Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Morgoth » ma 7 aug 2023 09:12

Wij hebben in de tweede week van oktober nog een weekje vrij. We denken er over om een weekje Zeeland te gaan doen met de caravan. Fietsen gaan mee en er gaat deze keer ook een hond mee (in het fietskarretje).

Ik ken Zeeland niet zo goed. Op dit moment denken we aan Zeeuws Vlaanderen, in de buurt van Breskens hebben we Camping het Zwarte Gat gevonden. Niet ver van de zee, natuur en (ik hoop) in oktober niet al te druk. Mogelijkheden voor tripjes naar bv Brugge.

Maar misschien zijn andere delen van Zeeland wel veel mooier. Wat denken jullie? Wat zijn aanraders? Zee, natuur en rust zijn een must. Fietsmogelijkheden, strand. Kom aub niet met grote luxe campings wat daar houden we absoluut niet van. Het gaat ons meer om de omgeving.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3529
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door troapel » ma 7 aug 2023 09:33

[re.gif]
Met mijn ouders ben ik (iets van 10 jaar terug) naar Camping Duinhoeve in Renesse geweest. Dat vonden we een prima camping op een mooie plek. Je loopt de camping af en binnen een paar honderd meter sta je op het strand.

Is wel de andere kant van Zeeland waar jij over begon, maar ik denk ik noem het even. whistle.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

NN

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door NN » ma 7 aug 2023 09:34

Beide kan, Zeeuws Vlaanderen heeft voordeel dat je snel naar België kan uitwijken. In Zeeland ligt alles dan weer op een zakdoek en ideaal om te fietsen.
Voorjaar waren we in Zeeuws Vlaanderen, volgende week zitten we een week in Zeeland.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk


Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Diny » ma 7 aug 2023 10:19

Zws-Vlaanderen is een prima keus.
De camping heb je al gevonden.

Voor cultuur heb je Gent, Knokke en Brugge, winkelen eveneens.

Natuur ook ruimschoots en dichtbij.

Over drukte weet ik niet zo veel. Maar waar is het niet druk in voor- of najaar. Grijs is dan op reis en steeds meer jongeren, al of niet met jonge kinderen, kiezen er voor.
Rust vind je op afgelegen campings denk ik. Tenminste, in 'mijn' tijd was dat zo knipoog.gif

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door moyzo » ma 7 aug 2023 13:51

Voortreffelijke keuze, mooie fietsroutes over de duinen via het natuurgebied t Zwin naar Knokke Brugge etc. Het is dan betrekkelijk rustig gastvrij gemoedelijk honden mogen op de stranden we komen er erg graag. Ik zou zeggen: doen 👍
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

willianv
Berichten: 1097
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door willianv » ma 7 aug 2023 15:11

Strandcamping Groede vinden wij ook altijd fijn. Onze hond gaat dan ook mee, lekker wandelen over het brede strand of fietsen over de duinen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 1538
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Ferdi » ma 7 aug 2023 15:45

Morgoth schreef:Wij hebben in de tweede week van oktober nog een weekje vrij. We denken er over om een weekje Zeeland te gaan doen met de caravan. Fietsen gaan mee en er gaat deze keer ook een hond mee (in het fietskarretje).

Ik ken Zeeland niet zo goed. Op dit moment denken we aan Zeeuws Vlaanderen, in de buurt van Breskens hebben we Camping het Zwarte Gat gevonden. Niet ver van de zee, natuur en (ik hoop) in oktober niet al te druk. Mogelijkheden voor tripjes naar bv Brugge.

Maar misschien zijn andere delen van Zeeland wel veel mooier. Wat denken jullie? Wat zijn aanraders? Zee, natuur en rust zijn een must. Fietsmogelijkheden, strand. Kom aub niet met grote luxe campings wat daar houden we absoluut niet van. Het gaat ons meer om de omgeving.
Een naturistencamping in oktober kan een uitdaging zijn kwa temperatuur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23458
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door PD » ma 7 aug 2023 15:55

Wanneer ook een bezoekje aan Brugge op je wishlist staat, is Zeeuws Vlaanderen een prima keuze. Verder vind ik het in de door jou beoogde periode nogal uitgestorven.

