Op zoek naar een nieuwere caravan.

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door Ron » za 22 jul 2023 21:43

@Dirk Jan Troll 535 had die besteld.
viewtopic.php?t=45622&start=100
Ik meen gelezen te hebben dat de duitse importeur zich niet aan de afspraken hield.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door jeroen.25 » za 22 jul 2023 22:05

[re.gif] vroeg me al af of die ooit nog geleverd was.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3726
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door Niels83 » za 22 jul 2023 22:17

myalexx schreef:
za 22 jul 2023 21:17
Het is sowieso niet makkelijk een caravan zoeken die onder de 1000kg max uit komt.

Ik heb even gezocht en paar leuke kandidaten gevonden.

Vooral de chateau vind ik erg leuk.
Oogt erg modern, qua gewicht kan het nu en voor toekomstige auto kan je ook meteen meer in de caravan vervoeren.

Ik zou zeker gaan kijken.

https://link.marktplaats.nl/m1993204029 ... ialbuttons

https://link.marktplaats.nl/m1999213568 ... ialbuttons

https://link.marktplaats.nl/m1999777599 ... ialbuttons
Ik zoek niet nu direct. Er moet eerst nog wat gewerkt worden. Zoals het er nu uit ziet gaan we volgend jaar nog met het oudje op pad. Maar ik noteer alle suggesties die mij ook aanstaan.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3726
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door Niels83 » do 27 jul 2023 08:11

Hoi tussen ale tips staat een caravan die ik graag zou bekijken. Maar hoe beoordelen jullie of een verkoper betrouwbaar is? De tevredenheid hangt natuurlijk grotendeels samen met of een caravan goed is. Daarmee kan je 2dehands pech en dan is het afhankelijk van de service.

Ik heb even gekeken naar reviews. Zowel op Google als Facebook en mp 5 sterren. Dat is haast teveel om geloofwaardig te zijn of ze zijn erg goed in inkoop, en aftersales.

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door Rene_13 » do 27 jul 2023 08:34

Niels,
Ook wij gaan dat traject in mbt de aanschaf van een andere caravan.
ik verwacht dat, als je bij een dealer iets wilt kopen en de beoordeling en je gevoel goed zijn, het moet kunnen.
Via een particulier, blijf ik het ook eng vinden... Niet iedereen zal het eerlijk spelen. Alles valt en staat met de 1ste indruk en het onderbuik gevoel.
Een paar dingen kan je meten, maar voor de rest is het vertrouwen

Zekerheid koop je vaak alleen bij een nieuwe.
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3726
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door Niels83 » do 27 jul 2023 09:11

Ik weet dat er ook tussen de dealer cowboys zijn.

Michielwoerden
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 9 aug 2017 20:19

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door Michielwoerden » do 27 jul 2023 10:26

Niels83 schreef:Hoi tussen ale tips staat een caravan die ik graag zou bekijken. Maar hoe beoordelen jullie of een verkoper betrouwbaar is? De tevredenheid hangt natuurlijk grotendeels samen met of een caravan goed is. Daarmee kan je 2dehands pech en dan is het afhankelijk van de service.

Ik heb even gekeken naar reviews. Zowel op Google als Facebook en mp 5 sterren. Dat is haast teveel om geloofwaardig te zijn of ze zijn erg goed in inkoop, en aftersales.
Zeker bij een particulier of bij een handelaar kan je een afspraak maken dat je hem laat keuren/controleren bij een dealer.

Zo hebben wij ook onze caravan gekocht. Overigens kwam er niks schokkends uit de keuring

Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3726
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door Niels83 » do 27 jul 2023 11:11

Laat je hem dan gewoon na kijken bij een caravan garage? Of doe je dat bij de Anwb?

Gebruikersavatar
glennixx
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 8 mei 2023 15:49
Locatie: Papa was a rolling stone

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door glennixx » do 27 jul 2023 11:32

Je gaf ook al aan dat je zelf ook vrij handig bent. Met wat gezond verstand kom je bij particuliere aanbodjes ook altijd wel een eind hoor.
Je weet inmiddels ook tegen welke defecten en tekortkomingen je afgelopen jaren bent gelopen. Daarnaast lees jij waarschijnlijk, net als een hoop anderen hier, met een schuin oog mee tegen welke zaken mede caravan eigenaren hier altijd lopen.

Met deze kennis en wijsheid in pacht, denk ik dat je prima kunt beoordelen of een caravan goed is, zeker als je je knutselbudget achter de hand weet te houden, behoud je ook je speling op eventuele verrassingen. Denk zelf eerlijk gezegd dat het pad dat je heb uitgestippeld, een goede basis is voor je zoektocht.

Daarbij is het budget dat je voor ogen hebt ook gewoon een ruim budget waarbij je zeker niet in het loop- of sloop segment terecht komt waarbij je de speld uit de hooiberg moet zoeken. Wil natuurlijk niet zeggen dat je voor deze prijs per definitie alleen maar betrouwbare caravans tegen komt, maar denk dat je dit prima kunt opvangen met bovenstaand genoemde punten.

