Afdichtende rubbers positioneren bij Truma Therme boilervat

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
Trapp
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 15 jul 2019 21:09

Afdichtende rubbers positioneren bij Truma Therme boilervat

Bericht door Trapp » za 27 mei 2023 00:56

Beste mensen, wie kan mij helpen ? Dezer dagen bleek mijn boilervat stuk van de Truma Therme Boiler 5 Liter.

Hoe krijg ik toch die afdichtende rubbertjes voldoende diep op hun plek, tussen de aluminium luchtbuis en het kunststoffen boilerhuis ? Ze moeten voldoende diep zitten om de afsluitende moffen (waaraan de slangen komen voor de luchtdoorlaat) mooi te kunnen laten aansluiten op het boilerhuis voor fixatie van het geheel met een paar schroeven.

Moet ik / kan ik de rubbertjes insmeren met zeep, en krijg ik de rubbertjes dan nog wel tussen boilerhuis en aluminium buis ? Ik vrees van niet, nl. dat dan het rubbertje teveel glijdt bij weerstand …. en nooit in de tussenruimte komt.

Wie helpt mij ? Het youtube filmpje is duidelijk, maar niet op dit punt.

Graag verneem ik, waarvoor mijn grote dank 😉😊

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Afdichtende rubbers positioneren bij Truma Therme boilervat

Bericht door iemand » za 27 mei 2023 02:30

Gebruik wat kranenvet of vaseline.

Dit filmpje laat het erop en erin wurmen duidelijk zien.

Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Trapp
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 15 jul 2019 21:09

Re: Afdichtende rubbers positioneren bij Truma Therme boilervat

Bericht door Trapp » zo 28 mei 2023 12:31

Dank ! Ik ben er na kort contact met de dealer uit. Beetje afwasmiddel of Kranenvet en de rubbertjes glijden bij lichte druk echt. Opm. Ik heb dit even niet aangedurfd. Nu de moffen er aan beide zijden op schuiven en drukken en je bent er. Wél even de gaatjes in de luchtbuis voor schroefbevestiging door draaien van de buis goed positioneren opdat het nokje op het boilerhuis goed matcht met de uitsparing in de flens van het mofje aan beide zijden. Niet vergeten de beide meegeleverde uitloopjes met kraantje, bedoeld voor ontluchting en leegloop, ook te plaatsen na verwijdering van de gebruikte. Zal verband houden met mogelijk ook door vorst beschadigde gebruikte.

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Afdichtende rubbers positioneren bij Truma Therme boilervat

Bericht door iemand » zo 28 mei 2023 13:10

Top, leuk he.... Zelf klussen aan de caravan thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Plaats reactie

Terug naar “Water”