Alfa camp pro 3

Plaats reactie
MarkvD
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 19 mei 2023 14:03

Alfa camp pro 3

Bericht door MarkvD » vr 19 mei 2023 14:33

Beste medekampeerders,

Ik heb net de alfa camp pro 3 aangeschaft. Thuis uitgeprobeerd, prima werkend.

Nu ben ik op de camping en probeer ik het internet werkend te krijgen, maar is er opeens een kink in de kabel. Ik krijg wel verbinding, maar geen internet. Als ik met de telefoon verbinding met hetzelfde netwerk maak, kom ik (na het invoeren van het wachtwoord) op een inlogpagina waar ik nog op akkoord moet klikken. Is dit de reden dat ik met de alfa camp pro 3 geen internetverbinding krijg? En zo ja, is dit te omzeilen? Zal vast niet de enige camping zijn waarbij je wordt doorverwezen naar een inlogpagina.

Vriendelijke groet,
Mark

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18819
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Alfa camp pro 3

Bericht door Hobby Linka » vr 19 mei 2023 14:39

[re.gif]

Ik kan de Alfa camp pro 3 niet, dus geen ervaring mee. Heb je geen uitgebreide handleiding?

Ik heb zelf al eens een handleiding hier geplaatst over de Alfa R36 router.

Misschien heb je er iets aan.
ALFA NETWORK R36 Wi-Fi ROUTER.pdf
(1.91 MiB) 67 keer gedownload
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

MarkvD
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 19 mei 2023 14:03

Re: Alfa camp pro 3

Bericht door MarkvD » vr 19 mei 2023 16:12

Beste Hobby Linka,

Dank voor je bericht. Had het document waar je naar verwees eerder al eens gezien.

Terwijl ik bezig was om een geschikte app voor de info van het netwerk te downloaden (de app waar je in het document naar verwijst kan ik niet vinden, dus heb de app “network analyzer” gekozen), begon mijn telefoon opeens naar de doorverwijspagina van de camping te gaan… geloof niet dat het downloaden van de app hier invloed op heeft gehad, haha, maar het werkt nu in ieder geval wel.

Blijkbaar is geduld toch echt een schone zaak. Of het opnieuw opstarten van de router heeft geholpen.

Lang verhaal kort, dank voor het meedenken!

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”