Camping zuid-limburg

Plaats reactie
ijsbrand
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 1 apr 2018 19:25

Camping zuid-limburg

Bericht door ijsbrand » di 2 mei 2023 10:17

We zijn op zoek naar een camping in zuid-limburg waar ook op een gewone fiets goed te fietsen is.

iemand
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door iemand » di 2 mei 2023 10:20

kaart op de kop en ga naar de noordelijke provincies.. thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3527
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door troapel » di 2 mei 2023 10:25

We hebben voor een X aantal jaren terug met een CFW op camping Klein Canada in Afferden gestaan. Dat ligt praktisch aan de Maas, dus dan zullen de hoogteverschillen wel meevallen lijkt mij. Is dat een optie?
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door dieseltijger » di 2 mei 2023 10:32

We stonden op camping de gasthoeve aan de rand van Vaals. Je hebt daar zowel afgescheiden plekken (met struiken) al velden waar je in een kring staat en het midden van het veld gewoon leeg is, of waar een zandbak met speeltoestellen staan. Het is in ieder geval ruimtelijk, en dat bevalt ons prima.

De camping is van alle gemakken voorzien, en het sanitair is mooier dan bij ons thuis. Het terrein is licht heuvelachtig, en redelijk open qua opzet.

Vaals centrum ligt op 2km fietsafstand. Je moet dan wel een klimmetje van een paar meter maken omdat de camping in een beekdal ligt, terug breek je jouw snelheidsrecords.

Vaals is zo toeristisch als de pest, maar ook het gewone leven heeft daar zeker haar plaats: je hebt diverse supermarkten o.a. een Aldi, maar ook een Action ontbreekt niet. En het stikt er van de horeca. Maar de omgeving is mooi, en Aachen is ook zeer goed te befietsen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18989
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door Hobby Linka » di 2 mei 2023 10:39

Wij hebben twee keer gestaan op camping Hovershof in Velden.

Mooie camping met mooie veldjes en mooi sanitair.

Camping ligt rustig op een kleine afstand van de Maas en vlak bij Venlo.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1860
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door EricS » di 2 mei 2023 10:50

Grappig Dieseltijger, hier sta ik nu hele week.
Het is zeker fraaie camping, royale plekken en mooi uitzicht. Wij staan bovenaan, schuin achter het luxe 'badhuis'.
Wij hebben geen fietsen bij ons, toch zie je hier alles voorbijkomen. Prima te doen denk ik.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk

Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door dieseltijger » di 2 mei 2023 11:00

Ik vond zowel de camping als de omgeving zeer genoeglijk. Ik realiseerde me dat ik gewoon een lekker domme toerist ben, die zich graag laat verwennen door de bakker op de hoek links, vlakbij de Action.

Als je er voor open staat: rij eens rechtdoor naar Aken. Vlak over de grens zie je rechts de imposante poort van de RK begraafplaats waar weelderige begroeiing en liefdevolle grafmonumenten hun plaats hebben.

Vlak voor het sanitair gebouw moet je een heuveltje nemen toch? Wel....daar heeft de Avensis al moeite mee. Ofwel de motor slaat af, of je staat met spinnende voorwielen de omstanders te vermaken. Een van de weinige minpuntjes van de auto.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1860
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door EricS » di 2 mei 2023 11:31

Op dat schuine deel deed ik de hill hold proef...even uitstappen om plek te bepalen. Werd ruime plek onder de boom.
Moeiteloos trok de EV6 het setje daarna omhoog...maar kwamen op de plek stil door slippende wielen in klei grond....
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk

Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Lucas
Berichten: 973
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door Lucas » di 2 mei 2023 12:08

Als Zuid-Limburger heb ik wel wat moeite met plaatsen als Velden en Afferden. Dat is toch echt het noorden van de provincie (of zelfs daar het noorden van). Wel vlak fietsen inderdaad knipoog.gif

Om mooi te fietsen in het Zud-Limburgse hoef je niet altijd (flink) bergop en bergaf. Je kunt er ook voor kiezen in de dalen, zoals het Geuldal, te fietsen. In Slenaken en Epen liggen meerdere campings in het dal die volgens mij een goede reputatie hebben, maar ook Vinkenhof (voet Keutenberg) en de Gronselenput en De Gele Annemoon (bij Wijlre) liggen in het dal en lijken me geen verkeerde campings. Vandaaruit kun je zonder al te veel hoogteverschil naar Maastricht fietsen, met onder andere Valkenburg op de route, of juist de andere kant op richting Epen / Slenaken.

Is één serieuze beklimming niet zo'n bezwaar, is het plateau van Margraten op zichzelf ook vrij vlak en goed te fietsen.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3527
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door troapel » di 2 mei 2023 12:34

Lucas schreef:
di 2 mei 2023 12:08
Als Zuid-Limburger heb ik wel wat moeite met plaatsen als Velden en Afferden. Dat is toch echt het noorden van de provincie (of zelfs daar het noorden van). Wel vlak fietsen inderdaad knipoog.gif
Ik was blijkbaar niet helemaal wakker. Ik zag pas later dat het om Zuid-Limburg ging, maar toen was het bericht al geplaatst. Begrijpend lezen was een beetje moeilijk voor mij blijkbaar. stom.gif whistle.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12841
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door Trina » di 2 mei 2023 12:58

Wij gaan al jaren naar Zuidlimburg.
Er waren altijd nauwelijks fietsers behalve de plaatselijke bevolking en uiteraard de wielrenners.
De laatste jaren is daar, door de komst van de e-bike, verandering in gekomen.
Veel fietsende toeristen en er worden meerdere fietspaden aangelegd.
Maar wat jij wilt, op een gewone fiets, zal in het zuiden van Limburg wel een uitdaging zijn.

