Adria Altea 472 LU 2019 - douchekraan

Gebruikersavatar
drsjan
Berichten: 77
Lid geworden op: do 30 jul 2020 16:20

Re: Adria Altea 472 LU 2019 - douchekraan

Bericht door drsjan » ma 31 jul 2023 17:40

Als hij het niet doet, hoor je ook de pomp niet lopen, dus het lijkt een elektrisch probleem, maar ik kan er mijn vinger niet achter krijgen ........
Mazda CX-5 + Adria Altea 472 LU (2019)

Gebruikersavatar
Sparky
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 12 okt 2022 13:42
Locatie: Hoofddorp

Re: Adria Altea 472 LU 2019 - douchekraan

Bericht door Sparky » ma 31 jul 2023 23:05

Het moet inderdaad een elektrisch probleem zijn en wel van de douchekraan zelf anders zou deze de pomp wel zelf activeren.
Als je de pomp via de keukenkraan activeert is het logisch dat er water uit de douche komt als je de douchekraan opendraait, want dan staat er waterdruk op (en de douchekraan zit eerder in de leiding dan de keukenkraan). De vraag is of de pomp blijft lopen als je vervolgens de keukenkraan dicht doet. Ik vermoed van niet.

Je zegt de bedrading van A tot Z te hebben doorgemeten maar niet van de douchekraanschakelaar zelf denk ik want dan moet je achter de witte kolom zijn en die heb je er nog niet af. Mijn vermoeden is een haperende microswitch of draadbreuk van de douchekraan. Wellicht maakt de draad of het schakelaartje af en toe toch nog contact en werkt het eventjes. Dat is bij mijn keukenkraan ook vaak het geval voordat de draad definitief breekt.
Mazda CX-5 2.0 Skyactive-G TS+ Automaat + Adria Altea 472LU 50 years edition

Gebruikersavatar
Sparky
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 12 okt 2022 13:42
Locatie: Hoofddorp

Re: Adria Altea 472 LU 2019 - douchekraan

Bericht door Sparky » ma 31 jul 2023 23:17

O ja, en de witte kolom zit, denk ik, met enkele klodders kit vast en niet over de hele lengte. Maakt het alleen maar makkelijker om hem los te snijden.
De klittenband optie is ook nog een mogelijkheid (al eerder geopperd door Chris), misschien dat het met enkele korte stroken vastzit en dat je daartussen met je mes de ruimtes gevoeld hebt. Bij klittenband zou ik verwachten dat er een minieme speling voelbaar moet zijn als je de kolom beweegt of lostrekt. Bij kit zal het muurvast zitten.
Mazda CX-5 2.0 Skyactive-G TS+ Automaat + Adria Altea 472LU 50 years edition

Gebruikersavatar
drsjan
Berichten: 77
Lid geworden op: do 30 jul 2020 16:20

Re: Adria Altea 472 LU 2019 - douchekraan

Bericht door drsjan » wo 2 aug 2023 23:27

Geprobeerd kolom los te maken, maar helaas niet gelukt. Wil niet teveel wrikken om beschadiging te voorkomen. Ik heb via de bovenkant een ijzerdraadje aan beide zijkanten gewurmd en geprobeerd er zo beweging in te krijgen, maar geen succes. Ten einde raad zelfs contact met de dealer gehad, maar hun antwoord kon ik tevoren wel raden: "kom maar langs", maar dat gaat voorlopig sowieso niet lukken. Tja, Dan moet ik me maar behelpen door iedere keer als de douchekraan weigert, eerst even de keukenkraan open te zetten, want dan begint de douchekraan wel te lopen ......... scratch.gif scratch.gif weenie.gif weenie.gif :( :(
Mazda CX-5 + Adria Altea 472 LU (2019)

Gebruikersavatar
drsjan
Berichten: 77
Lid geworden op: do 30 jul 2020 16:20

Re: Adria Altea 472 LU 2019 - douchekraan

Bericht door drsjan » vr 5 apr 2024 16:05

Daar ben ik weer. De caravan is b ij de dealer geweest en deze heeft de kolom los gekregen. Het blijkt dat de kolom aan beide zijden met een soort dubbelklevend tape vast zat, maar daartussen is ook nog kit gespoten. Daar zit nu het probleem, want die kit moet eraf, maar dan trek je de waterdichte toplaag van de wand mee en kijk je tegen het kale hout (=triplex) aan. Ik heb zelf idee om de kit er wel af te halen, evenals de dubbelzijdig klevende tape, en dan eerst een rubber flextape (waterdicht) over de hele lengte te plakken om alles waterdicht te maken, en vervolgens met stukjes guppytape de kolom weer te bevestigen. Wie een beter idee heeft? GRAAG!
Mazda CX-5 + Adria Altea 472 LU (2019)

Gebruikersavatar
drsjan
Berichten: 77
Lid geworden op: do 30 jul 2020 16:20

Re: Adria Altea 472 LU 2019 - douchekraan

Bericht door drsjan » do 11 apr 2024 10:16

Bericht voor moderator: onderwerp kan gesloten en/of verwijderd worden. Probleem is opgelost.
Mazda CX-5 + Adria Altea 472 LU (2019)

Gesloten

Terug naar “Adria”