Voortent voor Sprite 410 TF uit 2000

Plaats reactie
Rob v Went
Berichten: 1
Lid geworden op: di 12 sep 2023 14:56

Voortent voor Sprite 410 TF uit 2000

Bericht door Rob v Went » di 12 sep 2023 16:34

Hallo, zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Rob en bezit nu een Sprite 410TF.
Hiervoor verschillende Hobby caravans gehad, maar vanwege andere auto met trekgewicht 1200 kg, nu dus deze caravan sinds 4 jaar.

Maar nu, in deze 4 jaar zitten we iedere keer te hannesen met onze voortenten.
We hebben een Hypercamp luifeltent, deze past niet goed, is te groot, staat helaas geen maat op.
We hebben een Dorema, maat 8, maar de AB maar hiervan is 186 cm.
Het vreemde is dat bij Obelink op de site staat bij een voortent maat 8 dat de AB maat is 204 cm, dat scheelt nogal wat.
Ik heb aan de caravan de omloopmaat gemeten en kom op 831 cm, eigenlijk dus net tussen maat 7 en 8 in.

Mijn vraag is, zijn er forumleden met dezelfde caravan ? en wat is hun ervaring met voortenten ? en welke voortent cq maat past bij hun het beste ?

Alvast dank voor het meedenken en de adviezen.
Gr Rob

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Voortent voor Sprite 410 TF uit 2000

Bericht door Chris » di 12 sep 2023 17:09

Hi Rob.

Welkom welkom hier....

En.. maten.
Hoe lastig ook, maar vrijwel elke voortent fabrikant handeerd zijn eigen meetmethode.
M.a.w. een voortent van merk A in maat 8 kan heel anders zijn als die tent maat 8 van merk B.
En dan kan het nogwel voorkomen dat de fabrikant vind dat je eigenlijk maat 7 nodig hebt.

De allerbeste oplossing is dan ook om die fabrikant het maatadvies te laten geven.
Veel.. de grotere voortent-spelers op de markt hebben een enorme database met gegevens van net zo'n grote collectie caravans van nu en toen...
Wil je een Dorema.... bel ze gewoon op..
Of een Walker... effe bellen..
Of echt mooi.... een Fortex of een Unico..
Bellen voor de maat.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging, Disselslot, Wielklem”