V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Sinds 2 jaar hebben wij een Hobby 490KMF uit 2016 uitgerust met bankairco, Thule Omnistor 6300, fietsendragers voor en achter (gebruik ik nooit) en een volautomatische Enduro mover. Hiervoor hadden we een Adria Unica 390 uit 2001 helemaal blanco.
Het is natuurlijk een wereld van verschil tussen de 2 caravans echter merk ik dat de Hobby al van begin af aan niet lekker aanvoelt achter de auto.
Ik heb sinds dit jaar een dakkoffer gekocht en de voortent in de dakkoffer gedaan om meer gewicht naar de auto te halen.
De voortent lag al in de auto maar nu kon ook de bak met haringen en een kleine magnetron in totaal 47 kg over worden geheveld naar de auto.
Het totale extra gewicht in de auto incl. personen kwam op 365 kg.
In de caravan lagen buiten de tafels en stoelen verder geen zware spullen meer. De stoelen lagen op het bed en er stond een gasfles in de disselbak, kogeldruk met Reich weger gewogen kwam op 89 kg uit.
Helaas merkte ik geen verschil t.o.v. voorgaande jaren. Ik rijd tussen 85 en 90 km per uur, als ik harder ga rijden voelt het niet lekker aan.
We zijn net terug uit Spanje, maar vond het niet prettig dat ik telkens door vrachtwagens werd ingehaald. Het zou prettiger rijden als ik met de vrachtauto's mee kon en zo tussen 90 en 95 zou kunnen rijden. Het is maar een paar km per uur maar lijkt mij toch prettiger.
Elke advies is welkom, alvast dank daarvoor !
P.S. We zijn erg blij met de caravan en mijn vrouw wil de caravan niet kwijt al zat ik te denken aan weer een kleinere en lichtere maar dat werd helaas niet gewaardeerd
Het is natuurlijk een wereld van verschil tussen de 2 caravans echter merk ik dat de Hobby al van begin af aan niet lekker aanvoelt achter de auto.
Ik heb sinds dit jaar een dakkoffer gekocht en de voortent in de dakkoffer gedaan om meer gewicht naar de auto te halen.
De voortent lag al in de auto maar nu kon ook de bak met haringen en een kleine magnetron in totaal 47 kg over worden geheveld naar de auto.
Het totale extra gewicht in de auto incl. personen kwam op 365 kg.
In de caravan lagen buiten de tafels en stoelen verder geen zware spullen meer. De stoelen lagen op het bed en er stond een gasfles in de disselbak, kogeldruk met Reich weger gewogen kwam op 89 kg uit.
Helaas merkte ik geen verschil t.o.v. voorgaande jaren. Ik rijd tussen 85 en 90 km per uur, als ik harder ga rijden voelt het niet lekker aan.
We zijn net terug uit Spanje, maar vond het niet prettig dat ik telkens door vrachtwagens werd ingehaald. Het zou prettiger rijden als ik met de vrachtauto's mee kon en zo tussen 90 en 95 zou kunnen rijden. Het is maar een paar km per uur maar lijkt mij toch prettiger.
Elke advies is welkom, alvast dank daarvoor !
P.S. We zijn erg blij met de caravan en mijn vrouw wil de caravan niet kwijt al zat ik te denken aan weer een kleinere en lichtere maar dat werd helaas niet gewaardeerd
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Wat kun je vertellen over de bandendruk (van auto en caravan) en de kogeldruk ?
Dat lijken me de eerste verdachten...
Deze combi moet gewoon stabiel kunnen zijn tot 100 km/h.
Dat lijken me de eerste verdachten...
Deze combi moet gewoon stabiel kunnen zijn tot 100 km/h.
Laatst gewijzigd door PD op di 22 aug 2023 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Wat is de staat van je achtervering? Ook de nivomaten van een Volvo kunnen verslijten. (Als deze gemonteerd zijn)
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Welk type v70 gaat het over?
Home-car racer 48
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Ik rij een V70..model 2011.
Met de 2.5 T benzine en achter Niveaumats.
Nog nooit zo'n geweldige trekker gehad.
