reich easy drive pro 1.8 mover probleem
reich easy drive pro 1.8 mover probleem
Hallo ik heb ook een enduro accu maar als ik heb een dag aan de stroom heb aan gesloten kan ik er 25 meter meerijden en dan stopt hij en moet ik hem weer een uur aan de stroom aansluiten dan brand weer het groene lampje op de lader kan ik weer stuk rijden zou de accu stuk zijn
Of zou er een ander probleem zijn
Graag iemand idee
M.v.g
Of zou er een ander probleem zijn
Graag iemand idee
M.v.g
Re: Truma SE probleem
Het lijkt er wel op dat de accu een issue heeft.
Maar het kan ook nog dat de lader niet lekker is.
Effe snel omwisselen voor een andere accu/lader is niet echt handig, maar zou wel tekenend zijn.
Nu is er een van de Lifepo4 accu's waar een software opdate voor is... en ik meen te herinneren dat het voor de Enduro is/was.
Zeker weten doe ik dat niet hoor...
Benader de leverancier eens... die weet het vast wel zeker.
Maar het kan ook nog dat de lader niet lekker is.
Effe snel omwisselen voor een andere accu/lader is niet echt handig, maar zou wel tekenend zijn.
Nu is er een van de Lifepo4 accu's waar een software opdate voor is... en ik meen te herinneren dat het voor de Enduro is/was.
Zeker weten doe ik dat niet hoor...
Benader de leverancier eens... die weet het vast wel zeker.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
reich easy drive pro 1.8 mover probleem
Leverancier geeft geen thuis wat ik niet goed vind
Als ik hem een uur aan de lader aansluit is het lampje op de lader weer groen en kan ik weer 25 meter rijden ik vind het raar accu kan toch niet na een uur weer vol zijn volgens mij Of wel????
Als ik hem een uur aan de lader aansluit is het lampje op de lader weer groen en kan ik weer 25 meter rijden ik vind het raar accu kan toch niet na een uur weer vol zijn volgens mij Of wel????
Re: Truma SE probleem
Helaas heeft mijn accutester geen Lifepo testmogelijkheid.
Anders hadden we wat kunnen meten.
Je kan Enduro zelf ook nog proberen te bellen.
Anders hadden we wat kunnen meten.
Je kan Enduro zelf ook nog proberen te bellen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Truma SE probleem
Heeft allemaal niets met Truma-SE te maken. Eigen topic was duidelijker geweest....
Ik ben wel benieuwd naar welk TYPE ACCU je nu precies hebt en hoe oud deze nu is.
Maar ook naar wat voor LADER je hebt. Intern of externe en welk type dan.
En eigenlijk ook welke MOVER je hebt.
Heb je daar als eens een voltmeter aan gehangen... BIj welke spanning gaat ie dan op groen ?
Ik ben wel benieuwd naar welk TYPE ACCU je nu precies hebt en hoe oud deze nu is.
Maar ook naar wat voor LADER je hebt. Intern of externe en welk type dan.
En eigenlijk ook welke MOVER je hebt.
Heb je daar als eens een voltmeter aan gehangen... BIj welke spanning gaat ie dan op groen ?
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Truma SE probleem
Hallo het betreft een reich easy drive pro 1.8 mover
Accu is een enduro L1 1220 met externe lader van enduro accu is 4 jaar oud
Heb ik geen garantie op om dat ik deze niet zelf nieuw heb gekocht
Dit zat allemaal op de Caravan die ik heb gekocht
Accu is een enduro L1 1220 met externe lader van enduro accu is 4 jaar oud
Heb ik geen garantie op om dat ik deze niet zelf nieuw heb gekocht
Dit zat allemaal op de Caravan die ik heb gekocht
Re: Truma SE probleem
Enduro maakt heel goede movers.
Naar mijn idee zelfs kwalitatief beter dan Reich of Truma.
Mooi zijn ze niet.. maar wel probleemloos. Als je maar wat aandacht besteed aan het glijwerk waar de mover heen en weer schuift. Wil best vastroesten na een rit door pekel, en daarna wegzetten weet ik uit ervaring...
De techniek van de movers loopt wel iets achter. Echt gelikt zien ze er ook niet uit. Maar waarom zou je ook iets veranderen wat al tientallen jaren prima werkt, en heel blijft.. en mede daardoor ook voor een zeer concurrerende prijs aangeboden kan worden.
De accu's die Enduro levert, is echter een ander verhaal.
Zeker niet probleemloos.
Naar mijn idee zelfs kwalitatief beter dan Reich of Truma.
Mooi zijn ze niet.. maar wel probleemloos. Als je maar wat aandacht besteed aan het glijwerk waar de mover heen en weer schuift. Wil best vastroesten na een rit door pekel, en daarna wegzetten weet ik uit ervaring...
