Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Hans1954 » zo 5 nov 2023 17:24

HenkR schreef:
zo 5 nov 2023 14:45
F1 via de laptop op tv en tablet via VPN Belgie naar F1 radio om dat ik daar het commentaar beter vind. mrgreen.gif
Ik luister ook via VPN naar Grand Prix Radio. Maar ik erger me meer en meer aan Olav Mol. Zijn woordgrapjes met woorden die op een S eindigen hangen me zo langzamerhand de strot uit.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
JNanninga
Berichten: 63
Lid geworden op: za 9 sep 2023 15:47

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door JNanninga » zo 5 nov 2023 18:10


Ron schreef: Want downloaden is zooo 2000 mrgreen.gif
Haha, ik krijg nu flashbacks naar Kazaa en Limewire etc.
Maar als je geen wifi en heen onbeperkte databundel hebt is offline kunnen kijken natuurlijk wel heel fijn.
Ik bedenk mij dat een chromecast wel internet nodig heeft.
Een alternatief kan natuurlijk ook zijn om een kabeltje van je telefoon naar de hdmi ingang van de tv te plaatsen. Dan wordt je tv een tweede scherm van je telefoon en zie je op tv wat je op je telefoon afspeelt.

Verstuurd vanaf mijn Xiaomi met Tapatalk

Bürstner Premio 395 TS model 2023

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door cortrans » zo 5 nov 2023 20:18

Buiten dat ik totaal geen kaas gegeten heb van al die extra kastjes en andere methodes, heb ik veel te weinig vakantie om dit allemaal uit te proberen, zou het veel te veel geld kosten
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8044
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Ron » zo 5 nov 2023 21:24

Gelukkig werkt f1tv altijd en overal.
De rest doe ik wel via de schotel
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Wim Verso » zo 5 nov 2023 23:17

Gewoon de TV thuis laten, wij hebben nog een platte TV, van ongeveer 15 jaar oud, helaas is nu alles Digitaal en kan dus niets meer ontvangen.
Geen nood, we laten de TV thuis, ik heb ongeveer 60 Cd'tjes mee, heerlijk in de avonduren naar de muziek luisteren, en toen wij in September 14 dagen in Doorn op het Grote bos stonden, geen moment de TV gemist.
Ja, we kunnen eventueel nog op de Laptop kijken, maar ook dat hebben we niet gedaan.
Bevalt goed zo. thumbup.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 697
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Jeroent83 » zo 5 nov 2023 23:32

Balkcity schreef:
za 4 nov 2023 09:27
Dag, beste Kampeerders, hoop dat ik in de goeie rubriek zit, anders lees ik het wel.

Sinds Aug. van dit jaar kan men op de camping geen tv meer kijken via Chromecast , Caiway / Ziggo en wie weet welke providers nog meer, u zal dus als kampeerder ook last van ondervinden , dus streamen is niet meer mogelijk bij deze providers, na vraag bij caiway ! , zeggen ze dat dit is om delen te voorkomen , en dus kan je alleen streamen via je eigen thuisnetwerk, en niet via de wifi op de camping.

Maar hoe nu tv kijken op de camping ?,heel veel zullen denk ik ook met deze vraag zitten , allemaal in het verleden kastjes aangeschaft om te kijken en nu heb je er dus niets meer aan, of toch wel ??, wie weet een goeie oplossing ?, hoor het graag.

Mvg Jan
Hoi Jan, soorgelijke dicussie hadden we vandaag in een ander topic. Wij zaten eerst bij Tmobile dat is nu Odido die gaven dit ook aan maar is helemaal niet waar wij streamen vanaf elk ander netwerk TV via de Odido app.

Wij hebben in de caravan een 4G modem (teltonica RUT 950) met 2 Sim kaarten (VodaFone & Odido)
In de TV (Monitor) gebruiken we de Amazon Fire TV stick, met hierop alle apps (Odido TV, F1TV, Netflix etc...)
20231105_102707603_iOS.jpg
BMW 530i Touring + Adria Adora 613 UT

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Daphne » ma 6 nov 2023 00:23

Jeroent83 schreef:
zo 5 nov 2023 23:32
Wij zaten eerst bij Tmobile dat is nu Odido die gaven dit ook aan maar is helemaal niet waar wij streamen vanaf elk ander netwerk TV via de Odido app.
Kwestie van tijd dat het wordt doorgevoerd. De Caiway app konden we in het begin ook vanaf elk netwerk kijken. Tot een half jaar geleden, toen was het ineens over. Nu moeten we het casten, of op de iPad kijken, dan maakt het niet uit op welk netwerk je zit.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 697
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Jeroent83 » ma 6 nov 2023 00:25