Succes met de zoektocht!
BMW 330i (2020) 328 pk /396 nM
Hobby Premium 495 UF (2015)

Michielwoerden
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 9 aug 2017 20:19

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door Michielwoerden » do 27 jul 2023 14:09

Niels83 schreef:
do 27 jul 2023 11:11
Laat je hem dan gewoon na kijken bij een caravan garage? Of doe je dat bij de Anwb?
Wij kochten de caravan bij een handelaar en ik heb de caravan naar een bovag dealer in de buurt gebracht die hem heeft gecontroleerd. Kosten hebben we gedeeld.

Met de dealer een lijstje gemaakt wat ik gecontroleerd wilde hebben. Moet wel zeggen dat ik in september de caravan heb gezocht/gekocht. Dat is voor dealers wel het begin van een rustiger tijd

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3726
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door Niels83 » do 27 jul 2023 16:11

glennixx schreef:
do 27 jul 2023 11:32
Je gaf ook al aan dat je zelf ook vrij handig bent. Met wat gezond verstand kom je bij particuliere aanbodjes ook altijd wel een eind hoor.
Je weet inmiddels ook tegen welke defecten en tekortkomingen je afgelopen jaren bent gelopen. Daarnaast lees jij waarschijnlijk, net als een hoop anderen hier, met een schuin oog mee tegen welke zaken mede caravan eigenaren hier altijd lopen.

Met deze kennis en wijsheid in pacht, denk ik dat je prima kunt beoordelen of een caravan goed is, zeker als je je knutselbudget achter de hand weet te houden, behoud je ook je speling op eventuele verrassingen. Denk zelf eerlijk gezegd dat het pad dat je heb uitgestippeld, een goede basis is voor je zoektocht.

Daarbij is het budget dat je voor ogen hebt ook gewoon een ruim budget waarbij je zeker niet in het loop- of sloop segment terecht komt waarbij je de speld uit de hooiberg moet zoeken. Wil natuurlijk niet zeggen dat je voor deze prijs per definitie alleen maar betrouwbare caravans tegen komt, maar denk dat je dit prima kunt opvangen met bovenstaand genoemde punten.

Succes met de zoektocht!
Dat denk ik ook. De caravan krijgt een aflever beurt. Maar dat is als de slager die zijn eigen vlees keurt.
Alle mogelijke issues ben ik al wel tegen gekomen. Wij zijn nog een week op vakantie dus zal ook wel richting september lopen voordat we langs kunnen gaan. Als die er dan nog is natuurlijk.

Gebruikersavatar
glennixx
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 8 mei 2023 15:49
Locatie: Papa was a rolling stone

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door glennixx » do 27 jul 2023 16:24

[re.gif]
Tijd zat... en tegen die tijd staan er vast nog weer meer/anderen te koop!
Ik ben zelf ook een maand of 7 aan het shoppen geweest voordat ik een beslissing nam.
Uiteindelijk was het, tegen de verwachting in, ook een particuliere aankoop geworden en ook nog eens in FR.

Al met al, gelukkig goed gegaan en heb nog wat budget over om lekker aan te rommelen.
BMW 330i (2020) 328 pk /396 nM
Hobby Premium 495 UF (2015)

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door jeroen.25 » do 27 jul 2023 16:40

Ik had mijn Hobby ook gekocht bij een bedrijf met goede reviews. Uiteindelijk bleek er toch iets niet goed. Vermoedelijk een keer schade gehad. Ik weet niet of hij het heeft geweten, maar kon hem wel teruggeven aan hem.
Ik ga er vanuit dat het gewoon pech was.

Heb daarna ook wel bij particulieren gekeken, maar dat bleef toch spannend voor mij. Zeker als ze adverteren dat ie super netjes is en dat al niet blijkt te zijn. Dan twijfel ik ook aan de technische staat.

Ook bij handelaren geweest die geen garantie of nieuwe onderhoudsbeurt boden. Vond ik ook geen fijn idee.

Nu de Adria bij een Bovag bedrijf gekocht met een jaar garantie. Kost iets meer dan particulier of handelaar, maar geeft wel meer om op terug te vallen bij (grote) problemen.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18376
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door deusjevo » do 27 jul 2023 16:46

[re.gif]
Heb m’n caravans nooit anders dan via Marktplaats gekocht.
Nooit een kat in de zak gekocht.
Even wat geld incalculeren omdat je geen garantie krijgt maar meestal zijn de prijzen dusdanig lager dat je je er geen buil aan kunt vallen.

Wij hebben trouwens nooit extreme onkosten gehad aan die Marktplaats caravans
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door Rene_13 » do 27 jul 2023 17:03

Ik overweeg bij twijfel https://www.camperhost.nl in te schakelen
Gezien het bedrag dat ik te besteden heb zijn die kosten goed te doen.