Super stabiel, snaar strak met een hut van 1700 Kg aan de haak...wel gewicht in de kofferbak.
Dus idd..1e vraag.
Wat is je kogeldruk?
En wat is de bandenspanning van de Volvo... die moet best hoog zijn bij mij...2.7 bar.
Welk bouwjaar is de Volvo?
Ik denk n.l. dat het vermoedelijk niet aan de auto en ook niet aan de caravan ligt, maar dat het een beladings issue is.
Een vriend van ons klaagde ook over de stabiliteit van zijn combi.
Om uit te sluiten waar het in zat hebben we een keer van caravan achter de auto geruild.
Toen had hij ineens wel een stabiele combi en ik ineens geen stabiele combi.
Dus de caravan was de schuldige.
Andere banden, hogere kogeldruk, geen zware bagage aan de uiteinden van de caravan lostte zijn probleem al voor 95% op.
Hij is nooit helemaal tevreden geworden over die caravan... ook een Hobby 490 KMF trouwens..ik meen uit 2008 dat ie was.
Die caravan is niet meer in zijn bezit....nu een Eriba.
.
Met de 2.5 T benzine en achter Niveaumats.
Nog nooit zo'n geweldige trekker gehad.
Super stabiel, snaar strak met een hut van 1700 Kg aan de haak...wel gewicht in de kofferbak.
Dus idd..1e vraag.
Wat is je kogeldruk?
En wat is de bandenspanning van de Volvo... die moet best hoog zijn bij mij...2.7 bar.
Welk bouwjaar is de Volvo?
Ik denk n.l. dat het vermoedelijk niet aan de auto en ook niet aan de caravan ligt, maar dat het een beladings issue is.
Een vriend van ons klaagde ook over de stabiliteit van zijn combi.
Om uit te sluiten waar het in zat hebben we een keer van caravan achter de auto geruild.
Toen had hij ineens wel een stabiele combi en ik ineens geen stabiele combi.
Dus de caravan was de schuldige.
Andere banden, hogere kogeldruk, geen zware bagage aan de uiteinden van de caravan lostte zijn probleem al voor 95% op.
Hij is nooit helemaal tevreden geworden over die caravan... ook een Hobby 490 KMF trouwens..ik meen uit 2008 dat ie was.
Die caravan is niet meer in zijn bezit....nu een Eriba.
.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Even wat meer info, het betreft een V70 handbak uit 2006 2.4 benzine.
Ik heb 4 seizoenen banden en alle 4 voordat ik op vakantie ging tot 2.8 bar opgepompt, de banden van de caravan zijn 4.5 bar
Ik heb geen niveaumats, kreeg wel de melding "anti-skid service vereist" tijdens het rijden. Het zou daar misschien mee te maken hebben.
Ik heb 4 seizoenen banden en alle 4 voordat ik op vakantie ging tot 2.8 bar opgepompt, de banden van de caravan zijn 4.5 bar
Ik heb geen niveaumats, kreeg wel de melding "anti-skid service vereist" tijdens het rijden. Het zou daar misschien mee te maken hebben.
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Anti skid kan met veel dingen te maken hebben.
O.a. met het ABS systeem, maar ook met het traction controle systeem.
Zelfs het "gier" systeem, wat onder jou stoel zit kan dit veroorzaken.
Een heel enkele keer gaat de motor dan in de noodloop, maar met de stabiliteit van de combi lijkt mij dit niet te maken te hebben.
Als je de exacte oorzaak wilt weten moet je de motor computer even uit laten lezen...krijg je exact wat er aan de hand is.
Vaak bitter weinig..
4 seizoenenbanden.... daar durf ik niks over te zeggen.
Het 2006 model is juist ook bekend als een stabiele trekker, dus blijft er niet veel over.
Schokbrekers achter?
De rubberwinkel van de achterwiel ophanging??
Een verrot rubber kan zeker instabiliteit veroorzaken.
Ik zou naar je garage gaan en de ophanging en schokbrekers van de V na laten kijken.
Ben je daar tenminste zeker van.
Die rubberwinkel achter is uitgebreid, veel.. en bij mij heb ik ook de rubbers van de wieldraagarmen achter laten vervangen.