[re.gif]
We zullen het zien, casten vind ik niet handig dus als het zover zou komen zet ik wel een VPN naar thuis aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Trina op ma 6 nov 2023 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
BMW 530i Touring + Adria Adora 613 UT

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Hans1954 » ma 6 nov 2023 08:12

[re.gif] Ik las gisteren dat de T-Mobile/Odido app op smart TV en Google Chromecast met Google TV wel zou werken. De techniek achter de App is al wat ouder. Komt bij Tele2 vandaan. Dus ik heb de wifi thuis even uitgezet, de telefoon op 4G gezet en er een hotspot van gemaakt. Televisie en chromecast op het signaal van de hotspot verbonden en toen verbinding gemaakt. Helaas!!! Gaar niet werken voor Odido. App van Canal Digitaal wel. Er is dus op dit punt niet veranderd en er moet nog steeds gestreamd worden via de app op de telefoon. Wel een optie is om via een internetbrowser op smart TV en Google Chromecast met Google TV (bijvoorbeeld Browse here) te kijken via de link: https://t-mobiletv.nl/inloggen/index.html#/home
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 697
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Jeroent83 » ma 6 nov 2023 09:41

[re.gif]

Nou dan wordt het overstappen op een Amazon FireTV stick, dat werkt nog steeds prima. haphop.gif
Laatst gewijzigd door Trina op ma 6 nov 2023 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
BMW 530i Touring + Adria Adora 613 UT

RDDR
Berichten: 2798
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door RDDR » ma 6 nov 2023 09:48

Het ligt er ook een beetje aan wat je wil bereiken.

Als je echt 'TV' wil kijken, als in live TV, blijven er maar 2 opties over: schotel of streamen via Wifi (vaak te traag) of data (niet overal bereik). Of eventueel streamen via Starlink, maar zie die nog maar weinig gebruikt worden. Is ook niet heel goedkoop.
Wij pogen op vakantie jusit weinig schermtijd te hebben en hebben daardoor bewust geen vaste TV opstelling in de caravan. Wel willen we wat vaker in voor- en najaar gaan en dan is het soms fijn om in de avond wel even iets te kunnen kijken.

We hebben een Youtub Premium en Amazon Prima abbonement en bij beiden kan je vooraf downloaden. Voor ons is dat voldoende Dus zetten voor een aantal uur content op een Android Tablet en klaar. Daar waar mogelijk kunnen we uiteraar ook streamen (telefoon als wifi spot; mijn tablet heeft geen eigen 4G/5G mogelijkheid). Wij volgen echter geen sport, nieuws lezen we wel op NOS.nl of vergelijkbaar en en zijn geen TV programma's die we niet kunnen missen. Los daarvan hebben we thuis geen vast TV abbo meer, maar NLZiet, dus je kan toch vrijwel alles terugkijken.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

soldier
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door soldier » ma 6 nov 2023 12:15

Wij gebruiken een cominatie van EZ v5 wifi extender met een Android smart tv met daarop de nodige apps zoals KPN en Ziggo.
De EZ v5 gebruiken we met de eventueel beschikbare camping wifi of anders koppelen we een dongel om hiermee de 4g data binnen te halen om te kunnen streamen en surfen op het web.
Zoals bekend werken de KPN en Ziggo app op de tv niet buiten het eigen netwerk van deze aanbieders, maar moet je casten vanaf de telefoon of tablet door te streamen via de ook in de Android tv ingbouwde chromecast.

Dit blijft een extra handeling en zappen is wat lastiger dan met de normale AB, daarom vraag ik me af of er hier gebruikers zijn die via de EZ v4/v5 een VPN verbinding hebben om zo alsnog de genoemde tv apps te kunnen gebruiken zoals thuis?

Is dit mogelijk? Wat moet je doen naast het hebben van een abbo bij een VPN provider?
Hoe de VPN te installeren via de add-on mogelijkheid op de EZ is duidelijk beschreven in de handleiding, maar moet ik thuis ook iets gaan omzetten of aanpassen?

Graag jullie input.
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door janoniem » ma 6 nov 2023 12:28

Wij hebben een oude(re) iPhone die meegaat als hotspot.
Er zit een Vodafone prepaid kaartje in dat ik tijdens vakantie opwaardeer.
Van dat tegoed koop ik steeds voor (nu) € 14,00 een week lang Unlimited Data.
En daarmee kunnen we in heel de EU op meerdere apparaten doen wat we willen.
Maar er zijn dagen dat de hotspot het erg rustig heeft.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Rene_13 » ma 6 nov 2023 14:12

[re.gif]
Wat is de houdbaarheid van die data?
1 jaar? weenie.gif
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Morgoth » ma 6 nov 2023 14:31

