Coolado tPump XL compressor

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Gebruikersavatar
stj63
Berichten: 139
Lid geworden op: za 26 mar 2022 23:09
Locatie: Schoondijke

Coolado tPump XL compressor

Bericht door stj63 » zo 6 aug 2023 18:29

Ik ben zoekende naar een goede air compressor die vlotjes lucht in m'n banden en Emuk Airlift kan blazen. In mijn zoektocht heb ik filmpjes voorbij zien komen waar het 'bijpompen' van een halve bar soms al 10 minuten of meer duurde. Nu schijnt de Coolado tPump XL aanzienlijk sneller te zijn omdat hij 2 cilinders heeft. Heeft iemand ervaring met deze pomp en zou ja, kloppen de beloofde cijfers t.o.v. andere modellen/merken? Als alternatief overweeg ik de Makita DMP181Z die bijna 2x zo snel is als zijn voorganger, de DMP180Z (ook flink wat groter helaas)
Hobby Premium 540 Ufe achter een Mercedes C450 AMG 4MATIC 3.0 367pk 520Nm

SimParc Full-Automatic mover | Dorema Octavia Air + Octavia luifel | Thule Omnistore 6200 luifel | Dometic Airco B2200 | Oyster Full-Auto Satelliet ontvanger

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door meeder » zo 6 aug 2023 18:47

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met de Coolado.

Gebruikersavatar
stj63
Berichten: 139
Lid geworden op: za 26 mar 2022 23:09
Locatie: Schoondijke

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door stj63 » ma 7 aug 2023 10:52

meeder schreef:
zo 6 aug 2023 18:47
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met de Coolado.
Heb er eentje besteld. Zou morgen geleverd worden. Had ook een Donrox Ride A922 besteld (de beste zou ik houden). Gisteren de Donrox al besteld en betaald en bevestiging gekregen dat deze vandaag geleverd zou worden. Vandaag een e-mail ontvangen dat de beloofde levertijd niet gehandhaaft kon worden en met 3 dagen zou worden uitgesteld. Daarop maar beslist om de bestelling van de Donrox te annuleren. Ik had toch al geen vertrouwen in de Donrox. De gesponsorde reviews vertellen volgens mij niet het echte verhaal. Op Youtube bijv. CamperTV. Ze laten zien wat je er allemaal bij krijgt en een verhaal over hoe goed het apparaat wel niet is. Wat ze niet laten zien is hoe het apparaat presteert. Daar zullen ze vast wel een reden voor hebben denk ik dan. Een familielid heeft de A922 en klaagt nogal over de snelheid van dit apparaat en over het feit dat de batterij het wel heel snel laat afweten. Hij moet regelmatig al gebruikmaken van de 12V plug. Daarvoor koop je geen duur draadloos apparaat toch? Ben benieuwd dat de Coolado daar tegenover stelt :).
Hobby Premium 540 Ufe achter een Mercedes C450 AMG 4MATIC 3.0 367pk 520Nm

SimParc Full-Automatic mover | Dorema Octavia Air + Octavia luifel | Thule Omnistore 6200 luifel | Dometic Airco B2200 | Oyster Full-Auto Satelliet ontvanger

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door meeder » ma 7 aug 2023 12:20

De paar reviews die ik van de Coolado heb gezijn ook gesponsord. Ik zag er een paar waarbij dezelfde spelfouten ook meegenomen werden.
Ik denk dat het allemaal mooie voorgesteld wordt dan het is bij dit soort pompjes.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18990
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door Hobby Linka » ma 7 aug 2023 12:55

[re.gif]

Misschien is dit een alternatief? Ik heb hem nu al weer een paar maanden en al een paar keer gebruikt. Banden van de caravan weer (bij) gepompt nadat deze de eerste keer van dit jaar uit de stalling kwam, fietsen, winterbanden van de auto op druk weg gezet en allemaal zonder problemen.

Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
stj63
Berichten: 139
Lid geworden op: za 26 mar 2022 23:09
Locatie: Schoondijke

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door stj63 » di 8 aug 2023 01:09

meeder schreef:
ma 7 aug 2023 12:20
De paar reviews die ik van de Coolado heb gezijn ook gesponsord. Ik zag er een paar waarbij dezelfde spelfouten ook meegenomen werden.
Ik denk dat het allemaal mooie voorgesteld wordt dan het is bij dit soort pompjes.
Dat het mooier wordt voorgesteld dan het in werkelijkheid is geloof ik direct maar dat is met alle merken/types het geval. Van Donrox weet ik het in elk geval zeker omdat van dit merk al een exemplaar in de familie rondgaat :). Komt Coolado ook niet in de buurt van de beloftes die ze doen, dan gaat ie gewoon retour. Morgen wordt ie afgeleverd :).
Hobby Premium 540 Ufe achter een Mercedes C450 AMG 4MATIC 3.0 367pk 520Nm

SimParc Full-Automatic mover | Dorema Octavia Air + Octavia luifel | Thule Omnistore 6200 luifel | Dometic Airco B2200 | Oyster Full-Auto Satelliet ontvanger

Gebruikersavatar
stj63
Berichten: 139
Lid geworden op: za 26 mar 2022 23:09
Locatie: Schoondijke

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door stj63 » di 8 aug 2023 01:29

Hobby Linka schreef:
ma 7 aug 2023 12:55
Misschien is dit een alternatief? Ik heb hem nu al weer een paar maanden en al een paar keer gebruikt. Banden van de caravan weer (bij) gepompt nadat deze de eerste keer van dit jaar uit de stalling kwam, fietsen, winterbanden van de auto op druk weg gezet en allemaal zonder problemen.
Dat je met Xiaomi geen problemen hebt zal zeker zo zijn. Ook de andere pompen zullen best wel lucht in een band krijgen. Waar ik mee zit is dat bijv. in de Xaomi de accu wat klein is en je hem niet op 12V kunt gebruiken. Is de accu leeg (en dat schijnt na het oppompen van 2 motorbanden al het geval te zijn) moet je meer dan 2 uur wachten voordat je verder kunt gaan met pompen. Je YT link laat ook zien dat het oppompen van een fietsband 70sec duurt. Als het klopt wat Coolado belooft doen zij dat in 12sec. Best wel een groot verschil vind ik persoonlijk. Het levelen van de caravan met de Emuk Airlift zou dan met de Coolado ook een stuk sneller moeten gaan. Is de accu leeg, dan gewoon de 12V stekker er in en direct weer doorpompen (doet de Donrox A922 ook overigens).
Ik heb ook een Dorema Octavia AIR voortent. Daarvoor heb ik een Dometic pomp maar als die zijn diensten weigert, dan kan ik daarvoor ook de Coolado gebruiken omdat daarvoor ook hulpstukken worden geleverd voor opblaastenten of bijv. sup boards.

Wat ik in huis krijg zou dus een stuk sneller en veelzijdiger moeten zijn. Let wel, ik zeg moeten zijn, of het ook werkelijk zo is, ik hoop het maar zou zomaar ook zwaar kunnen tegenvallen :).
Hobby Premium 540 Ufe achter een Mercedes C450 AMG 4MATIC 3.0 367pk 520Nm

SimParc Full-Automatic mover | Dorema Octavia Air + Octavia luifel | Thule Omnistore 6200 luifel | Dometic Airco B2200 | Oyster Full-Auto Satelliet ontvanger

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door dieseltijger » di 8 aug 2023 07:22

My two cents: het oppompen van een band kost energie. En niet zo zuinig ook. Pomp maar eens een fietsbandje op met een handpomp. En dat vraagt een accu met een zekere capaciteit.

Snel pompen vraagt daarnaast vermogen. Ik verwijs weer naar het fietsbandje.

Een wonder compressor die jouw caravanband snel oppompt vraagt dus (schat ik in) een grote accu en een compressor met een groot vermogen.

