Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Hendrik S
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 9 dec 2019 20:39

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door Hendrik S » wo 2 aug 2023 22:53

Ik heb een CX5 en zeer tevreden van.
Mazda is zeer betrouwbaar Google maar eens meest betrouwbare SUV. Voordeel van de automaat is dat deze met ouderwetse koppel omvormer is en daardoor zeer geschikt om een caravan te trekken. Beter dan DSG bakken. Verbruik is zelf beter dan mijn vorige 1.2 turbo benzine zowel met als zonder caravan. De CX30 is wel idd veel kleiner, de vraag is hoe ver ga je en hoeveel keer per jaar? Een CX5 is dan weer groot voor 2 personen in een stad.
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg

Belgium

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door dieseltijger » do 3 aug 2023 00:38

Het is wel jammer dat de CX-5 niet de Skyactiv motor in haar range toepast. Maar dat terzijde.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door meeder » do 3 aug 2023 06:40

Huh? De CX-5 is alleen maar met Skyactiv motoren leverbaar.

eddy013
Berichten: 5
Lid geworden op: za 6 aug 2022 09:02

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door eddy013 » do 3 aug 2023 07:01

meeder schreef:
do 3 aug 2023 06:40
Huh? De CX-5 is alleen maar met Skyactiv motoren leverbaar.
Welllicht bedoeld Dieseltijger de Skyactiv-X motor, deze is 180Pk en heeft een 240Nm koppel. Inderdaad dat is jammer want deze motor is zuiniger en krachtiger.

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door Ton37 » do 3 aug 2023 10:34

Tsjaa, als je tussen 2 modellen wilt kiezen, kun je lezen dat de adviezen (en daar sluit ik mij bij aan, wat een niet onbevooroordeeld advies is knipoog.gif ) allemaal naar de CX5 lijken te wijzen. Vooral omdat het hier betrekking heeft op een caravan. Dus komt het neer op een puur persoonlijke afwegingen tussen CX5 > CX30: comfort (ruime instap en zitruimte), bagage-ruimte, trekgewicht, inruilmogelijkheden, uitrusting, zicht vs. financiele afwegingen (wegenbelasting, verzekering, benzineverbruk, inruilprijs). Wat is je dat waard? Maar wees gerust: daar moet je niet mee zitten, want hele volksstammen worstelen daarmee scratch.gif . Wijsheid knipoog.gif

eddy013
Berichten: 5
Lid geworden op: za 6 aug 2022 09:02

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door eddy013 » do 3 aug 2023 10:54

hahaha, ja inderdaad wat is wijsheid.
Ik vertelde tegen de autoverkoper dat het mij niet duidelijk is waar het naartoe gaat met de autoindustrie gezien de ontwikkelingen op het gebied van subsidies, wegenbelasting, de diverse varianten (PH)EV's met hun accu's (actieradius/lithium/Solid State etc) , waterstof, benzine met lage emisie etc.etc. en ik me druk maakte welke keuze auto de beste keuze is zodat die bij inruilen over een paar jaar nog wel wat waard is ?
Zegt de autoverkoper, waar ik niet van slaap is dat ik een nieuwe auto verkoop aan mensen die daar hard voor gespaard hebben en gezien al die ontwikkelingen ik na 3-4 jaar bij inruilen max. nog maar 60% van de waarde terug mag geven. Met andere woorden, koop nu een goede auto en rij hem zoveel als mogelijk af.......
Laatst gewijzigd door Ab op zo 27 aug 2023 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door Daphne » do 3 aug 2023 11:37

eddy013 schreef:
wo 2 aug 2023 19:40
Ik heb in de CX-5 automaat proef gereden en dat was een hele ervaring :-) In de CX-30 nog niet maar deze heb ik vanmiddag wel in de showroom bekeken, hij is echt een heel stuk kleiner/lager, meer dan gedacht, wat geeft een foto op internet toch een verkeerd beeld.
Een paar jaar geleden stond ik voor een keuze tussen een Seat Tarraco of de kleinere variant Ateca. Onze conclusie was dat we met tweetjes de ruimte van een Tarraco niet nodig hadden en de Ateca voor ons prima was. Voordeel was ook nog dat ik daardoor budget over had om de Ateca full options aan te kleden.