Ik heb het telefoonabonnement van mijn ega omgezet naar onbeperkt data. Haar telefoon gebruiken we nu als hotspot. Op de veegmachine, die we gewoon met een kabeltje van Apple aan de HDMI ingang van de TV hangen, staat Netflix, NLziet en Viaplay . Dat werkt prima. Geen gedoe met netwerken opbouwen of andere moeilijke dingen die ik mijn wederhelft echt niet krijg aangeleerd.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

soldier
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door soldier » ma 6 nov 2023 15:33

Rene:

De data gebruik je gedurende de periode waarvoor je hebt betaald (prepaid). Dus je koopt data voor 1 week en na 1 week is het op en gaat Vodafone snoepen van het tegoed op je account tegen normale,hoge,tarieven! Dus pas op dat je off line gaat op het moment dat je prepaid periode afgelopen is.
Dit tegoed onstaat omdat je je account alleen kunt verhogen met €5,- €10,-en €20,-. Zet je bv € 20,- op je account en koop je een week data tegoed van €14 dan blijft na die week € 6,- op je account open voor een volgende aankoop.
Je moet minstens iedere 6 maanden even gebruik maken van je sim d.m.v. bv het sturen van een sms om je openstaand saldo te behouden. (minus de kosten van de sms).
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Rene_13 » ma 6 nov 2023 15:35

[re.gif]
thumbup.gif duidelijk
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Morgoth » ma 6 nov 2023 16:05

De onbeperkte data van KPN is beperkt tot 10GB scratch.gif Daarna moet je een SMS sturen voor een paar gratis GB erbij. Tamelijk omslachtig.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

workel

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door workel » ma 6 nov 2023 17:47

Morgoth schreef:
ma 6 nov 2023 16:05
De onbeperkte data van KPN is beperkt tot 10GB scratch.gif Daarna moet je een SMS sturen voor een paar gratis GB erbij. Tamelijk omslachtig.
Heb je onbeperkt data met alleen een data abonnement of icm met Voice? Bij dat laatste is data onbeperkt en in het buitenland 50 GB per factuur mnd.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door janoniem » di 7 nov 2023 00:20

@soldier
Uitstekend uitgelegd 👍
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8044
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Ron » di 7 nov 2023 08:29

Morgoth schreef:
ma 6 nov 2023 14:31
Ik heb het telefoonabonnement van mijn ega omgezet naar onbeperkt data. Haar telefoon gebruiken we nu als hotspot. Op de veegmachine, die we gewoon met een kabeltje van Apple aan de HDMI ingang van de TV hangen, staat Netflix, NLziet en Viaplay . Dat werkt prima. Geen gedoe met netwerken opbouwen of andere moeilijke dingen die ik mijn wederhelft echt niet krijg aangeleerd.
Ik denk dat dit eigenlijk nog wel de makkelijkste oplossing is. thumbup.gif
Een tablet of laptop met HDMI aansluiten.
En of de data nou via camping WIFI of 4/5G binnenkomt maakt ook niets uit.

Ron kijkt gelijk even of er voor zijn Samsung tablet een HDMI kabel beschikbaar is. mrgreen.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 18 aug 2023 21:10

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Bernd » di 7 nov 2023 08:37

Wanneer je niet om onhandige kabels geeft kan dat een oplossing zijn
Zie toch liever zoveel mogelijk draadloos

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8044
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Ron » di 7 nov 2023 08:57

[re.gif]
Voor mij is casten geen probleem.
Maar niet iedereen is even handig daarmee.
En is een kabeltje in prikken wel zo makkelijk. (mijn vrouw bijvoorbeeld)
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door dieseltijger » di 7 nov 2023 09:00

Nog 1 (rottige) vraag: Is de bandbreedte van deze op 4/5G oplossing in de praktijk voldoende, ook bij een relatief volle camping? Dit, omdat ik in het voormalige Oost Duitsland had bemerkt dat daar de dekking matig was. Dan ben je uiteraard de klos. Maar hoe is dat in - zeg - Drenthe, of Frankrijk?

Want ik ben op dat vlak verwend: Met een schotel stik je van de bandbreedte omdat de informatie gebroadcast wordt.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8044
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Geen tv meer op de camping, Casten / Streamen

Bericht door Ron » di 7 nov 2023 09:05

Het ligt er een beetje aan welke resolutie.
Maar bij een nog steeds acceptabele resolutie op een 24" scherm .
Is een verbinding van 5 Mbit/s voldoende
En dat heb je meestal wel.
Bij een groter scherm en bijvoorbeeld 4K dan heb je wel een beetje meer nodig. mrgreen.gif
Ik vind de schotel ook nog steeds het makkelijkst.
Maar voor de Formule 1 ben ik aangewezen op het internet.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”