Waterzak Fortex na stortbui

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Waterzak Fortex na stortbui

Bericht door Chris » di 25 apr 2023 22:07

De breedte wordt wel door die pees bepaald, maar met de hoogte kan je nog wat spelen.
Zo geeft Bax voor mijn luifel aan dat ik de poten 50 cm moet uitschuiven.
Mijn ervaring is dat iets minder mooier uitkomt...staat de luifel niet zo hoog, kan je de zijkanten wat verder uit zetten...maar let op rimpels tussen luifel en tent.
En ik heb een streep op de frameboog gezet zodat ik niet elke keer hoef te meten... die streep is de juiste maat.... ook in het midden... want het midden van de boog moet ook echt in het midden van de stof zitten.... de radius is niet overal gelijk van de boogstok.
Spelen dus ..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: Waterzak Fortex na stortbui

Bericht door poorbeek » wo 26 apr 2023 14:00

meeder schreef:Bij onze Fortex explorer luifel hebben wij zo'n "lijmklem" spanner gekregen. Ik heb niet het idee dat die echt goed werken.
Net maar direct een Isabella Hercules spanner besteld, dat wilde ik vorig jaar al doen maar toen waren ze nergens op voorraad.
Ik ben alleen bang dat als ik hem echt snaarstrak afspan ik de Isabella afspanblokjes in de zijwand van de caravan druk.
Dat gaat zeker gebeuren en ik zou dat nooit doen. Ik spreek uit ervaring. Wij hebben ook een Explorer luifel maar nu wel met haakjes.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Waterzak Fortex na stortbui

Bericht door meeder » wo 26 apr 2023 17:28

Wat bedoel je met haakjes?

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Waterzak Fortex na stortbui

Bericht door Chris » wo 26 apr 2023 19:05

poorbeek schreef:
wo 26 apr 2023 14:00
meeder schreef:Bij onze Fortex explorer luifel hebben wij zo'n "lijmklem" spanner gekregen. Ik heb niet het idee dat die echt goed werken.
Net maar direct een Isabella Hercules spanner besteld, dat wilde ik vorig jaar al doen maar toen waren ze nergens op voorraad.
Ik ben alleen bang dat als ik hem echt snaarstrak afspan ik de Isabella afspanblokjes in de zijwand van de caravan druk.
Dat gaat zeker gebeuren en ik zou dat nooit doen. Ik spreek uit ervaring. Wij hebben ook een Explorer luifel maar nu wel met haakjes.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Ik span mijn luifel ook echt strak...
Met de Isabella quick fix... zo heten die dingen meen ik.
Dat doe ik al een paar jaar, op de gladde wand van mijn hut... niks te zien.
Want op de hoek zit er toch een houten rand in de sandwich van het paneel ??

Niet zichtbaar dus.
Ogen en haken zijn gaten in de wand... daar wilden we juist vanaf met de dubbele pees als oplossing..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Hannibalb
Berichten: 296
Lid geworden op: wo 8 aug 2018 15:00

Re: Waterzak Fortex na stortbui

Bericht door Hannibalb » za 29 apr 2023 18:22

Onze fortex circum met alle opties stond snaarstrak en heb mega regenbuien gehad maar geen zakken.

Volgens mij is het de bedoeling dat de voortent afloopt naar de pet luifel en de luifel zelf staat ook hoger dan de petluifel zodat al de regenwater via de petluifel afgevoerd zal worden
Fendt saphir

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”