Iemand iets gehoord of gelezen over dit bedrijf?

aanvulling. Kleine gebruikssporen en -gebreken los ik zelf wel op. Het gaat mij om de grote problemen zoals vocht...
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3726
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door Niels83 » di 8 aug 2023 18:15

Hoi om geen 200 topics te openen. We hebben nu weer wat anders op het oog. Handiger want ook vol beladen mag hij achter de auto.

Nu willen we hem bezichtigen, maar wat doen jullie met de inruil? Hem mee nemen is wel handig, maar qua onderhandelen over de caravan die je misschien toch niet wilt is dat weer niet zo handig.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2050
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door doubleyou » di 8 aug 2023 18:39

Ga er maar vanuit dat de meeste dealers of handelaren weinig interesse hebben in jouw oude geliefde Hobby en er weinig tot niets voor willen geven. Zonder inruil kan je ook beter over wat korting onderhandelen. Ik denk dat je de Hobby het beste particulier kan verkopen. Een handige Harry kan er vast wel weer wat leuks van maken.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
r00n
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 31 jul 2023 10:22

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door r00n » di 8 aug 2023 19:00

Wij hebben goede foto’s gemaakt voordat we gingen. Aan de hand van de foto’s is er dan een bod onder voorbehoud gedaan door de dealer. Wij hebben uiteindelijk de “nieuwe” caravan gekocht onder het voorbehoud dat het bod hetzelfde blijft. Dit was het geval… ik had ook geen zin om voor niets met een caravan rond te gaan rijden.
Renault Megane Estate 1.3 TCe GT-Line (2019) - Fendt 460 TF (2001)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16331
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door Jan van Vijven » di 8 aug 2023 19:35

Wat is je oude realistisch gezien nog waard?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3726
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door Niels83 » di 8 aug 2023 20:49

Ik durf het niet te zeggen. Er stond er laatst 1 op voor 2000 maar die was nog origineel. Maar had dus geen stapelbed.

Ik hoop er 1000 euro of iets meer voor te krijgen al is het voordeel bij een handelaar dat ik er geen gezeik mee krijg.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16331
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door Jan van Vijven » di 8 aug 2023 21:08

Ik weet niet wat je gaat uitgeven maar een beetje korting kun je tegenwoordig wel weer krijgen.
Ik zou die los verkopen, voor die prijs krijg je geen gezeik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door jeroen.25 » di 8 aug 2023 21:25

Ik zou deze ook gewoon zelf verkopen.
Als je toch wilt inruilen zorgen dat je veel goede foto's hebt.
Dan hoef je echt niet meteen de hele caravan mee te nemen als je ergens gaat kijken.

Houdt er rekening mee dat de verkoper van jouw nieuwe caravan er ook op moet verdienen dus als jij verwacht dat ie 1000 waard is hij niet meer dan de helft zal geven.

Op Marktplaats ben je hem zelf zo kwijt voor 1000 of meer. Aanbod is volgens mij klein in die prijsklasse
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3529
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door troapel » di 8 aug 2023 22:40

Ik zal hem gewoon via MP verkopen als ik jou was. Heb ik met mijn 30 jaar oude Hobby ook gedaan en is goed bevallen en heb er een uitstekende prijs voor gekregen.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3726
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door Niels83 » di 8 aug 2023 23:35

jeroen.25 schreef:
di 8 aug 2023 21:25
Ik zou deze ook gewoon zelf verkopen.
Als je toch wilt inruilen zorgen dat je veel goede foto's hebt.
Dan hoef je echt niet meteen de hele caravan mee te nemen als je ergens gaat kijken.

Houdt er rekening mee dat de verkoper van jouw nieuwe caravan er ook op moet verdienen dus als jij verwacht dat ie 1000 waard is hij niet meer dan de helft zal geven.

Op Marktplaats ben je hem zelf zo kwijt voor 1000 of meer. Aanbod is volgens mij klein in die prijsklasse
1 van de nadelen is dat het seizoen voor een caravan zonder verwarming het seizoen al een beetje over is. En mijn stalling heeft wel plek voor een 2de caravan maar rekent dan gelijk een heel jaar. Dus hij moet ook snel weg. In mei/juni is die zo weg

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1286
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Op zoek naar een nieuwere caravan.

Bericht door jeroen.25 » di 8 aug 2023 23:45

[re.gif] ik denk niet dat je de kosten van een extra jaar stalling terugverdient in mei/juni.
Misschien is heel de markt dan wel weer anders.

Ik heb mijn Kip Kompakt afgelopen december verkocht voor een goede prijs. Dat is toch ook een mooi weer caravan.

Als je jouw caravan nu te koop zet ben je er echt wel snel vanaf, tenzij je echt hoopt op de hoofdprijs natuurlijk.
Zoals iemand anders al zei, in deze prijsklasse zullen kopers ook wat minder snel zeuren
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”