Coolado tPump XL compressor

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door meeder » di 15 aug 2023 08:54

Voor een lege band moet je met al deze dingen gewoon echt geduld hebben.
Ik verwacht er ook absoluut geen wonderen van maar iets is altijd beter dan niets om bij je te hebben.
Aan de andere kant, hoe vaak heb je een lekke band in de praktijk? De afgelopen 10 jaar geen enkele lekke band gehad en ik rij rond de 45k km per jaar.

Ik heb het pompje meer om snel even de fietsbanden op te pompen of even een paar tienden in de auto of caravan te pompen. Daar voldoet het prima voor. Een tankstation is natuurlijk altijd de snellere optie om even wat lucht in de banden er bij te pompen.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door dieseltijger » di 15 aug 2023 09:42

geduld is geen punt. Als íe me maar uit de penarie helpt. Ik heb gewoon maar 1 (echt maar één) simpele vraag: Hoe lang duurt het met beide pompjes voordat een lege caravanband op 3,5 Bar zit. Alle overwegen daar omheen zijn erg leuk - die kan iedereen voor zichzelf bepalen, toch?

Ongetwijfeld was ik te sarcastisch dat die dingen vooral goed voor de sier zijn, en om de korstondige kooplust te bevredigen.

Gewoon recht-op-en-neer, het verifieerbare antwoord op een enkele, simpele vraag - te geven door de ervaringsdeskundigen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door meeder » di 15 aug 2023 11:23

Ik schat in dat je rekening moet houden met minimaal 5 tot 10 minuten afhankelijk van welke pomp je hebt, misschien in sommige gevallen nog wel iets langer.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18988
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door Hobby Linka » di 15 aug 2023 11:24

dieseltijger schreef:
di 15 aug 2023 07:28
Want ook de Xiaomi mobiele compressor eigenaren blijven angstvallig stil op dit vlak. De vraag dringt zich op of dit de zoveelste nutteloze aankoop blijkt.
Vandaag als Xiaomi mobiele compressor eigenaar de caravan banden op spanning proberen te brengen (4,5 bar). Ging deze keer niet, sterker nog druk ging omlaag. Zo maar even met de leverancier bellen. Vorige week met de auto banden ging het overigens wel goed. (3.2 bar).

Gelukkig nog een echte compressor thuis, dus voor de vakantie komt het wel goed met de caravan banden.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door dieseltijger » di 15 aug 2023 11:40

Mijn punt is: Laten we info delen over (dit soort) equipment. Eerlijke reviews zijn schaars. Bij mijn hobby (astrofotografie, en fotografie in het algemeen) heb je de zgn. "pixelpeepers", en daar worden ervaringen gedeeld over optiek en camera's. Zowel subjectieve ervaringen ("sterren in de hoek zijn niet rond maar komma's!") als eigen metingen.

Het helpt weinig als iedereen tegen elkaar roept apparaat x prima is - terwijl dat niet zo is. Je leidt heus geen gezichtsverlies als je dat doet.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18988
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door Hobby Linka » di 15 aug 2023 12:02

[re.gif]

Het apparaat moet zo af en toe geladen worden. :oops:

Dat gebeurt nu, kwam er gelukkig zelf achter. Straks maar even opnieuw proberen. Lukt het dan nog niet, ga ik bellen met de leverancier.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door dieseltijger » wo 16 aug 2023 06:18

Och, dat het niet geladen wordt als het in de motorkoffer of fietsmand is, daar kan de fabrikant weinig aan doen. Ik ken mezelf, en dat betekent een ongeladen apparaat die ik meeneem.

Dank voor de info. Het blijft stil aan het Coolado front. Helaas.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
stj63
Berichten: 139
Lid geworden op: za 26 mar 2022 23:09
Locatie: Schoondijke

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door stj63 » vr 1 sep 2023 00:25

@dieseltijger

Het is even stil gebleven wegens m'n vakantietrip :).

Tijdens deze vakantie de Coolado uitgebreid in gebruik genomen. Ik heb deze gebruikt voor het op spanning brengen van de caravanbanden (1 van 4,1 naar 4,5 en 1 van 4,2 naar 4,5 resp. 1:09 en 0:53). De Coolado slaat af als de gewenste bandendruk is bereikt. Gemeten met m'n Tyrremoni systeem zat er achter de komma in honderdsten een te verwaarlozen verschil in.
Thuis op de oprit getest met de Emuk Airlift, in 35 seconden de caravan 18cm opgetild. Ik schat in dat er bijna 900kg op het wiel ruste. Dit gaf mij prima de gelegenheid om onder de caravan nog een extra 230V kabel voor de omvormer te trekken :).
Ik heb een 'dikke' fietsband (Schwalbe Super Moto-X 62/584 liggen op m'n Riese Muller SuperCharger GT Vario) van helemaal leeg naar 3,4bar opgepompt in 37 seconden.