Ga gewoon uitgebreid proefrijden met de CX-30 en kijk naar wat jullie nodig hebben en vergeet niet wat jullie belangrijk vinden. Het trekken van een caravan is maar een klein onderdeel van waar de auto aan moet voldoen. En volgens de specificaties zullen beide auto's dit prima doen. Dat de een een hoger trekgewicht heeft wil niet altijd zeggen dat het trekvermogen ook beter is en dat die beter de berg op kan dan de ander. De adviezen die naar de CX-5 wijzen zijn persoonlijke voorkeuren al dan niet ingegeven omdat de adviseurs er zelf een rijden zucht.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

erichendri
Berichten: 2182
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door erichendri » do 3 aug 2023 11:49

Als je je enigzins zorgen maakt over de toekomst kijk dan eens naarde tussenstap.
Een PHEV is denk ik dan waardevaster en de meeste mogen 1500 kg trekken.
Als je naast je huis kan laden en je hebt panelen op je dak dan rijdt je het goedkoopst.
En voor 90% stadsverkeer is dit de beste vervoermiddel.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door Daphne » do 3 aug 2023 12:03

[re.gif]

Dat is wel een heel eenzijdige benadering. PHEV is een stuk zwaarder, en nu is er nog een korting op de motorrijtuigenbelasting maar je weet nooit wanneer dit voordeeltje eraf gaat. Zo zijn er nog wel meer zaken die je in de vaste lasten mee moet nemen. Niet alleen nu maar ook in de nabije toekomst.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door dieseltijger » do 3 aug 2023 12:22

Nu ja, dat is een voor mij herkenbaar (luxe) probleem. Bij Geertruida moet je rekening houden dat ze anytime kan gaan hemelen met een dergelijke kilometerstand. Dus ik zit al enige tijd (in het mentale, nachtelijke batchproces) te twijfelkonten:
a) EV (voor- en nadelen zijn bekend ) komt bij: de prijzen dalen, over twee jaar heb je betere en goedkopere varianten
b) Fossiel. Prima voor nu - straks heb je last van fiscale nudges en millieuzones
c) Hybride. Iets meer prima voor nu. In de stad oerzuinig
d) PHEV. Zwaar (dus belasting), toch wel duur (terugverdientijd is erg lang want geen belastingvoordeel als bij EV).
e) Niets doen.

He...dit opschrijven helpt. opties b) en c) are the way to go voor twijfelkonten als ik. Optie e) is het optimun (Geertruida: nog een slokje levertraan? Nieuwe bandjes? Blijf je het dan nog doen?) Maar dat is flauw, want TS wil een auto kopen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door Davendre » do 3 aug 2023 13:05

Daphne schreef:
do 3 aug 2023 11:37
Het trekken van een caravan is maar een klein onderdeel van waar de auto aan moet voldoen.
Helemaal mee eens. Maar wanneer je dan een caravantrekker hebt die die paar keer niet voldoet dan voel je je toch even lullig. Zo heb ik 4 jaar mogen “genieten” van Volkswagen T-Roc. Mocht 1.500 kg trekken en voldeed aan alle eisen. Grootste gedeelte van het jaar een hele fijne auto maar met de caravan erachter bleek de auto toch te licht en ging de caravan met de auto aan de haal (1x zowat kwijt toen ik met 90 km/u werd ingehaald door een aannemersbusje die voor wat luchtverplaatsing zorgde).

