Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Doortje62
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 jul 2016 16:07

Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door Doortje62 » zo 8 okt 2023 18:11

Ivm pensioen kunnen we vaker op pad gaan.
We hebben nu nog een Beyerland met een dwarsbed voorin, maar het over elkaar heen klauteren staat ons steeds meer tegen.
Nu dus op zoek naar een andere indeling met 2 enkele bedden.
Maar wat is wijsheid ?

Gaan we voor groter/zwaarder en wat meer zit-comfort ?
Of juist zo klein mogelijk (langslapertje)
We willen wat meer rondtrekken, en zullen toch ook wat meer in voor/na-seizoen op pad zijn.
We denken dan aan periode's van circa 6 weken, en voornamelijk zuidwaarts naar het mooie weer

Wij komen er (nog) niet uit, en horen dus graag ervaringen van anderen !

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2086
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door Aviva » zo 8 okt 2023 18:37

Belangrijke factor wat voor trekauto heb je of wil je er voorgaan zetten.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36282
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door Chris » zo 8 okt 2023 18:49

Afgelopen week op de Kampeer en Caravan jaarbeurs geweest.
"Kleine langslapertjes" denk je gelijk aan Eriba touring.
Als je de prijzen daarvan ziet heb je eerst wel flinke nachtmerrie's... jeemig wat zijn die enorm duur geworden.
"Iets" is zomaar 40.000 euro.
Hun paradepaardje, de tandemasser stond er ook... € 117.000 ...... en dat is geen typefout.

Daarnaast denk ik...
Als je langer weggaat in voor en na seizoen dan wil je toch wat meer comfort in de vorm van leefruimte en een poepdoos aan boord.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door WanFie » zo 8 okt 2023 19:22

Ik denk dat kleine caravans niet geschikt zijn om 6 weken in te verblijven.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2049
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door doubleyou » zo 8 okt 2023 19:23

Wordt het toch geen Kip 47 TCB 🤔?

In het voor- en naseizoen zit je vaker binnen dus is een separate zithoek wel prettig. Ook in het zuiden kan het ‘s avonds best afkoelen. Het elke keer ombouwen van zithoek naar bed kan echt een nadeel zijn. Bovendien zijn de matrassen van een zithoek bijna altijd minder goed dan de matrassen van vaste bedden.

Als jullie nu prettig reizen met een Beyerland van 440cm dan maakt een caravan van 30/40 cm extra niet heel veel uit qua rijden/reizen. Maar je hebt wel extra leef-/wooncomfort. Daar lever je dus wel op in met een ‘klein langslapertje’.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door WanFie » zo 8 okt 2023 19:35

Er zijn van LMC en Dethleffs tegenwoordig ook vrij compacte langslapers. Dat lijkt me wel het minimum.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gerrie
Berichten: 1409
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door Gerrie » zo 8 okt 2023 19:41

De Sprite 420 mondial al eens bekeken. Een langslaper met een heerlijke badkamer. Wij vinden het een heerlijke ruime indeling . Dit komt ook omdat er geen vaste grote tafel in staat. Deze is er wel, maar is opgeslagen in een speciale ruimte daarvoor. Wij hebben deze gekocht bij onze pensionering . Gebruiken hem met name in voor en najaar. Fietsen mee, kan wat lastiger zijn door de korte trekkracht. Wij hebben de fietsen liggend op het dak van de auto. Een andere oplossing is een fiets voor en een achter op de caravan.
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Doortje62
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 jul 2016 16:07

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door Doortje62 » zo 8 okt 2023 21:21

Wij zijn ook op de caravanbeurs geweest - in de hoop daar "DE" ultieme caravan-indeling te zien.
Zijn ons alleen maar rot geschrokken van de prijzen - niet normaal meer
Onze huidige auto (Citroën DS4) mag 1600kg trekken, maar staat wel op de nominatie om volgend jaar vervangen te worden.
Dit ivm problemen met het THP-blok

En ja, we kijken nog steeds uit naar een Kip 47TCB (dan zijn de lengtebedden voorin ook als zithoek te gebruiken)
maar MTM is toch maar liefst 1500kg
De TCB versie is niet/nauwelijks te vinden, en al helemaal niet in de Greyline variant
Budget is max. 12-13K

Ook de Fendt 465TG spreekt ons erg aan, maar de prijzen wat minder :-)

Fijn dat er al zo'n hoop reacties komen ....