Enige tijd geleden regende het hier Xiaomi pompjes. Wel, hoe lang duurt het voordat zo'n ding een lege caravan band op (ik zal iedereen matsen) 3.5 bar brengt beste fans?

....En toen bleef het stil.....een weldadige rust daalt op het forum neer.....
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

NN

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door NN » di 8 aug 2023 07:29

Neen hoor, met een vergelijkbaar exemplaar als de Xiaomi paar dagen geleden nog wat autobanden mee opgepompt. En ja, dat duurt een half minuutje ofzo. Wist eigenlijk niet dat er een competitie voor pompjes was.
TS kan er maar goed mee zijn en zijn ervaring maakt anderen wijzer.
Dat die wat beter zal zijn mag ik hopen want is ook dubbel zo duur.
Het verschil zal dan toch wel ergens inzitten.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk


Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door dieseltijger » di 8 aug 2023 07:34

Sardonis, een lege band binnen een halve minuut op spanning, of heb je het over een beetje bijvullen?

Ter illustratie: een lege fietsband op 6 bar brengen kost ruim twee minuten. Bron:

https://www.fiets.nl/reviews/fietsacces ... t-de-test/

Nu geloof ik jou eerder dan een willekeurige website. Maar wees wat preciezer?

Het gaat me om nut. Heb je er wat aan als je in de penarie zit, is het betrouwbaar. En een plunjerpompje die een joekel van een auto accu als energiebron gebruikt maakt een rotherrie, en het op spanning brengen van een lege band duurt gevoelsmatig eeuwen.

Het telt allemaal niet op zo'n wonderpompje. Hebbyisme. Zooi.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

NN

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door NN » di 8 aug 2023 07:44

Tuurlijk niet leeg, daarvoor koop ik dat ook niet. Gewoon om bij te vullen en om mee te nemen op de fiets.
In de penarie zijn er andere opties en zal ik sowieso eerst moeten kijken waarom deze leeg is en of dat zelf verholpen kan worden.
Maar ga het hier verder bij laten want het is geen babbelbox en ga TS zijn topic niet kapen/vervuilen.
Moge de pomp van hem zijn verwachtingen inlossen is het meer dan goed.
Deelt hij dat hier hebben de andere er ook wat aan en zal dat, mag ik hopen, een realistische weergave zijn.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk


Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door dieseltijger » di 8 aug 2023 08:00

...."And here the lesson endeth".....

(na enige tijd wachten: Wederom lijkt het waarschijnlijk dat wonderen alweer niet bestaan en er geen feitelijke informatie over een accessoire beschikbaar is)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door meeder » di 8 aug 2023 10:47

Ik heb de Donrox toch gekocht.
Tot nu toe alleen op de fietsen gebruikt en je bent zo'n 30s bezig om een fietsband van 1.8 naar 4.0 bar te brengen.
Voor een autoband moet je dus geduld hebben ;)

Ik zie het meer als een vervanging van de voetpomp die we op vakantie meestal bij ons hebben. Even een paar tienden bij pompen indien nodig maar meer ook niet. De Donrox kan je ook direct gebruiken via de sigaretten aansteker als de batterij leeg is.
Hij past mooi in de fietstas dus daar is het sowieso handig voor.

Voor de auto heb ik een proppensetje met een paar CO2 patronen dus een lege autoband zou ik dan eerst met de CO2 patronen een deel op druk kunnen zetten en dan het laatste stuk met de Donrox.

Het is natuurlijk geen alternatief voor een volwaardige compressor als je thuis wat op wil pompen.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door dieseltijger » di 8 aug 2023 11:08

Dus uit het leven gegrepen: Lekke band, je propt en pompt op van nul naa 3,5 Bar (scenario A) of je zet een reservewiel in, die onbereikbaar is en dus halfleeg is, en op spanning gebracht moet worden van 1,5 naar 3,5 Bar.