Dus ook al is het maar voor paar keer per jaar, maak de juiste keuze! Vraag desnoods of je proefrit mag maken met auto met de eigen caravan erachter.
Laatst gewijzigd door Davendre op do 3 aug 2023 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door dieseltijger » do 3 aug 2023 13:17

Davendre schreef:
do 3 aug 2023 13:05
[
Dus ook al is het maar voor paar keer per jaar, maak de juiste keuze! Vraag desnoods of je proefrit mag maken met auto met de eigen caravan erachter.
Laat dat "desnoods" achterwege. Helemaal mee eens. (Kom op: je gaat toch geen 20k of meer uitgeven zonder iets te testen?)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Hendrik S
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 9 dec 2019 20:39

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door Hendrik S » do 3 aug 2023 19:06

eddy013 schreef:
do 3 aug 2023 07:01
meeder schreef:
do 3 aug 2023 06:40
Huh? De CX-5 is alleen maar met Skyactiv motoren leverbaar.
Welllicht bedoeld Dieseltijger de Skyactiv-X motor, deze is 180Pk en heeft een 240Nm koppel. Inderdaad dat is jammer want deze motor is zuiniger en krachtiger.
Eigenlijk moet Mazda de CX5 turbo 2.5 zoals in de US, Canada, Azië enz,... ook naar Europa brengen, 250pk en 400Nm koppel.

Dat de X zuiniger is zou ik niet zeggen. In de praktijk zal je het niet voelen. Ik verbruik nu 6,5l/100km solo met caravan tussen 9,5 en 10,5 niet slecht voor een atmosferische 2.0 automaat
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg

Belgium

Vadervan3
Berichten: 1051
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door Vadervan3 » do 3 aug 2023 19:11

Davendre schreef:
do 3 aug 2023 13:05
Daphne schreef:
do 3 aug 2023 11:37
Het trekken van een caravan is maar een klein onderdeel van waar de auto aan moet voldoen.
Helemaal mee eens. Maar wanneer je dan een caravantrekker hebt die die paar keer niet voldoet dan voel je je toch even lullig. Zo heb ik 4 jaar mogen “genieten” van Volkswagen T-Roc. Mocht 1.500 kg trekken en voldeed aan alle eisen. Grootste gedeelte van het jaar een hele fijne auto maar met de caravan erachter bleek de auto toch te licht en ging de caravan met de auto aan de haal (1x zowat kwijt toen ik met 90 km/u werd ingehaald door een aannemersbusje die voor wat luchtverplaatsing zorgde).

Dus ook al is het maar voor paar keer per jaar, maak de juiste keuze! Vraag desnoods of je proefrit mag maken met auto met de eigen caravan erachter.
Die staat op hetzelfde chassis als de kamiq toch? Die bevalt mij dan weer meer dan prima als trekker.

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1860
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door EricS » do 3 aug 2023 19:24

Hendrik S schreef:
eddy013 schreef:
do 3 aug 2023 07:01
meeder schreef:
do 3 aug 2023 06:40
Huh? De CX-5 is alleen maar met Skyactiv motoren leverbaar.
Welllicht bedoeld Dieseltijger de Skyactiv-X motor, deze is 180Pk en heeft een 240Nm koppel. Inderdaad dat is jammer want deze motor is zuiniger en krachtiger.
Eigenlijk moet Mazda de CX5 turbo 2.5 zoals in de US, Canada, Azië enz,... ook naar Europa brengen, 250pk en 400Nm koppel.

Dat de X zuiniger is zou ik niet zeggen. In de praktijk zal je het niet voelen. Ik verbruik nu 6,5l/100km solo met caravan tussen 9,5 en 10,5 niet slecht voor een atmosferische 2.0 automaat
Huh?
Van Assen naar zuid Frankrijk, plm 1450km, reed de CX5 2.0 aut. 12,4 l/100km = 1 op 8 over de gehele rit, inclusief landweggetjes, dorpen campings en veel peages....

