Isabella Floor voor een beginneling…

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Joeniek
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 17 apr 2023 15:02

Isabella Floor voor een beginneling…

Bericht door Joeniek » zo 23 apr 2023 20:37

Hi forum, ik heb me op de juiste plek netjes voorgesteld, dus ik mag nu ook vragen gaan stellen :-)
We zijn compleet nieuw in de wereld van de caravan en seizoenplek. Dus google en gluren bij de buren zijn mijn bron van een hoop info geweest de laatste tijd. Ik kwam via dit forum achter het bestaan van de Isabella vloertegels. Een vloertje in de voortent en schuurtent leek me toch wel fijn. Er ligt best wel wat zand op onze plek. Dus ik heb een stapel van die dingen besteld. Ik hoop ze volgend weekend onder de schuurtent te gaan leggen (de voortent heeft helaas nog een aantal weken levertijd). Wat doen jullie met de tegels als je niet helemaal precies uitkomt aan de randen? De schuurtent en de voortent hebben een kuipzeil. Ik ben niet zo’n klusser dus eigenlijk ben ik voornemens om alleen maar hele tegels te gebruiken en dat zal dan tot gevolg hebben dat de tegels naast de tent uitsteken. De schuurtent is 2,25 bij 2,25. Dus 5x5 tegels. Is dat handig of wordt dat een drama met regen of andere rommel die dan toch tussen de tegels en de onderkant van het grondzeil terecht komt?

Ik las ook iemand hier die de tegels in halfsteensverband heeft gelegd. Is dat echt nodig? Isabella vindt van niet, anders hadden ze wel halve tegels in de verkoop lijkt me.

Ik hoor het graag!
Groet Jeroen
Eriba Feeling 515 > Lynk & Co 01

Gebruikersavatar
bertgolf116
Berichten: 142
Lid geworden op: do 26 mar 2015 14:45

Re: Isabella Floor voor een beginneling…

Bericht door bertgolf116 » ma 24 apr 2023 11:30

haphop.gif Hallo Joeniek,

Welkom op het forum, wat betreft je vraag ,daar heb ik geen ervaring mee dus dat laat ik aan de experts over.
In ieder geval veel vakantieplezier aflower.gif caravan.gif
Mazda CX5 2.5l aut. 4wheel met Knaus Südwind 450 FU 60 years edition 2021

LeReve
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 23:49

Re: Isabella Floor voor een beginneling…

Bericht door LeReve » ma 24 apr 2023 23:27

Als je het droog wil houden, zaag ze af.. met een zeil eronder blijft het goed droog.. of zorg dat het uitstekende deel aan de lage kant ligt, dan loop het water wel weg.
BMW X5 45e + Adria Adora 673 PK

stronk
Berichten: 773
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Isabella Floor voor een beginneling…

Bericht door stronk » di 25 apr 2023 08:22

Wij hebben ze van april tot november in de voortent liggen. En ze liggen in de voortent (op een tapijt vloerkleed (je kan ook ademend grondzeil gebruiken)) op de binnenste slikrand. Dus niet de voortent op de tegels. Als je niet uitkomt aan de voorkant en de zijkanten dan met de decoupeerzaag op maat zagen. Het zullen er een paar zijn dus dat gaat je lukken. En dan met een witte viltstift nummeren voor de volgende keer. Zo doe ik het al een paar jaar. En je bent met een kwartiertje klaar met leggen als je ze eenmaal op maat hebt.
Halfsteens leggen is totaal niet nodig en dat kan ook niet met de Isabella tegels. Wellicht met tegels van een ander merk.

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”