Een van de 4 was wat dubieus...alle 4 vernieuwd.
En anders uitsluiten... uitvinden welke van de combi de boosdoener is...
Nog niet gelezen wat je kogeldruk was..
Ik mag volgens de boeken 90 kg aanhouden.
Liever zit ik daar nog wat boven, 95-100 Kg.. ( kan met mijn niveaumats)
Een keer op de normale bepakking, met 90 Kg kogeldruk ook nog 2 fietsen op de drager op de dissel gezet... ...
Kogeldruk ver over de 100Kg... dat hoort natuurlijk niet maar wat reed dat snaarstrak..
Was maar eenmalig, ik wilde niet alles overhoop gooien..maar wel die ervaring eens meemaken.
Als jij nou met een kogeldruk van 60 kg rondtuft weet ik de oorzaak wel..
O.a. met het ABS systeem, maar ook met het traction controle systeem.
Zelfs het "gier" systeem, wat onder jou stoel zit kan dit veroorzaken.
Een heel enkele keer gaat de motor dan in de noodloop, maar met de stabiliteit van de combi lijkt mij dit niet te maken te hebben.
Als je de exacte oorzaak wilt weten moet je de motor computer even uit laten lezen...krijg je exact wat er aan de hand is.
Vaak bitter weinig..
4 seizoenenbanden.... daar durf ik niks over te zeggen.
Het 2006 model is juist ook bekend als een stabiele trekker, dus blijft er niet veel over.
Schokbrekers achter?
De rubberwinkel van de achterwiel ophanging??
Een verrot rubber kan zeker instabiliteit veroorzaken.
Ik zou naar je garage gaan en de ophanging en schokbrekers van de V na laten kijken.
Ben je daar tenminste zeker van.
Die rubberwinkel achter is uitgebreid, veel.. en bij mij heb ik ook de rubbers van de wieldraagarmen achter laten vervangen.
Een van de 4 was wat dubieus...alle 4 vernieuwd.
En anders uitsluiten... uitvinden welke van de combi de boosdoener is...
Nog niet gelezen wat je kogeldruk was..
Ik mag volgens de boeken 90 kg aanhouden.
Liever zit ik daar nog wat boven, 95-100 Kg.. ( kan met mijn niveaumats)
Een keer op de normale bepakking, met 90 Kg kogeldruk ook nog 2 fietsen op de drager op de dissel gezet... ...
Kogeldruk ver over de 100Kg... dat hoort natuurlijk niet maar wat reed dat snaarstrak..
Was maar eenmalig, ik wilde niet alles overhoop gooien..maar wel die ervaring eens meemaken.
Als jij nou met een kogeldruk van 60 kg rondtuft weet ik de oorzaak wel..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
In de caravan lagen buiten de tafels en stoelen verder geen zware spullen meer. De stoelen lagen op het bed en er stond een gasfles in de disselbak, kogeldruk met Reich weger gewogen kwam op 89 kg uit.
Dat is wat ie aangeeft in zijn openingspost
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Ik heb een V70 2.5T uit 2005 gehad, had iets meer PK (252) maar moet verder met de Knaus van 1200 kilo erachter wel redelijk vergelijkbaar zijn geweest.Hans1975 schreef: ↑di 22 aug 2023 19:49Even wat meer info, het betreft een V70 handbak uit 2006 2.4 benzine.
Ik heb 4 seizoenen banden en alle 4 voordat ik op vakantie ging tot 2.8 bar opgepompt, de banden van de caravan zijn 4.5 bar
Ik heb geen niveaumats, kreeg wel de melding "anti-skid service vereist" tijdens het rijden. Het zou daar misschien mee te maken hebben.
Reed rond met 90 kilo kogeldruk en bandenspanning van 2.8 bar achter en 4 bar voor de hut.
Kofferbak behoorlijk vol, geen dakkoffer met de hut erachter, caravan standaard beladen zoals hij ook achter de Octavia’s en Qashqai hing.
Stond op 4 seizoenen banden (Vredestein Quatrac 4) en die vond ik solo niet zo prettig.
Weet niet hoeveel km jouw V70 weg heeft maar rond de 250K km is het wel handig de rubbers van ophanging te laten checken op speling net als de schokbrekers achter.
