Knaus 460 EU sport

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus 460 EU sport

Bericht door Chris » wo 8 nov 2023 12:48

Nee... voor die prijs snap ik dat best.
Knaus bedenkt elk jaar wel een beursaanbieding.
Toen wij onze Knaus in 2017 kochten was dat een dakairco voor wel een heel zacht prijsje... ook direct voor getekend...

Deze "one night stand" is ook bekend onder de naam autark en/of Noodstroom.
Ik doe eigenlijk hetzelfde maar gebruik daarvoor mijn moveraccu.
Effect is ook dat de pompjes en het licht etc werkt.
De moveraccu heeft alleen meer power.
En... daar ik een absorbtie KK heb moet die in geval van "wild" kamperen op gas.
Gas werkt met absorbtie KK ook beter dan de 12 volt koeling.
Daarover heb jij met een Compressor koelkast geen zorgen, die werkt altijd goed.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Leon van Velthuijsen
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 1 dec 2023 17:22

Re: Knaus 460 EU sport

Bericht door Leon van Velthuijsen » za 2 dec 2023 18:51

optie One-Night-Stand, oke een beetje uitgeruste caravan moet toe makkelijk een dag of 4 offgrid kunnen staan.
Zonnepaneel 400WP, accu 150AH compressorkoelkast max. 4A wanneer deze aanslaat.
Nu komen wij uit een camper maar het verschil lijkt mij niet zo groot ja kan alleen niet met groot vermogen laden onder het rijden.
Misschien zit ik er helemaal naast dan hoor ik het ook graag.

Gr. Leon

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus 460 EU sport

Bericht door Chris » za 2 dec 2023 18:58

Nu Leon..

Met een 6 Ah accu kom je niet ver hoor..
One night maybe..

En laden onderweg.... da's bijna altijd een groot probleem.
Want er is enorm veel spanningsverlies onderweg naar de caravan..
En ook nog eens de accu's die elektrisch niet gekoppeld mogen zijn.
Kom je onmogelijk mee aan een juiste laadspanning..

Er zijn Lifepo4 accu's die je met 11 volt kan laden...dure uitzonderingen.
Maar anders kom je on boosters of solar panels terecht... ook een dure grap.
Er zijn dan ook niet veel mensen die idd onderweg laden... het is ook maar zelden nodig.

En.. oja...
Toevallig heeft de Knaus van TS idd een compressor KK maar >95% heeft een absorbtie kk... die zuipt op 12 volt zomaar 10-11 ampere..
En heb je een grote kk... dan is 15 ampere niks geks...
Of dat nog werkt achter een auto.... bij mij niet in ieder geval.... teveel spanningsverlies..
Dus onderweg op gas..ideaal.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

BastianvK
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 18 sep 2023 16:14

Re: Knaus 460 EU sport

Bericht door BastianvK » di 19 mar 2024 10:21

Zo vandaag gebeld door Campolife, de caravan is binnen! haphop.gif
zal nu verder opgebouwd worden en 18 april kunnen we hem ophalen! blij.gif

heeft er iemand ervaring met een isabella buddy'
2024-03-19 10_21_04-isabella buddy - Search Images and 5 more pages - Work - Microsoft​ Edge.png

BastianvK
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 18 sep 2023 16:14

Re: Knaus 460 EU sport

Bericht door BastianvK » ma 25 mar 2024 09:16

Van het weekend naar de dealer gegaan om de Isabella buddy te bekijken
Deze voldoet helemaal aan onze wensen en we hebben deze dus ook besteld inclusief gordijnen

We hebben we een kleine aanpassing aan de luifel moeten maken, we gaan nu van 375 naar 350 luifel.
Er is namelijk (nog) geen isabella buddy voor een 375 luifel, een 400 luifel was te groot voor onze caravan.
gelukkig waren we nog op tijd blij.gif

Ook gelijk maar de thule superb xt black gekocht, voordeel was de brede rails en de voorgevormde montage voeten.
2024-03-25 09_14_41-Thule Caravan Superb XT standard fietsendrager black and 4 more pages - Work - M.png

Ardtur
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 17 feb 2023 13:45

Re: Knaus 460 EU sport

Bericht door Ardtur » vr 12 apr 2024 15:46

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met jullie caravan. Wij hebben onze 460eu sport (geen e-power) sinds vorig jaar april in gebruik. We zijn er erg blij mee. En al gebruikende leer je wat wel prettig werkt en wat niet.