Afbeelding
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Hendrik S
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 9 dec 2019 20:39

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door Hendrik S » do 3 aug 2023 19:50

Mijn Chateau woog iets van 1250kg aan +-90km/u op gps. Met de Adria zijn we nog niet ver geweest om te kunnen zeggen.
Solo een rit van 218Km 6,1l/100km
Bijlagen
Screenshot_2023-08-03-19-49-02-31_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg

Belgium

Hendrik S
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 9 dec 2019 20:39

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door Hendrik S » do 3 aug 2023 19:52

Rit van Brugge tot net voor Lyon 750 km 10,4l/100km met Chateau
Bijlagen
Screenshot_2023-08-03-19-52-04-56_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg

Belgium

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door Ton37 » do 3 aug 2023 20:13

Ach, het scheelt allemaal niet zo veel om je echt 'druk over te maken'. Als je met de caravan gaat rijden weet je dat je (veel) meer gebruikt. 50/60 % meer benzineverbruik moet je gewoon rekening mee houden.
Een voorbeeld: rondrit door Frankrijk (Vogezen/Alpen en met een boog weer terug): 3119 echte km's; 354 ltr. benzine betekend 1:8,8
Solorit door Scandinavie: 4369 km (SOLO); 305 ltrs betekend 1:14.3 (meeste verbruik was in Dtsld: lekker doorkachelen).
Vond het eens een keer leuk om 'echt' bij te houden!
Dus of het nou 1:8 is of 1:10 of .., so be it.
Als je het omrekend naar de km's MET caravan en ZONDER caravan praat je over: zeg €150,- meerkosten voor een vakantie mét caravan? Dat moet je gewoon accepteren/ incalculeren: anders moet je niet aan caravannen beginnen, lijkt mij toch? knipoog.gif

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door Davendre » do 3 aug 2023 21:23

Vadervan3 schreef:
do 3 aug 2023 19:11

Die staat op hetzelfde chassis als de kamiq toch? Die bevalt mij dan weer meer dan prima als trekker.
Volgens mij wel. Er rijden hier ook mensen met een T-Roc die tevreden zijn. Daaruit blijkt des te meer om te vragen naar een proefrit inclusief caravan! Het verschilt per auto
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gerrie
Berichten: 1409
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door Gerrie » do 3 aug 2023 22:38

Vader van drie. De T Roc staat op het platform van de golf. De kamiq op het platform van de polo.
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door meeder » do 3 aug 2023 23:17

De T-Cross en Kamiq delen het MQB-A0 platform.
De T-Rov staat samen met onder andere de Golf en bijvoorbeeld de Skoda Karoq op het MQB-A1 platform.
De Tiguan staat dan weer op het MQB-A2 platform waar onder andere ook de Skoda Kodiaq en de Passat op staan.

Hendrik S
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 9 dec 2019 20:39

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door Hendrik S » vr 4 aug 2023 18:32

Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg

Belgium

Gebruikersavatar
atria
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 15 nov 2013 22:06

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door atria » zo 6 aug 2023 12:41

Ik rij met de CX-30 186 PK automaat. Mijn caravan weegt "slechts" 1100 kilo maar dat trekt ie zeeeer gemakkelijk. Auto is heel stabiel en snel en de automaat is heerlijk met caravantrekken (koppelomvormer). Ik zet hem dan in de sportstand waarmee hij eigenlijk altijd de juiste versnelling kiest. In juni aardig wat passen gereden in de Alpen en zeer steile hellingen op campings, dit gaat perfect, wegrijden op een 15 % heling gaat probleemloos. Ik heb bij de aanschaf hiervan ook nog even naar de CX 5 gekeken, maar wij hebben de extra ruimte niet nodig en zonder caravan is de auto zeer zuinig. Met een pittige rijstijl 1 op 17 (bijgehouden verbruik zonder caravan). Met caravan lust ie wel een slok en zit ik zo rond de 1 op 9 bij 105 kmpu. Als je netjes 90 rijd is 1 op 10 a 11 makkelijk haalbaar. De "oude" skyactiv x heeft 180 PK en 224 nm koppel, de nieuwere versie 186 pk en 240nm. Ik heb de vorige versie (180 pk) gehad in een mazda 3 en ook die motor is heerlijk als caravantrekker, je voelt het verschil haast niet. Iets meer koppel bij lage toren, maar dat is verwaarloosbaar. Het is geen turbo maar vanaf zo, 1800 tpm heb je al de 200 nm beschikbaar dus je kan er ook prima mee in lage toeren rijden knipoog.gif .
Bijlagen
koppel.jpg
Mazda CX-30 Homura 2.0 E-Skyactiv automaat + Adria Action 361 LH

