verzekering regels???

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

verzekering regels???

Bericht door Amber » wo 3 mei 2023 11:21

Onze caravan was bij het klaar zetten in de stalling beschadigd, jammer, jammer, jammer. Nu is de stalling verzekerd bij dezelfde firma waar onze caravan verzekering loopt, dus appeltje-eitje denk je dan. De stallinghouder had zijn zakelijke verzekering ingeschakeld en wij hebben de caravan naar de dealer gebracht, schade herstellen en onderhoud plegen en nieuwe banden. Toen moesten wij van de verzekering een schade formulier invullen van de gemaakte schade in de stalling. Wat ik ook zei, wij waren er niet bij, het hielp niets. Nog een boze mail van een tussenpersoon laten sturen, want die begreep het verhaal ook niet, niets hielp.
Schadeformulier ingevuld, de stalling houder kort zijn verhaal weer gedaan, wij overal NVT ingevuld. De dealer zei ook nog nooit meegemaakt te hebben dat de caravan eigenaar een schadeformulier moest bij deze situatie.
Aanstaande maandag gaan we de caravan weer ophalen en in de stalling zetten. De poppenkast is voorbij.
De caravan dealer, de stallinghouder, de tussenpersoon en wij hebben allemaal een vraag, WAAROM? weenie.gif
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1397
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

verzekering regels???

Bericht door cortrans » wo 3 mei 2023 11:30

Tja, omdat dat de regels vaak zijn.
De maatschappij regels dan de schade.
Laatst ook mijn vrachtwagen tijdens mijn vakantie aangereden, moest toch ook een schade formulier invullen, ondanks dat ik op vakantie was en de auto geparkeerd stond
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16326
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: verzekering regels???

Bericht door Jan van Vijven » wo 3 mei 2023 11:31

Als je schade hebt is het toch normaal dat je een formulier invult?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

jaapj
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 18 dec 2016 19:44

Re: verzekering regels???

Bericht door jaapj » wo 3 mei 2023 11:32

En, welke verzekeraar denkt zo met z'n klanten mee. ( er van uitgaande dat het niet een misverstand was)

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: verzekering regels???

Bericht door Davendre » wo 3 mei 2023 11:38

Verzekeraar heeft informatie nodig om in te kunnen schatten wie verantwoordelijk is voor de schade. Met schadeformulier komt er in de regelnadien geen discussie dat het anders moet zijn.

Met andere woorden: ze gaan niet van jouw blauwe of de stallingeigenaar zijn bruine ogen af.

Of zoals Jan zegt: het is toch normaal om bij schade een schadeformulier in te vullen?

Dit is ook van toepassing wanneer ik met mijn auto tegen de auto van mijn vrouw kom.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

Re: verzekering regels???

Bericht door Amber » wo 3 mei 2023 11:47

Als de stallinghouder zijn gemaakte schade meld op een zakelijke verzekering, en zegt waar de caravan staat, is het eigenlijk genoeg. Je kan alleen een schade formulier invullen als je erbij was, je hebt niets gezien en je kan alleen vertellen waar de schade zit.
De schade is uitgedeukt(?) en de achterwand is weer gespoten en ziet er als nieuw uit, zei de caravan dealer.
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16326
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: verzekering regels???

Bericht door Jan van Vijven » wo 3 mei 2023 12:00

Als iedereen zomaar schade kan declareren zonder dat er een tegenpartij bekent is…. dat is vragen om zwendel.

Oops: mag ik even geld, ik heb iets van een ander kapot gemaakt.

Als eiser gewoon dat formulier invullen en klaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
eb.berg65
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 jul 2021 09:50

Re: verzekering regels???

Bericht door eb.berg65 » wo 3 mei 2023 12:29

Onze stalling wijst alle schade af.
Caravan verzekering is toch een aparte volgens mij.
Ooit een keer schade aan caravan familie door één van de kinderen. Werd afgehandeld door de caravan verzekering van de familie. De verzekering probeerde wel weer schade bij ons te verhalen. Waarom niet meteen de WA ingeschakeld i.p.v. roepen dat het onder de caravan verzekering valt.

