende ombouw, bed opmaken, matig ligcomfort en 's ochtends natte kussens...

Wij kamperen net zoals jullie en vele anderen: zomervakantie naar de zon, daarnaast nog een paar keer in Nederland in t voorjaar/najaar. Wij hebben regelmatig nachten van onder de 5°C gehad in april of oktober en dan is een goede kachel echt wel heel fijn. Dat ga je met alleen die airco niet zo aangenaam krijgen als bij een traditionele ringverwarming. Wellicht dat het in combinatie met vloerverwarming wel goed gaat?

Het leuke is uiteindelijk dat iedereen op zijn/haar eigen manier kampeert met het eigen wensen/eisen lijstje. Je kiest dus vooral voor jezelf en je gezin en wat jullie fijn vinden thumbup.gif

Veel plezier met de voorpret van het kiezen!
Fendt Joker E 495t 1992 | Volvo V70 2008

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 697
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door Jeroent83 » di 19 dec 2023 20:06

Op autoweek kun je precies zien welk model wat mag trekken, onderstaande zitten allemaal boven de 1800KG.
awhyt.png
BMW 530i Touring + Adria Adora 613 UT

RDDR
Berichten: 2796
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door RDDR » wo 20 dec 2023 07:46

[re.gif]
Toch even een waarschuwing hierbij: vaak klopt dit, maar autoweek gebruikt carbase en dat is verre van foutloos. En je kan er uiteraard geen rechten aan ontlenen. Blijft dus het advies om voor aanschaf van een occasion het nummerbord in te vullen op de RDW site en bij gewichten de formele gewichten te bekijken die op het kenteken komen.

@Rye89: Ten aanzien van de as en laadvermogen voor de caravan: inderdaad klopt je beredenering: max aslast - leeggewicht = laadvermogen. Let wel dat bij mijn Knaus (heb ik inmiddels niet meer) het opgegeven gewicht op de website flink afweek. De caravan was aanzienlijk zwaarder. Over het laadvermogen verschillen de meningen. Er zijn er best veel hier die in de meer = beter aanpak zitten. Persoonlijk zijn wij nogal van de aanpak dat we meenemen wat we willen meenemen. En vaak uit andere overwegingen kwalitatief goed en licht van gewicht. Zo vonden wij een grote skottelbraai onhandig en hebben deze verkocht en een Safari chef genomen. Een voortent willen we in zijn geheel niet. Hierdoor hebben we minder dan 200kg spullen die we in de caravan meenemen. Punt wat ik poog te maken: mijn aanpak is wellicht heel anders dan jouw aanpak, maar bepaal voor jezelf hoe je vakantie wil vieren, wat er in de caravan gaat en dan kan je inschatten hoeveel laadvermogen voldoende is.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

frye89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 16 dec 2023 18:58

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door frye89 » za 6 jan 2024 19:33

Probleem 1 is van de kaart.
Knaus Sport 500 EU is besteld. haphop.gif
Het is een gewone Sport geworden en geen e-power editie.
Volgende opties hebben we genomen:
- Plus pakket
- Gewichtsverhoging naar 1800kg (inschrijven op trekgewicht toekomstige wagen, Tucson's zouden 1650kg kunnen trekken)
- Rolbedfunctie
- Ambiente verlichting incl achterwand bekleding keuken in decor van werkblad
- Luifel (niet via Knaus maar door dealer)
- Mover (niet via Knaus maar door dealer)

Levering zou voor mei/juni zijn.
Hopelijk mei want vakantie is al geboekt voor eind juni.
Klopt dat ongeveer bij Knaus of is het vaak toch later dan ze zelf zeggen? scratch.gif

Hebben nu dus zo'n 4 maand de tijd naar een geschikte trekauto.
Prijs/kwaliteit licht een Hyundai Tucson nog steeds in pole-position.

Iedereen bedankt al de reacties en info!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36279
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door Chris » za 6 jan 2024 19:44

Ik weet dat de 500EU een fijne indeling is...hebben wij ook..
Gefeliciteerd daarmee.

