Tesla Model Y RWD met caravan

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 285
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: Tesla Model Y RWD met caravan

Bericht door sander_knaus » di 12 mar 2024 17:26

[re.gif]

Welk leed? Ik vraag alleen hoe ander dat doen als er geen 12v beschikbaar is. En je spreekt jezelf tegen , een caravan is bedoelt om te caravannen zeg je. Maar daar hoort in een moderne caravan ook stromend water en een lampje bij
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Tesla Model Y RWD met caravan

Bericht door dieseltijger » do 14 mar 2024 06:49

....Hetgeen voor 50 euro op te lossen is door een accu te plaatsen en het daarbij te laten. Of luxer: een accu van liTime. Ik zie in het beloop van dit draadje en veel andere draadjes een eindeloos gehang en gewurg om de niet aanwezige permanente 12v vanaf de auto voor elkaar te krijgen. Dan gaat de CAN bus configuratie moeilijk doen. Als dat opgelost is, wordt dat weer opgevolgd door de constatering dat er toch een scheidingsrelais bij moet komen. En vervolgens moet er weer een laadbooster bij komen, enzovoorts.

Ik signaleer dat er met enige regelmaat oorzaak en gevolg problemen optreden. Of dat er meer dan 210 bijdragen nodig zijn om de app van een accu te begrijpen.

Wat iedereen doet moet iedereen zelf weten. Overweeg het simpel te houden. Echt waar.....het kan.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

spikehome
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 6 aug 2023 06:30

Re: Tesla Model Y RWD met caravan

Bericht door spikehome » wo 27 mar 2024 12:01

Dit topic gaat dan wel over de Y RDW
En ik heb zelf de Y AWD met sinds afgelopen vrijdag een shelter zover mensen dat een caravan noemen.

Heb natuurlijk nog niet veel ervaring behalve het ophalen ervan.
wat je overigens viewtopic.php?p=1085071#p1085326 kan nalezen.

Betreft stroom in de caravan heb ik ook even over nagedacht gezien wij in de vouwwagen altijd stroom in de koelkast hadden (die natuurlijk in de vouwwagen keuken stond) maar ik heb ook gehad dat dit niet werkte omdat holtkamper de draden niet goed had aangesloten en thuis om 220v alles erin en bij de eerste camping was alles nog steeds koud volgens de (compressor) koelkast een 7c (op 5c gezet voordat we vertrokken) dus dat is geen probleem.
Overigens de shelter outback heeft zonnepanelen en accu waarop ook de (compressor)koelkast werkt dus dat is al helemaal geen issue meer.

zag wel een leuk filmpje met de ev9 en caravan bij -26c en offgrid staan

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”