Ik kom er niet meer uit weekend camping

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gps68
Berichten: 90
Lid geworden op: di 9 aug 2022 12:41
Locatie: 070
Contacteer:

Ik kom er niet meer uit weekend camping

Bericht door Gps68 » do 27 jul 2023 18:00

Beste caravan vrienden,

Ik heb al best wat gezocht maar ik kom er niet uit of mijn wensen zijn onmogelijk. Wellicht hebben jullie een idee:

Wij stel van 55+ zoeken een camping om in de weekenden te verblijven, door de weeks moet er gewoon gewerkt worden.
We hebben geen hekel aan kinderen maar onze taak zit er op en om nu te voorkomen dat we ook andermans kinderen moeten opvoeden kunnen we het maar beter niet opzoeken.
We houden van fietsen en wandelen in een bosrijke omgeving en ook van lekker eten en drinken (aantoonbaar). Dus charmecampings of soortgelijk waar in ieder geval niet dat grootschalige gevoel is in een soort van bosrijke omgeving. Veel voorzieningen hebben we niet nodig het meeste zit in de caravan zelf... Onze caravan is 865 lang (dit is inclusief de dissel). Daarnaast zoeken we op een uur en voor iets moois is 1 uur en een kwartier ook zeker het overwegen waard vanaf Den Haag. Iets bosrijks of iets in de duinen met dus in de buurt een groot aanbod aan streekproducenten en/of een leuk stadje of dorpje is ideaal. Natuurkampeerterreinen zijn erg leuk maar moeten helaas afvallen omdat daar het kampeermiddel niet onbeheerd mag worden achter gelaten..

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties. Dank voor het meedenken alvast
Novice op caravan gebied maar ik leer graag. Als het zachtjes gaat is de schade beperkt

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16330
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Ik kom er niet meer uit weekend camping

Bericht door Jan van Vijven » do 27 jul 2023 18:20

Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ik kom er niet meer uit weekend camping

Bericht door dieseltijger » do 27 jul 2023 19:01

https://www.meulenbrugge-vorden.nl/

Toen wij daar 20 jaar geleden stonden werden kinderen niet geweigerd, maar werd wel benoemd dat de camping niet bedoeld was voor kinderen. Maar ze mochten wel mee. Er loopt een beekje langs het terrein, het zijn open velden omzoomd door bos. Opvallend was de lieflijkheid en de goede zorgen die er aan de beplanting werden besteed.

Vorden is niet verkeerd, Zutphen is helemaal niet verkeerd, en Deventer is absoluut onverkeerd. En helaas: je bent langer onderweg dan een uur en een kwartier vanaf Den Haag.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
WanFie
Berichten: 792
Lid geworden op: vr 7 sep 2018 21:18

Re: Ik kom er niet meer uit weekend camping

Bericht door WanFie » do 27 jul 2023 19:51

Larikshoeve in Leusden.

https://larikshoeve.nl/

Ligt niet in het bos, maar wél in een mooie omgeving en vlakbij de Utrechtse heuvelrug.

Amersfoort is vlakbij.
Eenvoudige LMC Style 420D met een Niro die hem prima trekt. A I camp.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36274
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ik kom er niet meer uit weekend camping

Bericht door Chris » do 27 jul 2023 20:58

Kijk eens naar Camping Vogelenzang in Vogelenzang.
Voldoet aan flink wat van je wensen..
Mij vind je d'r niet, ik heb nog een Kid thuis rondlopen die graag meegaat.
Voor kids weinig te doen.

Nog eentje, maar veel groter.
Geversduin in Castricum.
Maar let op welk deel..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2042
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Ik kom er niet meer uit weekend camping

Bericht door doubleyou » do 27 jul 2023 21:19

[re.gif]

Camping Geversduin is een prachtige camping met veel vaste plaatsen. Ik heb er vorig jaar in september een maand gestaan. In de weekenden was het een stuk drukker……en heel veel gezinnen met kinderen :)
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36274
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Ik kom er niet meer uit weekend camping

Bericht door Chris » do 27 jul 2023 21:21

[re.gif]
Klopt, maar niet elk deel is druk.
Geversduin is zo groot... ver van het kidsvertier een plekkie zoeken.
Maar..
Voor TS ook niet mijn 1e keuze.

Daarbij..
Tatasteel ongeveer boven je caravan..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2042
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Ik kom er niet meer uit weekend camping

Bericht door doubleyou » do 27 jul 2023 21:38

Merkbare overlast van Tatasteel heb ik in die maand niet gehad. De camping staat ook niet in Wijk aan Zee :).

Als je daar al een seizoensplek kan krijgen dan heb je niet veel te kiezen. En het is wel echt een familiecamping.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2042
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Ik kom er niet meer uit weekend camping

Bericht door doubleyou » do 27 jul 2023 21:45

Camping de Fazantenhof in Hollandse Rading? Lekker in het bos thumbup.gif
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Gps68
Berichten: 90
Lid geworden op: di 9 aug 2022 12:41
Locatie: 070
Contacteer:

Re: Ik kom er niet meer uit weekend camping

Bericht door Gps68 » ma 31 jul 2023 17:08

doubleyou schreef:
do 27 jul 2023 21:45
Camping de Fazantenhof in Hollandse Rading? Lekker in het bos thumbup.gif
Dank jullie wel, ik heb een optie op de Fazantenhof gekregen zal hem aan de hogere legerleiding voorleggen.
Novice op caravan gebied maar ik leer graag. Als het zachtjes gaat is de schade beperkt

petronella
Berichten: 1684
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Ik kom er niet meer uit weekend camping

Bericht door petronella » ma 31 jul 2023 17:45

Wat ons opvalt dat er tegenwoordig nog al wat oppas opa’s en oma’s hun kleinkinderen meenemen naar de camping om daar op te passen.
Toen ons hondje nog een puppie was, werkte dat als een magneet op die kindjes. Een boekje lezen was er dan niet meer bij.
Daar hadden we niet altijd zin in eerlijk gezegd. Eerst onze eigen 4 kids opgevoed en ondertussen is kleinkind nr 9 opkomst.
Als we dan in het voorseizoen op een rustige camping staan verwacht je dat eigenlijk ook niet.
Maar even terug naar de vraag van de topic starter.
Camping molenperk in Zeeland misschien een idee?

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”