Caravan merken segmentering

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Caravan merken segmentering

Bericht door WanFie » vr 4 aug 2023 14:05

Hans1954 schreef:
do 3 aug 2023 16:21
[re.gif] Die fronten waren inderdaad een dingetje. Dieter Riegel (lange tijd de CEO van Dethleffs) verbaasde zich zich er tegenover mij ook over. Paar tientjes op het materiaal besparen en ook nog verkeerd monteren. dat is DE oorzaak van het probleem bij Chateau geweest. Dat werd natuurlijk echt een probleem toen de klanten op de stoep stonden. Maar los van die fronten had het toch wel die kant opgegaan.
Ach... wij hadden een Dethleffs uit 2000 met hetzelfde probleem.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Caravan merken segmentering

Bericht door Hans1954 » vr 4 aug 2023 15:22

WanFie schreef:
vr 4 aug 2023 14:05
Hans1954 schreef:
do 3 aug 2023 16:21
[re.gif] Die fronten waren inderdaad een dingetje. Dieter Riegel (lange tijd de CEO van Dethleffs) verbaasde zich zich er tegenover mij ook over. Paar tientjes op het materiaal besparen en ook nog verkeerd monteren. dat is DE oorzaak van het probleem bij Chateau geweest. Dat werd natuurlijk echt een probleem toen de klanten op de stoep stonden. Maar los van die fronten had het toch wel die kant opgegaan.
Ach... wij hadden een Dethleffs uit 2000 met hetzelfde probleem.
Kan goed kloppen. Toen was Dieter al weg. Hij verzette zich altijd tegen het centen sparen. Nieuwe bezems enz. Zelf dan sparen en je klanten met een probleem opzadelen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

fendtjeplatin
Berichten: 592
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Caravan merken segmentering

Bericht door fendtjeplatin » vr 4 aug 2023 17:26

Drew schreef:
wo 2 aug 2023 22:17
Als nieuweling in de caravan wereld en zoekende naar onze eerste caravan duizelen de concerns, merken, serielijnen en modelnummers inmiddels door mijn hoofd (wat overigens een leuke en interessante zoektocht is geworden).

Iets waar ik zelf behoefte aan zou hebben is een soort van overzicht met positionering/segmentering van de verschillende concerns, merken en series (een beetje zoals in de autowereld ter referentie).

1 = Budget beschikbaar en welke trek auto ter beschikking.
2 = indeling bijv. vast bed, aparte bedden of ombouwen naar slaapplaats.
3 = of je behoefte hebt aan fantasietjes zoals blinkend, te krappe, blinkende douche ruimte die toch bijna niet wordt gebruikt.
4 = een ellenlange optie lijst of al standaard aanwezig.
- voor een optie lijst moet je zoals auto's bij de Duitsers zijn niet anders dan optie bij auto's.
- wil je een korte optie lijst met vaste wateraansluiting met slang aan te sluiten zou ik eens een kijkje bij Engelse merken (Sprite - Eldiss)
- Met andere woorden simpel schakelen tussen tank en city aansluiting, met jerrycans water bijvullen kan ook zoals bij de meeste caravans.
- Een van de zwakke plekken voor problemen was de uitrolbare blauwe watertank bij fendt. (roest, rotten kijk uit als je tweedehands koopt)
Dan is het systeem met city aansluiting op en top.
Deze zijn meestal full option 12 v de norm met deftige omvormer, geen geknoei met inbouwen, radio achteraf, speakers enz.
Enkel de optie mover en Atc control.
Maar mijn simpele mening, 10 j terug Engelse niet te koop in Duitsland, nu wel
Zal wel een reden hebben. (veel Duitsers rijden heden niet meer met een Duitse wagen, vroeger ondenkbaar)
Als heel handige Harry kan een budget model de oplossing zijn.

Segment, noden of weten wat te koop tegen welke prijs.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”