Wij hebben de Isabella Buddy aangeschaft in oktober 2023 afgelopen jaar. Dit hebben wij gedaan voor de kortere vakanties en weekendjes. De buddy bestaat uit drie delen en betekend dat je niet alles op hoeft te zetten, maar als het moet wel een voortent kunt maken. Voor de langere vakanties hebben wij een Unico Luifel met voorscherm (soort van voortent, maar net niet). Vooral het niet kunnen ventileren is wat wij als niet prettig hebben ervaren (dure les). Vooral het gedeelte ventileren is een manco. En ik weet het, het is een luifel en geen voortent.

Maar goed wij zijn op zoek gegaan naar een soort van voortent onder de thule luifel, omdat die van Unico ook erg groot is voor de kortere vakanties. En bij onze zoektocht kwamen we direct bij thule uit, want dat past bij de luifel. Maar het doek is erg plastic, prima als wind- en regenscherm, maar niet als voortent. Inmiddels wijzer hebben wij daarom ook naar de Isabella Buddy gekeken. En dat voelt echt als een fijn ademend doek. Bovendien kun je goed ventileren. Over 2 weken gaan wij weer op pad voor een weekje meivakantie en gaat de Buddy mee. Het opzetten is zo gebeurd met een half uurtje ben je compleet klaar. Het zal vast wel sneller kunnen, maar het blijft wel vakantie hè.

Wij hebben een luifel van 375cm en dat past wel met een Buddy. In de hoeken zit voldoende ruimte voor verschillende luifellengtes.

BastianvK
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 18 sep 2023 16:14

Re: Knaus 460 EU sport

Bericht door BastianvK » do 25 apr 2024 10:27

Vorige week donderdag was het zover! de caravan opgehaald, uitleg over alle installaties gehad en daar gingen we.
wel spanned maar na een aantal kilometers voelde het al redelijk gewend, auto was leeg en de caravan ook, dus het was wennen
Bij aankomst thuis even wennen om het erf op te rijden maar alles ging goed.

nu lekker de caravan eigen aan het maken, eerst de "lelijke" stickers van campolife aan de voorkant en achterkant eraf.
de thule fietsen drager monteren.

binnenkort de caravan naar buiten rijden en de isabelle opzetten!

tip in de map met documentatie zit nog een bon voor een mooie gratis first aid kit!

vraagje: welk matras hoezen gebruiken jullie voor dat stuk tussen de losse bedden, iemand een goede oplossing?
WhatsApp Image 2024-04-18 at 19.23.08_763aac4e.jpg
WhatsApp Image 2024-04-23 at 19.49.59_55d9b172.jpg
WhatsApp Image 2024-04-25 at 09.56.05_e52b360b.jpg

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus 460 EU sport

Bericht door Chris » do 25 apr 2024 11:28

Wij hebben een Sudwind 500EU.
Ik weet niet zeker of die tussenmatrassen dezelfde maat hebben.
Maar wat heel goed gaat zijn baby matrashoesjes.
Die wikkelt mijn vrouw er omheen, wel een extra rondje geloof ik, maar dat werkt goed.
En het kleine deel met een kussensloop.
Vaak laten we het kleine deel weg, en het lange deel schuiven we dan wat op, kan je nog makkelijk bij de bovenkastjes komen ook.

Helaas weet ik echt geen maten welke baby matrashoesjes je moet hebben, maar daar zullen er niet veel van zijn denk ik.
Was een Hema setje trouwens.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”