Gordijn 's nachts open door te klein bed

Plaats reactie
Oekiee
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 2 mar 2022 16:23

Gordijn 's nachts open door te klein bed

Bericht door Oekiee » do 10 aug 2023 14:24

Goedemiddag,

Ik heb even op het forum gezocht, maar nog niets kunnen vinden. Ik verwacht niet dat wij de enige zijn met dit "probleem".

Wij hebben een bed in de breedte van de caravan (burstner premio life 490tk). De caravan is 212cm breed, dus het bed is 200cm lang.
Ondanks dat we zelf niet heel groot zijn (170-175cm), hebben we het probleem dat de gordijntjes 's nachts ineens open schieten als we met onze voeten bewegen.
Ook het gordijn aan hoofdeinde is een keer omhoog geschoten, doordat het kussen er tegenaan kwam.
Dus aan beide kanten een raam. Dit geeft best wel een kabaal.

Iemand hier een oplossing voor? Op dit moment slapen we gewoon met het gordijn aan voeteneind open, maar ideaal is het niet.

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Gordijn 's nachts open door te klein bed

Bericht door Ton37 » do 10 aug 2023 14:46

Door de constructie van de rolgordijnen klemmen zij zich in het vasthoudgedeelte achter een minime uitsparing in het kozijntje. Zelf gebeurde het mij ook nog eens dat ik tegen de zijkant/onderkant stootte en het met een klap naar boven schoot. Kon je weer aan de gang om het verduisteringsgordijn en de hor in de juiste inkeping gaan plaatsen... grr.. Ook verduisterde het net niet voldoende en viel een streep licht precies op mijn gezicht als de zon erop scheen.
Mijn aanpak was toen: ik plaatste een kunststof palletje in het midden net onder de onderste lat. Die zat met een schroef vast en kon draaien om de onderste lat vast te zetten en tegen het kozijn te duwen. Dat heb ik ooit gehaald bij een gordijnwinkel. Palletje waardoor een schroef ging en die kon dan draaien.
Gevolg: geen lichtspleet en het bleef keurig naar beneden.
Helaas geen foto's, dus ik moet het wat 'beeldend' omschrijven. knipoog.gif Hoop dat je er wat aan hebt?
PS. ik ben zelf zover gegaan, dat ik aan het hoofdeinde een plaat heb geplaatst. Geen last meer van lichtinval/kouval en kan met de rug op het bed tegen de wand zitten.

Oekiee
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 2 mar 2022 16:23

Re: Gordijn 's nachts open door te klein bed

Bericht door Oekiee » do 10 aug 2023 19:34

Ik zat zelf ook te denken aan een plaat aan beide kanten, maar wellicht is een constructie waardoor het gordijn aan het voeteneind in ieder geval dicht blijft wel beter.
Je hebt het in ieder geval goed omschreven.

Hoef het deze vakantie nog even niet te doen, dus ik heb zelf ook nog wel even nadenktijd en misschien komen er nog andere oplossingen.

Kan toch niet de enige zijn. Haha

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Gordijn 's nachts open door te klein bed

Bericht door Ton37 » do 10 aug 2023 20:45

Graag gedaan. Ik heb tijdelijk een schop-/stootplaat vastgeplakt aan het onderste gedeelte van het kozijn. Ca. 15 cm, met een uitsparing om het gordijn/hor naar boven/onder te doen. Hielp ook wel, zij het dat je er niet tegenaan kon zitten.
Maar, wie weet, komen er voor je nog andere ideeen. 't is een creatief forum knipoog.gif

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”