Lees ook mijn topic eens over het dimmen van de ambiente verlichting..
Zo mooi..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

RDDR
Berichten: 2796
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door RDDR » za 6 jan 2024 20:13

Gefeliciteerd! Is een fijne indeling.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door Ron » zo 14 jan 2024 08:19

Gefeliciteerd met de nieuwe caravan.
Kenteken lager inschrijven is alleen van belang als de combinatie op papier boven de 3500 kg uitkomt en je geen BE rijbewijs hebt.
En onze Knaus werd in 2021 geleverd precies in de week dat er bij de aanschaf gemeld was.
Maar uiteraard is het niet de garantie dat dat nu bij jou ook gebeurd.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11218
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door dieseltijger » zo 14 jan 2024 08:55

Mijn twee beperkte inbrengetjes: Uit eigen ervaring kan ik melden dat Aziatische auto's hyper betrouwbaar zijn. No worries. Je hebt wel onderlinge kwaliteitsverschillen: wij ervaarden toch meer onderhoudskosten met onze Daihatsu dan onze Toyota. ( uitlaat, wiellagers) dat mag geen naam hebben. Een zeven jaar oud exemplaar gaat makkelijk nog 10 jaar mee.

En terecht dat je met een nieuwe caravan echt alles goed uitzoekt, wikt en weegt, met de kanttekening dat een indelinkje of ontbrekend item je vakantieplezier niet beïnvloedt.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

frye89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 16 dec 2023 18:58

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door frye89 » zo 14 jan 2024 19:02

Bij deze ook even vermelden dat waarschijnlijk de tucson ook inorde is. Voorlopig een optie genomen op iemand die een nieuwe Hyundai ging kopen en een tucson ging inleveren.

Eind volgende maand kunnen we beslissen als we hem nemen. Iets jonger dan auto on topicstart en minder km. 2020 & 38k km.

Wel staat er nog geen trekhaak op. Tips voor trekhaak er laten opzetten? 13 polig neem ik aan maar kwa kwaliteit trekhaak? Best bij Hyundai zelf plaatsen of moet dat niet?

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 617
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door dehoekies » zo 14 jan 2024 19:06

13 polig is raadzaam , door de dealer dan heb je als het goed is geen problemen
Ik had op mijn vorige een afneembare maar dat was uiteindelijk niet nodig geweest.
Bij de Mazda zit een elektrische die wegdraait en waar de stekker aan de zijkant in de trekhaak zit dus niet onder de auto gaan liggen om de stekker er in te krijgen
Trekhaak kan ook bij trekhaak.nl en dan een vestiging kiezen , blijkt goedkoper te zijn maar kan ik niet bevestigen
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2022
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door Hans 555 » zo 14 jan 2024 19:58

Ik heb de afneembare trekhaak voor de Tucson door de Hyundaidealer laten plaatsen. Kostte een goeie 1100 euro. Doe er je voordeel mee. Let wel op dat je een contante stroomdraad en een geschakelde constante stroomdraad laat monteren. Teerd met de aankoop van de hut. Die Tucson is een goeie trekker.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36279
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door Chris » zo 14 jan 2024 20:33

Hans is me net voor...

13 polig alleen is goed....dat heeft de Knaus ook.
En pen 9 en pen 10 moeten bedraad zijn.
9 Is de constante spanning van de accu.
10 is de geschakelde spanning die voor de KK is.
Dus motor uit, ook KK uit.
Een koelkast trekt zoveel stroom dat je auto accu heel snel leeg is.
Een geschakelde pen 10 voorkomt dat.
( Dit is een heel normale aamsluitvorm, maar helaas niet altijd standaard bij elk merk auto, sommige merken moet dat extra bij aangegeven worden)

Je kan nog even opmerken dat de gekochte Knaus LED verlichting heeft.
Maar ik heb van Tucsons nog geen problemen daarover gehoord.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

frye89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 16 dec 2023 18:58

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door frye89 » zo 14 jan 2024 22:33