Anti skid kan meerdere dingen betekenen geloof ik, heb je hem al eens laten uitlezen op foutcodes met VIDA?
Je kan ook hier eens buurten: https://www.volvov70forum.com/xt.php?app=portal
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Ik rij met een passat station samen met de 490 KMF, had afgelopen vakantie wel last van de zijwind op de heenweg icm het inhalen van de vrachtwagens. Ik rij als het mag 90km op de gps, maar heb vaker harder gereden op de dagen met andere wind. Ik heb wel mad hulpveren en heb wel een hoge kogeldruk.
Maar wat is je gevoel wat je hebt, voel je de caravan kwispelen?
Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
Maar wat is je gevoel wat je hebt, voel je de caravan kwispelen?
Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc
- dieseltijger
- Berichten: 11220
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Offtopic: de oorzaak hiervan is vaak gelegen in een niet meer functionerende egr klep of chip tuning.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
De oorzaken kunnen divers zijn zoals hierboven in de eerdere reacties al is aangegeven. De zachtere 4 seizoensbanden zou ook wel eens een factor kunnen zijn.
Mogelijk kun je even een vergelijkbare caravan van een kennis/familielid of bij je dealer lenen om zo te constateren of het aan je V70 of aan de caravan ligt.
Deze combinatie met een flinke auto als de V70 en daarachter een caravan van ca 1.500 kg moet echt wel stabiel te krijgen zijn.
Mogelijk kun je even een vergelijkbare caravan van een kennis/familielid of bij je dealer lenen om zo te constateren of het aan je V70 of aan de caravan ligt.
Deze combinatie met een flinke auto als de V70 en daarachter een caravan van ca 1.500 kg moet echt wel stabiel te krijgen zijn.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Stap 1: richt je op de belading en technische staat van de caravan. Je geeft zelf al aan dat je bij jouw vorige caravan geen rijproblemen onder vond, dus dan lijkt het logisch dat je het bij het huidige model moet zoeken...
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Verhoog de kogeldruk eens met 15 of 20 kg,.
25 liter water in de disselbak of zo.
Echt, het kan een wereld van verschil maken.
Reich wegers heb ik geen vertrouwen meer in.
Best mogelijk dat het ding 15 kg teveel aangeeft.
25 liter water in de disselbak of zo.
Echt, het kan een wereld van verschil maken.
Reich wegers heb ik geen vertrouwen meer in.
Best mogelijk dat het ding 15 kg teveel aangeeft.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- dieseltijger
- Berichten: 11220
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
<mosterd na de maaltijd - maar wellicht zinvol voor anderen> Maak altijd een proefrit met de voorgenomen combinatie. Dat maakt de kans op onvrede naderhand kleiner.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Diesel...dieseltijger schreef: ↑wo 23 aug 2023 07:54Offtopic: de oorzaak hiervan is vaak gelegen in een niet meer functionerende egr klep of chip tuning.
Het is een BENZINE versie... die heeft geen EGR klep bij Volvo.
Toen nog niet, nu weet ik het niet.
Laatst gewijzigd door Chris op wo 23 aug 2023 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
@ TS.
Weet jij toevallig welke versie 2.4 je hebt?
Ze zijn er met en zonder turbo.
De eerste is ong. 160 PK en de 2e is 140 Pk maar er zijn er ook van 180 pk..
Weet jij toevallig welke versie 2.4 je hebt?
Ze zijn er met en zonder turbo.
De eerste is ong. 160 PK en de 2e is 140 Pk maar er zijn er ook van 180 pk..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Alle caravans hebben een stalen frame, met 1 of 2 assen eronder.dieseltijger schreef: ↑wo 23 aug 2023 09:38<mosterd na de maaltijd - maar wellicht zinvol voor anderen> Maak altijd een proefrit met de voorgenomen combinatie. Dat maakt de kans op onvrede naderhand kleiner.
Dat is practisch allemaal hetzelfde. 100 % hetzelfde eigenlijk, als je wat kleine, onbelangrijke verschillen wegdenkt.
Daar op staat een witte doos, die ook practisch vergelijkbaar is.