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36282
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door Chris » zo 8 okt 2023 21:33

Ik begrijp dat je niet voor een verse uit de doos gaat.
Kijk dan ook eens naar de Knaus 460 EU.
En dan liefst de Sudwind Silver Selection uitvoering.
Uitstekende lengte bedden... zat ruimte om langer in te verblijven.
De Silver Selection heeft een enorm pakket aan extra's.. prachtig.
Lattenbodem, schotelveren, koudschuim matras... etc etc etc.
Heel luxe pakket bij elkaar..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door dieseltijger » zo 8 okt 2023 21:38

Wijsheid? Houden wat je hebt als ik het zo lees. Onderbouwing: Ik lees: "we hebben meer dan 13k over om niet over elkaar heen te moeten stappen". Of je moet gewoon een andere caravan willen - en beseffen plus accepteren dat je ook de mogelijke ellende van een ander koopt.

Sorry, afwijkende mening - maar wel wijsheid.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Doortje62
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 jul 2016 16:07

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door Doortje62 » zo 8 okt 2023 22:28

dieseltijger schreef:
zo 8 okt 2023 21:38
Wijsheid? Houden wat je hebt als ik het zo lees.
En ja - ook dat overwegen we inmiddels. Laatste vakantie de middenzit gebruikt als 1pers-bed, en 1 persoon in het dwarsbed.
Onze hond vond dat geweldig blij.gif - Kon kiezen of hij bij de baas/vrouw ging liggen
In onze huidige Beyerland zit een enorm grote hoekkeuken, en dat is voor mij persoonlijk nog wel een dingetje als ik daar afstand
van moet doen. Echter, het rechte middenzitje is niet erg groot, en manlief zou wel weer een rondzit(je) terug willen.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door dieseltijger » zo 8 okt 2023 22:50

Nou ja, ik ken jullie caravan niet - maar wij zouden liever een rondzit willen, in combinatie met een lattenbodem en een 2 persoonsmatras in de lengte - we liggen nu gewoon op de voorzit, dwars (dus ook klimmateriaal nodig), eettafel omlaag enz enz. Het ligt ietwat harder - maar we slapen desondanks als een roos.

De caravan hebben we nieuw gekocht - we denken de caravan dus goed te kennen qua gebreken (zijn er niet).

Ff recht op en neer: voor die betrekkelijk kleine wensen 13k of meer neertellen, terwijl de caravan ons verder past als een schoen, en die ons overal gebracht heeft en kwalitatief goede materialen heeft? Kan, niets op tegen - maar welbeschouwd vinden wij het ietwat decadent en te weinig meerwaarde bieden.

Daarnaast zitten we zoveel mogelijk buiten (en natuurlijk: niet als het koud is buiten). Zal iedereen wel knieperig vinden - maar ik ga er liever de komende 4 jaar een maand extra vakantie per jaar voor kopen, of een cruise met de Hurtigruten boeken in het hoogseizoen. Onze behoefte is onze vakantie en vrije tijd zo aangenaam en afwisselend mogelijk door te brengen, en een caravan is een van de middelen om dat te faciliteren. Wil ik meer ruimte, en luxe? Boek ik een appartement en verplaats me met een vliegtuig. Wil ik snel en flexibel reizen - pakken we onze tent (zojuist vervangen door een hoger exemplaar).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16331
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door Jan van Vijven » ma 9 okt 2023 07:00

Er is geen wijsheid in deze, doe vooral wat je zelf het beste/leukste vind.
Zolang er genoeg pensioen overblijft om te leven zoals jij wenst zou ik zeker voor iets gaan wat jou gelukkig maakt. Indien mogelijk moet je niet op je oude dag blijven schipperen met comfort.

Het halve trouwboek in de gang slapen en de ander op bed is toch niet waar je vroeger van droomde?
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1134
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door freekvo » ma 9 okt 2023 07:39

Toen wij met pensioen gingen 6 jaar geleden zijn we 'gevallen' voor onze Elddis: 2 heerlijke zitbanken waarop je 's nachts nog lekkerder slaapt (het beddengoed rol je gewoon op en weer af), ontzettend veel bewegingsruimte door het ontbreken van een grote tafel (heb je met zn 2-en niet nodig; er is een klein uitklaptafeltje), nog meer visuele ruimte door het ontbreken van hoge kasten in de woonruimte en als klap op de vuurpijl een echt ruime badkamer over de volle breedte aan de achterkant (met daarin dus de hoge kasten en een echte douchecabine). De badkamer gebruiken we ook voor het opbergen van spullen die we niet in de weg willen hebben liggen: onze wandelschoenen, de jassen, de prullenbak etc.
Een andere indeling zouden we niet meer willen.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

RDDR
Berichten: 2798
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door RDDR » ma 9 okt 2023 08:03

Advies is lastig omdat men vaak zelf niet weet wat men wil.