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: verzekering regels???

Bericht door Daphne » wo 3 mei 2023 12:37

Amber schreef:
wo 3 mei 2023 11:47
Als de stallinghouder zijn gemaakte schade meld op een zakelijke verzekering, en zegt waar de caravan staat, is het eigenlijk genoeg. Je kan alleen een schade formulier invullen als je erbij was, je hebt niets gezien en je kan alleen vertellen waar de schade zit.
De schade is uitgedeukt(?) en de achterwand is weer gespoten en ziet er als nieuw uit, zei de caravan dealer.
Nee zo werkt het niet. Jouw caravan heeft schade, dus jij vult het schade formulier in. Je kunt dan tevens aangeven wie er aansprakelijk is voor deze schade. Jouw verzekeraar handelt dan verder alles af met de tegenpartij. De tegenpartij verwittigt zijn/haar verzekeraar.
Soms komt er een schade-expert, maar het kan ook zijn dat de caravandealer die de schade repareert ook mag schouwen. Pas wanneer de verzekeraar akkoord is met het schadebedrag, weet je zeker dat je de reparatie op kosten van de verzekeraar mag doen.

Nu is het een soort van andersom gegaan en lijkt het op handjeklap. Ik snap wel dat de verzekeraar nu moeilijk doet. Dat de verzekeraar een en dezelfde is, wil niet zeggen dat het dan makkelijker is.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
corina
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 12 apr 2021 13:49

Re: verzekering regels???

Bericht door corina » wo 3 mei 2023 13:04

En wie betaald de schade scratch.gif
Fendt Diamant 560 SG 2019 Sevilla leer,E&P 6 Level Systeem met afstandbediening,Truma XT mover,Electrische Thule Luifel 9200 5m ,Thule Panorama,Aventa Comfort Dakairco, Electrische schotel Oyster 85 vision III SKEW,Truma Combi 6E,Alko ATC....

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: verzekering regels???

Bericht door Davendre » wo 3 mei 2023 13:15

Maakt in dit geval niet uit. Maar komt wel bij schadeverleden te staan waardoor een verzekeraar weet wie verantwoordelijk is (om vervolgens bij overstappen te beoordelen of de nieuwe klant een aanvaardbaar risico is).
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Wally
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: verzekering regels???

Bericht door Wally » wo 3 mei 2023 13:25

Regels verzekeringen?

Heel simpel.
Zo snel mogelijk de verzekering in kennis stellen.

Bij toestemming pas repareren.

Nood reparaties over het algemeen uitgezonderd. Een telefoontje hierover voorkomt ook een hoop ellende.

Frans

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: verzekering regels???

Bericht door iemand » wo 3 mei 2023 13:50

Staat m.i. in elke polis dat jezelf moet melden en in overleg moet.
Je moet de verzekeraar laten beslissen welke infomatie nodig is.

Bij twijfel kunnen ze dan een schade komen opnemen en met jou in overleg waar en hoe herstel kan plaatvinden en ook afstemmen hoe er afgerekend wordt.

Al het andere is helaas verdacht, want fraude ligt helaas op de loer weenie.gif

Hopelijk voor jou nu een wijze les whistle.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19809
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: verzekering regels???

Bericht door Daphne » wo 3 mei 2023 14:08

Wel jammer dat niemand jou goed heeft kunnen informeren. Ik lees een betrokken tussenpersoon en een caravandealer die de juiste volgorde wel hadden moeten weten. Schade is altijd een hoop gedoe, zeker als de schade door een ander is veroorzaakt. Gelukkig is de stallinghouder welwillend en heeft hij het aan de verzekering opgegeven. Nu nog even een ingevuld schadeformulier van jullie kant en hopelijk wordt de al gedane reparatie vergoed.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”