Mengkraan defect

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19810
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Mengkraan defect

Bericht door Daphne » wo 26 jul 2023 08:28

ronk schreef:
di 25 jul 2023 23:17
Ik heb nog nooit (even afkloppen) brand gehad.
En toch heb ik ook een brandblusser in huis.

Jullie ook ?
En rookmelders ?

Begrijp je wat ik probeer te zeggen ?
Voor een hele kleine moeite kan je een flink probleem voorkomen.
Kost 1 euro en letterlijk 30 seconden werk.
het bed omhoog tillen is nog het meeste werk om bij de watertank te komen.
Je hoort hier toch met enige regelmaat van defecte kranen.
dat jij dat toevallig nog niet gehad hebt,wil niet zeggen dat het niet voorkomt.
Ik denk dat jij net als Chris niet het punt begrijpt dat ik en misschien ook de anderen proberen te maken.

En ik snap de techniek, ik weet hoe het werkt. Daar hoeven we niet over te discussiëren.
Er worden alleen dingen met een flinke overdrijving beweerd die niet bewezen kunnen worden. Ook niet met een technische onderbouwing. Dat is wat ik telkens probeer te weerleggen.

Bijvoorbeeld “met een diode heb ik heel veel kranen bespaard”. Of “nooit meer een kapotte kraan met een diode”. Eerste bewering kun je niet meten, je weet het niet of je überhaupt 1 kraan hebt bespaard want sommige kranen hebben dat probleem nooit of worden vervangen omdat ze gaan lekken of afbreken. Heb je meteen de tweede bewering weerlegd, want nooit meer een kapotte kraan kun je ook niet waarmaken. Er zit meer in een kraan dat kapot kan gaan dan een microswitch.

Ik weet het, het zijn misschien maar woorden en wordt er wel begrepen wat er wordt bedoeld, maar het is wel een groot verschil. Hou je het bij de feiten, dan hoef je het ook niet af te doen met het kost maar een euro en hoeven de anderen zonder diode ook niet heel de tijd te vertellen dat ze nog nooit een kapotte microswitch hebben gehad. Zoals het bij de voorstanders overkomt dat hier wordt beweerd dat het nooit voorkomt, komt het bij de niet voorstanders over dat het altijd gebeurt.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Willem_uit_Goes
Berichten: 336
Lid geworden op: di 21 aug 2012 21:58
Locatie: Goes, Zeeland

Re: Mengkraan defect

Bericht door Willem_uit_Goes » wo 26 jul 2023 08:34

Neem gewoon een drukpomp jongens.
Kun je gewone kranen monteren, zonder ingebouwde elektronica..



Verstuurd vanaf mijn SM-T875 met Tapatalk

Eriba Nova 540FB, bouwjaar 1995
[album]http://tinyurl.com/8snqv4y[/album]

NN

Re: Mengkraan defect

Bericht door NN » wo 26 jul 2023 08:41

Kwaad kan het niet, in een productieproces kost het gewoonweg niets en het heeft een meerwaarde.
Dat het niet gedaan wordt wijst eerder naar onkunde/onwil.
Verbaast het in een maatschappij die gericht is op verspilling, tuurlijk niet.
Ook de winkel der kranen moet blijven draaien.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16331
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Mengkraan defect

Bericht door Jan van Vijven » wo 26 jul 2023 09:07

In het algemeen,

Blijf niet drammen of herhalen dat jou techniek of kampeer materiaal het summum is, een tipje op een vraag is leuk maar het hoeft niet een telkens herhalende show te worden.
De gemiddelde kampeerder is tevreden met zijn piepschuimen hok met losse kabeltjes en kroonsteentjes, het werkt dus genieten.

De vragen zijn vaak simpel en kunnen simpel beantwoord worden, het is geen vrijbrief om direct alle zelfbedachte misstanden in de technische wereld weer boven te halen...


[re.gif]
Voor wie heeft het meerwaarde? Voor de plaatser of voor de lezer? De lezer is er moe van na honderden keren het zelfde gelezen te hebben.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Mengkraan defect

Bericht door Ron » wo 26 jul 2023 15:45

[re.gif] [re.gif] [re.gif]
Ik heb nooit gezegd dat je nooit meer een defecte kraan hebt.
Lek kan altijd nog.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Plaats reactie

Terug naar “Water”