Bijgaand een prestatie test. (Bron: Touring.be) Met uiteraard beperkingen, want bij een lage druk gaat het pompen snel - bij hoge druk traag. Bijlage toont aan dat een drukverhoging van 0,3 Bar 1:45' minuten kost.

Scenario B: 11,5 minuten
Scenario A: 20,5 minuten

Waarbij ik aanneem dat de accu deze pomptijden ondersteunt. Kek pompje om te zien. Dat wel. En voor slechts 129,- een sierraad op het plankje met daarop de Xiaomi pomp. Niet nadenken en kopen.
Knipsel.PNG
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door Mstuniek » di 8 aug 2023 11:33

Zelf heb ik deze, wat prijzig maar zeer goed inzetbaar is mijn mening.
https://www.ringautomotive.com/files/my ... eet_NL.pdf
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door Chris » di 8 aug 2023 11:42

dieseltijger schreef:
di 8 aug 2023 07:22
My two cents: het oppompen van een band kost energie. En niet zo zuinig ook. Pomp maar eens een fietsbandje op met een handpomp. En dat vraagt een accu met een zekere capaciteit.

Snel pompen vraagt daarnaast vermogen. Ik verwijs weer naar het fietsbandje.

Een wonder compressor die jouw caravanband snel oppompt vraagt dus (schat ik in) een grote accu en een compressor met een groot vermogen.

Enige tijd geleden regende het hier Xiaomi pompjes. Wel, hoe lang duurt het voordat zo'n ding een lege caravan band op (ik zal iedereen matsen) 3.5 bar brengt beste fans?

....En toen bleef het stil.....een weldadige rust daalt op het forum neer.....
Ik heb geen lege caravan band Diesel.
Het is bij mij puur om de band ( incl. reserve) op de juiste spanning te zetten.
Voor de auto en de hut dus een opgepompt reservewiel mee..

Kom ik helemaal in de sjit en kom ik op het punt dat ik mijn banden reparatie set ( pluggen ) moet gebruiken, dan weet ik niet of mijn Xiaomi die band volledig op spanning krijgt,,, geen idee...
Maar vast voldoende om een garage te halen..

Antwoord op je vraag dus...
Krijgt die Xiaomi een platte band vol?? geen idee, ik denk het niet.

( enne.... mijn reservebanden zijn ook op spanning, zeker voor een vakantie)
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door dieseltijger » di 8 aug 2023 11:51

Jouw logica volgend, heb je dus helemaal geen pompje nodig. (Oeps).

Koel rekenen helpt. Of je een pompje toevoegt aan de verzameling spullen moet iedereen zelf weten.

Ik bespeur kruip ("We vinden de uitkomst niet leuk maar..... <concessie 1, 2, ....n> ). Daarom zeg ik ook: Een sieraad, echt een aanwinst. En het bevredigt de kooplust. Voor de fiets met een lekke band het overwegen waard. En aangezien ik in de auto een ratelende plunjerpomp bij het lekkage setje heb aangetroffen, heeft deze pomp geen meerwaarde.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door Chris » di 8 aug 2023 11:58

Voor jou dus niet... je hebt zo'n kabaal ding...
Maar de Xiaomi is ook duidelijk aanwezig hoor.

Ik heb dat ding om THUIS mijn banden op de gewenste spanning te brengen.
Met de hut langs de benzinepomp met de luchtpomp in een verdomhoekie vind ik niet zo makkelijk.
Idd... voor het gemak.
Het ding woont gewoon in de auto, onder de vloer van de kofferbak... daar kan ik nog bergen zooi kwijt.
( handig zo'n luxe verhuiswagen.)
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18990
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door Hobby Linka » di 8 aug 2023 13:11

dieseltijger schreef:
di 8 aug 2023 11:08
Kek pompje om te zien. Dat wel. En voor slechts 129,- een sieraad op het plankje met daarop de Xiaomi pomp. Niet nadenken en kopen.
Ik weet niet waar jij je spulletjes koopt, maar een Xiamo pomp kost zeker geen € 129,00. Ik heb eventjes google gebruikt en dan vind je ze tussen de € 28,80 (Aliexpress) en € 52,95 (BOL.com).
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door dieseltijger » di 8 aug 2023 14:58