Zelf kan ik geen vergelijking maken maar als ik afga op de ervaringen die een familielid heeft met de Donrox A922 kan ik niet anders concluderen dat de Coolado een flink stuk sneller is. Deze snelheid uit zich dan vooral tijdens het 'bijpompen'. Als er al een druk in de band is genereert dat een tegendruk waar de pomp doorheen moet. Daar lijkt de Coolado veel minder problemen mee te hebben dan de Donrox. Het schijnt dat de laatste paar tienden vooral veel tijd kosten met de Donrox.

Ook heb ik de pokerbank functie gebruikt om een iPhone 12 Pro Max van 10% naar vol te laden. Dit lukte prima. Na het laden van de iPhone stond de accu van de Coolado nog op > 50%.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik blij ben met deze aanschaf en niet voor een goedkopere versie en/of eenvoudigere versie met lagere prestaties heb gekozen.
Hobby Premium 540 Ufe achter een Mercedes C450 AMG 4MATIC 3.0 367pk 520Nm

SimParc Full-Automatic mover | Dorema Octavia Air + Octavia luifel | Thule Omnistore 6200 luifel | Dometic Airco B2200 | Oyster Full-Auto Satelliet ontvanger

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door dieseltijger » vr 1 sep 2023 06:33

Kijk! Hier wordt een mens blij van! Eindelijk recht-op-en-neer feiten. En afkomstig van een betrouwbare bron in plaats van een gladde verkoper. Dan weet je wat je koopt en wat de beperkingen zijn.

Mocht je nog een lege reserveband tussen de lakens vinden en toch niets beters te doen hebben - dan houden we ons aanbevolen. Top!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

sailor wim
Berichten: 2687
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door sailor wim » vr 1 sep 2023 08:28

Net besteld via de NRC webwinkel na de praktijk ervaring van TS.
En regelmatig opladen zie ik als geen probleem.
Groeten Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

iemand
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door iemand » vr 1 sep 2023 08:51

Ah die had je gevonden. Scheelt mooi weer 89 ipv 129 thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door dieseltijger » vr 1 sep 2023 09:16

Zo! scheelt nogal! Ik ben er te slordig voor. Eindresultaat is een niet opgeladen compressor. Ik ben veroordeeld tot het edele handwerk met een Joe blow Topeak pomp. Dat zal me leren.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

sailor wim
Berichten: 2687
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door sailor wim » vr 1 sep 2023 09:20

Screenshot_20230815_154526_Lite.jpg
De motivatie tot een aankoop was gegroeid na een lekke autoband in de vakantie.
Met een anwb fietspomp weer op druk gebracht van 0.8 naar 2.5 bar was te doen bij 32 graden in de zon door afwisselend de klus te klaren. Op de camping Lempdes sur Allagon later het wiel gewisseld.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

sailor wim
Berichten: 2687
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door sailor wim » do 7 sep 2023 13:39

[re.gif]
Kwam vanmiddag binnen 3/4 vol, eerst opgeladen en gebruikt om 4 fietsbanden van 2.5 naar 4.1 bar optepompen.
Niet veel licht in de kelderbox op tapijt niveau. Dus het lampje aan om de juiste druk te lezen op de fietsband.
Nu weer aan de oplader eris een kwart van de accu verbruikt.
Geen verkeerd pompje, geluid valt reuze mee thumbup.gif
Morgenmiddag met harde banden naar de schippertjes dagen in Warmond.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

wimw
Berichten: 107
Lid geworden op: za 19 aug 2023 14:37
Locatie: Den Briel

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door wimw » za 14 okt 2023 12:32

Als je realistich bent is er niks aan de hand.
Een kleine compressor=een kleine plunjer= weinig luchtverplaatsing en dat duurt lang.
Grote compressor=een grote plunjer...etcetera.
Als je graag even 4 autobanden wil oppompen heb je niks aan zo'n klein pompje. Om af en toe wat bij te vullen in een fietsband en voor nood is het ok. En dan heb je nog de accuduur natuurlijk. Als je geen wonderen verwacht kan je gerust zo'n ding aanschaffen.
Renault Laguna stationwagen 2.0 T (170 pk) automaat. Honda Valkyrie flat six.
Caravan nog niet bekend scratch.gif

Gebruikersavatar
Caught
Berichten: 47
Lid geworden op: di 5 mar 2019 22:41

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door Caught » wo 7 feb 2024 12:24

Momenteel terug in de aanbieding op nrc!

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”