Gebruikersavatar
Duckati
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 5 jul 2019 10:00

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door Duckati » ma 7 aug 2023 12:28

Wij rijden een Mazda 3 122pk uit 2023, zeg maar de lage versie van een CX30.
Onze caravan is wel wat lichter dan die van jullie (930 kg maximaal) maar ik heb er ook al een 1300kg paardentrailer achter gehad en dat ging ook prima.
In tegenstelling tot een turbo-motor moet je wel wat toeren draaien als het er op aankomt maar dat is niet storend, alleen even wennen.

eddy013
Berichten: 5
Lid geworden op: za 6 aug 2022 09:02

Re: Ervaring Mazda CX30 en 1300kg trekken.

Bericht door eddy013 » di 8 aug 2023 08:09

Na lang wikken en wegen hebben we een beslissing gemaakt.
Lastig want waar doe je goed aan, EV - Hybride - PHEV - Brandstof (lichte turbo of 'gewone' zware motor) , alles heeft voor- en nadelen. Afschrijving is hoe dan ook gigantisch dus dat hebben we losgelaten en we denken de auto lang te blijven rijden. De keuze werd brandstof en dan kwamen we uit op de CX-30 of CX-5, beide hele mooie auto's. De CX-30 heeft een nieuwe sterkere en zuinigere motorblok Skyactive-X echter zijn er heel weinig reviews te vinden over deze auto betreft caravantrekker t.o.v. de CX-5 waar je ten overvloede informatie over kan vinden. Gewicht van beide auto's is zowat gelijk dus qua wegenbelasting hoef je niet moeilijk te doen. Snelheid is voor ons niet belangrijk, onze Audi A4 2.0 had ook geen Turbo dus het is een vergelijkbare motor (hoge toeren) en die bevalt ons prima terwijl ik me kan voorstellen dat als je een Turbo gewend bent je de Mazda sloom vind. De CX-5 is echt stukken groter, we wilden wat hoger zitten dan onze Audi A4 nou je hebt bijna het idee in een bestelbus te zitten, heeerlijk !! De CX-30 is qua afwerking interieur prachtig, persoonlijk vinden we mooier dan de CX-5 maar de CX-30 is lager en wat me enorm tegenvalt is dat de voorraam wel erg schuin afloopt waardoor je bij een stoplicht zowat naar voren moet buigen om het stoplicht te zien en dat terwijl ik maar een klein 'menneke' ben van 1.73m. We hebben de auto's niet getest met caravan (teveel gedoe) zoals werd geadviseerd omdat we uiteindelijk een keuze hebben gemaakt en daar zijn voldoende caravan-auto reviews over te lezen.
Het is dus de CX-5 Sport Selected geworden, modeljaar 2019 met 42.000km op de teller. We vinden hem prachtig en het rijdt goddelijk, het is onze 1ste automaat en zeggen nu al dat we dit veel eerder hadden moeten doen. Over 3 weken gaan we met de caravan weg, we zijn reuze benieuwd maar hebben er alle vertrouwen in dat dat geen probleem moet zijn. Hopelijk kunnen we 'achteraf' zeggen dat we een we een goede keuze hebben gemaakt

Iedereen bedankt voor de reacties en advies, het heeft ons geholpen met deze keuze thumbup.gif
Bijlagen
Mazda_CX5.jpg

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”