Gebruikersavatar
Massax
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:52

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door Massax » di 2 mei 2023 13:00

troapel schreef:
di 2 mei 2023 10:25
We hebben voor een X aantal jaren terug met een CFW op camping Klein Canada in Afferden gestaan. Dat ligt praktisch aan de Maas, dus dan zullen de hoogteverschillen wel meevallen lijkt mij. Is dat een optie?
dat is noord-noord limburg.

idd goed fietsbaar, maar niet zuid limburg
Mercedes Vito 115CDI en Bergland Arizona Luxus

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door Pakkie » di 2 mei 2023 13:23

Wij komen meerdere keren per jaar op diverse campings in Zuid-Limburg (oa Osebos, Gulperberg, Grensheuvel, Oosterberg, Heuvelland Oaze & Schrouff), maar zonder uitzondering is het in mijn ogen overal een uitdaging om te fietsen zonder e-bike als je enige afstand wilt overbruggen. Om te kamperen en wandelen is het een geweldige omgeving waar wij gelukkig binnen een uurtje zijn thumbup.gif.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door Sytske01 » di 2 mei 2023 13:46

Vorig jaar ook op camping Hoeve de Gastmolen in Vaals gestaan. Ik had mijn gewone fiets mee. Ben een paar keer naar Vaals gefietst voor boodschappen en naar Kerkrade naar het het Roda JC stadion voor het WMC.
Ik vond het vies tegenvallen op de gewone fiets. En ik heb een goede conditie. Heb een aantal keren af moeten stappen, omdat het zo steil was.
Ik zou deze omgeving niet aanraden als je lekker een stukje wil fietsen op een gewone fiets.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3527
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door troapel » di 2 mei 2023 14:02

Massax schreef:
di 2 mei 2023 13:00

dat is noord-noord limburg.

idd goed fietsbaar, maar niet zuid limburg
Weet ik. Had ik twee berichten voor dit bericht al gezegd/uitgelegd.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Massax
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:52

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door Massax » di 2 mei 2023 14:34

[re.gif]

ik zag het te laat knipoog.gif
Mercedes Vito 115CDI en Bergland Arizona Luxus

Lucas
Berichten: 973
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door Lucas » di 2 mei 2023 15:29

troapel schreef:
di 2 mei 2023 12:34
Ik was blijkbaar niet helemaal wakker. stom.gif whistle.gif
Kan gebeuren. Mijn typische Limburgreflex "ze gooien alles weer eens op een grote hoop" kwam al op knipoog.gif
Pakkie schreef:
di 2 mei 2023 13:23
Wij komen meerdere keren per jaar op diverse campings in Zuid-Limburg (oa Osebos, Gulperberg, Grensheuvel, Oosterberg, Heuvelland Oaze & Schrouff), maar zonder uitzondering is het in mijn ogen overal een uitdaging om te fietsen zonder e-bike als je enige afstand wilt overbruggen.
Dat zijn volgens mij ook allemaal campings die hoog gelegen zijn, dan is steil / lang bergop fietsen inderdaad onvermijdelijk. Maar zoals ik al schreef: zoek een camping in het dal en je kunt zonder steile beklimmingen (helemaal vlak is het nergens) een heel stuk komen. Epen - Maastricht via Meerssen / Valkenburg (Geuldal) is ruim 30 km fietsen.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3527
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door troapel » di 2 mei 2023 15:45

Lucas schreef:
di 2 mei 2023 15:29
troapel schreef:
di 2 mei 2023 12:34
Ik was blijkbaar niet helemaal wakker. stom.gif whistle.gif
Kan gebeuren. Mijn typische Limburgreflex "ze gooien alles weer eens op een grote hoop" kwam al op knipoog.gif
Dat geeft niet hoor. Je hebt ook helemaal gelijk dat het geen Zuid-Limburg is. thumbup.gif
Ik hoopte ermee weg te komen door me daarna stil te houden. Dat is dus mislukt! awhoea.gif awhoea.gif
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

ijsbrand
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 1 apr 2018 19:25

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door ijsbrand » di 2 mei 2023 16:10

Bedankt voor de vele reacties. Hier gaan we (begin 70 en veel fiets ervaring) zeker wat mee doen.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door Vino » di 2 mei 2023 17:33

Als "oud" Schinóster kan ik je hoeve krekelberg of de Botkoel aanbevelen.Beide liggen op een heuvel van Schinnen.Vanuit beide campings zijn er mooie vlakke fietsroutes naar Duitsland.Vanuit de Botkoel richting Sittard naar Stein,en dan naar Belgie via het pontje of naar Duitsland,div.stops onderweg voor een lekker ijsje etc,vanuit Krekelberg naar Duitsland,maar een heel andere route indien je via Versielienbosch, de Brunssummerheide en Rode Beek naar Duitsland fiets. In Schinveld is alles Pallettie.
Veel plezier in het Zuiden.

Vino.

Bospaadje
Berichten: 495
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Camping zuid-limburg

Bericht door Bospaadje » zo 21 mei 2023 21:24

Wellicht fietsen thuis laten en op de camping bij reserveren ook even vragen of ze een ebike voor je willen huren?
Als local zou ik zeggen, het is hier te mooi om je te storen aan de gewone fiets als je denkt dat dat er teveel aan is.
Zelf heb ik btw gewone fiets ook al jaren niet meer gebruikt. Racefiets, mtb etc vind ik heel gaaf om te sporten. De woon werk ritten een winkel en familie bezoeken op de ebike.
Mijn conditie is overigens top. Rij (voor mijn plezier) 250km Amstel gold race, ronde van Vlaanderen, marmotte etc.
Maar dan nog; gewone fiets = zweten = niet chill!
Home is where you park it caravan.gif

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”