Xtrend Camper Airco - 3,5kW inbouwen Hoby 495

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
davkee
Berichten: 21
Lid geworden op: za 3 jun 2017 17:37
Locatie: opglabbeek

Xtrend Camper Airco - 3,5kW inbouwen Hoby 495

Bericht door davkee » di 5 dec 2023 22:02

goedeavond
Ik overweeg een airco aan te schaffen voor onze caravan. In het verleden gebruikte ik een stop van 110 in de kast van onze Knaus uit 2000 om een mobiele airco-afvoerbuis aan te sluiten. Nu we een nieuwere caravan hebben, overwegen we de aanschaf van een Xtrend 3.5 kW. Het plafondgat is 40 bij 40. In onze caravan hebben we momenteel 2 dakkoepels, een van 40 bij 40 cm aan de voorkant, boven de afgesloten kinderkamer, en een van 50 bij 70 cm. Het lijkt me niet volledig waterdicht om hier een adapter op te plaatsen, gezien het gebruik van aluminium en trespa, wat bij temperatuurschommelingen het risico op lekken met zich meebrengt. Ik ben niet bang om het gat te maken, maar ik wil zeker weten dat deze airco goed functioneert. Hebben jullie ervaringen hiermee?

Ralf
Berichten: 1281
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Xtrend Camper Airco - 3,5kW inbouwen Hoby 495

Bericht door Ralf » wo 6 dec 2023 09:33

de x trend is gewoon een gree/vechline/mestic/tosot/etc etc airco oftewel een plak merk .
er is een model bagger geweest met een hoop ellende ik meen ca 2 jaar geleden maar dat met het nieuwste model weer opgelost . die nieuwste is alleen wat duurder geworden. mrgreen.gif zal wel te maken hebben gehad met de bebruikte materialen .
dus de shark 1 is goed shark 2 was bagger shark 3 is weer goed maar duurder .
ik weet niet welek versie de x trend is .
grr alf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”