In theorie zouden er, bij gelijkblijvend gewicht, dus geen enkel verschil moeten zijn, als overal dezelfde banden onder zaten, en ook de gewichtsverdeling ( belading) hetzelfde zou zijn.
Het merk van die witte doos kan dus eigenlijk niks uitmaken.
Verschil in gewicht wel, en de verdeling van dat gewicht.
Alle gewicht achter de as werkt negatief.
Op de as of ervoor niet, of veel minder.
Dat verschil merk je, als je zo'n 40 jaar bijna dagelijks rijdt met dezelfde aanhangers, maar met sterk wisselende lading erop.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- dieseltijger
- Berichten: 11220
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
En toch zijn er regelmatig reacties die variëren tussen: "Het rijdt heerlijk, ik merk niet dat er een caravan achter hangt" (volslagen onzin. je merkt het wel, het trekt trager op, en het wiebelt meer en - niet onbelangrijk: je zet andere forummers op het verkeerde spoor) tot: "Het rijdt onrustig, instabiel" (geen onzin). Op de vermoedelijke oorzaken kan je promoveren in diverse vakgebieden, variërend van techniek, perceptie onderzoek, tot en met occultisme zo lijkt het.
Nou, dat doe je dus niet, dus de black box benadering: je weet niet hoe het werkt - maar test voordat je tienduizenden Euro's aftikt. Volkomen normaal. Als het bevalt kan je tot aanschaf over gaan. Bevalt het niet, dan weet je wat je te wachten staat. Alles beter dan het oeverloze gejammer achteraf. Je had het kunnen voorkomen door van te voren te testen. Durf je het niet te vragen of een proefrit met caravan tot de mogelijkheden behoort, of is het teveel moeite? Dan is dàt het probleem.
Heb ik het zelf getest? Nee, alleen toen ik de huidige Kip Shuttle kocht. Bevinding: De Carina E trok nog veel slomer op, en kon het nèt trekken, het wiebelen was acceptabel. Dat accepteer ik dan, want ik wist wat mij te wachten stond. Het reed ruk. Heb ik het bij de volgende auto's getest - nee, en ik accepteer de gevolgen (doorhangen, moeten rijden met hoge toerentallen want geen diesel of turbo benzinemotor) en neem maatregelen (hulpveren), en accepteer daar de gevolgen van (comfortvermindering zonder caravan erachter, en die rottige hoge toerentallen).
Nou, dat doe je dus niet, dus de black box benadering: je weet niet hoe het werkt - maar test voordat je tienduizenden Euro's aftikt. Volkomen normaal. Als het bevalt kan je tot aanschaf over gaan. Bevalt het niet, dan weet je wat je te wachten staat. Alles beter dan het oeverloze gejammer achteraf. Je had het kunnen voorkomen door van te voren te testen. Durf je het niet te vragen of een proefrit met caravan tot de mogelijkheden behoort, of is het teveel moeite? Dan is dàt het probleem.
Heb ik het zelf getest? Nee, alleen toen ik de huidige Kip Shuttle kocht. Bevinding: De Carina E trok nog veel slomer op, en kon het nèt trekken, het wiebelen was acceptabel. Dat accepteer ik dan, want ik wist wat mij te wachten stond. Het reed ruk. Heb ik het bij de volgende auto's getest - nee, en ik accepteer de gevolgen (doorhangen, moeten rijden met hoge toerentallen want geen diesel of turbo benzinemotor) en neem maatregelen (hulpveren), en accepteer daar de gevolgen van (comfortvermindering zonder caravan erachter, en die rottige hoge toerentallen).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Het rijdt anders als je een caravan erachter knoopt.
Zelfs met een RAM, tot 3400 kg beladen, en een caravan erachter rijdt het anders als solo weet ik uit ervaring.
Een aanhanger met 6 meter baklengte erachter, en met 4000 kg zware en vrij hoge lading erop rijdt ook weer totaal anders.
Overal moet je aan wennen. Dat duurt soms effe.
Als je er mee opgegroeid bent, kweek je er gevoel voor.