Ik koop dit soort gadgets niet, maar ik heb heet over de Colado tPump XL compressor. Die is 129,- of zoiets.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
stj63
Berichten: 139
Lid geworden op: za 26 mar 2022 23:09
Locatie: Schoondijke

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door stj63 » di 8 aug 2023 16:26

dieseltijger schreef:
di 8 aug 2023 14:58
Ik koop dit soort gadgets niet, maar ik heb heet over de Colado tPump XL compressor. Die is 129,- of zoiets.
Correct, de prijs klopt maar wat heeft het voor zin om een vergelijking te maken enkel op basis van de prijs? In mijn optiek is de Coolado tPump XL gewoon een totaal ander product dan de eerder genoemde Xiaomi. Je kunt een Fiat Panda toch ook niet op basis van de prijs vergelijken met bijv. een Mercedes C450? Natuurlijk, beiden zijn het auto's, hebben ze vier wielen en geschikt om je van A naar B te brengen maar daar houdt de vergelijking wel op denk ik :).

Ik zag een video waarin een gebruiker zijn autoband (15" 165/65) van 0 naar 2,4 bar wilde brengen. De Xiaomi deed daar 16:40 minuten over (Xiaomi zelf geeft aan 6 minuten). In dezelfde video duurde ook het oppompen van een fietsband ruim 2x zo lang als Xiaomi zelf opgeeft. Het verschil met de belofte en de praktijk is dus wel heel erg groot. Als ik een lekke band zou hebben en onderweg moet repareren met een prop, dan sta ik zeer waarschijnlijk nog meer dan een half uur op de pomp te wachten (band 18" 245/45 met caravan erachter naar 3,2 bar). Het is dan zelfs niet uitgesloten dat de Xiaomi dat niet lukt met 1 batterij lading.

De Coolado zojuist ontvangen. Ziet en voelt heel degelijk aan. Stevig materiaal en een hardcase koffer met daarin ook de accessoires en 3 verschillende systemen voor het laden van de accu. De pomp staat nu aan de lader. Morgen eens aan een praktijktest onderwerpen :).

Nogmaals, een vergelijking is zinloos. De Coolado heeft een 8.000mAh batterij waar de Xiaomi een 2.000mAh heeft. De luchtverplaatsing van de Coolado is 40 liter p/m, van de Xiaomi 10 liter p/m. Technisch gezien is het vermogen van de Coolado dus 4x groter dan de Xiaomi. M'n caravan met een Fiat Panda naar Zuid-Frankrijk brengen zal ook veel lastiger gaan als met m'n huidige MB C450 AMG. Toch zijn ook gewoon het allebei auto's. Het prijsverschil betaald zich uit met comfort en gebruiksgemak. Dat zal met accu pompen niet anders zijn denk ik.
Hobby Premium 540 Ufe achter een Mercedes C450 AMG 4MATIC 3.0 367pk 520Nm

SimParc Full-Automatic mover | Dorema Octavia Air + Octavia luifel | Thule Omnistore 6200 luifel | Dometic Airco B2200 | Oyster Full-Auto Satelliet ontvanger

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door dieseltijger » di 8 aug 2023 16:52

Het enige waar ik voor waarschuw is dat je verifieert of de pomp voldoet aan jouw verwachtingen, met de kanttekening er bij dat de verwachtingen en de prestaties uiteenlopen. Waarom "waarschuwen": De meeste gadgets hebben een beperkt belang, een pomp kan echter wel een groot belang hebben: het kan het verschil uit maken of je jouw reis moet onderbreken of niet. En: op basis van mijn ervaring met dit soort plunjerpompen: ze zuipen stroom.

