Het hele jaar door kamperen. Waar?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door Gerardo » za 4 nov 2023 18:32

Wij gaan sinds een jaar of drie ook in de herfst en winter met de caravan op pad en dat bevalt super. Dit jaar gaan we ook pleite in de kerstvakantie. We belanden eigelijk altijd wel in Frankrijk, maar de campings die daar het hele jaar geopend zijn kun je op twee handen tellen. Een deel van die campings is dan ook nog eens alleen geopend met verhuur accommodaties. Een sta plek is dus No Go. Dusss..... wie heeft er een goede tip voor een het hele jaar geopende camping in La France waar we wel met onze eigen residentie terecht kunnen. Tot ongeveer 1000 Km vanaf Amsterdam is geen probleem

Ik hoop wat van jullie te horen thumbup.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 177
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » za 4 nov 2023 19:35

Beste Gerardo,

Camping de La Brise -Rue Marcel Carrière, 13460 Saintes-Maries-de-la-Mer, Frankreich

Camping Bagatelle Le Pavillon Bleu - 25 All. Antoine Pinay, 84000 Avignon, Frankreich

Groet, Dirk Jan
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door Gerardo » zo 5 nov 2023 08:35

Die laatste tip is helemaal in ons straatje thumbup.gif
Bedankt
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door dieseltijger » zo 5 nov 2023 09:16

Rij je dan in een keer naar de eindbestemming, of maak je gebruik van geopende overnachtingscampings die - zoals ik begrijp - dun gezaaid zijn. Dit, omdat aangegeven wordt dat het overnachten op parkeerplaatsen link is.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 4 apr 2011 14:39
Locatie: Veluwe

Re: Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door willem » zo 5 nov 2023 10:05

Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1423
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door Bob Diesel » zo 5 nov 2023 14:06

Ook zo,n site waar veel vermelde campings alleen de verhuur open hebben in de wintermaanden

In de wintermaanden ,Met de caravan ALTIJD eerst bellen of je we welkom bent
Zeker als het slechts voor 1 of 2 overnachtingen is
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door dieseltijger » zo 5 nov 2023 14:57

Uiteraard, uiteraard.....maar het idee om rond de kerst en de caravan in Avignon te verpozen vind ik wel fascinerend. Dus ik was benieuwd hoe Gerardo dit in de praktijk doet. We zijn twee keer in de sneeuw weggeweest en qua temperatuur was alles prima, maar...je hebt een beperkte ruimte.

Dit jaar zitten we een week voor de kerst in een appartement hotel in hartje Budapest - en dat (in centrum, meer ruimte, meer voorzieningen, door bruinkool centrales warmgestookt) lijkt me leuker. Plus dat je binnen 6 uur - niet gehinderd door enige vorm van vliegschaamte - ter plekke bent.

Maar ik ben benieuwd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1423
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door Bob Diesel » zo 5 nov 2023 20:38

Deze is 11 maannden open

https://www.camping-labrise.fr/
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3244
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door Leentje » zo 5 nov 2023 20:53

Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door Morgoth » ma 6 nov 2023 16:19

dieseltijger schreef:
zo 5 nov 2023 14:57
niet gehinderd door enige vorm van vliegschaamte
Wij gaan in maart gewoon weer twee weken naar Tenerife. Ik plant wel een extra boom.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door dieseltijger » ma 6 nov 2023 18:44

Of je giet je oude frituurvet in zo'n 737.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door Gerardo » zo 26 nov 2023 14:19

het is voor ons de eerste keer dat we in de kerstvakantie met de caravan de hort op gaan. Maar we zijn de laatste jaren tijdens de herfst en voorjaarsvakantie steevast op pad. We vinden het heerlijk en het is leuk om die prachtige streken eens in een ander jaargetijde mee te maken. Ik zoek online welke campings er open zijn en bel van te voren even om te checken of ze echt open zijn. Dan nog een keer op de dag van vertrek om mede te delen dat ik onderweg ben. Dat waarderen ze meestal wel want ze zitten liever niet de hele dag in de receptie wortel te schieten voor die ene halvegare gast die zich misschien komt melden. De beperkte ruimte is niet zo een punt. We zijn meestal de hele dag wel ergens heen of rijden wat rond om dorpjes, bossen en weet ik veel wat te bezoeken. S'avonds bouw ik de rondzit om tot bed en s'ochtends maak ik er weer een rondzit van. De kachel staat 24/7 aan (standje laag als we weg zijn) en het dakluik op een kiertje om condens in de caravan te voorkomen en dat werkt prima. Wat de reis betreft, ik kar er eigenlijk altijd in een keer heen en zo ook op de terugweg.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1423
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door Bob Diesel » zo 26 nov 2023 14:40

[re.gif]
Kijk ook ff in dit topic
.
viewtopic.php?t=50479&p=1067692#p1067692

Daar plaatste ik deze
.
http://www.domaine-de-la-plantade.fr/
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door Gerardo » zo 26 nov 2023 14:42

Bedankt thumbup.gif

Ooohhh die is gaaf! kus.gif even aan de familie laten zien blij.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door Gerardo » ma 1 jan 2024 23:46

Dus.....

Het werd Eging am see. 1 dag. Een drassige trieste ellende. Normaal trekken we dat best voor een paar dagen maar dan moet het wel schluss zijn. Maar het ging geen schluss zijn dus bellen naar campings in Österreich, Steirmark. Alles vol. Oh darn! Nog 1tje over op het lijstje van het hele jaar open campings.....please!
En verdomd! een annulering! Een uur voordat ik belde blij.gif Hup zooi in de auto, caravan aanhaken en WEGWEZEN! Twee en een half uur karren en jongens toch love.gif we reden een levende winter ansicht kaart in. Camping Zirngast is het geworden met uitzicht op de pistes.
IMG-20240101-WA0015.jpg
20231231_112902_resized.jpg
Bijlagen
IMG-20240101-WA0011.jpg
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18376
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Het hele jaar door kamperen. Waar?

Bericht door deusjevo » ma 1 jan 2024 23:58

Helemaal goed haphop.gif
Geniet ervan
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”