Wij kiezen in Zeeland bij voorkeur voor Walcheren; zeker de dorpjes/stadjes Zoutelande, Veere, Domburg en Oost- & Westkapelle hebben in het najaar wat meer reuring en tevens kun je eenvoudig naar Vlissingen en/of Middelburg. Alles is goed met de fiets bereikbaar en de fietspaden liggen vrijwel allemaal gescheiden van de (naastliggende) wegen. Vanaf medio september tot eind maart vinden wij het een fijn (voormalig) eiland; in de zomerperiode mijden we het vanwege de drukte graag knipoog.gif

In Zoutelande staan wij veelal op minicamping De Visser van kampeerboerin Joyce. Daar kun je eventueel ook privé-sanitair bijboeken al doen wij dat nooit. Deze camping ligt op loopafstand van het strand.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Morgoth » wo 9 aug 2023 10:58

[re.gif]
Thanks.
Klinkt ook goed. Daar ga ik ook even naar kijken. Het is leuk om oude stadjes te bezoeken. Aan de andere kant nemen we wel een hond mee dus we zijn ietwat beperkt.
Ferdi schreef:
ma 7 aug 2023 15:45
Een naturistencamping in oktober kan een uitdaging zijn kwa temperatuur.
Je mag ook gewoon kleren aan hoor awhoea.gif
Ik kies dit soort campings graag uit omdat ze vrijwel altijd vrij en rustig liggen en dat je niet hoeft te hannesen in een klein douchehokje waar al je kleren nat worden. Daarbij kun je 's avonds lekker een saunaatje pakken en wordt je (doorgaans) door de medekampeerders met rust gelaten. Wij moeten beiden voor ons beroep veel met mensen omgaan, in onze vakantie zijn we een soort kluizenaars en zijn we graag op onszelf.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 1538
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Ferdi » wo 9 aug 2023 11:36

Ik weet dat je ook in textiel mag rondlopen, maar daar ga je volgens toch niet voor naar een naturistencamping.
Ik ken het, we zijn wel eens naar naturistencampings geweest, bevalt overigens goed, als het het er lekker weer voor is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Morgoth » wo 9 aug 2023 12:00

[re.gif]
Wat ik gewoon beslist niet wil is dat ik naast me een hele familie tokkies met schreeuwende kinderen heb staan die de hele dag harde muziek aan hebben, luidruchtig bier drinken en dag in dag uit een kwalmende barbecue aan hebben. In de zomervakantie heb ik de mogelijkheid om gewoon te vertrekken, maar nu is de vakantie daarvoor te kort. Op een naturistencamping komen dit soort mensen niet.

Maar het is ook geen heilig moeten. Die camping van PD ziet er ook leuk uit. Ik ben er nog niet uit.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Daphne » wo 9 aug 2023 12:23

[re.gif]

In de 2e week van oktober hoef je daar niet bang voor te zijn. De eerste herfstvakantie (regio zuid) begint in de 3e week van oktober, week 4 regio noord en weer een week later heeft België herfstvakantie.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Lucas
Berichten: 973
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Lucas » wo 9 aug 2023 12:29

Morgoth schreef:
wo 9 aug 2023 12:00
Wat ik gewoon beslist niet wil is dat ik naast me een hele familie tokkies met schreeuwende kinderen heb staan die de hele dag harde muziek aan hebben, luidruchtig bier drinken en dag in dag uit een kwalmende barbecue aan hebben.
Volgens mij is dat wat IEDEREEN beslist niet wil mrgreen.gif
Overigens staan wij wel regelmatig op grote campings en dat soort gevallen zelden tot nooit meegemaakt (gelukkig). Maar op kleinere natuur en / of naturistencampings zal het absoluut rustiger zijn.