Hmm die info die gegeven is in vorige reacties is dat iets wat ook geweten is bij autodealers?
Kan ik bijvoorbeeld zeggen:

"Ik wil een trekhaak laten zetten met 13-polige connector bedoeld voor caravan."
Dan weten zij genoeg? scratch.gif

Zelf niet zo veel verstand van.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36279
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door Chris » zo 14 jan 2024 23:11

Dat zou genoeg MOETEN zijn.
Maar..
Ik denk dat je beter kunt zeggen dat je de contante en de geschakelde plus ook aangesloten wilt hebben...pen 9 en pen 10.
Bij veel fabrieks trekhaak sets is dat wel geregeld, maar niet alle.
Als je meld: Met constante en geschakelde plus dan snappen de dealers prima wat jij wilt.
( dan is de 13 polige Jaeger steker ook volledig benut zoals het bedoeld is)

Je hebt dan:

Onderweg als je even een stop maakt ook verlichting in de caravan en ook werken de pompjes van de kraan en toilet.
Erg prettig.
En als de motor van de auto draait, dus de dynamo werkt... dan krijgt de koelkast ook 12 volt om te koelen.
Dat laatste is geen hi-tech koeling, maar beter dan niets.
Op gas of op 230 volt werkt de koelkast veel beter...maar op 12 volt uit de auto kan hij het koel houden.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 8038
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door VIP » ma 15 jan 2024 07:53

Ook Pool/Pin 13 moet aangesloten zijn bij een 13 polige stekker.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1422
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door Bob Diesel » ma 15 jan 2024 10:39

Mijn IX35 kocht ik bij een Hyundai/Kia dealer
Deze wist mij exact te vertellen hoe hun hem gingen aansluiten
Aangezien hij ook nog via de boord computer moet gaan

Dus gewoon aan de dealer = overlaten
Neem aan dat er op een bwj 2020 via hun garantie zit
En deze zit dan ook op de goede werking van een nieuwe trekhaak

Mijn KK werkt dan ook perfect tijdens de rit
En de stekker blijft gewoon aan de auto gekoppeld tijdens een stop
Ook bij een aangekoppelde overnachting

Img heeft de dealer het ongevraagd goed gedaan zo als het moet
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

frye89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 16 dec 2023 18:58

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door frye89 » ma 15 jan 2024 12:01

Idd, nog wat opgezocht en ga het ook via dealer laten verlopen.
Bij diverse websites hebben ze meestal wel zo een packet voor caravan waar ze dan die 13-polige stekker nemen met dan die specifieke vereisten voor koelkast en binnenverlichting.

frye89
Berichten: 17
Lid geworden op: za 16 dec 2023 18:58

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door frye89 » zo 4 feb 2024 18:03

Ondertussen volop in wachttherapie blij.gif

Aangezien het heel krap zal worden om op tijd de caravan te hebben en dan op reis te gaan probereen ik me al zo goed mogelijk voor te bereiden.

Hierbij wel enkele kleine vraagjes.

Zit er eigenlijk bij Knaus een trapje om gemakkelijk in en uit de caravan te kunnen? Of is dat iets wat meestal de dealers voorzien? Of helemaal niks en allemaal zelf aan te schaffen?

Ook zag ik door het Plus pakket wat we hebben genomen dat we een neuswiel met kogeldrukmeter hebben.
Is da iets wat goed werkt of toch beter om nog een eigen kogeldrukmeter te nemen?

Hoe meten jullie specifiek als het niet te zwaar beladen is? Ik dacht bij wegrijden bij dealer gelijk eens naar een weegbrug te rijden om zo het leeggewicht incl opties (luifel, mover,...) te weten.

Dan tijdens de reis zo snel mogelijk een weegbrug nemen om het vol gewicht te weten?

Verder veel Youtube video's aan het kijken van wat allemaal doen bij aankomst op kampeerplek.
Is toch iets complexer dan enkel tent opzetten. scratch.gif
Zijn er bepaalde video's die alles goed uitleggen wat het stappenplan zo een beetje is?