De techniek van de movers loopt wel iets achter. Echt gelikt zien ze er ook niet uit. Maar waarom zou je ook iets veranderen wat al tientallen jaren prima werkt, en heel blijft.. en mede daardoor ook voor een zeer concurrerende prijs aangeboden kan worden.
De accu's die Enduro levert, is echter een ander verhaal.
Zeker niet probleemloos.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18818
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
Onderwerp gespitst en eigen naam gegeven.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
Ja top, kzat het zonet te lezen en dacht al ....
Zo is
Zo is
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
Zelfde accu hier in gebruik en dezelfde mover.
Accu zou sterk genoeg moeten zijn. Ik rij er een blokje mee om het huis. Minimaal 50m.
Mover vraagt zo'n 25A max.
Wat ik wel merk is dat de contacten van de afstandsbediening problemen geven. Even de batterijen rond draaien en het werkt weer. Dat heeft dan weer niets met de accu te maken.
Accu zou sterk genoeg moeten zijn. Ik rij er een blokje mee om het huis. Minimaal 50m.
Mover vraagt zo'n 25A max.
Wat ik wel merk is dat de contacten van de afstandsbediening problemen geven. Even de batterijen rond draaien en het werkt weer. Dat heeft dan weer niets met de accu te maken.
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
Misschien eens een lekkende batterij ingezeten?
Ik heb al meerder mover AB's gehad voor reparatie waar de batterij kontakten op bloemkool leken... kuis verrot.
Soms kan je dat nog met amonia wat opknappen...vaak niet meer.
Ik heb al meerder mover AB's gehad voor reparatie waar de batterij kontakten op bloemkool leken... kuis verrot.
Soms kan je dat nog met amonia wat opknappen...vaak niet meer.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
Niets aan te zien. Geen enkel spoor van oxidatie oid.
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
Dan wat opruwen met fijn schuurpapier en evt. de veerspanning aan beide kanten wat oprekken.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
Je kan een mini vleugje vet op de kontaktjes smeren.
Eigenlijk maakt het niet eens uit welk vetje, maar niet meer als een waasje..
Absoluut geen klodder...
Beetje vettigheid op je vingertop ...goed uitsmeren tussen je vingers en even over die kontaktjes aaien met die vette vinger..
Wat ook wel eens gebeurt is dat de soldering van zo'n kontaktje losgaat zitten... dan wordt het wel voor een techneut....
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik zo'n batterij kontakt doorsoldeer en de zaak is weer ok..
Wat Erik zegt kan ook, maar zelf gebruik ik dan liever een z.g. glasborstel... minder scherp dan schuurpapier... polijstpapier..
Erik... we moeten toch eens gaan samen spannen.... techneuten front vormen...
Eigenlijk maakt het niet eens uit welk vetje, maar niet meer als een waasje..
Absoluut geen klodder...
Beetje vettigheid op je vingertop ...goed uitsmeren tussen je vingers en even over die kontaktjes aaien met die vette vinger..
Wat ook wel eens gebeurt is dat de soldering van zo'n kontaktje losgaat zitten... dan wordt het wel voor een techneut....
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik zo'n batterij kontakt doorsoldeer en de zaak is weer ok..
Wat Erik zegt kan ook, maar zelf gebruik ik dan liever een z.g. glasborstel... minder scherp dan schuurpapier... polijstpapier..
Erik... we moeten toch eens gaan samen spannen.... techneuten front vormen...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: reich easy drive pro 1.8 mover c.q. remote probleem
Kipke98 schreef: ↑zo 7 mei 2023 18:18Zelfde accu hier in gebruik en dezelfde mover.
Accu zou sterk genoeg moeten zijn. Ik rij er een blokje mee om het huis. Minimaal 50m.
Mover vraagt zo'n 25A max.
Wat ik wel merk is dat de contacten van de afstandsbediening problemen geven. Even de batterijen rond draaien en het werkt weer. Dat heeft dan weer niets met de accu te maken.
Even deze ervaring delen. Ook ik verloor de afgelopen jaren regelmatig contact middels de afstandsbediening van de Reich 1.8 Pro Easydriver. De accutester gaf prima vermogen aan. De oorzaak: inderdaad de wat slappe en al snel schuin staande batterij-veren in het remote-batterijvak. Draaien van de batterijen helpt soms, maar de kans is groot, dat dit de batterij niet solide in contact met de veer brengt en op enig moment een batterijveer breekt. Een oplossing is om de veren van de serie-geschakelde batterijen te vervangen door een betere en tweeledige (veer en bolplaatje) kwaliteit (Hackstore/Amazon). Het vervangen van de veren is vrij simpel en het remote kastje hoef je niet open te breken. In het batterijvak knip je de veren van + en - op 1.5 cm door. Plaats de vervangende veren met het lipje naar boven in de plastic geleiders met tussen plastic en nieuwe veer, de oude veerdraad. Soldeer de oude veerdraad aan de nieuwe veervoet. Knip/slijp het restant lipje weg, houd eventueel met een drup secondelijm de veer op zijn plaats. Voor de beide =/- overgangen knip je de draad door en verwijder ze. Omdat je twee veren met elkaar wilt verbinden, moet je het tussenschot waar de oude draad middels een gaatje door liep, nu aanpassen om de beide veerlipjes de kans te bieden met elkaar contact te maken. Mesje tussen schot en wand en ruimte maken. Vervolgens de veertjes in de geleiders schuin met de lipjes naar elkaar omlaag drukken (even wurmen) en licht solderen. Robuust hersteld; 8€ (een nieuwe remote kost >200€). [image][/image]
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
Goede tip!