We hadden een Eriba Feeling 430 en ook wij waren het over elkaar heen klauteren wel zat. Vonden de caravan ook te krap. Dachten we. Een Knaus Sport 460 EU aangeschaft. Veel ruimer en geen enkel probleem gehad met de Knaus. Toch zat bij ons gebruik de ruimte meer in de weg dan dat we er voordeel van hadden. Kwamen tot de conclusie dat rijgedrag voor ons belangrijker was dan ruimte en vonden het hefdak heel prettig wat beluchting betreft. Kan lekker doorluchten ook bij regen en als je er niet bent.
Dus nu weer terug naar Eriba, nu een Touring 542. Niet over elkaar heen klauteren (lengte bedden) en de caravan past ons als een jas. Ruimte genoeg (ruimere badkamer dan de Knaus) en nergens ruimte te veel. Zaterdag (waaide best wat) nog mee gereden en ook dan is het ontspannen rijden met 100km/u op de teller.

Ga ik je nu een Touring aanraden: nee..... het ding past perfect bij ons. Maar wellicht totaal niet bij jullie. Helaas is de beurs in Utrecht net geweest: kan verhelderend zijn om een tijdje in een paar modellen te gaan zitten.

PS: wat Chris al zei => kleiner is niet per definitie goedkoper..... Eriba Touring / Feeling alsook Kip zijn zowel nieuw als als occasion ronduit duur. Nieuwwaarde van van mijn Touring ligt ruim 10k Euro boven de grotere Knaus die we hebben gehad.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door dieseltijger » ma 9 okt 2023 08:58

Herkenbaar. "We weten het niet - dus we zitten stil" is in dat geval onze benadering. Trouwens: ons klauterprobleem hadden wij opgelost: van plaats wisselen. Het comfortissue moet nog gefixt worden: gezocht een niet al te zwaar pocketveringmatras - die van ikea was te looig (38 kg of zo). De rondzit geloven we wel.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

RDDR
Berichten: 2798
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door RDDR » ma 9 okt 2023 09:27

dieseltijger schreef:
ma 9 okt 2023 08:58
Herkenbaar. "We weten het niet - dus we zitten stil" is in dat geval onze benadering.
En daarin verschillen we van mening -> er is altijd een reden om te wachten met iets te doen. De Knaus hebben we geprobeerd, weten nu zeker dat dat het niet is en een beperkte afschrijving gehad. Lering kost soms geld en als dat geld er is, dan so be it. Ik heb vaker spijt gehad van dingen niet doen dan van een verkeerde beslissing wel doen knipoog.gif
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door dieseltijger » ma 9 okt 2023 09:37

Geweldig - verschillende benaderingen - voer voor de vraagsteller!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door moyzo » ma 9 okt 2023 09:46

Wij hebben een ruime caravan waar we veel mee weg gaan ook in voor en naseizoen en als het maar even kan in de winter.
Voor ons wat het onze droomcaravan die we eerst wilden kopen pas als we met pensioen zouden gaan, maar het kon nu en waarom niet nu genieten want je weet maar nooit....
want wij moeten nog een paar jaar wachten voor we in die luxe positie van pensioen zitten maar gebruiken hem nu vooral naast 2 buitenland vakanties langere weekenden en zo nu en dan een weekje tussendoor.
Vooral de koudere periodes is comfort en ruimte ideaal, lees vloerverwarming, genoeg berg-en beweegruimte een fijne zithoek en uiteraard een heerlijk bed.
Wij hebben 2 enkel bedden waar we standaard een tussenstuk bij gebruiken.
Ondanks dat we nu veel ruimte hebben denk ik dat als wij echt op pad kunnen gaan zoals jullie voor nog meer ruimte zouden willen kiezen ondanks dat we ook zullen gaan trekken.
Maar het telt natuurlijk ook mee wat je er aan uit kan en wil geven en wat de auto (mag) gaan trekken. Zo voor ieder een persoonlijke keuze wat toch heel moeilijk is..
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 2024
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door Hans 555 » ma 9 okt 2023 10:01

Het klauterprobleem kan ook opgelost worden om voor een caravan met een queensbed te kiezen. Een ieder aan eigen zijde uit bed kunnen stappen. Wij hadden een Bürstner Premio 490TS (ook in een kleiner model te verkrijgen) die zo'n queensbed had. Nu zijn de caravans met queensbed niet zo ruim te verkrijgen als de modellen met 2 enkele bedden. Inmiddels hebben wij hebben een caravan met 2 enkele bedden en ook dat bevalt uitstekend maar, het gemis om bij elkaar te liggen ontbreekt dan weer wel.
Vwb een rondzit hebben wij bewust gekozen voor een caravan die niet een echter rondzit heeft met van die half ronde hoeken. Ik wil graag languit op de bank zitten maar met die half ronde hoeken zit dat niet lekker. Bij onze caravan staan de rugkussens haaks op/tegen elkaar wat, voor mij, een prettiger zithouding geeft.