Rij je maar 2 keer per jaar een paar dagen met een caravan, dan voelen bepaalde dingen heel anders..en onrustiger aan.
Zelfs met een RAM, tot 3400 kg beladen, en een caravan erachter rijdt het anders als solo weet ik uit ervaring.
Een aanhanger met 6 meter baklengte erachter, en met 4000 kg zware en vrij hoge lading erop rijdt ook weer totaal anders.
Overal moet je aan wennen. Dat duurt soms effe.
Als je er mee opgegroeid bent, kweek je er gevoel voor.
Rij je maar 2 keer per jaar een paar dagen met een caravan, dan voelen bepaalde dingen heel anders..en onrustiger aan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- dieseltijger
- Berichten: 11220
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Precies. Dus bij twijfel test ik eerst. Afhankelijk daarvan ga ik tot koop over en accepteer de gevolgen. En ik besef dat ik ook maar een paar keer per jaar met 1300 kilo achter een auto van 1500 kilo rijd, en dat een deel van het gedrag te verklaren is vanuit natuurkundige wetten en het andere deel door de zenuwuiteinden in mijn achterste en de verwerking tussen mijn oren.
Ingewikkelder is het echt niet. Daarom is de eerste vraag: waarom niet eerst getest voordat je tot (een niet onaanzienlijke) aanschaf over gaat. En dan wordt het stil.
Ingewikkelder is het echt niet. Daarom is de eerste vraag: waarom niet eerst getest voordat je tot (een niet onaanzienlijke) aanschaf over gaat. En dan wordt het stil.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Zo eenvoudig als je het stelt is het echt niet ( eerst testrit maken). Als er duizenden caravans met vergelijkbare trekauto's rondrijden mag je heel gevoeglijk aannemen dat het goed zit of niet. ' Gewoon' even goed jouw huiswerk doen voordst je tot aanschaf overgaat. Natuurlijk even technisch (laten) checken, bij een 2e handsje, moet je wel (laten) doen. Een testrit zegt niet zoveel (meestal niet beladen, ook het trekkend voertuig niet, wat is de rijervaring met caravan van de koper, wat is het rijgedrag van diecaravan, welk wegdek en hoe lang testrijden enz. enz.). Natuurlijk: baat het niet, het schaadt ook niet
- dieseltijger
- Berichten: 11220
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Nu doen "we" het dus andersom: we lezen ons in - wat weinig zegt- omdat je x auto's en y caravans hebt dus x*y combinaties - en daar moet die van jou maar net tussen zitten.
Ik denk dat het wel simpel is: we durven het gewoon niet te vragen, en we zijn tamelijk veeleisend/kritisch pas als we de aanschaf hebben afgerond. Jurken en broeken van een paar tientjes worden uitgebreid gepast in de winkel - en het equivalent daarvan (proefrit met combinatie) laten we voor wat het is terwijl het om tienduizenden Euro's gaat.
Dat is toch raar?
En je kan klaarblijkelijk niets aannemen, want geklaag over het weggedrag is een terugkerend onderwerp hier.
Ik denk dat het wel simpel is: we durven het gewoon niet te vragen, en we zijn tamelijk veeleisend/kritisch pas als we de aanschaf hebben afgerond. Jurken en broeken van een paar tientjes worden uitgebreid gepast in de winkel - en het equivalent daarvan (proefrit met combinatie) laten we voor wat het is terwijl het om tienduizenden Euro's gaat.
Dat is toch raar?
En je kan klaarblijkelijk niets aannemen, want geklaag over het weggedrag is een terugkerend onderwerp hier.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
De dimensie 'geld/duur produkt', daar heb je een punt. Maar dan zou ik meer denken aan: een proefvakantie met een 'caravan naar keuze'. Dan sluit je een 'miskoop' naar mijn mening meer uit. Dan heb je meer variabelen afgedekt. Zowel emotioneel, praktisch en technisch. Mijn opmerking betrof het 'sec' houden van een proefritje van een half uurtje.
Re: V70 2.4 benzine + Hobby 490KMF voelt niet lekker aan
Hou staat het met de schokdempers van je caravan....laat die eens testen...kan ook een oorzaak zijn
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!
You can't always get, what you want!