Voor waterpas te zetten gaan we denk ik oprijblokken aanschaffen.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36279
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door Chris » zo 4 feb 2024 23:24

Nou... komt ie.

Standaard zit er een kunststof 1 tree opstapje bij een Knaus.
Die kogeldrukmeter in het neuswiel vind ik persoonlijk een flut ding.
Paar keer "pompen" levert zomaar 20 kg verschil op, en toen ik eens wat hardhandig een stoepje had genomen werkte het hele ding niet meer.
Ik heb een alumium pijp kogeldrukmeter die frappant goed aangaf... ( getest met een officiele meetstandaard)
Echter... ik pak mijn hut telkens vrijwel gelijk in dus ik denk dat ik ongeveer altijd een redelijk zelfde kogeldruk heb...
Te zwaar?
Rij bij aflevering direct LEEG langs een weegbrug.
Weeg de losse caravan.... effe rekenen en je weet wat je mag laden.
Dat laden is gewoon optellen...
Zo weet ik het gewicht van mijn 500EU in vakantietrim zo op ongeveer 25 kg.. en we zijn altijd lichter dan mag.

En waterpas zetten.....
Als je een mover hebt,... ideaal om waterpas te zetten maar ACHTERUIT de keg ( oprijblokken) op...
Doe je dat vooruit, dan rolt de hut na aantrekken van de handrem gewoon weer van de keg ( oprijblokken) af, door de terugrij automaat.
Achteruit die keg op heeft dat probleem niet.
Effe een handig weetje...
De rest...
Oefening baart kunst.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1422
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door Bob Diesel » ma 5 feb 2024 09:41

En onthouden dat de deur(meestal) aan de rechterkant zit knipoog.gif
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36279
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door Chris » ma 5 feb 2024 13:39

[re.gif]
awhoea.gif
Yes... thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

RDDR
Berichten: 2796
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door RDDR » ma 5 feb 2024 14:06

frye89 schreef:
zo 4 feb 2024 18:03
Verder veel Youtube video's aan het kijken van wat allemaal doen bij aankomst op kampeerplek.
Is toch iets complexer dan enkel tent opzetten. scratch.gif
Zijn er bepaalde video's die alles goed uitleggen wat het stappenplan zo een beetje is?

Voor waterpas te zetten gaan we denk ik oprijblokken aanschaffen.
Nog gefeliciteerd met de aanschaf.

Je zal zien dat het allemaal best mee valt. Mijn stappenplan en een paar adviezen in meer algemenere zin na een jaartje of 8 kamperen:
Bij aankomst:
1) koppel de caravan af
2) zet de mover op je banden
3) zet de caravan middels de mover op de plek waar je hem hebben wil. Let hierbij op de stand van de zon (wij hebben graag de ochtendzon en later op de dag schaduw, maar dat is persoonlijk), de plaats voor je stoelen en auto (indien die bij de plek moet/mag) en wellicht ten opzichte van de buren zodat je niet recht bij elkaar binnen kijkt
4) pak een waterpasje en leg die op de vloer. Kijk welke kant naar boven moet (links / rechts, vergeet voor / achter voor nu)
5) rij de caravan een stukje naar voren en leg de keg achter het wiel. Keggen worden per 2 verkocht, maar je hebt er maar 1 nodig
6) rij achteruit de keg op en kijk naar de waterpas, stop wanneer hij waterpas staat. Sommige movers trekken een beetje naar de kant waar geen keg ligt, dit corrigeer door niet recht achteruit te moveren (= een nieuw werkwoord knipoog.gif )
7) handrem aantrekken en mover eraf als je dat wil. Zijn de meningen over verdeeld, maar ik haal hem wel atijd van de banden af. Wat met een volautomaat ook makkelijk is
8) zet voor / achter waterpas met het neuswiel. Gebruik hier NIET de steunpootjes voor
9) draai de pootjes uit, mag best stevig vast, maar niet overdrijven. Begin aan de achterkant. Gemak dient de mens: een accuschroefmachine met koppelstuk werkt uitstekend
10) sluit de elektra aan en eventueel je disselslot erop.