De Coolado tPump XL lijkt mij gewoon in staat om een gerepareerde autoband op te pompen (check thumbup.gif ) besef wel dat het 20 minuten kost that's all. En ik signaleer gadgetgeilheid hier op dit forum. Ook prima. Wat minder prima is, is dat men tegenvallende prestaties van gadgets nauwelijks adresseert - waardoor geinteresseerde forummers op het verkeerde been gezet worden / niet gewaarschuwd worden.

Kijk naar de berichtjes van een paar maanden terug, waarin een Xiaomi koopgolfje over het forum spoelde. Werd er gerept over de beperkingen? Nee. Dus ook bij de Coolado tPump XL: wees gezond wantrouwend en check.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door dieseltijger » vr 11 aug 2023 07:38

stj63 schreef:
di 8 aug 2023 16:26
dieseltijger schreef:
di 8 aug 2023 14:58
Ik koop dit soort gadgets niet, maar ik heb heet over de Colado tPump XL compressor. Die is 129,- of zoiets.

De Coolado zojuist ontvangen. Ziet en voelt heel degelijk aan. Stevig materiaal en een hardcase koffer met daarin ook de accessoires en 3 verschillende systemen voor het laden van de accu. De pomp staat nu aan de lader. Morgen eens aan een praktijktest onderwerpen :).
Had je al een test uitgevoerd, en wat zijn jouw bevindingen?

Ik "sloeg aan" bij de accu pompen omdat bij een pomp van het merk Ring naar voren kwam dat het stroomverbruik stevig was. Deze sluit je aan op de aansteker aansluiting, en er moest 1 lege winterband opgepompt worden en de overige drie alleen maar op spanning gebracht worden - zeg ongeveer 1 bar drukverhoging. Het betroffen Cuore stepbandjes van de auto van zoonlief. De motorfiets accu van zijn cuore bleek dermate belast te zijn dat starten nadien niet meer lukte.

En verder: de schroef aansluiting is onhandiger dan het kliksysteem wat mijn handpomp heeft. Het slangetje gaat krinkelen en kinken vertonen.

Edit: het concept van de aansteker aansluiting was bij de ring pomp prima: door de motor te laten draaien voorkom je het leegtrekken van de accu en het snoer was lang genoeg om de afstand van de 12v aansluiting en de veraf gelegen caravanband te overbruggen. Uiteraard heb je weinig aan dit concept bij een fietstochtje.

Dus de vraag is (als je het getest hebt tenminste) of de Coolado jou uit de penarie kan helpen bij een lekke band, of dat blijkt -na enig vasthoudend doorvragen bij de Xiaomi bezitters - de capaciteit dusdanig beperkt is dat het alleen geschikt is voor het op ietwat op spanning brengen, of het vullen van fietsbanden?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door dieseltijger » di 15 aug 2023 07:28

Zonder je iets te willen opleggen of enige pressie op te leggen: ik was benieuwd of je nog hebt getest, en wat jouw bevindingen waren. Kan het ding een lege band binnen redelijke tijd op spanning brengen en welke bandenmaat betreft het dan? Heeft het ding voldoende accucapaciteit?

Want ook de Xiaomi mobiele compressor eigenaren blijven angstvallig stil op dit vlak. De vraag dringt zich op of dit de zoveelste nutteloze aankoop blijkt.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

NN

Re: Coolado tPump XL compressor

Bericht door NN » di 15 aug 2023 08:33

Het zal stil zijn daar ik verwacht dat er weinig dit kopen en verwachten een volledig lege autoband ermee te vullen.
Je verwacht dus een antwoord op een voor velen, voor mij althans, onbestaand probleem.
Het is niet omdat TS zijn pompje dat 3 4 keer zo duur is dat kan alle pompjes dat moeten kunnen.
Hetgeen wij in gebruik hebben doet wat het moet doen en heb het al redelijk wat gebruikt.
Dus de vraag die je best stelt is: Zou je het weer kopen? Zeker wel indien de levensduur voldoende is.



Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk


Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”