Veel succes met het zoeken naar de voor jullie juiste caravan.
O ja, je laatste pyama heeft geen zakken, dus als je het kan lijden koop je iets waar je blij en/of gelukkig van wordt. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door dieseltijger » ma 9 okt 2023 10:48

...Of "You only live once" (Yolo). Je kan zoveel andere leuke dingen doen met de middelen die je hebt (en dan raad ik van harte aan om dat dan ook te doen). Zoals Jan zegt: "Er is geen wijsheid". Hier kan je overwegend tips krijgen voor andere/betere caravans, en daarmee is allerminst gezegd dat een andere caravan aanschaffen wijsheid is.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door yarrah » ma 9 okt 2023 11:03

De auto…. Zou voor ons iets zijn om daar in de toekomst over na te denken. Vorig jaar hebben we onverwacht de T@b ingeruild voor een Sprite 420. Daarbij nooit nagedacht over de auto, waarom zouden we.? Onze huidige wagen is een pickup truck en mag 3000 kilo trekken. Maar er gaat veel veranderen en dat komt niet echt ten goede voor de dikke diesels. En hij zou toch een keertje weg moeten. Gelukkig heeft de caravan een max. Gewicht van 1250. Vele auto’s mogen dit trekken. De caravan hoeft gelukkig niet weg, want die blijft echt wel zeker de komende 10 Jaar. En dan zien we wel weer😀
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23458
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door PD » ma 9 okt 2023 11:36

Ook wij kamperen veelvuldig in het voor-en najaar maar zeker ook in het winterseizoen maken we intensief gebruik van de caravan. In deze seizoenen schaadt ruimte NOOIT !!! dus hoe groter hoe beter gaat hierin voor ons zeker op. In het verdere seizoen trekken we door geheel Europa incl. bezoek aan bijv. Italië wat onterecht de naam heeft van altijd maar weer de kleine kampeerplekken. Ook in het warmere seizoen ervaren we de extra ruimte (afmeting van de caravan) zeker niet als een handicap.

Wat ik ervan begrijp, kiezen jullie voor een relatief compacte caravan; hier heb ik slechts 2 adviezen voor:

1. Zorg ervoor dat je een comfortabele zithoek (rondzit) hebt die je niet behoeft om te bouwen
2. Zorg voor een comfortabele slaapvoorzieining; in een compacte caravan is dat dan al snel beperkt tot een tweetal enkele bedden.

Voorts zijn extra voorzieningen als vloerverwarming prettig, al gebruiken wij deze in de winter niet/nauwelijks omdat er juist dan tapijt in de caravan ligt en we de vloerverwarming dan overbodig vinden; die gebruiken we wel in het voor- en najaar wanneer we nog zonder tapijt kamperen.
Een Duo-control is ook wel prettig voor je gasflessen zodat je er in de nacht niet uit hoeft wanneer een gasfles onverhoopt leeg raakt.
Laatst gewijzigd door PD op ma 9 okt 2023 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door dieseltijger » ma 9 okt 2023 11:42

Ik kan dat volledig onderschrijven. De huidige caravan (medium omvang, 4 potentiele slaapplekken, geen rondzit, geen vast bed) was prima toen we nog met de kinderen op pad gingen, de bestedingsruimte beperkt was.

Wellicht doen wij er niet verstandig aan om aanpassingen door te voeren/een andere caravan te nemen omdat die behoeften gewijzigd zijn. ZIe de verschillen tussen de benaderingen van de deelnemers - leuk.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Doortje62
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 jul 2016 16:07

Re: Pensioen - Andere caravan - Wat is wijsheid

Bericht door Doortje62 » ma 9 okt 2023 14:20

Ik heb wel wat "los" gemaakt geloof ik - gezien de hoeveelheid reacties scratch.gif
Maar wel heel fijn, om te lezen hoe iedereen er toch weer anders over denkt.

Onze huidige caravan zal een waarde hebben van rond de 8K, dus we gaan zeker geen 13 EXTRA uitgeven aan
een ander exemplaar. Bijbetalen op stukje comfort, misschien jaartje jonger - is geen onoverkomelijk probleem.
Zoals hier al eerder opgemerkt door iemand; Het laatste hemd heeft toch geen zakken

Tapijt op de grond is bij ons geen optie ivm langharige hond, vloerverwarming een pré

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”