Na stap 9 kan je de caravan in..... ga lekker koffie zetten

10 stappen lijkt veel, maar bovenstaande kan prima in een kwartier tijd. Een aantal stappen doen wij parellel. Mijn vrouw rolt al de elektra kabel uit, terwijl ik met waterpas zetten aan de gang ga.

Paar andere zaken, die meer persoonlijk van aard zijn:
We hebben een voortent gehad, maar trekken rond. Ondingen zijn het dan. Al lang terugegaan naar een luifel en ik zou geen tent meer willen.
In begin namen we vanalles mee wat we niet nodig hadden. Paar kwalitatief goede spullen is voor ons beter dan veel rommel.
Handig zijn wel 'bigfoots' onder de pootjes, zodat ze niet wegzakken. Kan ook met plankjes, maar is meer gedoe.
Koken doen we het liefst buiten (skottelbraai) we hebben spullen lichtgewicht gekocht, zoals de Bo-Camp Feather tafel. Makkelijk en je houdt je totaal gewicht binnen de perken.
Een goed ingedeelde caravan is er bijna geen inpak en uitpak werk. Eigenlijk verplaatsen we alleen de waterkoker . De rest heeft een vaste plaats tijdens rit en verblijf. We zijn dus ook zo weer op pad.

Verder: geniet van je caravan.... kamperen is echt heel leuk.

Dan een aantal andere vragen:
frye89 schreef:
zo 4 feb 2024 18:03
Zit er eigenlijk bij Knaus een trapje om gemakkelijk in en uit de caravan te kunnen? Of is dat iets wat meestal de dealers voorzien? Of helemaal niks en allemaal zelf aan te schaffen?
Zit erbij en die is eigenlijk best prima. Lekker licht, gemakkelijk in gebruik.
frye89 schreef:
zo 4 feb 2024 18:03
Ook zag ik door het Plus pakket wat we hebben genomen dat we een neuswiel met kogeldrukmeter hebben.
Is da iets wat goed werkt of toch beter om nog een eigen kogeldrukmeter te nemen?
Werkt niet goed nee, kogeldruk meter of met een stok op je weegschaal is beter
frye89 schreef:
zo 4 feb 2024 18:03
Hoe meten jullie specifiek als het niet te zwaar beladen is? Ik dacht bij wegrijden bij dealer gelijk eens naar een weegbrug te rijden om zo het leeggewicht incl opties (luifel, mover,...) te weten.
Ik heb hem leeg gewogen en daarna bijgehouden wat erin ging en wat we eruit hebben gehaald (douchegordijn, bedopvulstuk, prullenbakje aan de deur) in Excel en daar 10kg bijgeteld voor klein spul wat ik vergeten ben. Best wat werk, maar vond het wel leuk om te doen. Ondanks dat ik laadgewicht over heb.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16331
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door Jan van Vijven » ma 5 feb 2024 15:17

Stap 5 is geen garantie, soms heb je er twee op elkaar nodig.
De koffie sla ik over, ik kom altijd om beer o’clock aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

RDDR
Berichten: 2796
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Advies eerste combinatie Hyundai en Knaus

Bericht door RDDR » ma 5 feb 2024 15:40

[re.gif]
Van de keggen heb ik er altijd echt maar 1 gebruikt, ook in de 4 jaar dat ik ze beiden bij me had. Als ik er meer dan 1 nodig heb neem ik een andere plek of positie op de plek. Heb ik in 8 jaar tijd 1 keer moeten doen, maar je hebt gelijk: garanties zijn er niet.

En bier in plaats van koffie mag van mij mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif Ik drink het spul alleen niet. Ik drink geen alcohol en zeker bier, ook geen alcoholvrij. Doe mij maar een goede koffie knipoog.gif
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”