Locatie Ultraheat bediening

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
JeroenS
Berichten: 2
Lid geworden op: do 4 mei 2023 21:37

Locatie Ultraheat bediening

Bericht door JeroenS » vr 5 mei 2023 10:22

Hallo allemaal! Op het forum is veel te vinden over de ultraheat. Met name de montage van de verwarmingspiraal zelf en het gebruik ervan.
Zelf hebben wij een hobby 560 KMFE. Ik heb alles zelf gemonteerd en dat ging perfect. Waar ik naar op zoek ben is een logische plaats om de bediening in te bouwen. Zijn hier suggesties voor?

Afbeelding
De kachel zit zoals bij velen gemonteerd onder de kledingkast. Erboven zou geen optie zijn ivm de directe warmte van de kachel. Ernaast zit mijn keuken met gaspit. Bij de ingang zelf zit ook mijn hobby controle paneel met verlichting. Deze wand is echter een dikke plank en om de bediening hierin te bouwen zou ik de hele plaat moeten doorboren en daardoor aan de achterkant ook een gat hebben. Zijn er mensen met dezelfde indeling die een goede suggestie hebben voor de inbouw hiervan?
Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Locatie Ultraheat bediening

Bericht door Hans1954 » vr 5 mei 2023 11:39

[re.gif] De zijwand van de kast aan de kant van het fonteintje, lijkt mij de beste locatie. Wel iets hoger zetten in verband met spattend water. Een andere optie is de kabel verlengen en achter koelkast en keukenblok langs en dan aan de zijkant van het keukenblok bevestigen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Locatie Ultraheat bediening

Bericht door iemand » vr 5 mei 2023 12:50

Heb je geen mooi randje bij het aanrecht.

Bij mijn caravan zat er al de schakelaar voor de boiler en kon ik de watermeter ook mooi kwijt.

Afbeelding

Zie knutselpagina onder punt 48
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 453
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: Locatie Ultraheat bediening

Bericht door Musso53 » vr 5 mei 2023 17:46

Ik heb de bediening opgenomen in de bovenplaat van de kachel en de externe tempervoeler op een centrale plaats in de glazen vitrine. De externe sensor heeft maar een gaatje van 10mm nodig en heeft een kabellengte van ca. 4 meter. Deze mag ook nog verlengd worden.
Bijlagen
20190411_175202 (Klein).jpg
20190411_175209 (Klein).jpg
20190411_175226 (Klein).jpg
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

JeroenS
Berichten: 2
Lid geworden op: do 4 mei 2023 21:37

Re: Locatie Ultraheat bediening

Bericht door JeroenS » zo 7 mei 2023 09:48

Bedankt allemaal voor de tips.
Ik kwam er bij toeval achter dat de meeste dikke planken in de caravan feitelijk gefineerde piepschuim platen zijn.
Ik heb dus de kabel onder de kledingkast, onder de keuken en de deurplint door naar het wandje gebracht waar het Hobby schakelpaneel in zit. Hier met een gatenboor de fineer rond uitgeboord en vervolgens wat piepschuim eruit gehaald. De draad bleek mooi in de voorbereide kabelgoot te gaan, die er al zat voor het schakelpaneel. Conclusie, het ziet er top uit!

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Locatie Ultraheat bediening

Bericht door iemand » zo 7 mei 2023 15:09

Eerst zien scratch.gif .... graag wat foto's thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”