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
[image][image][/image][/image]
Ter illustratie nog deze foto's.
Ter illustratie nog deze foto's.
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
TIP:
Bij de kringloop ligt vaak een bak vol met afstandbedieningen.
Daarin is vast wel een geschikt (doorverbind-)veertje te vinden.
Bij de kringloop ligt vaak een bak vol met afstandbedieningen.
Daarin is vast wel een geschikt (doorverbind-)veertje te vinden.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
Ik snap je goede bedoelingen met het vervangen van de batterijkontakten.
Maar een beetje beter soldeerwerk zou een betrouwbaarder verbinding geven....werkt dit volgend jaar nog steeds?
Solderen is toch wel een beetje een kunst.....
Maar een beetje beter soldeerwerk zou een betrouwbaarder verbinding geven....werkt dit volgend jaar nog steeds?
Solderen is toch wel een beetje een kunst.....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
Goed of eerder fraai solderen is een kunst, zeker, Maar het gaat bij een -in dit geval- reparatie om resultaat. De soldeerverbinding is heel solide en de polen/veertjes zitten muurvast, ook al ziet het er op de foto -toegegeven- niet smooth uit. Het is geen nieuwbouw. Een wondhechting oogt ook niet altijd fraai, maar het gaat er vooral om dat de wond dicht zit.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16222
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
Het werkt dus het is goed, hier hoef je niet voor naar de techneuten school geweest te zijn om dat te begrijpen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
- dieseltijger
- Berichten: 10951
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
We moeten ietwat uitkijken voor het fenomeen "technisch genieten" . Te vaak gezien in mijn werk: oplossingen die sterven in schoonheid: te duur, te complex, of ongevraagde features waar geen behoefte aan is. Zo ook hier (hoewel het meevalt in dit specifieke geval) : het kan altijd mooier of complexer.
Soms is het gewoon goed genoeg. En -by the way- ik heb een oplossing voor de dansende batterijen in een apparaat op het stuur van mijn motor voor 8 euro.
Soms is het gewoon goed genoeg. En -by the way- ik heb een oplossing voor de dansende batterijen in een apparaat op het stuur van mijn motor voor 8 euro.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
Dat te mooi, te duur heet in mooi Nederlands "design".
Voorbeelden zijn legio. Zo een pracht van een slazwierder - mooie vorm, kleurtje en tekening, ziet er zelfs stevig uit maar het draaimechanisme deugd van geen kanten. Zelfs 2 blaadjes sla krijg je er nog niet droog mee, 2 want ze moeten in balans hangen. Het mooie dure ding zit dus bij de plastiekrecyclage
Voorbeelden zijn legio. Zo een pracht van een slazwierder - mooie vorm, kleurtje en tekening, ziet er zelfs stevig uit maar het draaimechanisme deugd van geen kanten. Zelfs 2 blaadjes sla krijg je er nog niet droog mee, 2 want ze moeten in balans hangen. Het mooie dure ding zit dus bij de plastiekrecyclage
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
"if it works, it ain't stupid".
Niemand bekijkt dat batterijvak van binnen. Als het werkt dan is het goed.
Het is geen kerncentrale of raket waar aan gewerkt wordt maar een doodsimpele afstandsbediening die een knaak kost qua productiekosten.
Niemand bekijkt dat batterijvak van binnen. Als het werkt dan is het goed.
Het is geen kerncentrale of raket waar aan gewerkt wordt maar een doodsimpele afstandsbediening die een knaak kost qua productiekosten.
Re: reich easy drive pro 1.8 mover probleem
Dank voor alle reacties. Ik had als hobbyist zeker niet de pretentie een perfecte oplossing te bieden, maar zoals jullie -mijn dank voor de support- in meerderheid aangaven, een practische en voor geïnteresseerden werk- en betaalbare oplossing te delen voor wie het apprecieert. Inderdaad; hoe het batterijvak van binnen oogt was niet de prio, wel dat de oplossing relatief eenvoudig te realiseren is en werkt. Ik heb inmiddels de batterijen 20 maal uitgenomen en teruggeplaatst (equivalent met in mijn geval 20 jaren gebruik) en het geheel functioneert nog immer solide, no cracks.