Ik vind zelf het desolate van Zeeuws-vlaanderen wat beklemmend. Walcheren of omgeving Renesse (Duinhoeve ook vaak geweest) bruist wat meer en heeft misschien per fiets ook wat interessantere plekjes. Als je op zoek bent naar rust en het moois in België wilt opzoeken, is het echter wel zeker de juiste plek. Per fiets ben je met veerpont Breskens - Vlissingen bovendien zo aan de overkant, met allerlei fietsopties binnen handbereik.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Morgoth » wo 9 aug 2023 15:01

[re.gif]
Beklemmend zelfs? Okee. Ik ken Zeeland nauwelijks, vandaar mijn vraag hier.

Ik ben niet vies van een paar kilometer rijden. Vanuit Walcheren is Brugge ook niet ver. Dat is dus voor mij geen argument. Ik wil rust, een rustige, liefst kleine en natuurlijk gelegen camping (of kamperen bij de boer) die ook in oktober open is, waar een hond mee mag, fietsmogelijkheden vanaf de camping, zee en strand om te wandelen, restaurantjes om te eten. Ik heb ooit een motortoertocht in Hulst gereden. Daar vond ik het best mooi. Maar het mag overal in Zeeland zijn. Eventueel Belgische kust is ook prima.
Lucas schreef:
wo 9 aug 2023 12:29
Volgens mij is dat wat IEDEREEN beslist niet wil mrgreen.gif
Overigens staan wij wel regelmatig op grote campings en dat soort gevallen zelden tot nooit meegemaakt (gelukkig). Maar op kleinere natuur en / of naturistencampings zal het absoluut rustiger zijn.
Ik had aan de Duits-Luxemburgse grens een favoriete camping. "Alter Bahnhof" in Metzdorf. Prachtige plekken onder treurwilgen, direct aan de Saur (Sûre). Maar toen ik er vorig jaar weer eens kwam leek het wel een sloppenwijk. Alleen maar tokkies, lawaai tot diep in de nacht. Ook de (enorme) camping Genf Vésenaz in Zwitserland aan het meer van Geneve waar we vorig jaar een nacht stonden, stond vol met "Dauercamper" die feestten tot diep in de nacht en overal kampvuren hadden ontstoken zodat je stikte van de rook. Ik wil niet de pech hebben om daar een week naast te staan.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16331
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Jan van Vijven » wo 9 aug 2023 15:36

Beklemmend??? Het is daar een grote vlakte met hier en daar een dorp of stad…
Ik vraag me dan toch echt af waar het minder beklemmend is?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Diny » wo 9 aug 2023 17:02

Zws- VL beklemmend?
Ik ervaar het als wijds, afwisselende natuur en rust en drukte als je dat opzoekt.
De samenstelling van het gezin is medebepalend uiteraard voor jullie keuze.
Maar dat geldt voor iedere streek.
Is het weer goed dan is het bij mij al snel goed.

Ga het ervaren! Ik heb er gewoond en kom er nog steeds graag, wat bijv minder voor Walcheren geldt, waar ik 22 jr woonde en mijn familie nog steeds knipoog.gif

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 1538
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Ferdi » wo 9 aug 2023 17:06

Ik kom voor mijn werk wel eens een dagje in Zeeuws Vlaanderen, maar het is mijn favoriete gedeelte van Zeeland ook niet, rust kan je er zeker vinden, maar voor de rest is er geen bal aan. Zo saai als het maar zijn kan. De eilandjes erboven zijn een stuk leuker en levendiger. En daar kan je ook veel rustige kleine campings vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Gebruikersavatar
Willem_uit_Goes
Berichten: 336
Lid geworden op: di 21 aug 2012 21:58
Locatie: Goes, Zeeland

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Willem_uit_Goes » wo 9 aug 2023 21:16

't Is ook maar wat je leuk en levendig vindt natuurlijk.

Wij gaan vanuit Goes vaak naar West Zeeuws Vlaanderen. In Groede naar 't strand of ergens culinair genieten in een van de vele prima restaurants.

Of de grens oversteken naar 't Meetjesland, Brugge of Gent. Leuke routes en stadjes in overvloed.

Walcheren is niets voor ons (te druk en volgepropt) en Renesse vermijden we sowieso (zuipdorp voor feestende pubers).
Eriba Nova 540FB, bouwjaar 1995
[album]http://tinyurl.com/8snqv4y[/album]

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door moyzo » wo 9 aug 2023 21:29

[re.gif] ben ik volkomen met je eens voor ons is “dn overkant” ook veel fijner dan Walcheren pas nog gezegd toen we in Middelburg liepen ( komt waarschijnlijk ook omdat ik als geboren Goese - woon er al jaren niet meer helaas - Walcheren nooit zo favoriet was)
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Lucas
Berichten: 973
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Lucas » wo 9 aug 2023 22:57

Als ik het "wat beklemmend" vind, dan vind ik dat "wat beklemmend". Weinig aan te doen toch mrgreen.gif Misschien hielp het grauwe weer en dat we er buiten het seizoen waren de laatste keer ook niet mee. Uitgestorven dorpjes in een grauw, grijs, enorm eentonig landschap; ik werd er bepaald niet enthousiast van en vond het een vrij deprimerend stuk Nederland. Maar gelukkig denken we niet allemaal hetzelfde, dan zou het op bepaalde plekken ook wel héél druk worden.
Morgoth schreef:
wo 9 aug 2023 15:01
Ik had aan de Duits-Luxemburgse grens een favoriete camping. "Alter Bahnhof" in Metzdorf. Prachtige plekken onder treurwilgen, direct aan de Saur (Sûre). Maar toen ik er vorig jaar weer eens kwam leek het wel een sloppenwijk. Alleen maar tokkies, lawaai tot diep in de nacht. Ook de (enorme) camping Genf Vésenaz in Zwitserland aan het meer van Geneve waar we vorig jaar een nacht stonden, stond vol met "Dauercamper" die feestten tot diep in de nacht en overal kampvuren hadden ontstoken zodat je stikte van de rook. Ik wil niet de pech hebben om daar een week naast te staan.
Dat wil je niet inderdaad, dat doet me ineens denken aan een Belgische camping in Vielsalm waar we wel eens komen en waar op een deel van de camping precies gebeurt wat jij beschrijft. Gelukkig is het op ons stukje van de camping altijd rustig gebleven, maar als je onverhoeds dichter bij het vuur staat (letterlijk en figuurlijk) doe je denk ik geen oog dicht en ben je aan het einde van het kamperen een gerookte zalm.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 1538
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Ferdi » wo 9 aug 2023 22:59

Ik zou dan eerder een camping aan de Belgische kust verkiezen boven Zeeuws Vlaanderen. Zo zie je maar dat we gelukkig niet allemaal dezelfde voorkeuren hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Morgoth » do 10 aug 2023 08:31

[re.gif]
De Belgische kust is vrijwel geheel bebouwd. Je hebt daar geen natuurlijk gelegen campings (voor zover ik weet)
Hobby 420 De Luxe uit 1988

NN

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door NN » do 10 aug 2023 09:08

Westende valt nog mee. In het naseizoen is het daar ook redelijk rustig. Er is daar geen dijk en je wandelt zo het strand op. Middelkerke ligt vlakbij. Met de kusttram kan je makkelijk naar elke badstad.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk




Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door Morgoth » do 10 aug 2023 12:15

[re.gif]
Welke camping adviseer je? Ik zie alleen campings midden in de bebouwing. Zijn er meer die ik mis?
Hobby 420 De Luxe uit 1988

NN

Re: Zeeuws Vlaanderen of toch een ander deel van Zeeland?

Bericht door NN » do 10 aug 2023 14:09

Daar liggen er meerdere. Camping zomerzon bvb ligt in de duinen.
Anderen liggen meer tussen huizen, wel dicht bij de zee.
Kompas, Racb en camping Westende is ook een mogelijkheid.

Verstuurd vanaf mijn SM-X200 met Tapatalk


Plaats reactie

Terug naar “Nederland”